PDA

View Full Version : Fender - strat '50, '60, '70



harrievandenberg
29 januari 2004, 17:10
Fender heeft drie modellen gemaakt met een 'vintage' sound. Heeft iemand iets gehoord van het kwalitiet van deze stratocasters? Ik wil nl een Fender stratocaster gaan kopen en die zijn niet zo heel erg duur.

The Mule
29 januari 2004, 18:24
Het Engelse magazine Guitar heeft niet al te lang geleden een interessante vergelijkende test tussen verschillende Strats gedaan (Squier t/m Customshop relic) en de Classic Mexicaan kwam er behoorlijk goed uit. Een stapje hoger in kwaliteit en klank dan de Standard Mexicaan. De kleuren zijn ook erg aantrekkelijk...

Negative K3 fan
29 januari 2004, 18:26
fatality heeft ook een classic mex (60s) en dat is een behoorlijk goede gitaar!

sash
29 januari 2004, 19:18
Mijn 60's mex classic staat te koop.

450 Euro met gigbag en gitaarband. 2 maanden oud.
Was m'n reservegitaar en daarom vrijwel onbespeeld.

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0044.JPG
http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0045.JPG

Fatality
29 januari 2004, 19:22
fatality heeft ook een classic mex (60s) en dat is een behoorlijk goede gitaar!

Holadijee, dat heeft ie zeker. En ben er erg over te spreken.

harrievandenberg
30 januari 2004, 22:14
zijn dit Mexicaanse Stratocasters?

sash
30 januari 2004, 22:56
Yes zijn Mexicaanse Strats

Anders Destium
30 januari 2004, 22:58
Van wat ik er van weet zijn mexicaanse strats qua prijs/kwaliteit verhouding beter dan USA strats, ook bij USA strats is het namelijk maar de vraag hoe de gitaar werkelijk klinkt :)

harrievandenberg
31 januari 2004, 11:11
wat vind je van het geluid, bespeelbaarheid? Vertel er eens wat over?

Blijepanda
31 januari 2004, 11:14
Ik heb een keer op zo'n 'vintage' stratocaster gespeeld, en het was best wel een lekkere gitaar.

The Thumb
31 januari 2004, 11:31
Van wat ik er van weet zijn mexicaanse strats qua prijs/kwaliteit verhouding beter dan USA strats, ook bij USA strats is het namelijk maar de vraag hoe de gitaar werkelijk klinkt :)

klopt, maar dat geldt natuurlijk evenzeer voor de mexicanen. door de bank genomen zijn de usa strats wat beter dan de mexicanen, de vraag is of je de hogere prijs de moeite waard vindt

birt
31 januari 2004, 11:47
gaat dit ook allemaal op voor tele's?

SiNiSTRaL
31 januari 2004, 12:03
tuurlijk...

Nielsje
31 januari 2004, 13:51
zoek voor een tweede hands jappanner...


kep er zelf een en dat ding klinkt goed zeg...
2 voordelen:

1: veel goed koper

2: als je zuinig op gitaren bent, dan is het niet zo erg als hier een kras op komt..tis toch 'maar' een jappaner

(beetje raar is dit wat ik zeg, want over het algemeen zijn fender fans niet zo zuinig op hun gitaartjes..he sash?:P)

Nielsje
31 januari 2004, 13:52
zoek voor een tweede hands jappanner...


kep er zelf een en dat ding klinkt goed zeg...
2 voordelen:

1: veel goed koper

2: als je zuinig op gitaren bent, dan is het niet zo erg als hier een kras op komt..tis toch 'maar' een jappaner

(beetje raar is dit wat ik zeg, want over het algemeen zijn fender fans niet zo zuinig op hun gitaartjes..he sash?:P)

harrievandenberg
15 februari 2004, 16:59
hoe zie je of het om een Mex gaat? Zien er allemaal wel zo'n beetje het zelfde uit.