PDA

View Full Version : effecten aansluiting/volgorde



Exitinside
29 januari 2004, 15:54
Ik ben al een tijd aan het mieren met de aansluiting van mijn effectprocessor en heb nog geen overtuigende geluiden weten te creeren.
Ik heb een Engl thunder 50 combo en wil de boss gx700 in de loop zetten.
Ik wil ook het scheurgeluid van de Engl gebruiken
Hopelijk kan iemand me helpen met de volgende vragen:

Vraag 1: Welke effecten kan je beter voor de versterker zetten en welke in de loop ?

Vraag 2: Ik heb een boss gx-700, hiermee kan je de volgorde van je effecten veranderen.........welke volgorde is het beste ?

Vraag 3: Kan mijn versterker kapot gaan als ik de preamp van mijn gx-700 aanzet in de loop ?

Vraag 4: Als ik mijn boss gx700 in de loop van mijn versterker zet....hoe zit het dan eigenlijk met de volume instellingen ervan...........input en output volumes...........de input kan ik niet te hoog zetten, want dan gaat ie clippen.................maar dan lijkt het alsof het geluid gedempt wordt ??????

alvast bedankt.

Lucky
29 januari 2004, 19:49
globaal gezien (even los van je boss)
wil je chorus, tremolo en delay beslist na de voorversterker zetten.
fuzz, overdrive etc, boosters, wah en wah achtigen, compresors er voor

flanger, phaser en vibe is een beetje een kwestie van smaak. sommigen hebben ze liever na voorversterker, sommigen er voor.

hoofdregel is proberen en kijken wat je zelf mooi en of creatief vindt.

vinni
29 januari 2004, 19:53
Heb beide geprobeerd en mee gewerkt.

Nu alle effecten voor de preamp. Mijn paralelle Effectsloop op de ENGL Ritchie Blackmore vind ik niet klinken. Op mijn Mesa Boogie (seriele FXLoop) klonk het wel weer goed. Heb een RMC Wizzard, Maxon FL301, Voodoolabs Tremolo, T-rex Replica en Carl Martin Chorus dus voor de preamp.

Zo-wie-wo moeten de overdrive FX voor de preamp.....aan de andere kant.....wat is moeten in de muziek?

Gewoon doen, proberen en maak je eigen keuze.

Vinni

Exitinside
30 januari 2004, 10:01
Ok bedankt voor de info.

Pino20
30 januari 2004, 17:49
Ik heb op het moment deze volgorde: distortion, chorus, overdrive. Klopt dit? Of er iemand betere idee's?

Exitinside
30 januari 2004, 17:56
Distorsion en overdrive ???????
Lijkt mij dubbelop.

Pino20
30 januari 2004, 18:06
Distorsion en overdrive ???????
Lijkt mij dubbelop.

Juist niet. Ze klinken allebei totaal anders. De overdrive is voor mijn blues stukken en de distortion voor de metal partijen.

Exitinside
30 januari 2004, 18:33
ja, dat is ook wel weer waar.............
ik heb zelf een zoom driver 5000 pedaaltje(word niet meer gemaakt) die heeft 6 verschillende distorsions/overdrives en je kan 1 preset opslaan en dus schakelen tussen clean, de gekozen setting en je opgeslagen preset.
Is wel een handig ding.

ReinoutV
31 januari 2004, 10:01
Ik heb op het moment deze volgorde: distortion, chorus, overdrive. Klopt dit? Of er iemand betere idee's?

Mijn idee: overdrive - distortion - chorus.

Gebruik ook eens de zoekfunctie. Er zijn al talloze topics over dit onderwerp geschreven...

Pino20
31 januari 2004, 17:41
Ik heb op het moment deze volgorde: distortion, chorus, overdrive. Klopt dit? Of er iemand betere idee's?

Mijn idee: overdrive - distortion - chorus.

Gebruik ook eens de zoekfunctie. Er zijn al talloze topics over dit onderwerp geschreven...

Ok zal ik eens proberen. Bedankt. Ik vind het wel vaag dat Overdrive en distortion niet te gelijk aan kan.

Pino20
31 januari 2004, 17:46
Ik heb op het moment deze volgorde: distortion, chorus, overdrive. Klopt dit? Of er iemand betere idee's?

Mijn idee: overdrive - distortion - chorus.

Gebruik ook eens de zoekfunctie. Er zijn al talloze topics over dit onderwerp geschreven...

Ok zal ik eens proberen. Bedankt. Ik vind het wel vaag dat Overdrive en distortion niet te gelijk aan kan.

henk
2 februari 2004, 23:56
globaal gezien (even los van je boss)
wil je chorus, tremolo en delay beslist na de voorversterker zetten.
fuzz, overdrive etc, boosters, wah en wah achtigen, compresors er voor
....


Maar dat geeft toch een enorme tyfuszooi aan snoeren? je hebt al snoeren gitaar->overdrive en overdrive->amp, en dan ook nog amp->delay en delay->amp (heen en terug). Ik breek nu al geregeld m'n nek over m'n 2 snoertjes (misschien wat minder drinken bij jammen :D ).

of mis ik iets?

Nielsje
3 februari 2004, 00:06
draadloos...



maar goed.. of je moet goed zijn in touwtje springen, of je moet een oasis style aannemen bij optredens.

Pino20
3 februari 2004, 09:17
Gewoon de meeste snoeren netjes weg werken in pedalboards etc. Dan lopen de snoeren gewoon naast elkaar en zit jij alleen vast aan je Pedalboard. Van dat snoer hebben de meeste niet zo'n last.