PDA

View Full Version : line 6 port



ilovemyguitar
29 januari 2004, 20:55
die guitarport kun je toch mee opnemen?
is het wat of niet? :???:


ps. OMG wat ruikt het hier naar n00b. :o

Kjiratsiekoedel
29 januari 2004, 21:02
het ding schijnt op zich goed te werken, hij is alleen nieuw beetje erg duur

(wat met dat n00b?)

ilovemyguitar
30 januari 2004, 14:35
nou gewoon ik ben giga n00b op het record gebied

EagleEye
18 februari 2004, 21:19
Mijn nonkel heeft een, wel leuk om bv mee te oefenen, maar opnemen heb ik nog niet geprobeerd, moet ik 1s doen als ik nog eens daar ben.
De geluidskwaliteit en amp models (ook downloadbaar) zijn wel pico bello!

Mithrandir
19 februari 2004, 11:30
Van de guitarport gaat een kabel naar de line-in van je geluidskaart en zo kun je dus opnemen.

Frits van Mourik
21 februari 2004, 00:53
Je kan de guitarport toch ook softwarematig aan je opnameprogramma knopen? Scheelt weer een D/A-A/D-conversieslag. Of zit ik nou fout?

bert k
21 februari 2004, 01:09
@Mith: er gaat een kabel van de line OUT van de geluidskaart naar de line IN van de guitarport, hij is bedoelt voor monitoring. Vervolgens gaat er een kabeltje (2xtulp) naar je versterker.

@Frits: Het blijft natuurlijk een hardwareding. Maar de guitarport communiceert via USB, dus digitaal. Het is vooral een A-D converter voor gitaar, en je wilt zo min mogelijk converteren, dus doe je alles digitaal, behalve de monitoring.

Dat is niet mijn wijsheid, maar die van Line6: http://www.guitarport.com/features.html :-D

Frits van Mourik
22 februari 2004, 00:56
OK, maar wat moet ik dan hiervan denken?

The Amp Farm plug-in for Protools is the studio standard for recording guitar. Now, GuitarPort brings you this unbelievable power so you can record directly into any Direct Sound / MME compatible recording software. This includes applications from Cakewalk, Emagic, Steinberg, Sonic Foundry, Magix, and more.

Ook Line6-wijsheid!

bert k
23 februari 2004, 14:06
Ja, dat is door een Amerikaan geschreven, da's duidelijk.
Ik weet het niet eerlijk gezegd. Amp Farm is software, en die maakt gebruik van de line in van de geluidskaart, of in de praktijk van een mengpaneel waar je je gitaar inprikt. Met een DI. Nog een kastje dus.

De guitarport is natuurlijk een interface, dus je kan zo met je gitaar inpluggen. Daarnaast heb je software die ik niet ken, dus dat is wel weer een beetje AmpFarm-achtig. Toch een rare vergelijking volgens mij.

bert k
29 februari 2004, 23:59
FF citaatje van Mithrandir uit een ander topic:


Ik heb er nu al anderhalf jaar een, het ding zelf is eigenlijk niet meer dan een USB externe geluidskaart met een grote volume knop. De software doet het echte werk, idd modellen van versterkers/cabs en fx en stuurt het signaal weer terug naar de Guitarport voor monitoring.
Is wel duidelijk.

Stratman70
26 maart 2004, 20:25
@Mith: er gaat een kabel van de line OUT van de geluidskaart naar de line IN van de guitarport, hij is bedoelt voor monitoring. Vervolgens gaat er een kabeltje (2xtulp) naar je versterker.



Snap ik niet. Ik wil dus ook goede opnames gaan maken op de pc van mijn gitaarspel en dacht dat als ik nu zo'n pod guitarport koop, dat ik die dan als versterker simulator kan gebruiken, met een draad naar mijn geluidskaart en dan opnemen met Magix Music studio, maar blijkbaar werkt dat dus niet zo??????

Op dit moment doe ik het zo: gitaar/Boss ME-8/soundcard/Magix en dat lukt ook.

Ik heb idd geen monitor van de partij die ik inspeel, maar dat vang ik dan op door het andere kanaal vanuit de ME-8 in de versterker te pluggen.

Maar dat moet toch kunnen, zo'n guitarport tussen je gitaar en pc?

Stratman70
26 maart 2004, 20:31
@Mith: er gaat een kabel van de line OUT van de geluidskaart naar de line IN van de guitarport, hij is bedoelt voor monitoring. Vervolgens gaat er een kabeltje (2xtulp) naar je versterker.



Snap ik niet. Ik wil dus ook goede opnames gaan maken op de pc van mijn gitaarspel en dacht dat als ik nu zo'n pod guitarport koop, dat ik die dan als versterker simulator kan gebruiken, met een draad naar mijn geluidskaart en dan opnemen met Magix Music studio, maar blijkbaar werkt dat dus niet zo??????

Op dit moment doe ik het zo: gitaar/Boss ME-8/soundcard/Magix en dat lukt ook, al is het geluid allesbehalve denderend.

Ik heb idd geen monitor van de partij die ik inspeel, maar dat vang ik dan op door het andere kanaal vanuit de ME-8 in de versterker te pluggen.

Maar dat moet toch kunnen, zo'n guitarport tussen je gitaar en pc?

bert k
26 maart 2004, 21:26
Volgens mij gaat het zo (correct me if i'm wrong):
gitaar-->Port-->USBkabel (digitaal)-->in de PC, digitaal, cubase, magix, whatever. Tegelijk: Cubase andere sporen-->via dezelfde USB kabel terug naar Port-->Port monitor out-->boxen of koptelefoon
Je gitaarsignaal wordt door de Port direct op de monitoruitgang gezet, zodat je zonder latency kan luisteren. De line in van de Port is denk ik om een audio-apparaat aan te sluiten, CDspeler of zo.




Denk ik... :D