PDA

View Full Version : Kitty Hawk Dino pre-amp?



ToolRulez
29 januari 2004, 20:57
Ik ben de laatste tijd aan 't zoeken naar een aardige pre-amp voor bij m'n combo. Ik ben namelijk bassist maar heb ook een gitaar en zou toch wel eens wat aardige overdrive geluiden uit m'n combo'tje willen halen. Nu kan ik een Kitty Hawk Dino kopen, maar ik heb een aantal vragen:

Ten eerste. Wat vinden jullie van deze pre? Ik begrijp uit de dingen die ik tot nu toe heb gelezen dat het een aardig merk is, maar ik heb niks kunnen vinden over de Dino.
Ten tweede. Is het mogelijk om deze pre op een combo aan te sluiten via de normale input, dit in verband met de manier waarop ik het ding wil gebruiken. Ik wil namelijk een line-selector kopen/maken waarmee ik één lijn volledig effectloos direct naar m'n amp kan voeren en één lijn waarin de effecten komen (ook de pre dus).

Alvast bedankt!

ToolRulez
30 januari 2004, 10:10
Even een kleine toevoeging: Als jullie konden kiezen tussen de kitty hawk of een Engl 620 wat zouden jullie dan kiezen? En, wat zou voor mijn toepassing de beste keus zijn?

ReinoutV
30 januari 2004, 11:24
Een pre-amp kan je het beste aansluiten op de power-amp in (of effect-return, is hetzelfde) van je combo. Anders heb je 2 voorversterker, en dat is niet helemaal de bedoeling. Als het goed is moet met deze pre-amp aangesloten je 'normale' pre-amp ook gewoon werken, dus kan je gewoon met een line-selector werken, maar dat zou je voor de zekerheid eerst ff uit moeten proberen.

ToolRulez
30 januari 2004, 12:52
Ok, bedankt voor de reactie. Nog een mening over welke ik het beste kan nemen?

EDIT: Even een idee... Is twee pre-amps in serie hetzelfde als een extra equaliser erbij met wat meer tone-shaping als het volume neutraal staat, of moet ik dat anders zien?

ReinoutV
30 januari 2004, 14:28
Ik ken de verschillende versterkers niet, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Buiten dat 2 pre-amps ook 2 equalizers hebben, wordt het geluid ook 2 keer voorversterkt. Dat is denk ik het grootste probleem met een dubbele pre-amp.

Jeroenvanhulsteijn
11 februari 2004, 12:30
Ik weet niet hoeveel je voor die dino moet betalen, maar bij Huigens in Hengelo hebben ze nog een aantal KH Quattro's (135 euro) liggen. Die heb ik zelf gehad. Klonk wel goed. Alleen ik had meer typen overdrives/distortion nodig. Ik had de quattro bij een Fender Bassmann 70 gebruikt. Want die heeft helemaal geen overdrives enzo. Op de Quattro zit een output level knop zodat je het uitgangsnivo optimaal kan instellen. Dat is wel handig als je hem niet op een eindversterker aansluit.