PDA

View Full Version : To Laney or not to Laney?



andoni
27 januari 2004, 17:44
Ik speel momenteel door een Line6 Spider 2x12", maar ben stilaan aan het uitkijken naar iets beters...

Heb ff wat rondgekeken en heb gemerkt dat de Laney GH buizenheads wel redelijk betaalbaar zijn. Je hebt ze in 50 en 100 W versie. Verder heb je ook nog de Tony Iommi-versie die wat ruiger zou klinken. Wat is juist het vershil tussen die TI en de gewone? Welke is aan te raden, de gewone is immers een pak goedkoper :razz:

Kan iemand me ongeveer de klank beschrijven (ik weet het, dat is moeilijk, en ik zou het zelf moeten testen, maar dat is nu nogal lastig) en er wat menigen geven, voor- en nadelen, alternatieven...

oh ja: ik speel rock in de brede zin van het woord: van grunge tot hardcore tot alternatieve metal tot trash. Dus clean is niet extreem belangrijk voor mij, maar de overdrive moet wel lekker en veelzijdig zijn.
De gitaar waar ik vooral op speel is een ESP/ltd Viper met passieve Seymour Duncans.

My Dying Bride
27 januari 2004, 20:36
mijn kameraad heeft een laney tf 300 en is toch niet helemaal tevreden, ik heb een line 6 spider II en ben ook niet helemaal tevreden, maar jij hebt het hier over de lampen heads dus ik denk niet dat je veel mis kan doen , of je kan in de winkel gaan vergelijken ...

Hagrath
28 januari 2004, 02:25
Ik krijg binnenkort (zodra ik mn Epiphone Explorer verkocht heb) een Laney VH100R+4x12cab van Laney. Erg vette top!

De GH en TI modellen heb ik nog nooit gehoord... maar de GH serie schijnt vergelijkbaar te zijn met de VH100R. Daar kun je je wel mee vermaken met jouw smaak. Hij is ook erg veelzijdig.

Maarja toch moet je m gewoon testen, hij kan natuurlijk hardstikke tegenvallen....