PDA

View Full Version : Cantrip - Fragile State of Liberty (oefenruimte)



Mitch
27 januari 2004, 18:09
Na de mp3 van studiokwaliteit nu dan een mp3 uit de oefenruimte. Het is erg simpel opgenomen, je zal je speakers wat harder moeten zetten dan normaal gesproken.
Het nummer bevalt me enorm goed en ik zou nog wat laten horen met "de nieuwe gitarist" (= ik dus :D)
Voor de duidelijkheid: degene die begint is mijn collega René, ik doe de losse noten tijdens de coupletten, de melodie tijdens refrein en de solo.

http://home.kabelfoon.nl/~sjem/Fragile.mp3

Br@mbo
27 januari 2004, 19:33
euuuum , jah , ik vond jullie vorig nummer echt fantastisch , dit klinkt echt niet slecht kwa nummer. Maar de kwaliteit is verschrikkelijk vind ik persoonlijk, niet leuk om naar te luisteren puur door de rommeligheid veroorzaakt door de kwaliteit.

Hoe hebben jullie dit opgenomen ?

Hempo
27 januari 2004, 20:44
een mic ? :)
voor de rest wel geinig nr.

Mitch
27 januari 2004, 21:38
Via twee mics, opgehangen, direct in een cassettedeck :o
Dat heb ik overgezet naar PC en via eq en een tikkie galm nog wat opgehaald. De opnames zijn ook meer om de nummers weer verder uit te werken door ze kritisch terug te luisteren. Beter kan wel uiteraard (mixer, alles uitmic'en, MD-recorder) maar het cassettedeck etc. staat gewoon kant en klaar, dus tja....

Sorry hoor :D
Blij dat het liedje zelf wel in de smaak viel, ik vind hem heel erg lekker om te spelen. Ik zal volgende keer wel weer een nummer van de CD op de site knallen als jullie tere oortjes hier niet tegen kunnen :razz:

Hempo
27 januari 2004, 21:52
Als je dit nr. nou es FF in de studio opneemt ofzo ?

Mitch
27 januari 2004, 23:06
Ja, dat kost haast niks :D
Eerst maar eens doorgaan met al hun nummers in studeren, daarna lekker optreden en wie weet, volgend jaar of zo, nieuw album ?????
Voor de duidelijkheid: het album wat al was opgenomen wordt nu geperst en verschijnt dus zeer binnenkort.
En om de studio in te duiken als het 'vorige' album nog amper uit is...... daar moeten we iets beroemder voor worden 8-)

Stitch
27 januari 2004, 23:45
sorry ik vind dit echt van die 13 in dozijn muziek.... Niet slecht maar het doet me verder ook niks

Sicky61
30 januari 2004, 22:22
beste strot die dame 8-) en aardig nummer.

slayurrr
31 januari 2004, 00:24
Ja, wel cool hoor :wink:

Mitch
31 januari 2004, 11:55
Thanx ! Daisy heeft zekers te weten een lekkere zangstem. Haar klank kwam hier nog niet echt goed tot zijn recht helaas.

Qua nummer: ik vind vooral de tegenstelling tussen het half up-tempo couplet en het wat melo-dramatische refrein een lekkere tegenstelling.
:)

BLOK182
31 januari 2004, 12:52
Leuk nummer dude, goed gedaan, zang is mooi, en die solo is ook vet. Toen ik hem hoorde, had ik wel zoiets van "ja, zo zou ik die ook ongeveer hebben gespeeld" :wink:

SiNiSTRaL
31 januari 2004, 13:29
en die solo is ook vet. Toen ik hem hoorde, had ik wel zoiets van "ja, zo zou ik die ook ongeveer hebben gespeeld" :wink:

ja, maar jij speelt in een Blink 182 achtig bandje, das dus geen compliment :P

Mitch
31 januari 2004, 16:07
Ik begrijp je hoor BLOK :wink:
Bij dit soort nummers vind ik het altijd mooi om eerst een deel van de zanglijn te gebruiken en er daarna pas echt een gitaarpartij van te maken.
Ik moet er nog wel aan werken; de laatste maten wil ik 'm iets sneller maken, maar dat komt nog wel...

NeeraDJ
1 februari 2004, 20:40
Klinkt vet! Die solo deed me denken aan Santana, wat in mijn oren erg goed klinkt. Alles valt gewoon lekker samen, en klinkt echt als bandmuziek.

:lp:

Mitch
1 februari 2004, 23:11
OOOooooohh ga door, ga door :lol:
Santana's stijl vind ik bepaald niet lelijk (zie mijn eerdere opmerking:"eerst een stuk zanglijn overnemen, daarna pas gitaarpartij"), maar "Bandmuziek" vind ik het mooiste compliment.
Da's ook percies waar ik van hou: goed uitgebalanceerde muziek. 8-)

Sicky61
2 februari 2004, 14:08
ah....de solo vergeten 8-)
lekker geluid(les paul?) aardige opbouw en ook nog met enige passie.
Aan het eind van de solo volg je de zang en das wel O.K. maar bij het eind hoor ik je niet meer :-? .
Daar kan je je mooi laten gelden met wat flageolets iets cleans met een wha of een spannend eindchord.
Maar nogmaals:goed genoeg ,en zeker voor radio 3 (compliment? :-? )

Mitch
2 februari 2004, 19:54
Da's grappig dat je 't zegt, want dat laatste stuk waar de melodie omlaag gaat moest ik inderdaad nog iets voor verzinnen :)
En ik had inderdaad aan wah zitten denken :D

De lekkere sound komt van mijn geliefde Godin LG SP90, brug element over het overdrive kanaal van mijn Rivera (en chorus trouwens). Heerlijke combi !

Enneh....wij zouden ons niet schamen voor Radio 3 8-)
Het moet van ons wel origineel blijven, maar het mag best makkelijk in het gehoor liggen, niks mis mee !