PDA

View Full Version : Koffer of Bag



MxPx_Jos
27 januari 2004, 22:52
Waar bewaren jullie je basgitaar in? Koffer of bag. Ikzelf heb nu een koffer, maar overweeg om naar een Gigbag over te stappen. Qua vervoer is het dan allemaal wat makkelijker. Maar je mist dan weer iets de bescherming van een koffer.

Dus, waar gaat je voorkeur naar uit?

Hero
27 januari 2004, 23:01
Ik heb op dit moment een Bag, maar heb dan ook niet echt een dure gitaar (squier P-Bass) Maar als ik een koffer op de kop kan tikken doe ik dat zeker want tijdens het vervoer wil er nog wel eens krasje ofzo bijkomen, en een koffer kan je vaak nog een hoop andere troep ik kwijt (kabels e.d.)

Ruud
28 januari 2004, 01:24
Als je van plan bent om veel te gaan optreden enz... dan zou ik toch echt een koffer aanraden, beschermt je bas veel beter... wanneer alles zo in de auto/aanhanger wordt geflikkerd...en je kunt er nog van alles bovenop gooien....
In trein/bus/ op fiets/wandelend is een bag weer veel makkelijker

Baker
29 januari 2004, 18:20
Ik heb voor mijn les paul een koffer, maar bij mijn Jazz bass een gig bag.
Eigelijk heb ik die gekocht omdat dat minder duur is dan een koffer, maar ik moet zeggen dat ie uitstekend bevalt! Een koffer is toch altijd vrij lomp en zwaar. Zorg er wel voor dat je een goed gevoerde gigbag koopt, en niet een stukkie plastic met een rits. Koop bijvoorbeeld een RITTER gig bag. (heb ik ook) is wel vrij duur, maar het is echt een super fijn ding, en ook heel goed gevoerd. Er zitten ook nog allerlei extra vakken in voor kabels en stem apparaten etc.

soapwater
29 januari 2004, 19:27
Ik heb voor mijn les paul een koffer, maar bij mijn Jazz bass een gig bag.
Eigelijk heb ik die gekocht omdat dat minder duur is dan een koffer, maar ik moet zeggen dat ie uitstekend bevalt! Een koffer is toch altijd vrij lomp en zwaar. Zorg er wel voor dat je een goed gevoerde gigbag koopt, en niet een stukkie plastic met een rits. Koop bijvoorbeeld een RITTER gig bag. (heb ik ook) is wel vrij duur, maar het is echt een super fijn ding, en ook heel goed gevoerd. Er zitten ook nog allerlei extra vakken in voor kabels en stem apparaten etc.

Ik heb ook zo'n bag van Ritter voor m'n Jazzbas. Best wel goed. Ik heb em iets van een 50€ (2000Bef in die Tijd) betaald, en na 2 jaar nog geen enkel probleem mee gehad. Veel opbergruimte ook voor kabels enz...

Greetz

Chris Wolstenholme
30 januari 2004, 11:36
k heb alleen een tas, maar er moet wel een koffer komen, knijp hem toch wel altijd met vervoer in een druk/vol busje.

www.vanafvandaag.tk
2 februari 2004, 09:06
Ik heb voor de ene bas een goede koffer, voor mijn backup een Ritter gigbag. Het is net alsof de koffer meer klappen krijgt als de gig bag.... maar ik weet wel dat als ik geen koffer om mijn Danelectro Longhorn had gehad ik een nieuwe bas had kunnen aanschaffen. Ik ga dus nooit meer zonder koffer om mijn bas de deur uit. Het liefste nog een flightcase (ben ik nu aan het bouwen) zodat je er op kunt staan als het moet. (then again.. wanneer moet dat?)

Gerben van Nazareth
4 februari 2004, 10:58
Veronachtzaam niet de psychologische factor. Met een gigbag doen mensen voorzichtig, met een koffer wordt gesmeten. Een bas in een dik gevoerde gigbag wordt voorzichtig bovenop de hoedenplank gevlijd, terwijl de slappe kartonnen koffer wordt geplet onder loodzware flightcases in het vrachtruim...

Bazz
4 februari 2004, 11:17
Ik heb voor m'n jazz een koffer, van vorige gitaren nog wel wat gigbags, en inderdaad zo'n goeie ritter is erg okee
Als ik met de fiets moet, gaat m'n jazz daarin, als er een auto is, ga ik toch voor de koffer, maar dan moeten er meestal ook drumit en versterkers mee en dan heb ik liever wat meer bescherming!

gershwin5150
6 februari 2004, 23:04
Ik gebruik altijd een koffer. Ik heb gemerkt dat als je speelt op een festivalletje wara meerdere bands spelen en alle troep van de spelende bands in 1 hok gezet wordt, dat je je basgitaar (gelukkig in koffer) altijd terugvindt onder een stapel marshall tops en 4x12 kasten die er gewoon bovenop geparkeerd zijn. Dus ik zou nooit zonder koffer op pad gaan!

The Mule
7 februari 2004, 08:59
Bij m'n Alembic (is een beetje een budgetmodel :lol: ) zat standaard geen koffer. Ik kreeg er van EVH van Bassconnection een Ritter gigbag bij, en ik deel de positieve opmerkingen hierover absoluut. Nou had ik nog wel een koffer, dus thuis slaapt ie lekker knus en veilig daarin, maar om mee rond te sjouwen is zo'n Ritter echt aan te raden...

MxPx_Jos
7 februari 2004, 17:28
Hebben jullie hem thuis dan ook in de koffer/gigbag zitten?

Mijne staat op een standaard op mijn slaapkamer. Nooit problemen mee en ziet er mooi uit. En je kan hem elk moment snel oppakken.

Ik heb met mijn vorige bas 1x gehad dat hij omgevallen was. Gelukkig was ik toen een beetje een sloddervos en viel hij op een stapel kleren.

Maar dat is alweer dik 2 jaar geleden, voor de rest nooit problemen.

Ruud
7 februari 2004, 19:20
Hmmm, ik heb ze op m'n kamer hange... aan de muur... snel te pakken, hangt niet in de weg.... en vooral stoere wandversiering..... heb der alleen nog nie zo veel...:cry: , in het oefenhok leg ik hem vaak met de body boven op me flightcase..(niet met de stemknoppe), of zet ik hem in een van de megagitaarstandaards...

niels_r
7 februari 2004, 19:52
Bewaren gewoon in een standaard, vervoer altijd in een koffer.

Waarom zou trouwens je thuis je bas in een koffer bewaren? Aan de muur ziet het er toch veel leuker uit :D

niels_r
7 februari 2004, 19:57
Bewaren gewoon in een standaard, vervoer altijd in een koffer.

Waarom zou trouwens je thuis je bas in een koffer bewaren? Aan de muur ziet het er toch veel leuker uit :D

Chris Wolstenholme
7 februari 2004, 20:15
straks vliegt er een beestje tegen je witte bas aan *slat*

heb je opeens zon splat-o-caster

soapwater
8 februari 2004, 00:05
Ik gebruik altijd een koffer. Ik heb gemerkt dat als je speelt op een festivalletje wara meerdere bands spelen en alle troep van de spelende bands in 1 hok gezet wordt, dat je je basgitaar (gelukkig in koffer) altijd terugvindt onder een stapel marshall tops en 4x12 kasten die er gewoon bovenop geparkeerd zijn. Dus ik zou nooit zonder koffer op pad gaan!

Iemand met een beetje gezond verstand 'parkeert' geen versterkers en andere toestanden (buldozers en dikke marina's) bovenop een gitaar in een 'bag' hé... En iemand met nog meer verstand laat de gitaar in de wagen tot hij op het podium moet, dan heb je er zeker geen last van...

Greetz

AntY
8 februari 2004, 00:51
in de wagen laten is niet slim, autos zijn inbraakgevoelig, en bovendien is de temperatuur ook niet goed voor je bas