PDA

View Full Version : definities van muziek stijlen



Ronald
29 januari 2004, 21:07
ik heb hier al eerder discussies over gehouden, het zit namelijk zo : ik vind dat muziekstijl ( ik heb het hier ff alleen over metal ) te ver gaan. je krijgt er teveel en ze wroden steeds onduidelijker

daarom zeg ik muziekstijlen zijn gebaseerd op meningen en niet op feiten
de stijlen lopen vaak erg door mekaar en vaak wordt en band een bepaalde stijl genoemd door de ene en dan weer een andere stijl door iemand anders. er zijn geen duidelijke definites maar het zijn meningen. en zo gauw een bepaalde band een stijl op gestempeld krijgt wordt het zo genoemd zelfs al zegt de band zelf dat ze een andere stijl maken

maar nu zegt iedereen steeds tegen mij van nee stijlen bestaan wel er zijn wel definities ( die definieties noemen ze dan niet :-? ) dus nu vraag ik jullie wat jullie hier van vinden

en als er vast duidelijke definities zijn wat zijn die dan ( voorbeelden , death metal , power metal , heavy metal , nu-metal , dark metal )

en hoe komt het dan dat niet alle bands 1 duidelijke stijl krijgen toe gewezen ?

schaap
29 januari 2004, 21:22
Omdat bands niet vast willen zitten in hun hokje. Bijvoorbeeld laatst was ik naar een metalbattle, allemaal met een omschrijving op de folders die overal hingen van die battle.
Laat ik als voorbeeld eens even de winnaar nemen van die avond; Stronghold. De muziek werd omschreven als black/death/trash metal.
Dus hier zie je het dus gelijk al, ze willen zelf niet in een bepaald hok zitten (op hun website staat ook bijvoorbeeld dat ze een mix zijn van death, trash. black invloeden). Dus krijg je ook mensen die ze trash vinden, of mensen die ze puur death vinden.
En er zijn in principe wel definities van verschillende stijlen metal, maar er zijn zoveel bands die voorbij die definities bezig zijn, dat de definities zelf ook blijven veranderen. Maar dat Cannibal Corpse en Six Feet Under beiden death metal zijn begrijpt men ook snel als je beiden even laat horen en van 1 van de 2 al zegt dat het death metal is.
Niemand kan echt vaste definities geven, dus zoek de overeenkomsten tussen bepaalde bands en bepaal je eigen definities.

Ronald
29 januari 2004, 21:29
precies ben ik helemaal mee eens , eigenlijk is de band zelf de enige die het kan bepalen

het beste voorbeeld is nog wel nu-metal , wat is nu-metal nu eigenlijk? volges mij bestaat die stijl helemaal nie echt en wordt gewoon een beetje gebruikt voor metal bands die asl "verkeerd" beschouwt wordt

want ik zie de overeenkomsten tussen al die bands die als nu-metal worden beschreven niet hoor

is het nou metal met hip hop invloeden ?
is het gewoon alle metal van 21ste eeuw?
is het lage metal ?
ik heb geen idee hoor :-?

en welke band noemt zichzelf nou nu-metal eigenlijk ? volges mij bijna geeneen

Blijepanda
29 januari 2004, 21:39
Volgens mij is nu-metal gewoon lage metal (Linkin Park, Slipknot en meer van die troep).

Ronald
29 januari 2004, 21:41
death metal is anders ook zat in B ofzo gestemd

en waarom is dat dan zo negatief ? nu-metal word als negatief beschouwt ,ik hou niet van slipknot en linkin park maar lage tonen vind ik dus echt heel cool

je zegt trouwens ook volgens mij :wink: dus je weet het niet zeker das dus ook al weer zoiets dat muziekstijlen onduidleijk zijn

schaap
29 januari 2004, 21:49
De "definitie" van nu-metal die ik ken is eigenlijk erg gevarieerd.
Voor sommigen valt alles wat commercieel is eronder, heb weleens CoF voor nu-metal zien worden uitgemaakt puur omdat het commercieel is.
Mensen vergeten alleen vaak door bands zoals Linkin Park en vergeten dan de andere soort nu-metal bands zoals Shadows Fall, Chimaira enz.
En ik ken bands die zichzelf nu-metal noemen, het is gewoon een nieuwe stijl die voort is gekomen uit verschillende invloeden van bijv. trash met hip hop enz.

Ronald
29 januari 2004, 21:56
nou dan zullen we ff dingen gaan wegstrepen

nu-metal kan geen metal met hiphop elementen zijn want dit is slechts terug te vinden in linkin park en limp bizkit ( en mischien nog wel paar andere )
nu-metal is geen lage metal , want dit is niet alleen in nu metal en er ook bij die gewoon in E of D spelen
nu-metal is geen comerciele metal want er bestaan ook onbekende nu-metal bands

tja dan blijft er nie veel meer over he , daarom vind ik het dus een verzonnen stijl


maar goed bij andere stijlen kan je ook weer zeggen hoe defineer je het, death metal is ruige snelle muziek met grunt zang , maar ja das ook in andere muziek stijlen

Fuhgawz
29 januari 2004, 23:56
Kan iemand mij eens het verschil uitleggen tussen death-metal en black-metal?

schaap
30 januari 2004, 00:04
Hmm, das best wel duidelijk eigenlijk.
Pak bijvoorbeeld eens een nummer van Cannibal Corpse (Gutted bijvoorbeeld :-D ) en vergelijk dat met uhm... Emperor
Black metal is scheller en vaak juist snel(Dark Funeral) of echt rustig(Darkthrone), terwijl death metal juist vol klinkt en zwaar gedowntuned.
Ook in black metal is het meer een hoge scream en bij death metal een lage grunt. Och zoek maar eens wat op van de bands die ik zei, je hoort dan wel duidelijk verschil tussen black en death :wink:

The Mule
30 januari 2004, 14:59
Jongens, jongens, het is zo simpel dat het in 1 zin uit te leggen is:

Bands willen niet in een 'verkeerd' hokje geplaatst worden, en verzinnen er dus eentje voor zichzelf, terwijl muziekrecensenten aan de ene kant alle soorten muziek in hokjes willen onderbrengen, maar stiekem ook gigantisch van hun stoeltje glibberen als ze kans zien zelf een hokje te verzinnen dat in het spraakgebruik wordt overgenomen door de fans of muziekliefhebbers die op hun beurt eigenlijk liever niet in een hokje geduwd willen worden, maar zich toch ook wel prettig voelen in een groep met gelijkgestemden want dat schept zo'n band en je kan tenminste een beetje over muziek lullen met elkaar zonder het risico te lopen dat je opeens met een Frans Bauer-fan staat te praten hoewel je Frans sinds hij op TV is wel een beetje cool vind en daarom heel eigenwijs en individueel, net zoals de rest van f***ing Nederland, 'Heb je even voor mij' als ringtone op je debiele telefoon hebt gezet...

Snappez-vous? :wink:

Het beste voorbeeld is en blijft overigens alternatieve muziek

BlackSun
30 januari 2004, 15:30
Ik snap niet waarom er altijd zo negatief word gedaan over nieuwere metalbands (think Linkin Park, Slipknot etc). Alleen het feit dat ze ''NIEUW''(terwijl de meeste gewoon als garagebandje begonnen zijn, zoals elke band, en al jaren meegaan) en populair zijn blijkt voor de meeste mensen een reden ze helemaal de grond in te trappen. Dat je er niet van houd, ok, smaken verschillen. Maar bands gaan afkraken, omdat ze succes hebben, is zoiets laags.
Kijk, popgroepen zoals N*sync, Backstreet boys,Britney Spears, dat is nou echt PUUR COMMERCIELE troep. Marketing poppen bestuurd door de platenmaatschappij en bijbehorende tekstschrijvers. Nu metal bands schrijven echter hun eigen muziek/stijl, en dat is iets heel anders.

Nog ff ter informatie: Ik ben zelf een black/death/trash fan (hou echter van vele andere stijlen), en luister sporadisch naar de bands die ik hier opnoem, maar ik wilde het toch even zeggen.

The Mule
30 januari 2004, 15:48
Ik snap niet waarom er altijd zo negatief word gedaan over nieuwere metalbands (think Linkin Park, Slipknot etc). Alleen het feit dat ze ''NIEUW''(terwijl de meeste gewoon als garagebandje begonnen zijn, zoals elke band, en al jaren meegaan)

Omdat het bij de nu-metal, eigenlijk vooral met dank aan MTV, voor het eerst zo overduidelijk was dat het echt een kwestie van 'leaders' en 'followers' is. Die bandjes kunnen allemaal best allang bestaan hebben, maar na het eerste succes van Korn hebben er heel veel het muzikale roer drastisch omgegooid en zijn Korn blind gaan naspelen. Vind ik ook niet gek, met al die hijgerige labelmanagers op zoek naar een eigen melkkoetje, maar waardering kan ik er niet voor opbrengen. Ik ben geen Korn-fan, maar in 1998 was hun albumtitel 'Follow the leader' een schot in de roos. En laat we het alsjeblieft niet over marketing, kleding, imago, gemaaktheid etc. hebben in relatie tot de nu-metal...

BlackSun
30 januari 2004, 16:51
Ehhmm...Slipknot Lijkt totaal niet op Korn, evenmin als Linkin park, en de vergelijking Linkin Park-Slipknot is al helemaal niet te maken.
Dus op dat gebied begrijp ik je punt niet.

Kleding/gemaaktheid in de nu metal? Behalve de overvloed aan shirts(wat overigens te begrijpen is als een band populair is, er zijn ook duizenden shirts van andere bands) heb ik nog niks gezien van gemaaktheid bij Nu-metal bands. Voorbeelden zouden welkom zijn.

Again, ik probeer hier niet Nu-metal te verdedigen, alleen die loze aantijgingen word ik zo doodmoe van. Die gasten maken elk hun eigen stijltje, en de muziek zit gewoon goed in elkaar, dat het nou populair is bij een breder publiek so what?!

schaap
30 januari 2004, 17:17
Het gaat me niet om de populariteit dat ik Linkin Park zo haat, maar ten eerste "de gemaaktheid". Toevallig ooit al het laatste album van Linkin Park beluisterd ? En neem daarbij dan een zeker interview van de Aarschok met hun in de hand en luister en lees.
Ten tweede, geloof je serieus dat elke nu-metal band die opeens bekend is echt alles zelf heeft bereikt ? Sorry hoor maar er zijn zo ontzettend veel nu-metal bands opeens in de spotlight die teveel op elkaar lijken. Dan moet ik toch even een vergelijking trekken die misschien nergens op slaat maar toch moet ik hierbij wel denken aan een "succesformule" die ook vaak in pop/tienermuziek wordt gebruikt. Alleen dan voor nu-metal. Er zijn ook veel bands die natuurlijk wel hard werken en het zelf nu ook dus maken in de muziekwereld, maar bij velen krijg ik toch echt het idee dat ze gewoon gemaakt zijn.
Ze hebben succes, fijn voor hun, fijn voor de mensen die opeens besluiten dat ze heel erg metal zijn (hoewel ik daar wel erg gek van wordt :-? ) en hopelijk kijken ze ooit ook nog verder of ze besluiten een paar weken later niet meer metal te zijn. Heerlijk iets eerlijkheid :-D

The Mule
30 januari 2004, 18:29
Ehhmm...Slipknot Lijkt totaal niet op Korn, evenmin als Linkin park, en de vergelijking Linkin Park-Slipknot is al helemaal niet te maken.
Dus op dat gebied begrijp ik je punt niet.

Kleding/gemaaktheid in de nu metal? Behalve de overvloed aan shirts(wat overigens te begrijpen is als een band populair is, er zijn ook duizenden shirts van andere bands) heb ik nog niks gezien van gemaaktheid bij Nu-metal bands. Voorbeelden zouden welkom zijn.

Again, ik probeer hier niet Nu-metal te verdedigen, alleen die loze aantijgingen word ik zo doodmoe van. Die gasten maken elk hun eigen stijltje, en de muziek zit gewoon goed in elkaar, dat het nou populair is bij een breder publiek so what?!

Ik zou Slipknot persoonlijk ook nooit nu-metal noemen, eerder death metal met een saaie gimmick, de metalversie van Insane Clown Posse of de Misfits voor kindertjes die de Misfits niet (willen) kennen. En ook de vergelijking Linkin Park en Korn en Slipknot heb ik niet gemaakt, en tenslotte heb IK ze ook helemaal nooit nu-metal genoemd.

Als je voorbeelden van na-apers en verhalen over het maken of plotseling van stijl veranderen van bands wilt zou ik de CD recensies en interviews uit de Aardschok uit de periode 1996 - 1999 maar eens nalezen. Ik was op Dynamo in 1997 en 1999 en ik weet nog heel goed wat ik daar allemaal heb moeten aanzien en aanhoren. Wat dacht je van een zeer prematuur Limb Biscuitje dat alleen wat respons kreeg toen ze Faith van George Michael van stal haalden?

Hey, da's toevallig! Welke 'authentieke' nu-metalband heeft ook alweer for the sake of succes een zeer in het genre passende :???: The Who-ballad opgenomen en uitgebracht, ook nog eens opvallend en onbehoorlijk kort nadat John Entwhistle (R.I.P.) richting 'the great gig in the sky' is vertrokken?

Creatieve jongens! :wink:

Uiterlijkheden: de rasta's, staartjes, sikkies, piercings, tattoos etc. waren opeens niet meer uit het straatbeeld weg te denken. Kleding: wat dacht je van al die baggy trousers, streetwise shit, dure sportschoenen, petjes etc? Er is destijds binnen no-time een hele nu-metal kledinghype ontstaan, en dan praat ik echt niet alleen over A.D.I.D.A.S. (van wie was DAT ook alweer?) Dankzij MTV overstegen de kledingdeals en bijkomende reclame-inkomsten zowiezo alle instrument-endorsements (als die er al waren).

En daarmee hebben we gelijk het laatste punt te pakken: muzikaal stelde (en stelt) de grootste gemene deler van de nu-metal bandjes geen ruk voor. Zangers hoefden opeens niet meer te kunnen zingen, de gitaartoon leek uitgestorven en was ingewisseld voor de brul van een drachtige dinosaurus (niet meer uitgestorven?) en bassisten hoefden - al meespringend met hun zevensnarige collega's, wel uitkijken dat je niet op je te laag hangende gitaar of bas landt - alleen maar op 1 snaar met de kickdrum mee te rammen.

En goeie songs? :lol:

Wat mij betreft zou dit off-topic zijsprongetje nu voldoende besproken moeten zijn. Ik heb inderdaad een pesthekel aan nu-metal. Je hoeft het hier niet mee eens te zijn, maar loze aantijgingen waren het - althans van mijn kant - zeker niet...

JaZ86
30 januari 2004, 18:51
pfffff, wat een gezeur allemaal...
laat ik dan ook maar ff mijn bijdrage doen :)

ten eerste was een van mijn eerdere metal-aanrakingen Slipknot en als ik dat nu nog es luister (en er 21juni heen ga) vind ik het nog steeds geweldig. De schreeuw, maar vooral de drum(s) zijn gewoon supervet en om ze dan te laten zakken omdat ze "nu-metal" zijn... NEE, Ik niet.

En ik schaam me er nie voor, ik vind het HybritTheory van LinkinPark en ThreeDollarBill van LimpBizkit steengoeie platen! Bij deze bands is het wel erg jammer dat ze nu zo kut en "sold-out" zijn, maar vooral omdat ze nu gewoon mindere muziek maken :(

En wat is er mis met de kleding die erbij is gekomen? Ik draag ook band-shirts en geen strakke broeken, so what? Wel krijg ik weles medelijden als ik die 12jarige mannetjes met slipknot-truien zie lopen, zo stoer en dan GoodCharlotte luisteren en bijvoorbeeld Hatebreed niet kennen.........


Maja, het komt erop neer dat ik vind dat je muziek niet kan beoordelen op hun image, doel of andere bijzaken, maar gewoon alleen op de muziek zelf.



oja, metal met hiphop-invloeden, dat is toch gewoon crossover, of haal ik nu iets door elkaar???

Ronald
30 januari 2004, 19:16
kortom nu-metal wordt altijd zo gehaat omdat er een paar bandjes zijn die er een hype mee hebben

verder vind ik linkin park en limp bizkit totaal niet te vergelijken met bands zoals Korn coal chamber ( nu worden die ook vaak nie tot nu-metal gerekend )


bovendien ik luister helemaal nie naar een band omdat ze een bepaalde stijl zijn maar omdat ik de muziek gewoon goed vind en wat voor stijl het genoemd word zal me worst wezen.

bovendien denk ik dat in iedere muzeik stijl wel wat te waarderen valt , in elke muziek stijl heb je goeie en slechte bands

Ronald
30 januari 2004, 19:20
maarre , dit is wel weer beetje offtopic he

schaap
30 januari 2004, 20:19
De schreeuw, maar vooral de drum(s) zijn gewoon supervet
En dat komt door de trash invloeden die ze allen hebben onder andere van Slayer ;)



Wel krijg ik weles medelijden als ik die 12jarige mannetjes met slipknot-truien zie lopen, zo stoer en dan GoodCharlotte luisteren en bijvoorbeeld Hatebreed niet kennen.........

Wat dacht je dan van naar een Slipknot concert gaan in mn Slayer shirt (heb geen Slipknot shirt) en dan een of ander kutkind die tof probeert te doen tegen zn vrienden en gaan zeiken omdat ik geen Slipknot shirt draag TERWIJL IK DAAR RONDLOOP IN EEN SHIRT VAN SLIPKNOTS GROOTSTE MUZIKALE INVLOED. En dat wist ie weer niet ;)

En tja nu-metal, nu metal is gewoon de nieuwe metalintroductie, vanuit daar kijkt iedereen vaak verder naar de "roots" en ontdekt muziek die Slipknots aars schopt. Of ze besluiten de volgende dag dat ze Slipknot en Nirvana en Marilyn Manson niet meer leuk vinden en vinden andere muziek. Dus zo slecht is nu-metal niet, maar ik vind de muziek vaak gewoonweg but, en dan niet alleen Linkin Park of Slipknot maar ook Chimaira vind ik niks en Spineshank ook niet. Enige nu-metal die ik wel ok vind is Zone en Shadows Fall :P

Ditmar
31 januari 2004, 15:25
Dank je Leon :wink:

Ach, ik voel me weer eens geroepen om me ook in deze discussie te mengen :D

Anyway, nu-metal is een breed begrip, dat mijnsinziens vaak door de truie metalheads wordt afgesloten tot een no-go-area. Just because of the word.

Ik ken heel veel bands in dit genre en toegegeven, het overgrote deel is ruk, maar zeg nou zelf: dat is het bij veel death en blackmetal bands toch ook ?? Nu-metal wordt alleen op deze bands soorte van afgerekend.

Verder wil ik ook even kwijt dat er altijd dezelfde bands in dit soort discussie betrokken worden, namelijk Korn, Slipknot, Linkin Park en Limp Bizkit, toch ??? Zowiezo wordt de muziek vaak over een kam gescheerd terwijl bijvoorbeeld onze sound helemaal niks heeft met Korn, Limp Bizkit en Linkin Park.
Verder zal je in deze discussies ook nooit wat horen over Chimaira, Mnemic, Raunchy, de latere Fear Factory, Dagoba en Skinlab.........toch ???

Het valt me op dat veel truie metalheads het hele onderwerp nu-metal ontwijken, het is me serieus wel eens gevraagd waarom ik uit m'n dak stond te gaan op muziek van Arch Enemy, terwijl ik naar nu-metal luister (maar dat kán toch helemaal niet :P) Honestly, zo bekrompen zijn mensen nou eenmaal.

Let's just say this: metal, en dus ook nu-metal, is een stroming die in beweging is. Of je er van houdt of niet, je hoeft er ook niet over te oordelen, toch ?? Ik veroordeel black metal ook niet. De klassieke nu-metal is vrij hard aan het uitsterven, je hebt momenteel twee richtingen die het op gaat, de ene richting gaat meer richting emo en melodieuze muziek (met als koploper the Deftones); de andere gaat steeds extremer en agressiever (met als koploper Chimaira); dit zullen uiteindelijk twee aparte stijlen worden (denk ik). Als laatste is er de melodieuze death-trash met invloeden uit nu-metal (Shadows Fall, Killswitch Engage)

Dit zijn inmiddels drie verschillende stijlen geworden die onterecht over een kam worden gescheerd, dus de term nu-metal is wat mij betreft achterhaald

Ronald
31 januari 2004, 18:18
gisteren zei trouwens iemand dat het nieuwe album van korn richting death metal gaat :o hoe komt ie daar nou weer bij , het heeft echt toaal niks met death metal te maken :-?

maar goed mischien denkt ie dat slipknot ook death metal is want daar is ie fan van

ik vind overigens het laaste korn album zwaar zuigen ( en ik ben een korn fan dus ik weet wel wat ik zeg ) maar hij vond het jusit echt geweldig

JaZ86
31 januari 2004, 18:31
ik vond de nieuwste supervet!!!

alleeen..... heb ik hem nu té vaak gehoord :D
ik was trouwens nog geen diehard-fan, maar heb nu wél alle albums :) en nee, de nieuwste is inderdaad niet de beste :oops:

Ronald
31 januari 2004, 19:58
ik heb ff wa nummers van chimaira en mudvayne gedownload

ik moet zeggen dat ik er nie veel aan vind , beetje suf geschreeuw en het is echt zo vreselijk rommelig , melodieen en verschillende zang door mekaar , lelijke valse melodie en de bas ragt er een beetje door heen
en bij een nummer van chimaira begon tijdens de bridge opeens iemand te rappen :-?

kvind het niks

Ronald
31 januari 2004, 20:01
ik heb ff wa nummers van chimaira en mudvayne gedownload

ik moet zeggen dat ik er nie veel aan vind , beetje suf geschreeuw en het is echt zo vreselijk rommelig , melodieen en verschillende zang door mekaar , lelijke valse melodie en de bas ragt er een beetje door heen
en bij een nummer van chimaira begon tijdens de bridge opeens iemand te rappen :-?

kvind het niks

headbang
1 februari 2004, 12:03
killswitch engage heeft zen roots in de hardcore en hatebreed al zeker!
hokjes geduw is bull laat iedereen luisteren wat hij graag luisterd.
ik ben zelf een hardcore maniak maar dat wil niet zeggen dat ik niet naar andere dingen luister

Kitaarhiero
1 februari 2004, 19:33
Sinds eind jaren '70 wordt een muziekstijl meer bepaald door herkomst, jaartal, uiterlijk en invloeden van de bands dan door de muziek zelf.
en dat wordt dan bepaald door muziekjournalisten... die denken dat ze er verstand van hebben.

Dat gezeik over Nu-metal vind ik echt irritant worden. Als je het niet wil horen dan koop/download je de CD's niet en er zit een uitknop op de radio/tv.
Stoor je je aan de jeugd die met Korn en limp Bizkit shirts door de straten slenterd?
Heb je dan ook het lef er iets van te zeggen?

Waar heeft men in godsnaam last van?
en kom alsjeblieft niet met die loze argumenten betreffende het instrumentgebruik.
Is het de commerciële loopband die gaan rollen is? met merkkleding etc?
In de jaren '50 introduceerde de rock 'n roll ook een hele nieuwe jongerenmode, waar de oude lui niets van moesten weten. De mensen die Nu-metal afbranden omdat het een nieuwe mode heeft geïntroduceerd zijn dus gewoon ouderwetse zeikwijven.
En de truie blackmetalheads met lerenbroeken, lang zwart haar, hoge laarzen etc. zijn gewoon hypocriet.

Ronald
1 februari 2004, 21:26
heh heh , heel mooi gezegd :)

Neals
2 februari 2004, 23:35
Zelf vind ik korn best een coole band, maar limp bizkit is toch wel weer een typisch geval van jammer.

Hempo
4 februari 2004, 21:07
metal gewoon een pot nat
troep is het :)

Ronald
5 februari 2004, 17:16
2 lesbo's die in bed liggwen waarvan 1 er zin in sex heeft , dat is 1 pot nat

Theije
16 februari 2004, 01:11
Ik ben nog steeds van mening dat nu-metal zo gehaat is in de metal wereld omdat deze niet kan verkroppen dat er bands zijn die een vorm van metal gevonden hebben die commercieel wel aantrekkelijk is en dat deze jongens er leuke bedragen mee verdienen terwijl zij er vaak amper van rond kunnen komen.
Opzich kan ik me deze frustratie ook goed indenken aangezien er voor de gemiddelde nu-metal band een stuk minder skills nodig zijn.
Nou ben ik ook de eerste om toe te geven dat deze lage instap er ook voor zorgt dat er veel rotzooi tussen zit.
Maar er zijn zeker ook bands bij die alle respect verdienen ipv continue afgezeken te worden.

Bands als Coal Chamber en Korn die een compleet nieuwe stijl neer hebben gezet waarin sinds lange tijd de gitaren weer eens op een compleet andere manier gebruikt werden.
Jimi Hendrix werd hier ooit om geprezen maar deze jongens verdienen hier blijkbaar geen credit voor.

Muziek maken is meer dan alleen goed kunnen spelen en wie de snelste solo's kan spelen, het gaat er ook om hoe je je nummers brengt en wat voor sfeer je in je nummers neer zet, het overbrengen van emotie etc. etc.
Dus laten we alsjeblieft iedereen gewoon in zijn/haar waarde laten en elkaars muziek gewoon leren respecteren ook al is het niet jou stijl.

Theije
16 februari 2004, 01:13
Ik ben nog steeds van mening dat nu-metal zo gehaat is in de metal wereld omdat deze niet kan verkroppen dat er bands zijn die een vorm van metal gevonden hebben die commercieel wel aantrekkelijk is en dat deze jongens er leuke bedragen mee verdienen terwijl zij er vaak amper van rond kunnen komen.
Opzich kan ik me deze frustratie ook goed indenken aangezien er voor de gemiddelde nu-metal band een stuk minder skills nodig zijn.
Nou ben ik ook de eerste om toe te geven dat deze lage instap er ook voor zorgt dat er veel rotzooi tussen zit.
Maar er zijn zeker ook bands bij die alle respect verdienen ipv continue afgezeken te worden.

Bands als Coal Chamber en Korn die een compleet nieuwe stijl neer hebben gezet waarin sinds lange tijd de gitaren weer eens op een compleet andere manier gebruikt werden.
Jimi Hendrix werd hier ooit om geprezen maar deze jongens verdienen hier blijkbaar geen credit voor.

Muziek maken is meer dan alleen goed kunnen spelen en wie de snelste solo's kan spelen, het gaat er ook om hoe je je nummers brengt en wat voor sfeer je in je nummers neer zet, het ovverbrengen van emotie etc. etc.
Dus laten we alsjeblieft iedereen gewoon in zijn/haar waarde laten en elkaars muziek gewoon leren respecteren ook al is het niet jou stijl.

Theije
16 februari 2004, 01:15
Ik ben nog steeds van mening dat nu-metal zo gehaat is in de metal wereld omdat deze niet kan verkroppen dat er bands zijn die een vorm van metal gevonden hebben die commercieel wel aantrekkelijk is en dat deze jongens er leuke bedragen mee verdienen terwijl zij er vaak amper van rond kunnen komen.
Opzich kan ik me deze frustratie ook goed indenken aangezien er voor de gemiddelde nu-metal band een stuk minder skills nodig zijn.
Nou ben ik ook de eerste om toe te geven dat deze lage instap er ook voor zorgt dat er veel rotzooi tussen zit.
Maar er zijn zeker ook bands bij die alle respect verdienen ipv continue afgezeken te worden.

Bands als Coal Chamber en Korn die een compleet nieuwe stijl neer hebben gezet waarin sinds lange tijd de gitaren weer eens op een compleet andere manier gebruikt werden.
Jimi Hendrix werd hier ooit om geprezen maar deze jongens verdienen hier blijkbaar geen credit voor.

Muziek maken is meer dan alleen goed kunnen spelen en wie de snelste solo's kan spelen, het gaat er ook om hoe je je nummers brengt en wat voor sfeer je in je nummers neer zet, het ovverbrengen van emotie etc. etc.
Dus laten we alsjeblieft iedereen gewoon in zijn/haar waarde laten en elkaars muziek gewoon leren respecteren ook al is het niet jou stijl.

Theije
16 februari 2004, 01:17
Ik ben nog steeds van mening dat nu-metal zo gehaat is in de metal wereld omdat deze niet kan verkroppen dat er bands zijn die een vorm van metal gevonden hebben die commercieel wel aantrekkelijk is en dat deze jongens er leuke bedragen mee verdienen terwijl zij er vaak amper van rond kunnen komen.
Opzich kan ik me deze frustratie ook goed indenken aangezien er voor de gemiddelde nu-metal band een stuk minder skills nodig zijn.
Nou ben ik ook de eerste om toe te geven dat deze lage instap er ook voor zorgt dat er veel rotzooi tussen zit.
Maar er zijn zeker ook bands bij die alle respect verdienen ipv continue afgezeken te worden.

Bands als Coal Chamber en Korn die een compleet nieuwe stijl neer hebben gezet waarin sinds lange tijd de gitaren weer eens op een compleet andere manier gebruikt werden.
Jimi Hendrix werd hier ooit om geprezen maar deze jongens verdienen hier blijkbaar geen credit voor.

Muziek maken is meer dan alleen goed kunnen spelen en wie de snelste solo's kan spelen, het gaat er ook om hoe je je nummers brengt en wat voor sfeer je in je nummers neer zet, het ovverbrengen van emotie etc. etc.
Dus laten we alsjeblieft iedereen gewoon in zijn/haar waarde laten en elkaars muziek gewoon leren respecteren ook al is het niet jou stijl.

Theije
6 maart 2004, 01:13
Ik denk dat tegenwoordig niemand meer de benaming 'nu-metal' gebruikt of liever gezegt duft te gebruiken omdat je dan zo'n beetje gelinched word in de huidige metal scene.

excuses voor het weer offtopic gaan maar ik voel me geroepen om toch ff in de verdediging te gaan, want ik word er idd ook erg moe van dat dit genre altijd het middelpunt van kritiek is.
Het is een beetje te vergelijken met wat enige tijd geleden in de black metal scene gaande was, de hele vraag welke bands wel en niet 'true' waren, dit soort discussies heeft toch geen fuck meer met muziek te maken? laat iedereen gewoon lekker in hun waarde en laat ze de muziek maken die ze willen maken.

Persoonlijk denk ik dat de 'trouwe' metalheads het nog steeds niet kunnen verkroppen dat er bands zijn die een vorm van metal hebben ontwikkeld die wél commercieel aantrekkelijk is en daar leuke bedragen mee verdienen iets dat hun zelf nooit gelukt is, en dan heb ik zoiets van get over it!

Theije
6 maart 2004, 01:13
Ik denk dat tegenwoordig niemand meer de benaming 'nu-metal' gebruikt of liever gezegt duft te gebruiken omdat je dan zo'n beetje gelinched word in de huidige metal scene.

excuses voor het weer offtopic gaan maar ik voel me geroepen om toch ff in de verdediging te gaan, want ik word er idd ook erg moe van dat dit genre altijd het middelpunt van kritiek is.
Het is een beetje te vergelijken met wat enige tijd geleden in de black metal scene gaande was, de hele vraag welke bands wel en niet 'true' waren, dit soort discussies heeft toch geen fuck meer met muziek te maken? laat iedereen gewoon lekker in hun waarde en laat ze de muziek maken die ze willen maken.

Persoonlijk denk ik dat de 'trouwe' metalheads het nog steeds niet kunnen verkroppen dat er bands zijn die een vorm van metal hebben ontwikkeld die wél commercieel aantrekkelijk is en daar leuke bedragen mee verdienen iets dat hun zelf nooit gelukt is, en dan heb ik zoiets van get over it!

Theije
6 maart 2004, 01:14
Ik denk dat tegenwoordig niemand meer de benaming 'nu-metal' gebruikt of liever gezegt duft te gebruiken omdat je dan zo'n beetje gelinched word in de huidige metal scene.

excuses voor het weer offtopic gaan maar ik voel me geroepen om toch ff in de verdediging te gaan, want ik word er idd ook erg moe van dat dit genre altijd het middelpunt van kritiek is.
Het is een beetje te vergelijken met wat enige tijd geleden in de black metal scene gaande was, de hele vraag welke bands wel en niet 'true' waren, dit soort discussies heeft toch geen fuck meer met muziek te maken? laat iedereen gewoon lekker in hun waarde en laat ze de muziek maken die ze willen maken.

Persoonlijk denk ik dat de 'trouwe' metalheads het nog steeds niet kunnen verkroppen dat er bands zijn die een vorm van metal hebben ontwikkeld die wél commercieel aantrekkelijk is en daar leuke bedragen mee verdienen iets dat hun zelf nooit gelukt is, en dan heb ik zoiets van get over it!

Theije
6 maart 2004, 01:14
Ik denk dat tegenwoordig niemand meer de benaming 'nu-metal' gebruikt of liever gezegt duft te gebruiken omdat je dan zo'n beetje gelinched word in de huidige metal scene.

excuses voor het weer offtopic gaan maar ik voel me geroepen om toch ff in de verdediging te gaan, want ik word er idd ook erg moe van dat dit genre altijd het middelpunt van kritiek is.
Het is een beetje te vergelijken met wat enige tijd geleden in de black metal scene gaande was, de hele vraag welke bands wel en niet 'true' waren, dit soort discussies heeft toch geen fuck meer met muziek te maken? laat iedereen gewoon lekker in hun waarde en laat ze de muziek maken die ze willen maken.

Persoonlijk denk ik dat de 'trouwe' metalheads het nog steeds niet kunnen verkroppen dat er bands zijn die een vorm van metal hebben ontwikkeld die wél commercieel aantrekkelijk is en daar leuke bedragen mee verdienen iets dat hun zelf nooit gelukt is, en dan heb ik zoiets van get over it!

Theije
6 maart 2004, 01:15
Ik denk dat tegenwoordig niemand meer de benaming 'nu-metal' gebruikt of liever gezegt duft te gebruiken omdat je dan zo'n beetje gelinched word in de huidige metal scene.

excuses voor het weer offtopic gaan maar ik voel me geroepen om toch ff in de verdediging te gaan, want ik word er idd ook erg moe van dat dit genre altijd het middelpunt van kritiek is.
Het is een beetje te vergelijken met wat enige tijd geleden in de black metal scene gaande was, de hele vraag welke bands wel en niet 'true' waren, dit soort discussies heeft toch geen fuck meer met muziek te maken? laat iedereen gewoon lekker in hun waarde en laat ze de muziek maken die ze willen maken.

Persoonlijk denk ik dat de 'trouwe' metalheads het nog steeds niet kunnen verkroppen dat er bands zijn die een vorm van metal hebben ontwikkeld die wél commercieel aantrekkelijk is en daar leuke bedragen mee verdienen iets dat hun zelf nooit gelukt is, en dan heb ik zoiets van get over it!

Theije
6 maart 2004, 01:16
Ik denk dat tegenwoordig niemand meer de benaming 'nu-metal' gebruikt of liever gezegt duft te gebruiken omdat je dan zo'n beetje gelinched word in de huidige metal scene.

excuses voor het weer offtopic gaan maar ik voel me geroepen om toch ff in de verdediging te gaan, want ik word er idd ook erg moe van dat dit genre altijd het middelpunt van kritiek is.
Het is een beetje te vergelijken met wat enige tijd geleden in de black metal scene gaande was, de hele vraag welke bands wel en niet 'true' waren, dit soort discussies heeft toch geen fuck meer met muziek te maken? laat iedereen gewoon lekker in hun waarde en laat ze de muziek maken die ze willen maken.

Persoonlijk denk ik dat de 'trouwe' metalheads het nog steeds niet kunnen verkroppen dat er bands zijn die een vorm van metal hebben ontwikkeld die wél commercieel aantrekkelijk is en daar leuke bedragen mee verdienen iets dat hun zelf nooit gelukt is, en dan heb ik zoiets van get over it!

Theije
6 maart 2004, 01:16
Ik denk dat tegenwoordig niemand meer de benaming 'nu-metal' gebruikt of liever gezegt duft te gebruiken omdat je dan zo'n beetje gelinched word in de huidige metal scene.

excuses voor het weer offtopic gaan maar ik voel me geroepen om toch ff in de verdediging te gaan, want ik word er idd ook erg moe van dat dit genre altijd het middelpunt van kritiek is.
Het is een beetje te vergelijken met wat enige tijd geleden in de black metal scene gaande was, de hele vraag welke bands wel en niet 'true' waren, dit soort discussies heeft toch geen fuck meer met muziek te maken? laat iedereen gewoon lekker in hun waarde en laat ze de muziek maken die ze willen maken.

Persoonlijk denk ik dat de 'trouwe' metalheads het nog steeds niet kunnen verkroppen dat er bands zijn die een vorm van metal hebben ontwikkeld die wél commercieel aantrekkelijk is en daar leuke bedragen mee verdienen iets dat hun zelf nooit gelukt is, en dan heb ik zoiets van get over it!

Theije
6 maart 2004, 01:16
Ik denk dat tegenwoordig niemand meer de benaming 'nu-metal' gebruikt of liever gezegt duft te gebruiken omdat je dan zo'n beetje gelinched word in de huidige metal scene.

excuses voor het weer offtopic gaan maar ik voel me geroepen om toch ff in de verdediging te gaan, want ik word er idd ook erg moe van dat dit genre altijd het middelpunt van kritiek is.
Het is een beetje te vergelijken met wat enige tijd geleden in de black metal scene gaande was, de hele vraag welke bands wel en niet 'true' waren, dit soort discussies heeft toch geen fuck meer met muziek te maken? laat iedereen gewoon lekker in hun waarde en laat ze de muziek maken die ze willen maken.

Persoonlijk denk ik dat de 'trouwe' metalheads het nog steeds niet kunnen verkroppen dat er bands zijn die een vorm van metal hebben ontwikkeld die wél commercieel aantrekkelijk is en daar leuke bedragen mee verdienen iets dat hun zelf nooit gelukt is, en dan heb ik zoiets van get over it!

Theije
6 maart 2004, 01:17
Ik denk dat tegenwoordig niemand meer de benaming 'nu-metal' gebruikt of liever gezegt duft te gebruiken omdat je dan zo'n beetje gelinched word in de huidige metal scene.

excuses voor het weer offtopic gaan maar ik voel me geroepen om toch ff in de verdediging te gaan, want ik word er idd ook erg moe van dat dit genre altijd het middelpunt van kritiek is.
Het is een beetje te vergelijken met wat enige tijd geleden in de black metal scene gaande was, de hele vraag welke bands wel en niet 'true' waren, dit soort discussies heeft toch geen fuck meer met muziek te maken? laat iedereen gewoon lekker in hun waarde en laat ze de muziek maken die ze willen maken.

Persoonlijk denk ik dat de 'trouwe' metalheads het nog steeds niet kunnen verkroppen dat er bands zijn die een vorm van metal hebben ontwikkeld die wél commercieel aantrekkelijk is en daar leuke bedragen mee verdienen iets dat hun zelf nooit gelukt is, en dan heb ik zoiets van get over it!

Theije
6 maart 2004, 01:17
Ik denk dat tegenwoordig niemand meer de benaming 'nu-metal' gebruikt of liever gezegt duft te gebruiken omdat je dan zo'n beetje gelinched word in de huidige metal scene.

excuses voor het weer offtopic gaan maar ik voel me geroepen om toch ff in de verdediging te gaan, want ik word er idd ook erg moe van dat dit genre altijd het middelpunt van kritiek is.
Het is een beetje te vergelijken met wat enige tijd geleden in de black metal scene gaande was, de hele vraag welke bands wel en niet 'true' waren, dit soort discussies heeft toch geen fuck meer met muziek te maken? laat iedereen gewoon lekker in hun waarde en laat ze de muziek maken die ze willen maken.

Persoonlijk denk ik dat de 'trouwe' metalheads het nog steeds niet kunnen verkroppen dat er bands zijn die een vorm van metal hebben ontwikkeld die wél commercieel aantrekkelijk is en daar leuke bedragen mee verdienen iets dat hun zelf nooit gelukt is, en dan heb ik zoiets van get over it!

Theije
6 maart 2004, 01:17
Ik denk dat tegenwoordig niemand meer de benaming 'nu-metal' gebruikt of liever gezegt duft te gebruiken omdat je dan zo'n beetje gelinched word in de huidige metal scene.

excuses voor het weer offtopic gaan maar ik voel me geroepen om toch ff in de verdediging te gaan, want ik word er idd ook erg moe van dat dit genre altijd het middelpunt van kritiek is.
Het is een beetje te vergelijken met wat enige tijd geleden in de black metal scene gaande was, de hele vraag welke bands wel en niet 'true' waren, dit soort discussies heeft toch geen fuck meer met muziek te maken? laat iedereen gewoon lekker in hun waarde en laat ze de muziek maken die ze willen maken.

Persoonlijk denk ik dat de 'trouwe' metalheads het nog steeds niet kunnen verkroppen dat er bands zijn die een vorm van metal hebben ontwikkeld die wél commercieel aantrekkelijk is en daar leuke bedragen mee verdienen iets dat hun zelf nooit gelukt is, en dan heb ik zoiets van get over it!