PDA

View Full Version : Ibanez ruist flink



Man
29 januari 2004, 19:57
ik heb een Ibanez RG 470 en ik heb de laatste tijd veel last van ruis, ik weet dat elke gitaar wel ruist als er distortion op staat maar deze doet het wel heel erg, ook stoort de gitaar als ik de tone-knop draai.

verder heb ik ook dat sommige fretten volgens mij niet goed staan, ik heb op sommige plaatsen namelijk vreemde knarsende tonen?!?!

ik weet nu al dat als ik dit laat fixen bij een muziekwinkel dat ik minstens 80 euro kwijt ben en ik heb geen geld voor het oprapen , wie kan me helpen aan oplossingen?

robpeters87
29 januari 2004, 20:37
Ik heb ook is iets met m'n fretten gehad als je een btje weet waar je mee bezig bent en weet welke er hoger liggen (als ze al hoger liggen ) kun je ze er heel voorzichtig intikken... dat kun je bter aan wietse vragen verder die heeft et mij ook verteld... verder gewoon een goed snoer kopen helpt ook nog wel eens... en anders zorgen dat je gitaar van binnen behangen is met isolatiefolie ofzo... precies weet k et nie maar begin maar eens met eenn nieuw snoer...

Soulflyhigh
29 januari 2004, 20:38
Misschien je tonepot ff opfrissen met contactspray?

sickpunk
29 januari 2004, 20:41
tonepots met contact spray... en ff naar je input kijken(zit alles bedrading nog goed vast) kletterende snare? staat je hals nie te recht? zoja ff fixen.. anders ff naar je brugzadeltjes kijken en die maybe klein stukje omhoog draaien

Man
29 januari 2004, 21:51
wat moet ik dan precies doen met die contactspray?!?! ik ben er niet echt in thuis, tonepots?!

Stitch
30 januari 2004, 00:51
tone-pot=tone-knop :wink: Je pakt het busje contact spray en spuit het via de opening onderin de tone pot naar binnen.... FF flink ronddraaien daarna zodat het goed verspreid over de windingen en klaar.

Bassie79
30 januari 2004, 08:14
als je ibby nog niet zo oud is kloppen die knarsende fretten wel, dat is op bijna elke nieuwe gitaar, ze moeten gewoon nog ff slijten, t'is na 1 of 2 maanden over.

en ruis kan ook komen doordat je bijvoorbeeld speelt als je computer aan staat, of zoals bij mij de wasdroger (ook al staat dat ding ergens anders)

Man
30 januari 2004, 08:27
ruis inderdaad door pc :)

uhm... je bedoelt dat ik dat klepje eraf moet schroeven achterop mijn gitaar? of moet ik de knop eraf draaien en dan daarin spuiten ik ben debiel ik snap dingen niet zo snel

Man
30 januari 2004, 08:28
ruis inderdaad door pc :)

uhm... je bedoelt dat ik dat klepje eraf moet schroeven achterop mijn gitaar? of moet ik de knop eraf draaien en dan daarin spuiten ik ben debiel ik snap dingen niet zo snel, en ik heb em nu drie jaar ;)