PDA

View Full Version : Strato en Telecoustic



moretel
15 februari 2002, 14:14
Iemand ervaring al met de stratocoustic en telecoustic?

Ik ben niet zo'n acoustisch wonder maar een acoutisch intermezzo is nooit weg en wat fingerpicking vind ik ook leuk alleen geen geld voor echt grote uitgaven.
Deze modellen zien er goed uit maar hoe is bespeelbaarheid en geluid, zowel versterkt als onversterkt?

Kjiratsiekoedel
15 februari 2002, 15:13
Ik heb werkelijk geen idee. Ik heb een 'gewoon' model en dat bevalt prima.

masimo
15 februari 2002, 15:27
Ik heb de telecoustic uitgeprobeerd en ben niet enthousiast over het geluid. Er zit nogal een dun, blikkerig geluid in. Qua bespeelbaarheid vond ik de gitaar zwaar spelen.
Ik heb zelf onlangs de CPX5 van Yamaha aangeschaft. Zelfde prijsklasse maar qua geluid en bespeelbaarheid een klasse beter. Geluis is acoustisch als versterkt erg mooi.
Succes met je aanschaf!

Ibanez
16 februari 2002, 12:00
Kheb er ook op gespeeld maar kvind het ook niet echt alles, tis wel een mooie gitaar maar er komt een beetje ielig geluid uit.

kerstraak
18 februari 2002, 18:24
Ik heb afgelopen zaterdag op beide gitaren gespeeld in een muziekwinkel. Het viel mij zwaar tegen. Na het spelen op deze gitaren heb ik een Guild geprobeerd ... dat viel niet tegen muziekaal gezien, helaas wel financieel. Ik onderstreep dus voornoemde opmerkingen over de klank/geluid enz.
Ik heb besloten door te sparen voor een Taylor/Takamine/Ovation/Guild. Helaas zijn deze gitaren wel flink veel duurder.

CopLand
20 februari 2002, 22:05
Ik heb zelf onlangs de CPX5 van Yamaha aangeschaft. Zelfde prijsklasse maar qua geluid en bespeelbaarheid een klasse beter. Geluis is acoustisch als versterkt erg mooi.
Succes met je aanschaf!


Hallo,


Ik heb ook zo'n CPX. Het blad is rond de kam niet helemaal vlak. De snaren trekken het heel lichtjes scheef. Had ik in de winkel niet gezien. Is dat bij jou ook? Ik maak er me zorgen in, maar in feite is het echt heel lichtjes. Ook het steunkruis onder het bovenblad is wat zichtbaar in het bovenblad. Vooral in de reflectie van een lamp, geprojecteerd op een muur...


Dat zijn alvast dingen waar je met een strat geen last van hebt :wink:


Ik vond die yahama ook super klinken voor zijn prijs. Maar het model van 1250 euro van yamaha in die winkel (met electret microfoontje in klangat) had wel een lekkerder hals. Het viel me op dat een duurdere acoustische echt wel beter is dan een goedkoper model.

masimo
21 februari 2002, 18:44
Ik heb de CPX5 in twee verschillende winkels uitgeprobeerd en daar viel mij het op dat het blad inderdaad iets bol staat. Volgens mij hoort dit dus bij het model. Dat de kam iets scheef staat is om de snaren op de zelfde hoogte van de fretten te houden (de lage e is immers dikker dan de hoge e). Je kan de hoogte van je kam later altijd iets bijstellen. Niets om je zorgen over te maken dus.
Steunbalken die doorschijnen in het bovenblad heb ik geen last van.
Al met al ben ik erg tevreden met deze gitaar. Als je het niet vertrouwt ga dan voor alle zekerheid terug naar de winkel.

moretel
26 februari 2002, 12:19
Afgelopen zaterdag gespeeld op de beide modellen. Nou akoestisch klonk het maar matig, versterkt niet geprobeerd. Ik vrees toch dat ik nog even moet doorsparen voor een echte.

dirkw83
26 februari 2002, 12:19
ah, moet je ook een akoestische hebben? Ik ook maar ik heb geen flauw idee wat een redelijke prijs is. Ik hoop dat ik voor 200 euro wat degelijks kan krijgen...

if19mt
12 maart 2002, 15:51
Ik heb een Fender Stratacoustic, en ondanks zijn prijs (410 euro) vind ik dat hij elke cent ervan waard is. Het geluid is akoestisch erg mooi, maar niet hard vanwege de dunne klankkast, Maar met de Classic 4 pick-up van Fishman klinkt het echt geweldig. Een aanrader

if19mt
12 maart 2002, 15:53
Trouwens, de speelbaarheid vind ik beter dan de gemiddelde akoestische steelstring, en dat komt voornamelijk door de dunne (en vanwege het strat model)lange hals

matthew
15 maart 2002, 19:08
Alsjeblieft zeg, je hoeft toch echt geen conservatorium te hebben gedaan om binnen een minuut te ontdekken dat die modellen van Fender nergens naar klinken. Ze moeten zich gewoon bij hun core business houden, het maken van meer dan 3000 stuks per dag van de welbekende en overal verkrijgbare electrische Tele en Strato´s.