PDA

View Full Version : TUTORAL Hoe vervang je de pre-amp buis?



bassopotmus
27 januari 2004, 18:41
HEy upon request van een aantal forumleden, de pre-amp buis vervangen, met foto's!
Ik hoop met deze tutoral eens en voor altijd te laten zien dat iets zelf doen helemaal niet zo moeilijk is en zeker geen reden tot stressen hoeft te zijn. Ik wil nu vaker eens zo een onderwerp gaan behandelen.

Hier gaan wij dan!
klik op de link http://community.webshots.com/album/111824807USkCzf
en de stappen corresponderen met de plaatsjes

1) Haal je amp uit je rack

2) Schroef de bovenkant open en verbaas je wat erin zit!

3) Dit is de pre-amp sectie met de buis

4) Schroef de tubehouder even los zodat hijeruit kan

5)dus nu issie los!

6)Raak de tube niet aan en haal en er RECHT uit, kleine bewegingen maken om de pinnetjes uit de recievers te halen

7)Daar is die Sovtech die je eruit wilt hebben!

8)Nu pak je de vervangende tube, mijne is een GT 12ax7C

9)Doe de tube in ontvanger, met de pinnen goed! Er mist een pin op de tube in de circel, die ook in de ontvanger mist.

10)Nu mag je stroomkabel weer aangesloten worden en kijk je of de buis gaat werken(geeft een kleine interval, wegens beveiliging)

11)Zo dus, nice glowing tube!

Done!!!!


Zo moeilijk was het toch niet? Hopelijk is iedereen nu van de pre-amp vervang vrees af.

12)Ff laten opwarmen en goed inspelen en je hebt weer een topsound!

AllodoX
27 januari 2004, 19:42
netjes :)

Maar jeetje.. wat is jouw buisje preuts zeg :o als ik die van mij aanzet, is me halve huis rood verlicht :o

Pöl
27 januari 2004, 19:51
Nice move, basso! Meer van die dingen!

Ruud
27 januari 2004, 21:26
Heel goed basso!!!, dit is erg nuttige info voor iedereen, alleen heeft natuurlijk niet iedereen een HA3500

dus 2 puntjes....

Het is tutorIal......maar das nie zo erg natuurlijk....

enne...

Bij mijn ouwe fender zaten de pre-buizen onder metalen kapjes, maar dat waren geen houders, slechts beschermkapjes... deze waren door een draai (en iets indrukken) te verwijderen waarna de buis uit de houder getrokken kon worden..... dus wel een klein verschil...vooral omdat niet direct te herkennen is dat er buizen in zitten... dacht eerst dak er 6 had, bleken dat alleen eindbuizen... had er in totaal 11!!!......

En in mijn huidige amp zitten ze helemaal zonder beschermkapje direct op de print....., gewoon schone doek pakken en er voorzichtig uittrekken voldoet dus in beide gevallen...

dus een kleine aanvulling om het geheel iets completer te maken... keep up the good work... :P

ToolRulez
27 januari 2004, 22:16
Heej, mooi werk man!
Ondanks dat niet iedereen een Hartke heeft geeft het toch wel een goede richtlijn, zeker voor mensen zoals ik die nog nooit een buis hebben aangeraakt. Zou het geen idee zijn om dit soort tutorials aan de FAQ te koppelen zodat ze beschikbaar blijven?