PDA

View Full Version : hoelang spelen jullie?



Bleak
29 januari 2004, 16:06
hey ik ben net nieuw hier en ik vroeg me af hoelang jullie allemaal speelden?

speel je in band verband (waarschijnlijk de meesten) of ben je solo artiest ??

ikzelf speel ongeveer 2 tot 2,5 jaar en heb in een aantal bands gespeeld. nu speel ik in een rock bandje waar we voornamelijk covers spelen.

we gaan ons trouwens nu toeleggen op eigen nummers :)

Primitive
29 januari 2004, 17:42
ik speel ongeveer 1,5 jaar:D zit ook in 2 bandjes maar of dat wat word....

beetje sjittie bij de 1 hebben we 2 fuckud up slechte gitaristen

en bij de ander geen oefen ruimte dus kunnen niet oefenen maar daar komt binnen kort hopelijk een keer verandering in:D

AntY
29 januari 2004, 18:32
ik speel 2 jaar en 1 maand, sinds de zomer ook in een bandje

wij hebben gelukkig wel oefenruimte en goede gitaristen, ons eerste optreden is op 10 april in Alkmaar:

http://home.uva.nl/foto/flyer.JPG

Hero
29 januari 2004, 18:34
Ik speel nu een dik half jaar, en gelijk een bandje gestart met een paar vienden, gewoon voor de fun een beetje covers spelen op zondag middag :)

Anavrin
30 januari 2004, 12:35
ik speel zo'n 8,5 jaar gitaar, en 6,5 jaar bas (en ik kan er nog steeds niks van :lol: ). Ik heb 7,5 jaar geleden in een bandje gezeten (HodgePodge) toen hebben we een Nirvanacovertje gespeeld op school (ik deed de zang). 6 jaar geleden heb ik in een ander bandje (SG) gespeeld, samen met m'n neefje (metalrap, met DJ en alles), hier deed ik de gitaar, en later de bas. En rond die tijd had ik met diezelfde neef en een andere gitarist regelmatig jamsessies onder de naam Bound to Fail (we hadden echt een voorspellend vermogen, want het is inderdaad niks geworden). Tegenwoordig zit ik sinds ongeveer een half jaar bij The McGyvers waar ik de bas speel:
http://www.mcgyvers.demon.nl/images/013foto/08.jpg
dit is btw niet m'n eigen bas. Check m'n onderschrift voor de muziek en de website.
De foto is van een optreden in 013.

Phyrexian
30 januari 2004, 12:41
Bijna 2 jaar bass... meer dan drie jaar gitaar (overlappend met bass).
Ik speel bass in Ashville (zie signatuur). We zijn vrij professioneel bezig. Demo is opgenomen en komt nu uit. Aantal shows in't vooruitzicht: http://www.ashville.be/impuls/

De Teng
30 januari 2004, 13:47
13 jaar gitaar, hoogstens 3 jaar bas (serieus aan de slag met de plank dan) maar ik ben nu wat uitgekeken in bandverband als gitarist. Ook leuk, maar liever bas..bas en nog eens bas. :D

Verscheidene bands, zowel als gitarist als bassist. Huidige band als bassist, website gaat soon online komen, incl. prof. foto's. Het eerstvolgende optreden is het feest Trinity in Utrecht op 11 februari. Stuk of acht bands in verschillende stijlen spelen een drie kwartier of zo. Erg gezellig en een mooie disco-achtige ruimte ook. City Hall heet het.(Ondergronds, drie ruimtes die op elkaar aansluiten...)

AntY
30 januari 2004, 14:18
ik hoorde jou spelen op die beurs teng (we zagen je later in de bioscoopstoelen :) ) maar jij had zeker een goede slap te pakken! ik speel nu 2 jaar, mag hopen dat ik dat over een jaar ook kan!

Ruud
30 januari 2004, 15:10
4,5 jaar bas, zat eerder in een band dan dat ik ook maar iets kon,..maarja met kameraden opgericht.. en ik werd bassist omdat dat over was...... na 3,5 jaar en 25 optredens uit elkaar gevallen ivm stemproblemen en 2 gitaristen die muzikaal precies tegenover elkaar stonden... laatst nog wel de studio in geweest om onze eigen nummers op te nemen.. enja..moeten nog afgemixt worden, maar als ze klaar zijn dump ik ze wel op het net....

Inmiddels..1 band waar we nog een nieuwe zanger voor zoeken, stijl: Muse, Incubus, Pearl Jam, Counting Crowes, Black Crowes, QOSTA en dergelijk...

1-powertrio, met vooral veel enthousiasme en show.. en natuurlijk vooral ramones ragwerk en protestsongs...

1 gelegenheidsband in de zomer.. voor een optreden in onze feestweek..3e jaar... veelal grotetentenfeestmuziek, van Bubbelbad tot aan Beastie Boys...

De Teng
30 januari 2004, 15:24
ik hoorde jou spelen op die beurs teng (we zagen je later in de bioscoopstoelen :) ) maar jij had zeker een goede slap te pakken! ik speel nu 2 jaar, mag hopen dat ik dat over een jaar ook kan!

Ah... samen met The Bassopotmus!

Ik heb er vnl. fingerstyle zitten pingelen, dus het was een exclusief moment! Een of andere debiel zat me uit te dagen met een vreselijk harde slap (lees: technisch erg slecht) end at wilde ik niet op me laten zitten, want hij knalde door mijn nootjes heen.

Ik won. :D

http://www.warande.net/%7Ebgall/images/Ikfretless.jpg

AST
30 januari 2004, 15:36
4 Jaar bas, en heel af en toe eens gitaar, voor de lol... maar verder is het bas bas bas en nog eens bas... speel nu half jaar in VIOLET, daarvoor in een bandje wat ik met nog een paar vrienden voor de lol heb gedaan

jensie
30 januari 2004, 19:41
ow ik denk dat ik hier de meest beginnende bassist ben. 'k ben nu 4 maand bezig met de bass, en binnekort ga ik les volgen

Chris Wolstenholme
30 januari 2004, 19:57
ik speel nu iets langer dan een jaartje en t begint allemaal wel te komen nu, alleen nog niet slappen :(

MxPx_Jos
30 januari 2004, 20:28
Ik speel nu een dikke 3 jaar denk ik. Geen les gehad. Maar ik speel elke Dinsdagavond met een groepje van mijn kerk. We vormen een bandje en we spelen 1 zondagochtend in de maand. Dus 1x in de maand hebben we een Publiek van ongeveer 300 man. Niet slecht toch?

We proberen alle liederen iets te veranderen, onze eigen style erin verwerken. We spelen alles van rustige gospel tot rock. En ook zeer uitdagende baslijnen dus voor mij is er zat werk. Onze drummer drumt nog niet zo heel lang dus dat gaat heel soms weleens fout met de maat, maar dan trekt de piano als leider de boel weer recht.

We hebben een breed assortiment aan instrumenten ter beschikking. We gebruiken piano's/keyboards/gitaren/basgitaren/drumstel/congo's & bongo's/saxofoon/dwarsfluit.... Klinkt heel leuk allemaal bij elkaar.

Ik speel op een OLP 5-snarige basgitaar. Een aardig ding voor de prijs, maar er komt een andere als ik weer geld heb. Verder een 100 Watt H&K basversterker die ik voor weinig heb kunnen kopen. Zit nog net op het randje om te kunnen gebruiken in een bandsformatie, maar goed.

Ooit, als ik geld heb...

Anavrin
30 januari 2004, 20:36
da's een volle kerk, da's lang geleden dat ik dat hier zag (is überhaupt lang geleden dat ik in de kerk kwam). Galmt dat niet ontzettend, of staan de versterkers heel zacht en heb je er dan een mic voor staan die het geluid over de boxen (in de kerk zelf) laat horen?

All Dirt
30 januari 2004, 20:50
Ik speelde laatst in een kerk en die had echt de mooiste akoestiek die ik ooit had gehoord! Lekkere warme galm, heerlijk. :razz:

Chris Wolstenholme
30 januari 2004, 21:29
sta je dan met je tonnen aan reverb, delay en galmen, gewoon in de kerk spelen :D

MxPx_Jos
30 januari 2004, 21:43
We zitten niet in een "echt" kerkgebouw. Maar in een Aula van een grote school. Past nog net. De ruimte is niet ideaal. De geluidsmensen hebben vaak moeite om het overal goed te laten klinken.

Semafoor
30 januari 2004, 22:37
da's een volle kerk, da's lang geleden dat ik dat hier zag (is überhaupt lang geleden dat ik in de kerk kwam). Galmt dat niet ontzettend, of staan de versterkers heel zacht en heb je er dan een mic voor staan die het geluid over de boxen (in de kerk zelf) laat horen?

Ik speel ook in een (soort van freelance) kerkband. Waar ze ons willen, daar komen we. We hebben een eigen geluidstechnicus met pa die het geluid afregelt (eigen versterkers worden als monitor gebruikt) en in sommige kerken is het geluid gewoon veel beter dan anderen. Moderne kerken hebben vaak tapijt liggen wat weleens wil helpen. Een grote, oude kerk met een stenen vloer daarentegen....
Maar goed, kerkpubliek is niet vaak kritisch :).

Chris Wolstenholme
30 januari 2004, 22:56
je hebt in ieder geval gigs :)

ArjenSoundGear
26 februari 2004, 19:10
Ik speel sinds Juni 2003.

Zit nu in een bandje sinds diezelfde juni 2003, ben nl begonnen met bassen omdat onze band geen bassist had en dat bevalt best goed. Heb nu een Zwarte Ibanez SR-645, 5 snarige actieve bas.

Surferboy
26 februari 2004, 19:35
Ehm...een maand of 6 á 7......geen bandjes au moment....... :cool:

Eternal Despair
26 februari 2004, 22:00
speel nou 2,5 jaar zoiets.

speel op het moment in 3 bandjes.

death/trash band
punk band
& funk/rock

pseek
27 februari 2004, 08:54
Ik speel ruim drie jaar bas. Tegelijkertijd begonnen met de band waar ik nu in speel. Er waren al twee gitaristen en een drummer, dus bleef de bas over. En nu wil ik ook niet meer anders.

Pöl
28 februari 2004, 09:19
Ik speel momenteel een dikke 7 jaar

urezna
3 maart 2004, 09:19
ik speel nog geen maand.... :-)
maar speel al wel zo'n 17 jaar gitaar, dus ik weet de weg op de hals aardig te vinden ;-)
en ik vond het wel leuk om mn horizon verder te verbreden, na vorig jaar ook te beginnen met drummen..... :-)
en nee, mn gitaren staan ook niet werkeloos thuis hoor ;-)

Joghy
3 maart 2004, 16:47
25 jaar basgitaar, 5 jaar contrabas.

Fred at the Bass
3 maart 2004, 22:40
25 jaar basgitaar, 5 jaar contrabas.

WE HAVE A WINNER !!!

ik speel trouwens 1,5 jaar bass...

Clunk
4 maart 2004, 12:52
Ik speelde laatst in een kerk en die had echt de mooiste akoestiek die ik ooit had gehoord! Lekkere warme galm, heerlijk. :razz:

ik heb ook in een kerk gespeeld, was er neit echt weg van, ja, zal je gewoon zingen met piano, dan is het mooi,

maar wij deden ook een maar nummers met een drumstel en electrische gitaar erbij, (vraag niet waarom.. eheh.. eens is eerste keer denk)

enneh.. dat viel een beetje hard uit..
zooooooo en die gast heeft al zon diepe base!!


BOEM :D

niels_r
4 maart 2004, 22:23
Ik speel nu een jaar of 4 gitaar en 3,5 jaar bas. Geen les gehad en toch iets te lang blijven hangen bij de Nirvana/Offspring soort muziek. Nu wel weer wat actiever bezig :D

paul15
4 maart 2004, 23:00
Ik speel nu precies een jaartje bas en het gaat op zich best goed.

Ik speel sinds kort in een bandje met twee vrienden (waaronder 'blije panda') en ook dat gaat steeds beter, zeker met de relaxte oefenruimte die we nu hebben. (nu nog eigen nummers...)

paul15
4 maart 2004, 23:01
Ik speel nu precies een jaartje bas en het gaat op zich best goed.

Ik speel sinds kort in een bandje met twee vrienden (waaronder 'blije panda') en ook dat gaat steeds beter, zeker met de relaxte oefenruimte die we nu hebben. (nu nog eigen nummers...)

basbeest
8 maart 2004, 17:13
Speel nu 3,5 jaar bas. Momenteel in twee bands eentje eigenwerk stijl RHCP RATM dikke funkrock dus en de ander poprock coverband waar ik elke week mee optreed.