PDA

View Full Version : Reactie over de Schaller Hotstuff



michielv
29 januari 2004, 20:51
Aangezien er wat misgegaan is bij het forum is mijn reactie verdwenen. Daarom dus nog even een keertje een verhaal van dezelfde strekking. (Het ging over een Schaller Hotstuff element en in welke gitaar de nieuwe eigenaar die nou moest stoppen).

Op welke gitaar speel je het liefst? In ieder geval hoef je in je Ibbi geen extra gaten te frezen dus ik zou het element daar eerst eens uitproberen. Aangezien het volgens mij een vrij heftig elementje is zou ik hem eerst bij de brug uitproberen. In ieder geval zijn de Schaller elementen retegoed, waarschijnlijk beter dan je Ibbi's.

Mocht je eventueel besluiten de hotstuff bin de brugi in je tele te willen (of 1 van de andere humbuckers) dan kkun je natuurlijk altijd een tele brug met humbucker gat kopen. Aangezien je dan toch nog moet frezen en extra geld uit moet geven zou ik toch eens nadenken of je niet liever een humbucker in telecaster-brugelement-formaat kunt kopen?

Maar goed, het ligt er dus eigenlijk aan op welke gitaar je wilt gaan spelen. Als het alleen is om je tele op te kalefateren zou ik eerst na gaan denken wat voor soort geluid je eruit wilt hebben. Allleen maar betere elementen erin plakken klinkt mij dan een beetje doelloos in de oren.

Man
29 januari 2004, 21:44
hey thanx man :), mijn account was ook ineens weg, je hebt gelijk met alles wat je zegt, maar ik wil met die telecaster gewoon een beetje een te doen geluid verkrijgen voor hardrock/metal stijlen, de elementen die er nu op zitten piepen heel erg als het hard word gezet en ik moet dus wel andere elementen erop zetten daarom :)

Man
29 januari 2004, 21:47
haha sorry geen volledig antwoord, ik wil met beide gitaren gaan spelen, om ze in verschillende stemmingen te zetten, die ibanez kan het namelijk niet hebben als ik steeds van stemming verander

michielv
30 januari 2004, 08:08
Ah, kijk. Zeker wanneer je metal wilt gaan spelen zou ik ervoor kiezen om de hummer bij de brug te willen hebben. De hotstuff zal je geluid zeker eenflink stuk verbeteren dus als ik jou was zou ik dan een telebrug met humbucker gat kopen.

De goedkoopste brug die ik zo 1,2,3 gezien heb is die van Vox Humana (www.voxhumana.nl, 53 euro). BTW: Wat houdt je tegen om een normale hardtail brug te kopen van 9 euro (www.backandforth.nl) en de humbucker in een normale plastic mounting ring te hangen? Als Jeff Beck ermee kon spelen :razz:

Man
30 januari 2004, 08:32
ja ik weet het niet ik zou dat idnerdaad ook gewoon kunnen doen, kan ik er altijd makkelijker bij :), maar is er geen reden waarom dat element juist in de brug zit?!, verpest ik dan niet iets ofzo?!

michielv
30 januari 2004, 10:22
Jahoor, is geen enkel probleem. Zoals gezegd, Jeff Beck heeft tijdenlang op een (door Seymour Duncan) omgebouwde telecaster gespeeld waar 2 humbuckers in gezet waren (Volgens mij heeft WouterJ ooit eens een plaatje van deze gitaar op dit forum gezet?) en daar waren de humbuckers gewoon in de normale mounting rings gehangen.

Grote voordeel: bevalt het je niet kun je altijd nog je originele brug met single coil weer monteren.

Sterker nog, als die orignele elementen werkelijk zo prut zijn zou ik de boel gewoon rechtsreeks aansluiten (element, volume, evt. tone) en de rest alleen laten zitten voor het uiterlijk. Het lijkt me niet dat je het halselement ooit gaat gebruiken.