PDA

View Full Version : Open of gesloten Cabinet?



Dannster
27 januari 2004, 19:37
Zouden jullie mij kunnen uitleggen wat het verschil in geluid is als je een open speakercabinet hebt ipv een gesloten?
Ik heb zelf een Marshall 4 x 12" cabinet en die is gewoon dicht aan de achterkant.

Ik heb echt geen verstand van versterkers voor de rest, weet waar de volume knob zit en hoe ik em in moet stellen, maar that's it. :oops: :???:

owjah, ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar zo snel niets kunnen vinden.

Groeten

BLOK182
27 januari 2004, 19:45
Gesloten speakerkasten hebben meer druk voorwaards, wat meer bas. "Nadeel" is dat ze het geluid gewoon recht naar voor pompen. Open kasten hebben een wat beter spreiding, en wat minder druk.

Dannster
27 januari 2004, 19:49
ok bedankt! dus het geluid zou er in principe beter op worden.

uuhm kan je dan gewoon de achterkant van je kast eraf halen of komt hier meer bij kijken?

Negative K3 fan
27 januari 2004, 19:53
in principe wordt het niet beter of slechter, maar anders. Veel mensen die vooral met veel scheur spelen vinden een dichte speaker kast beter klinken.

HIM
29 januari 2004, 17:53
marshall mg100 is dicht, kan het kwaad om de achterkant open te maken? kan ik even het verschil horen.

hadv
29 januari 2004, 18:23
proberen kan altijd en kan nauwelijks kwaad

ieme
30 januari 2004, 12:35
Ik heb een open back 2X12 en closed 4X12 en vind de 4X12 veel prettiger

ieme
30 januari 2004, 12:35
Ik heb een open back 2X12 en closed 4X12 en vind de 4X12 veel prettiger
omdat ik daar inderdaad veel meer druk heb

andy
30 januari 2004, 12:42
proberen kan altijd en kan nauwelijks kwaad

Laat dat nauwelijks maar weg of je moet per ongeluk de bedrading los trekken of zo. :wink: Ik sloop namelijk alles uit elkaar als ik iets gekocht heb, om te kijken hoe het er van binnen uitziet...... Vaak volstrekt zinloos, maar noem het maar een afwijking. :-D

ieme
30 januari 2004, 12:44
haha andy, ben benieuwd wat je doet als je een
auto gekocht hebt....

hadv
30 januari 2004, 12:48
andy,

ik ken dat, doe ik ook
in de loop der jaren lukt het je zelfs het weer in elkaar te zetten zonder onderdelen over te houden en nog werkend ook :-D

andy
30 januari 2004, 12:52
:-D
Ik doe het alleen met muziekinstrumenten en ga nooit zover dat ik het "overzicht" verlies. Maar ik heb idd wel eens wat schroeven overgehouden. Was ik vergeten 1 speaker goed vast te zetten. Die hing na een paar maanden zielig aan een schroefje in de kast tegen het houtwerk te pompen. :razz:

ieme
30 januari 2004, 12:53
:-D
Ik doe het alleen met muziekinstrumenten en ga nooit zover dat ik het "overzicht" verlies. Maar ik heb idd wel eens wat schroeven overgehouden. Was ik vergeten 1 speaker goed vast te zetten. Die hing na een paar maanden zielig aan een schroefje in de kast tegen het houtwerk te pompen. :razz:
LOL!!!

Javaca
30 januari 2004, 15:01
andy,

ik ken dat, doe ik ook
in de loop der jaren lukt het je zelfs het weer in elkaar te zetten zonder onderdelen over te houden en nog werkend ook :-D

Hier nog zo'n patiënt. :-D