PDA

View Full Version : Egmond Manhattan 1961



jeroen75
29 januari 2004, 20:07
Ik heb sinds gisteren een Egmond Manhattan gitaar uit 61, goede staat.

Iemand enig idee wat deze waard is, ik heb de originele snoer en tas erbij.

Let me know ;)

wietse
29 januari 2004, 20:37
alhoewel het het eerste solidbody model is van egmond zijn deze gitaren niet erg veel waard , met originele tas , en in goede staat schat ik een 200 euro.
want het waren over het algemeen slechte gitaren.
je kan ook eens deze man vragen wim@markenhof.myweb.nl hij heeft een site over egmond gitaren en is altijd wel bereid informatie te geven.
is een egmond verzamelaar.
http://home.wanadoo.nl/wimmarkenhof/ is zijn site.

SiNiSTRaL
29 januari 2004, 22:10
die site van die gast :D
hoe herken je een egmond gitaar?
gaat ie nog serieus uitleggen dat je dat kan herkennen als er 'egmond' op de headstock staat :D

wietse
31 januari 2004, 10:45
heb vandaag net een egmond solid7 gekocht voor 75 euro in erg goede staat snoer zit er aan vast wat ik wel vreemd vind.
de solid7 is de luxere uivoering van de manhattan met 2 elementen inplaats van 1 nou was deze wel erg goedkoop en kon hem daar op de rommelmarkt wel gelijk weer voor 120 kwijt als ik dat gewild had.
ding is niet te intoneren heeft een heel vreemde (goedkope) brug constructie.
dus je kan wel nagaan dat deze gitaren niet veel waard zijn.
is zowiezo en vreemd ding met die platte body waar alles gewoon bovenop zit zelfs de hals ligt er bovenop.
een echte plank dus was het niet dat deze een holle body heeft , wel lekker licht natuurlijk.
foto's voor de belangstellenden natuurlijk weer op m'n webshots eerste album( paste het nog bij).