PDA

View Full Version : Eindelijk begint Ibanez weer fatsoenlijke gitaren te maken.



Wouter J
30 januari 2004, 01:24
In de zin dat ze weer instrumenten maken die mij persoonlijk aanspreken.

zoals de IC 200 Iceman.

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/51/519475.jpg

en deze Artcore (en zijn non-cutaway broertje waarvan ik op het net geen foto kon vinden :roll: ) is ook een ware aanwinst.

http://namm.harmony-central.com/WNAMM04/Content/Ibanez/PR/AXD81VLS-lg.jpg

michielv
30 januari 2004, 07:58
Deze gitaren hebben inderdaad wat meer karakter dan die standaard superstrats. Jammer van de Iceman trouwens dat er geen binding omheen zit. Ik weet wel, kost meer enzo, maar zou toch mooier zijn denk ik.

JvD.
30 januari 2004, 08:07
ik hebt een ic300bk besteld met try en buy =]

Hansk8
30 januari 2004, 12:53
wat kost een iceman eigenlijk?

The Mule
30 januari 2004, 15:26
Die Artcore is ERG mooi. En ik was juist van plan om eventjes geen nieuwe gitaren meer te kopen, zucht... :(

TuuP
30 januari 2004, 15:56
Die Artcore is idd erg mooi, en voor een adviesprijs van $480 is dit wel een gitaar waarvan ik zeg: die hangt binnenkort aan de muur. In het zwart kost ie maar $400. Voor de rest valt het me tegen wat Ibanez presenteert op de NAMM. Het lachwekkenste vond ik nog wel dat Wah-pedaal.

Negative K3 fan
30 januari 2004, 16:14
die tweede vind iik niet echt charmerend, de icemans hebben wel wat.

slayurrr
30 januari 2004, 18:29
Ik vind beide modellen niks...

Anders Destium
30 januari 2004, 19:23
Ik vind die Iceman erg cool, alleen die andere hoeft niet zo nodig van mij

Tja, deze zijn ook nieuw en spreken mij dan weer wél aan (alleen jammer dat ze enkel voor de Japanse markt zijn :-( ): De bovenste is een J-custom (best afgewerkte serie van Ibanez):

http://www.ibanez.co.jp/japan/guitar/gtr_pict/RG8570NT-01-05.jpg

http://www.ibanez.co.jp/japan/guitar/gtr_pict/RG3270MTB-01-05.jpg

Wouter J
30 januari 2004, 19:27
Niks tegen jouw smaak Anders Destum maar je ziet die strat kopien van Ibanez zo ontzettend veel.

In de scene in Limburg speelt het meerendeel van de bands op Ibanez RG modellen

NeeraDJ
30 januari 2004, 20:10
Knoop dit goed in je oren je hebt een Ibanez RG model, je hebt een RG Prestige, en je hebt Custom modellen :-D . Ze zitten alledrie in volgorde van minst goed/mooi naar meest strak/prachtig. Ik dacht eerst ook dat al die RG modellen in hetzelfde huisje zaten, maar de RG Prestige serie is echt te prijzen hoor en ik spreek uit ervaring (heb zelf een RG3120). Hoewel ik sommige RG Prestiges nog steeds erg lelijk vind, zijn ze kwalitatief toch superieur aan vele andere gitaren, iig in de prijsklasse. De J-Custom is trouwens erg duur niet te min zeldzaam, maar sommige Prestiges doen er niet al te veel voor onder.

Die Artcore vind ik trouwens echt prachtig, als ik het geld weer heb dan ga ik er meteen naar op jacht!

Anders Destium
30 januari 2004, 20:46
Niks tegen jouw smaak Anders Destum maar je ziet die strat kopien van Ibanez zo ontzettend veel.

In de scene in Limburg speelt het meerendeel van de bands op Ibanez RG modellen

Ik weet dat je superstrats op elke straathoek kunt vinden, maar dat zelfde geldt voor les pauls en strats :wink:

Chris Wolstenholme
30 januari 2004, 21:22
naja ach, t blijft beter dan een iel ventje met iele armpjes in een shirt zonder mouwen die staat te poging tot punken op een squier met stickers :)

Neals
1 februari 2004, 22:22
Niks tegen jouw smaak Anders Destum maar je ziet die strat kopien van Ibanez zo ontzettend veel.

In de scene in Limburg speelt het meerendeel van de bands op Ibanez RG modellen

Ik weet dat je superstrats op elke straathoek kunt vinden, maar dat zelfde geldt voor les pauls en strats :wink:

Ik ben zelden een gitaar tegengekomen die zich qua prijs/kwaliteitsverhouding zich kon meten met een RG(1)570

Neals
1 februari 2004, 22:23
Niks tegen jouw smaak Anders Destum maar je ziet die strat kopien van Ibanez zo ontzettend veel.

In de scene in Limburg speelt het meerendeel van de bands op Ibanez RG modellen

Ik weet dat je superstrats op elke straathoek kunt vinden, maar dat zelfde geldt voor les pauls en strats :wink:

Ik ben zelden een gitaar tegengekomen die zich qua prijs/kwaliteitsverhouding zich kon meten met een RG(1)570

Wouter J
2 februari 2004, 11:43
naja ach, t blijft beter dan een iel ventje met iele armpjes in een shirt zonder mouwen die staat te poging tot punken op een squier met stickers :)

En dat is JUIST waar ik op doelde: hier in Limburg is Squier NOT DONE Iedereen speelt op Ibanez RG en GIO modellen, Fender, Epiphone en Gibson kom je nergens meer tegen.

Harry
2 februari 2004, 12:10
zucht... Limburgers......

Neals
3 februari 2004, 08:51
Ik kreeg in limburg vooral te horen dat k op een metalgitaarspeelde met me rg

gerrekat
3 februari 2004, 09:05
ja inderdaad en een reissue van de Destroyer komt er ook aan, nou ja die zien er iig goed uit!

gerrekat
3 februari 2004, 09:07
Niks tegen jouw smaak Anders Destum maar je ziet die strat kopien van Ibanez zo ontzettend veel.

In de scene in Limburg speelt het meerendeel van de bands op Ibanez RG modellen

Ik weet dat je superstrats op elke straathoek kunt vinden, maar dat zelfde geldt voor les pauls en strats :wink:

daarom beter puntige modellen spelen HAHAHHAHAH

marc_o
3 februari 2004, 09:33
Misschien ligt het aan mij, maar ik vind het toch weer meer van hetzelfde, die superstratmodellen dan.
De Artcore vind ik wel een leuke poging, als ze daar nu eens prestigemodellen van maakten, zou het wat serieuzer worden.
Van de week weer opgetreden en de andere gitarist bespeelt een of andere prestige met tigerstripe en de hele mikmak. Wel mooi gemaakt en zo, maar qua sound springt het er gewoon niet uit, en zeker niet in vergelijking met mijn tele (maarja, die is dan ook niet gewoontjes).
Ibanez heeft de kennis in huis, mogenlijkheden genoeg, laat ze nou eens echt iets aparts maken....toegegeven, ik ken bij lange na niet alle modellen.
Qua halsfeel vond ik die sc series wel leuk en ook hadden ze een kleinere headstock met aan weerszijden 3 stemsleutels, dat maakte het wat minder metal.

NeeraDJ
3 februari 2004, 10:22
Als ze daar echt prestige modellen van gingen maken dan zouden ze een paar hondertjes omhoog gaan, dus van mij mogen die koreanen dat blijven doen :-D . Modellen zoals die Artcore zijn modellen die overgekocht zijn door concurrerende gitaarbedrijven, vanwege hun unieke vorm en superieure klank. Overigens vind ik die Artist serie echt geweldig, alleen jammer van dat prijskaartje!

Ibanez doet het goed, en voor de ietwat perfectionisten onder ons, kun je altijd zelf nog aanpassingen aanbrengen.

marc_o
3 februari 2004, 11:58
Inderdaad, de Artist is een mooie serie, ik zou er meer van willen zien, ze kunnen het wel, maar ze doen er te weinig mee, maar dat is mijn mening.
Een paar honderd euro op zo'n artcore omhoog is niet erg, dan maken ze toch gewoon de normale artcoreserie en doen daar een duurdere mooie serie bovenop van dezelfde modellen, maar dan beter van kwaliteit? Lijkt mij een prima plan.

Nielsje
3 februari 2004, 14:13
precies vind ik ook


nu wordt ibanez voornamelijk geassocieerd met super strats,

wat helemaal niet zo hoeft te zijn.

persoonlijk geen fan van superstrats, maar van gitaren zoals artcore en artist...

bobdieleman
5 februari 2004, 19:23
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3702061317&category=33043[img]

juist

marc_o
5 februari 2004, 21:21
Op de achterkant van de nieuwe Gitarist staat de nieuwste SZ serie afgebeeld, kijk, ik zeg het niet snel, maar dat vind ik nou een mooie gitaar voor Ibanez, maar dan wel in de tigerstripe-uitvoering. Ik zag 'm nog niet op de site staan.

Neals
5 februari 2004, 22:27
precies vind ik ook


nu wordt ibanez voornamelijk geassocieerd met super strats,

wat helemaal niet zo hoeft te zijn.

persoonlijk geen fan van superstrats, maar van gitaren zoals artcore en artist...

Mjah, die RG series vind ik qua uiterlijk niet de mooiste gitaren, zelfde geld voor jacksons, maar die sound, bespeelbaarheid en functionaliteit.......

Dat maakt mij toch wel een fan

Neals
5 februari 2004, 22:27
precies vind ik ook


nu wordt ibanez voornamelijk geassocieerd met super strats,

wat helemaal niet zo hoeft te zijn.

persoonlijk geen fan van superstrats, maar van gitaren zoals artcore en artist...

Mjah, die RG series vind ik qua uiterlijk niet de mooiste gitaren, zelfde geld voor jacksons, maar die sound, bespeelbaarheid en functionaliteit.......

Dat maakt mij toch wel een fan

Nielsje
5 februari 2004, 22:45
als ik voor bespeelbaarheid en sound kies...


tja..


dan blijft er voor mij maar een over..

GIBSON LES PAUL ALLLL THE WAAAAAY!!!!!

-robbert-
6 februari 2004, 00:27
En dat is JUIST waar ik op doelde: hier in Limburg is Squier NOT DONE Iedereen speelt op Ibanez RG en GIO modellen, Fender, Epiphone en Gibson kom je nergens meer tegen.



IEDEREEN in limburg heeft een ibanez

IEDEREEN in volendam snuift coke

skabouter
6 februari 2004, 02:03
die iceman is gaaf, dei ander vind ik niets

die IC-200 iceman kost zo`n 330, geloof ik. niet zoveel. maar het is dan ook geen "echte" iceman. het is de ibanez budget versie van de iceman. leg ze maar eens naast elkaar, de vorm klopt ook niet. ik heb er laatst nog op gespeelt, leuk klinkt hij wel......en voor die prijs
maarik ga toch liever voor de IC400 als ik een iceman koop (wat ik ZEKER nog een keer ga doen)

skabouter
6 februari 2004, 02:03
die iceman is gaaf, dei ander vind ik niets

die IC-200 iceman kost zo`n 330, geloof ik. niet zoveel. maar het is dan ook geen "echte" iceman. het is de ibanez budget versie van de iceman. leg ze maar eens naast elkaar, de vorm klopt ook niet. ik heb er laatst nog op gespeelt, leuk klinkt hij wel......en voor die prijs
maarik ga toch liever voor de IC400 als ik een iceman koop (wat ik ZEKER nog een keer ga doen)

skabouter
6 februari 2004, 02:04
die iceman is gaaf, dei ander vind ik niets

die IC-200 iceman kost zo`n 330, geloof ik. niet zoveel. maar het is dan ook geen "echte" iceman. het is de ibanez budget versie van de iceman. leg ze maar eens naast elkaar, de vorm klopt ook niet. ik heb er laatst nog op gespeelt, leuk klinkt hij wel......en voor die prijs
maarik ga toch liever voor de IC400 als ik een iceman koop (wat ik ZEKER nog een keer ga doen)

urezna
6 februari 2004, 09:33
als ik voor bespeelbaarheid en sound kies...


tja..


dan blijft er voor mij maar een over..

GIBSON LES PAUL ALLLL THE WAAAAAY!!!!!

en zo zie je maar weer hoe persoonlijk dit allemaal is, want ik vind die LP's voor geen meter spelen....... ;-)
en qua sound? och, mijn RG en S zijn ook van lekker warm mahonie.....
en dat klinkt mooi joh...;-) zeker clean, met die piezo brug.... :D

urezna
6 februari 2004, 09:34
als ik voor bespeelbaarheid en sound kies...


tja..


dan blijft er voor mij maar een over..

GIBSON LES PAUL ALLLL THE WAAAAAY!!!!!

en zo zie je maar weer hoe persoonlijk dit allemaal is, want ik vind die LP's voor geen meter spelen....... ;-)
en qua sound? och, mijn RG en S zijn ook van lekker warm mahonie.....
en dat klinkt mooi joh...;-) zeker clean, met die piezo brug.... :D

urezna
6 februari 2004, 09:34
als ik voor bespeelbaarheid en sound kies...


tja..


dan blijft er voor mij maar een over..

GIBSON LES PAUL ALLLL THE WAAAAAY!!!!!

en zo zie je maar weer hoe persoonlijk dit allemaal is, want ik vind die LP's voor geen meter spelen....... ;-)
en qua sound? och, mijn RG en S zijn ook van lekker warm mahonie.....
en dat klinkt mooi joh...;-) zeker clean, met die piezo brug.... :D

urezna
6 februari 2004, 09:35
als ik voor bespeelbaarheid en sound kies...


tja..


dan blijft er voor mij maar een over..

GIBSON LES PAUL ALLLL THE WAAAAAY!!!!!

en zo zie je maar weer hoe persoonlijk dit allemaal is, want ik vind die LP's voor geen meter spelen....... ;-)
en qua sound? och, mijn RG en S zijn ook van lekker warm mahonie.....
en dat klinkt mooi joh...;-) zeker clean, met die piezo brug.... :D

urezna
6 februari 2004, 09:35
als ik voor bespeelbaarheid en sound kies...


tja..


dan blijft er voor mij maar een over..

GIBSON LES PAUL ALLLL THE WAAAAAY!!!!!

en zo zie je maar weer hoe persoonlijk dit allemaal is, want ik vind die LP's voor geen meter spelen....... ;-)
en qua sound? och, mijn RG en S zijn ook van lekker warm mahonie.....
en dat klinkt mooi joh...;-) zeker clean, met die piezo brug.... :D

urezna
6 februari 2004, 09:35
als ik voor bespeelbaarheid en sound kies...


tja..


dan blijft er voor mij maar een over..

GIBSON LES PAUL ALLLL THE WAAAAAY!!!!!

en zo zie je maar weer hoe persoonlijk dit allemaal is, want ik vind die LP's voor geen meter spelen....... ;-)
en qua sound? och, mijn RG en S zijn ook van lekker warm mahonie.....
en dat klinkt mooi joh...;-) zeker clean, met die piezo brug.... :D

urezna
6 februari 2004, 09:36
als ik voor bespeelbaarheid en sound kies...


tja..


dan blijft er voor mij maar een over..

GIBSON LES PAUL ALLLL THE WAAAAAY!!!!!

en zo zie je maar weer hoe persoonlijk dit allemaal is, want ik vind die LP's voor geen meter spelen....... ;-)
en qua sound? och, mijn RG en S zijn ook van lekker warm mahonie.....
en dat klinkt mooi joh...;-) zeker clean, met die piezo brug.... :D

Neals
6 februari 2004, 13:04
als ik voor bespeelbaarheid en sound kies...


tja..


dan blijft er voor mij maar een over..

GIBSON LES PAUL ALLLL THE WAAAAAY!!!!!

Een LP ziet er mooi uit en klinkt ook wel aardig, maar ik heb op squiers gespeeld die een betere bespeelbaarheid hebben dan een gibson LP, maar das persoonlijk

Stitch
6 februari 2004, 15:29
IEDEREEN uit zeeland kan niet tussen de regels door lezen...

marc_o
8 februari 2004, 18:10
???

Anders Destium
8 februari 2004, 21:00
Voor de liefhebbers van de SZ-serie (volgens mij dé hit van Ibanez in 2003):

Een nieuwe prestige (SZ1220):

http://www.musik-produktiv.de/bilder/10/00/100009849.jpg


De SZ520 in een nieuwe kleur:

http://www.musik-produktiv.de/bilder/10/00/100009847.jpg

De SZ320 in een nieuwe kleur:

http://www.musik-produktiv.de/bilder/10/00/100009848.jpg

Neals
8 februari 2004, 23:12
die SZ Prestige is ernstig geil, en ik ernstig gas.

marc_o
8 februari 2004, 23:12
Juist, die eerste bedoel ik. Echt een mooie gitaar, voor mensen die niet direct een puntkop willen maar wel een snelle bak met wat meer uitstraling dan de overige modellen.

(dat ik dit hier zeg, is wel het vreemdste nieuws deze week, hehehe)

Neals
8 februari 2004, 23:28
Serlui geeft een indicatie van rond de 1300 euro aan voor deze gitaar, komen ze er ook in andere kleuren dan deze????

Die kop maakt de gitaar erg af, hoewel een donkere kleur gewoon mooier op deze gitaar staat.

Maar die puntkoppen van ibanez vind ik op een RG zeker niet verkeerd staan.

Anders Destium
9 februari 2004, 00:13
Ik lust eigenlijk ook wel een SZ-serie (alleen zonde dat ik moet verhuizen en nog een auto "moet" kopen binnenkort :-? )

Neals
9 februari 2004, 12:12
Ik lust eigenlijk ook wel een SZ-serie (alleen zonde dat ik moet verhuizen en nog een auto "moet" kopen binnenkort :-? )

Verhuizen om je ibanezjes in huis te houden ;)

Ibanez
9 februari 2004, 20:34
Hmmm die SZ's zijn zeker mooi, ik mis alleen de SZ720 die wel op de NAMM is gepresenteerd maar die ik niet in de prijslijst van Serlui kon vinden :( Die is namelijk errug vet en als ie in nederland te koop is zou ik die wel willen kopen...

OJJVZ
6 december 2006, 20:02
en zo zie je maar weer hoe persoonlijk dit allemaal is, want ik vind die LP's voor geen meter spelen....... ;-)
en qua sound? och, mijn RG en S zijn ook van lekker warm mahonie.....
en dat klinkt mooi joh...;-) zeker clean, met die piezo brug.... :D

zwaar irrietant, die 6dubbele posts :P fucking bugs :P

sugarfish
6 december 2006, 20:08
zwaar irrietant, die 6dubbele posts :P fucking bugs :P

Archeoloog....eerst graven en dan nodeloos een topic omhoog schoppen:satisfie:

DarknessAwaits
6 december 2006, 20:13
Dat stoort me eigenlijk meer dan die 6dubbele posts van OJJVZ...