PDA

View Full Version : Voor de Engl kenners: E580 pre-amp of nieuwe SE?



Baco
27 januari 2004, 13:10
Als alles een beetje goed gaat koop ik mij binnenkort een van beide, nl de Engl E580 of de nieuwe SE, maar ik geraak er (nog) niet uit welke van beide te nemen. Is de SE eigenlijk een E580 (qua pre-amp dan), maar als head uitgevoerd? Qua mogelijkheden liggen die een beetje in dezelfde lijn, lijkt me. Voordeel van de E580 is dat ik mijn huidige power-amp kan houden (en eventueel ook mijn JMP-1 en JFX-1) zodat dit toch wel een 600 euro scheelt.

Iemand een idee? Ik weet het, het is een luxeprobleem, maar ik ben gewoon eens benieuwd nr jullie mening hieromtrent. Alvast bedankt! :wink:

Rectifier
27 januari 2004, 18:04
De Engl SE head is nog uitgebreider dan de E580 pre-amp.
Waar de 580 ophoudt gaat de SE verder. Niet dat de 580 beperkt is ofzo :-?

Een JMP1 naast een 580 is zonde want de 580 kan veel meer en beter dan de JMP1 kan.

skabouter
27 januari 2004, 22:15
klinkt nogal wiedes :)

Josdevos
29 januari 2004, 16:34
Ik kan ff niet volgen je had toch een Powerball met midi switcher. Kan je toch zat klanken maken in combinatie met goeie multifx????

Baco
29 januari 2004, 17:05
Ik kan ff niet volgen je had toch een Powerball met midi switcher. Kan je toch zat klanken maken in combinatie met goeie multifx????

Inderdaad, ik had een Powerball met MIDI switcher. Bij de Powerball kan je enkel die kleine switchkes bedienen (bright en wat is het daar allemaal), niet je controls (toonregeling en dergelijke), maw je kan geen patch maken en die gaan opslaan. Dit is iets wat de SE/580 wel kan. Voor mij is dit handig daar mijn gitaren nogal uiteen liggen qua sound en het zo eenvoudiger is om de bepaalde sound voor een gitaar op te roepen. You see?

Josdevos
29 januari 2004, 17:21
Ja had ik wel door. Maar met goeie multifx kan je toch ook een extra eq toevoegen, om zo je patches te maken per gitaar. De hoveelheid vervorming is natuurlijk niet aan te passen.
Ik denk dat je het te ver/en te duur gaat zoeken. Enfin, kweetni. Moest je het toch willen doen zou ik voor de head gaan, omdat je dan een veel betere eindtrap heeft dan die marshall dat je nu hebt. Marshall maakt niet de beste eindtrappen weet je. Zou zonde zijn voor de E580.

Baco
29 januari 2004, 17:42
Ik ben er alleszins nog niet uit. Ik ga eerst nog wat heads en dergelijke testen, misschien dat ik toch gewoon terug nr de roots ga (daarmee bedoel ik dan gewoon een head). Het is inderdaad weer een pak geld en ik vraag me een beetje af in hoeverre ik al die mogelijkheden die die SE en 580 bieden ooit (in de nabije en iets verdere toekomst) ten volle zal gebruiken. Zal mijn nog wat moeten bezinnen. Alvast bedankt voor de opmerkingen. Keep 'em coming, zou ik zeggen :wink:

skabouter
30 januari 2004, 00:59
Ik kan ff niet volgen je had toch een Powerball met midi switcher. Kan je toch zat klanken maken in combinatie met goeie multifx????

Inderdaad, ik had een Powerball met MIDI switcher. Bij de Powerball kan je enkel die kleine switchkes bedienen (bright en wat is het daar allemaal), niet je controls (toonregeling en dergelijke), maw je kan geen patch maken en die gaan opslaan. Dit is iets wat de SE/580 wel kan. Voor mij is dit handig daar mijn gitaren nogal uiteen liggen qua sound en het zo eenvoudiger is om de bepaalde sound voor een gitaar op te roepen. You see?

baco, ik zit stevig na te denken over de powerball. inderdaad om met midi te gaan gebruiken. moet ik dan de Z-11 gebruiken ?
of gaan andere midiswitchers ook ? de Z-11 is nogal duur in vergelijking met andere ampmidiswitchers.
en is het nou zo dat behalve de 4 channels, ook de kleine soundswitches kan schakelen ? (via midi)

Baco
30 januari 2004, 01:14
Een andere MIDI switcher (heeft Koch er ook geentje?) zal geen probleem zijn, me dunkt. De volgende zaken kan je MIDI switchen op de Powerball:

* Channel I/II
* Lo gain/Hi Gain
* Open/Focused (voicing)
* Master Volume A/B

De Bright (boost van Treble), Bottom (Bass Boost), Lo Lead Bottom, Hi Lead Bottom zijn niet via MIDI switchbaar.

Je ziet, heel wat mogelijkheden, maar waarom die 4 andere knoppen niet MIDI aanstuurbaar zijn is me een raadsel.

Baco
30 januari 2004, 01:17
PS: check ook eens de Framus Cobra. Deze heeft standaard MIDI on-board. Qua prijs lopen die ook niet ver uit elkaar en het is eens iets anders, niet? Als alles goed gaat ga ik die volgende week gaan testen. Ben eens benieuwd :o

skabouter
30 januari 2004, 02:14
inderdaad, ik zat net de mp nog eens door te bladeren, en daar dacht ik ook net aan ! zal ik zeker doen. maar waar ik die kan testen :???:

maar nog ff over de powerball. je zegt dat channel 1&2 te schakelen zijn. en hi/low gain. (midi uiteraard, hebben we het over).
maar waarom niet tussen de clean en crunch op chI ? dit vind ik echt een naaistreek. daar ging eht mij eigenlijk om. is het echt niet schakelbar ?

LordRiffenstein
30 januari 2004, 07:43
Ik heb de SE nog niet kunnen testen en de manual is nogal onduidelijk maar kan je echt verschillende toon-regelingen instellen en saven via midi zoals een echte midi-pre-amp??? Ja, als het zo is zou ik zeggen SE maar er staat bv bij Haar Guitars een 2de hands setje 580-930/60-Z7 te koop voor minder dan een nieuwe SE.....

Iced Dragon
30 januari 2004, 08:39
wow, da's interessant!
moet er niemand geen DR, ibanez en marshall kopen? :wink: pleeze!!!

P****Fred
30 januari 2004, 09:22
maar nog ff over de powerball. je zegt dat channel 1&2 te schakelen zijn. en hi/low gain. (midi uiteraard, hebben we het over).
maar waarom niet tussen de clean en crunch op chI ? dit vind ik echt een naaistreek. daar ging eht mij eigenlijk om. is het echt niet schakelbar ?

Die Low Gain/ Hi Gain slaat ook op channel I

je kan dus schakelen tussen

Channel I Low Gain (Clean dus)
Channel I Hi Gain (Crunch)
Channel II Low Gain
Channel II Hi Gain

En dan de voicing en master A/B

dat zijn toch de 6 switches op de Z-5 footswitch, dus zal dat midi ook wel zo lukken veronderstel ik

Baco
30 januari 2004, 09:26
inderdaad, ik zat net de mp nog eens door te bladeren, en daar dacht ik ook net aan ! zal ik zeker doen. maar waar ik die kan testen :???:

maar nog ff over de powerball. je zegt dat channel 1&2 te schakelen zijn. en hi/low gain. (midi uiteraard, hebben we het over).
maar waarom niet tussen de clean en crunch op chI ? dit vind ik echt een naaistreek. daar ging eht mij eigenlijk om. is het echt niet schakelbar ?
Het is misschien wat onduidelijk, maar Channel I (clean) wordt crunch als je schakelt nr Hi Gain, dus Clean -> Crunch, en Lead I -> Lead II.
En voor die Framus te testen zal ik ook richting Musicstore of Beyers moeten trekken, vrees ik...

@LordRiff, de Se is wel degelijk volledig MIDI programmeerbaar, het enige verschil (qua MIDI mogelijkheden dan) is dat je "maar" 128 patches hebt (tov de 580 die er 256 heeft). Nu ja, 128 is toch ook al flink wat :wink:

skabouter
1 februari 2004, 00:26
inderdaad, ik zat net de mp nog eens door te bladeren, en daar dacht ik ook net aan ! zal ik zeker doen. maar waar ik die kan testen :???:

maar nog ff over de powerball. je zegt dat channel 1&2 te schakelen zijn. en hi/low gain. (midi uiteraard, hebben we het over).
maar waarom niet tussen de clean en crunch op chI ? dit vind ik echt een naaistreek. daar ging eht mij eigenlijk om. is het echt niet schakelbar ?
Het is misschien wat onduidelijk, maar Channel I (clean) wordt crunch als je schakelt nr Hi Gain, dus Clean -> Crunch, en Lead I -> Lead II.
En voor die Framus te testen zal ik ook richting Musicstore of Beyers moeten trekken, vrees ik...

@LordRiff, de Se is wel degelijk volledig MIDI programmeerbaar, het enige verschil (qua MIDI mogelijkheden dan) is dat je "maar" 128 patches hebt (tov de 580 die er 256 heeft). Nu ja, 128 is toch ook al flink wat :wink:

ja, dat hij 4 channels is wist ik wel. maar het was me inderdaad even niet duidelijk, ik dacht dat je zei dat er maar 3 van de 4 te schakelen waren dus. gelukkig niet :) ok dan

Baco
4 februari 2004, 06:23
Ik heb de SE nog niet kunnen testen en de manual is nogal onduidelijk maar kan je echt verschillende toon-regelingen instellen en saven via midi zoals een echte midi-pre-amp??? Ja, als het zo is zou ik zeggen SE maar er staat bv bij Haar Guitars een 2de hands setje 580-930/60-Z7 te koop voor minder dan een nieuwe SE.....

Ik heb de handleiding van die SE nog eens doorgelezen en het lijkt me inderdaad toch niet dat je die EQ settings kan saven in een patch, wel combinaties van de talrijke knopjes die je op deze amp vind (snel geteld zo'n 22 :o ). Die SE is ENORM uitgebreid qua mogelijkheden.
Hmm, terug nr af. Nu ja, mijn diversiteit van gitaren is weer wat verminderd, misschien dat ik mij gewoon een Engl halfstack aanschaf of een Framus of misschien wel de nieuwe H&K Tri-amp II, wie weet, op papier ziet dat er ook een erg interessante amp uit. Volgende week maandag richting Beyers, dan zien we wel :wink:

gerrekat
4 februari 2004, 07:49
Zou niet zo snel rack gaan...klinkt veel sterieler meer hi-fi IMO, en rack gear verliest erg snel waarde!

Baco
4 februari 2004, 08:47
Zou niet zo snel rack gaan...klinkt veel sterieler meer hi-fi IMO, en rack gear verliest erg snel waarde!
Hans, welke cab gebruik jij met je Powerball? Die met de vintage speakers?

Iced Dragon
4 februari 2004, 10:11
Ben momenteel ook weer aan't twijfelen ts powerball en 930.
Is die 930 nu betrouwbaar of niet? :???:

Baco, hoe lang is dat rijden naar Beyers?

Baco
4 februari 2004, 10:27
Van bij mij thuis is het ongeveer een 2 uur en een half rijden (is iets voorbij Keulen).
Ik denk dat ik back-to-basics ga en mij een head ga aanschaffen. Die SE is interessant, maar die prijs hé. Hij is trouwens enorm uitgebreid dat ik mij afvraag of ik alles zal kunnen benutten. Nu ja, eerst testen :wink:

Baco
5 februari 2004, 20:05
Heb ondertussen eens gebeld nr Beyers en toch een aardig voorstel gekregen. Zo kan ik een Engl SE half-stack kopen (met de Vintage Celestions) aan iets meer dan de prijs die ik in België voor de head alleen zou betalen :D
Aangezien dat ik ook mijn rack daar kan inruilen wordt de deal nog interessanter. Zo, maandag weet ik weer waarheen :wink:

Iced Dragon
5 februari 2004, 23:05
willen ze geen rectifier wisselen tegen iets degelijks ook???? :???:

ben der nog altijd niet uit tegen wat maar GRAAG!

klote Engl, waarom moeten ze nu zoveel verschillende versterkers hebben :(

the pain, the agony!!!
nu zit ik nog 's te twijfelen tussen een sovereign ook...

Baco
5 februari 2004, 23:55
willen ze geen rectifier wisselen tegen iets degelijks ook???? :???:

ben der nog altijd niet uit tegen wat maar GRAAG!

klote Engl, waarom moeten ze nu zoveel verschillende versterkers hebben :(

the pain, the agony!!!
nu zit ik nog 's te twijfelen tussen een sovereign ook...

Je kan het altijd eens vragen of je kan ruilen, hé. Mij hoor je alleszins niet klagen :) Heb eerst eens gemaild en daarna even gebeld (heb met Christian gemaild en gesproken: egitarre@beyers-music.de). Toffe kerel. Ben eens benieuwd maandag. 'k Denk dat ik ondertussen nog een paar andere amps zal testen (of 't is dat die SE al mijn aandacht op eist :wink: )
Ben benieuwd...

Speeddemon
6 februari 2004, 11:52
Zou niet zo snel rack gaan...klinkt veel sterieler meer hi-fi IMO
volgens mij is dit toch iets wat
a)hooguit geldt bij wat goedkopere rack-shit
b)voor een groot deel tussen de oren zit (ook bij een hoop andere gitaristen)

ik bedoel, als ik een rack zou samenstellen met bijv:
die Engl MIDI pre-amp
Eventide Orville (of H4000 of Eclipse)
Mesa Boogie Simulclass 90

aangesloten op een H&K Greenback cab of een Engl Vintage 30 cab, heb ik volgens mij best wel een bruut vette sound.
Toegegeven, voor de nieuwprijs van dat rack koop je een leuke wagen.

Baco
10 februari 2004, 10:43
Zo, de kogel is door de kerk. Ben gisteren eens nr Beyers gefietst (dikke 5 uur rijden, heen en terug samen welteverstaan) om wat Engls te gaan testen. Inruil van mijn rack was geen probleem voor hen, vandaar dat ik het rijden er dan ook voor over had.
Christian heeft dan eens een demootje gegeven van de nieuwe Engl SE head en meer had ik niet meer nodig, ik was direct verkocht :razz:
Wat een amp! De soundmogelijkheden zijn enorm en klinken dat ie doet :D Ik heb zelfs niet meer gevraagd of ze die 580 in stock hadden, was zodanig onder de indruk van die SE. Ik kon ook mooie pakketprijs krijgen voor die SE, Vintage 30 cabinet en Z12 midi switch dat ik nu dus met een Engl cabinet sta ook.
Een kleine rekensom leert mij dat ik meer dan 900 euro minder heb betaald dan wanneer ik deze in België zou gekocht hebben, daar kan een mens wel eens 5 uurtjes voor in de auto zitten. Dat cabinet alleen de trap op krijgen was niet echt simpel, maar het is mij toch gelukt. Hier een fotootje van het resultaat:

http://users.pandora.be/baco/gitsite/pics/Engl/SE%2002.JPG
Me happy :-D

Speeddemon
10 februari 2004, 11:38
Baco, congrats! Die amp wordt ook mijn volgende amp over een jaar of wat! (Ik heb nu de Engl Savage 60, ook rete-vet!)

vanwaar die Midi-switch? Om ook je rack fx mee aan te sturen?
Mag ik vragen wat SE+cab je heeft gekost bij Beyers?

Baco
10 februari 2004, 11:58
Baco, congrats! Die amp wordt ook mijn volgende amp over een jaar of wat! (Ik heb nu de Engl Savage 60, ook rete-vet!)

vanwaar die Midi-switch? Om ook je rack fx mee aan te sturen?
Mag ik vragen wat SE+cab je heeft gekost bij Beyers?

Thanks, ben er erg tevreden mee (mag ook wel zeker :wink: )

Die MIDI switcher? Wel, zie je al die kleine knoppekes staan op de front? Hier heb je nog een duidelijker foto:
http://users.pandora.be/baco/gitsite/pics/Engl/SE%2004.jpg

Wel je kan al die combinaties van die verschillende knopjes (als ik niet misteld heb zijn dat er 23! Knopjes welteverstaan) gaan opslaan als MIDI patches (128 patches in totaal). Zo kan je bijvoorbeeld Lead II + Gain Boost +Contour + Modern voicing + Reverb als een patch gaan opslaan. Erg handig dus om tussen een ritme en solo sound te switchen op deze manier, among other things. Maw een MIDI switcher is echt wel aangeraden bij deze amp. En de Z12 heeft als bijkomende extra dat je deze kan voeden via een standaard MIDI kabel, er is dus geen extra voedingsadapter nodig. Binnen afzienbare tijd komt de Z15 uit die nog meer extra mogelijkheden heeft met deze amp. Maw, binnenkort staat er een Z12 tweedehands te koop :wink:

De prijs dan, wel de head was 2900 euro, de cab 890 euro en de MIDI switcher 160 euro. MIDI kabel + speaker kabel heb ik er bijgekregen en hij heeft nog een extra 200 euro meer gegeven voor mijn rack dan afgesproken. In de zaak waar ik nogal veel ga kon ik die SE Head krijgen voor 3400 euro! You do the math now :wink:

Trouwens, Yoeri, bedankt voor de tip hé!

LordRiffenstein
10 februari 2004, 12:30
Trouwens, Yoeri, bedankt voor de tip hé!

No problem!!! Chris is heel cool om mee te werken. Hij weet dat als je vanuit Belgie of Nederland komt, je niet zo maar eventjes wat spullen komt testen.

gerrekat
10 februari 2004, 13:03
dat ziet er erg vet uit man! gefeliciteerd, geez je moet wel even een flinke financiele injectie gehad hebben na die DEANs en die ENGLs....maar je weet het DEAN en ENGL = onverslaanbaar!

Baco
10 februari 2004, 13:11
dat ziet er erg vet uit man! gefeliciteerd, geez je moet wel even een flinke financiele injectie gehad hebben na die DEANs en die ENGLs....maar je weet het DEAN en ENGL = onverslaanbaar!

Hehe, inderdaad. Er is meer... Hans, kijk effe op het Dean forum :-D

gerrekat
10 februari 2004, 13:13
VET man....die ML en die Z zijn zo megageil! gefeliciteerd en hou je een beetje in de komende tijd het moet je een fortuin gekost hebben!

Baco
10 februari 2004, 13:19
VET man....die ML en die Z zijn zo megageil! gefeliciteerd en hou je een beetje in de komende tijd het moet je een fortuin gekost hebben!

Tja, dat is wel een beetje zo :oops: Nu, ik heb nog een mooie prijs gekregen voor mijn rack, dus dat heeft wel een stukje geholpen. Voor die ML heb ik trouwens (tot nu toe) niks moeten betalen qua taksen en dergelijke. Ben eens benieuwd...

skabouter
10 februari 2004, 13:57
Van harte hoor, Baco. met je amp, en je gitaar !!

ziet er strak uit, heeel erg gaaf !

Iced Dragon
10 februari 2004, 14:52
ikke=jaloers

Baco, kun je nu ff vergelijken ts de powerball? doet de se veel onder qua distortion? en clean?
iets voor mij?

zucht

maar proficiat!! zal em ne keer komen testen :wink:

Baco
10 februari 2004, 16:25
ikke=jaloers

Baco, kun je nu ff vergelijken ts de powerball? doet de se veel onder qua distortion? en clean?
iets voor mij?

zucht

maar proficiat!! zal em ne keer komen testen :wink:

Hmm, moeilijke vraag. Persoonlijk vind ik dat de SE zeker niet moet onderdoen qua distortion en clean tov een Powerball. De SE is gewoon een stuk uitgebreider qua sounds en zo. Ik weet het, ben open deuren aan het intrappen, maar zo is het nu eenmaal.

Ik denk dat het er vooral op neer komt op de vraag of je al die mogelijkheden nodig hebt. Een Powerball is een beest van een versterker met op zich al heel wat mogelijkheden aan boord (met o.a. zijn 4 kanalen) maar als je een versterker wilt met hetzelfde karakter, maar met meer MIDI, meer FX mogelijkheden en nog meer sounds mogelijkheden, dan is die SE zeker het bekijken waard. Zo vind ik die ingebouwde reverb ook wel interessant (dat miste ik ook een beetje aan die Powerball). Feit is dat er een aardig prijsverschil zit tussen beide amps en dat kan ook wel eens tellen...

Testen is de boodschap! En als je eens wil komen testen, laat eens wat weten, dan kunnen we misschien eens afspreken :wink:

BLOK182
10 februari 2004, 16:52
Gefeliciteerd dude, dope shit!! Fijn om te horen dat Beyers een goeie zaak is die aan prijsmatsen doet, ik woon er een uurtje vandaan en heb ook wel interesse in een van die leuke amps die ze hebben :wink: heb je toevallig nog op een andere amp gespeeld daaro? Of was het puur de SE die je hebt gehoord?

Baco
10 februari 2004, 17:28
Gefeliciteerd dude, dope shit!! Fijn om te horen dat Beyers een goeie zaak is die aan prijsmatsen doet, ik woon er een uurtje vandaan en heb ook wel interesse in een van die leuke amps die ze hebben :wink: heb je toevallig nog op een andere amp gespeeld daaro? Of was het puur de SE die je hebt gehoord?
Een uurtje rijden? Bij mij is het een dikke 2 en een half uur (enkel!). Nu ja, je hoort mij niet klagen ;-) Toen ik daar toekwam dacht ik dat het maar een "kleine" winkel was, maar het is echt een doolhof! En man, wat hebben ze daar een keuze staan van gitaren en bassen! Meer dan in MusicStore Keulen zelfs. ESP, Gibson, PRS, Jackson, ... you name it, they got it.
Nu, oorspronkelijk was ik van plan van ook eens effe die Framus Cobra te testen (stond daar ook als stack 8-) ), maar ik was zo onder de indruk van die SE dat ik niet verder gekomen ben :roll: De VH-4 van Diezel stond daar trouwens ook mooi te blinken, net als een paar Brunetti's, ook niet mis (om zien, heb die dus ook niet getest :oops: )
Qua prijs zitten die kerels echt goed en Christian is echt een toffe kerel. Nee, ik heb het mij nog niet beklaagd :-D

BLOK182
10 februari 2004, 18:11
Mooizo! Ik ben nu aan het proberen om er volgende week vrijdag heen te gaan met een vriend (die een auto heeft), om er een paar leuke amps op een rijtje te testen. Die SE zal ik ook eens stevig aan de tand voelen, als ze hem hebben 8-)

Baco
10 februari 2004, 18:26
Mooizo! Ik ben nu aan het proberen om er volgende week vrijdag heen te gaan met een vriend (die een auto heeft), om er een paar leuke amps op een rijtje te testen. Die SE zal ik ook eens stevig aan de tand voelen, als ze hem hebben 8-)
Doen zou ik zeggen. Wat die SE betreft, aan mij zal het niet liggen, de mijne kwam vers uit een kartonnen doos, dus ze hadden er gisteren nog minstens 1 staan toen ik de deur achter mij dicht trok (ze hebben trouwens een witte Squier als deurhendel, geen zever :razz: )
Alle stacks staan samen in grote kamer, dus even snel vergelijken is geen probleem. Alvast veel plezier gewenst :wink:

skabouter
10 februari 2004, 23:59
[quote="Baco
ik denk dat het er vooral op neer komt op de vraag of je al die mogelijkheden nodig hebt. Een Powerball is een beest van een versterker met op zich al heel wat mogelijkheden aan boord (met o.a. zijn 4 kanalen) maar als je een versterker wilt met hetzelfde karakter, maar met meer MIDI, meer FX mogelijkheden en nog meer sounds mogelijkheden, dan is die SE zeker het bekijken waard. Zo vind ik die ingebouwde reverb ook wel interessant (dat miste ik ook een beetje aan die Powerball). Feit is dat er een aardig prijsverschil zit tussen beide amps en dat kan ook wel eens tellen...

Testen is de boodschap! En als je eens wil komen testen, laat eens wat weten, dan kunnen we misschien eens afspreken :wink:[/quote]

daarom. ik zou eerder weer voor de powerball gaan. ik kan hem switchen met mijn rack midi ampswitcher, das geen punt. en die Extra`s. ach, leuk als het erop zit, maar als ze er niet zitten zal ik ze ook niet missen. en die reverb.......tja, dar heb ik dan die FX`s voor, in mijn rack. dus is ook niet zo`n punt. en als je zegt dat het qua dist en clean niet veel verschilt (dat de SE dus niet superb is op dat vlak) dan lijkt me dat een prima onderbouwing om voor de PB te gaan :)
nu alleen het geld nog........waar toveren jullie kerels dat toch zo snel vandaan ? :D

Speeddemon
11 februari 2004, 01:48
Baco, heb je ooit wel eens de Savage SE getest?
Dat was mijn droom-amp, maar ben uiteindelijk toch voor de Savage 60+2x12 cab gegaan, wat compacter, en m'n hele set (Savage 60+Flightcase+2x12"Engl vintage30 cab+Engl z4 switch+kabels) was goedkoper dan de losse Savage SE top bij Beyers! (1650 euro vs. 2100 euro)

Hoe is t eerste cleane kanaal? Ik zoek namelijk altijd wel een super-cleane sound die bijna neigt naar een JC-120. En t crunch kanaal mag beginnen bij t crack-up clean van een Twin Reverb en via AC30 tot Plexi gaan. Lead moet gewoon Soldano/Mesa/Engl zijn. ;)

Speeddemon
11 februari 2004, 01:49
Baco, heb je ooit wel eens de Savage SE getest?
Dat was mijn droom-amp, maar ben uiteindelijk toch voor de Savage 60+2x12 cab gegaan, wat compacter, en m'n hele set (Savage 60+Flightcase+2x12"Engl vintage30 cab+Engl z4 switch+kabels) was goedkoper dan de losse Savage SE top bij Beyers! (1650 euro vs. 2100 euro)

Hoe is t eerste cleane kanaal? Ik zoek namelijk altijd wel een super-cleane sound die bijna neigt naar een JC-120. En t crunch kanaal mag beginnen bij t crack-up clean van een Twin Reverb en via AC30 tot Plexi gaan. Lead moet gewoon Soldano/Mesa/Engl zijn. ;)

Baco
11 februari 2004, 12:01
De Savage SE stond ook op mijn testlijst toen ik nr Beyers ging maandag, maar zoals gezegd, toen ik de SE hoorde was ik al mijn plannen kwijt :wink:
Met al die andere versterkers die je opnoemt heb ik geen ervaring (voorheen altijd Marshall gespeeld), maar ik kan wel zeggen dat het cleane kanaal erg goed is. Je kan het zo instellen dat je het net niet overstuurt en dan kan je dmv de Boost die er op zit hem licht laten oversturen. Ideaal voor cleane/licht crunch leads dus. Ook het crunch kanaal klinkt super, maar of ie klinkt zoals jij het noemt, dat kan ik helaas niet zeggen. Normaliter gebruik ik crunch amper, maar deze vind ik echt lekker klinken :D Toch maar eens gaan testen zou ik zeggen.
Trouwens, de SE heeft ook nog een Tube Driver circuit wat er op neer komt dat je 2 kanalen hebt die de pre-amp volledig bypassen (de ene gaat rechtstreeks van de input over de FX loops nr de poweramp, de andere doet hetzelfde, maar die voegt bass, mid, treble, sensitivity en gain controls toe). Die kan je dus door een andere pre-amp of dergelijke laten aansturen (pre-amp in een FX loop zetten). Heb dit gisteren wat met mijn Pod XT getest en dit werkt echt goed.
Trouwens, ik zou de keuze SE/Powerball echt maar maken als je ze beide eens gehoord hebt. De SE biedt zo veel soundshaping functies dat deze erg, erg veelzijdig wordt. Hij kost dan ook een stuk meer, ik weet het, maar naar mijn mening kan het niet veel beter worden dan dit :lol:

gerrekat
11 februari 2004, 15:56
Ik ben ook wel geinteresseerd in de SE maar juist al die soundshaping opties heb ik niet nodig het moet bruut scheuren en een mooie leadtoon hebben dan heb ik het wel gehad ik speel geen jazz en coutry...

Bovendien biedt de POWERBALL al gigantisch veel opties, maar inderdaad de SE heeft nog veel meer....TJA....wel mooi natuurlijk.

Wat ik er tot nu toe van gehoord heb is heel vet maar niet echt significant beter dan de POWERBALL...eerder heel erg lijkend op elkaar..

DE SAVAGE 120 klinkt wel anders vanwege de 6550 Eindttrap.....

Ik wacht nog even tyot ze wat goedkoper worden en misschien haal ik er een maar ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met wat ik nu heb!

Iced Dragon
11 februari 2004, 16:44
kun je met een g-major de powerball besturen of heb je een apparte module nodig?

Baco
11 februari 2004, 17:46
Deels misschien wel, ik weet dat mijn JFX-1 1 switch kon aansturen (was bedoeld om clean/overdrive kanaal van de amp te switchen, maar je kan daar gewoon elke functie mee schakelen die via een 1/4" jack schakelbaar is). De Powerball heeft 4 footswitchable functies: Clean/Lead, Crunch/Lead II en dan nog 2 van die knopjes, heb dit al eens in een topic gezet, ik weet niet meer dewelke dit zijn. Je zou eens even moeten checken of je G-Major deze 1/4" jacks heeft om switchen aan te sturen. Zoniet zal je beroep moeten doen op bijvoorbeeld de Engl Z7. Of je kan een Savage SE nemen, die heeft standaard MIDI aansturing, net als de nieuwe SE.
Zo, hopelijk kom je hier wat verder mee...

Iced Dragon
11 februari 2004, 17:56
ja, dat heeft de g-major. Dus kan ik switchen ts clean, lo- en high lead zoals bij mijn 530... misschien dan nog een pedaalke om tussen de A/B switchen. 'k Denk da'k dan toch voor de powerball ga gaan...

groensels,
Bjorn

Baco
11 februari 2004, 23:37
ja, dat heeft de g-major. Dus kan ik switchen ts clean, lo- en high lead zoals bij mijn 530... misschien dan nog een pedaalke om tussen de A/B switchen. 'k Denk da'k dan toch voor de powerball ga gaan...

groensels,
Bjorn

Ben blij dat je er aan het uitgeraken bent. Anyway, met een Engl kan je niet veel misdoen :-D

Je hebt een PM trouwens :wink:

skabouter
12 februari 2004, 01:32
gaan boel mensen aan de powerball :) nice :)

LordRiffenstein
12 februari 2004, 07:50
gaan boel mensen aan de powerball :) nice :)

Ik denk dat ik mijn Engls maar eens verkoop, ze zijn zo 'common' tegenwoordig, iedereen en zijn moeder spelen erop :(


:razz: :razz:

gerrekat
12 februari 2004, 08:10
ja inderdaad toen ik er een kocht had niemand er een dat was leuk, ik blies met gemak de meeste andere amps weg....nu schijnt iedereen een ENGL te hebben!

Iced Dragon
12 februari 2004, 08:31
bwa toch niet,
heb al anderhalf jaar een stukje Engl ( :roll: ) maar ken anders niemand perssonlijk hoor...allemaal line 6 en consoorten wat de klok slaat :evil:

gerrekat
12 februari 2004, 09:09
ja maar toch zijn er een boel mensen die er een hebben., Ik heb al regelmatig een POWERBALL gezien live!

maar natuurlijk speleen de meesten nog op Marshall Valvestates of JCM 800/900's

LordRiffenstein
12 februari 2004, 09:52
In de goeie ouwe tijd......

Het enige dat ik kan zeggen is: na ongeveer 3.5 jaar bezit klinkt mijn Savage 120 nog altijd superduper!

gerrekat
12 februari 2004, 10:45
Hmmm...ja dat geloof ik, ik heb dioe van mij ook helemaal opgeknapt, schoongemaakt (ook van binnen) nieuwe input jack erin gesoldeerd.

Nu wil ik hem opnieuw gaan tolexen maar wil dat doen met CAMO tolex en heb geen idee waar ik dat kan kopen!

morris
18 februari 2004, 09:55
Mooie stack Baco!

Volgende week krijg ik mijn SE ook eindelijk binnen ;-)
Heb je nog even geluisterd naar het verschil tussen de V30 en de standard cab?

Marc Oblivian
18 februari 2004, 14:16
bwa toch niet,
heb al anderhalf jaar een stukje Engl ( :roll: ) maar ken anders niemand perssonlijk hoor...allemaal line 6 en consoorten wat de klok slaat :evil:

Ik ken ook niemand bij mij inde buurt of in de oefenruimtes die er ooit ook maar 1 gezien heeft buiten de mijne.......
Wel veel bekijks in de oefenruimte (vooral de rode verlichting achter de buizen trekt veel bekijks) :-D
Sommigen noemen hem al "Der Weisse Engl"..... (..zie de film Marathon Man)....kinda funny :wink:

Baco
18 februari 2004, 15:21
Mooie stack Baco!

Volgende week krijg ik mijn SE ook eindelijk binnen ;-)
Heb je nog even geluisterd naar het verschil tussen de V30 en de standard cab?

Ha Morris, ook een SE op het oog? Heb eerlijk gezegd de standard cab niet getest, ik heb mijn SE getest op een Vintage 30 cabinet en ik vond hem heel goed klinken. Heb ook al een tip gekregen om de 2 cabinetten onderling te switchen en daarmee bedoel ik dan om 2 standard speaker in een vintage cabinet, kruiselings, te plaatsen. Had ook meermaals gelezen dat de vintage speakers meer geschikt waren voor de "zwaardere" muzieksoorten :wink:
Nu ja, ben blij met wat uit mijn half stack komt 8-)

PS: had jij geen 580? Indien ja, waarom de switch

Marc Oblivian
18 februari 2004, 15:26
Hmmm...ja dat geloof ik, ik heb dioe van mij ook helemaal opgeknapt, schoongemaakt (ook van binnen) nieuwe input jack erin gesoldeerd.

Nu wil ik hem opnieuw gaan tolexen maar wil dat doen met CAMO tolex en heb geen idee waar ik dat kan kopen!

Gewone tolex kopen en zelf beschilderen of nog beter: laten airbrushen.....

morris
18 februari 2004, 23:02
Mooie stack Baco!

Volgende week krijg ik mijn SE ook eindelijk binnen ;-)
Heb je nog even geluisterd naar het verschil tussen de V30 en de standard cab?

Ha Morris, ook een SE op het oog? Heb eerlijk gezegd de standard cab niet getest, ik heb mijn SE getest op een Vintage 30 cabinet en ik vond hem heel goed klinken. Heb ook al een tip gekregen om de 2 cabinetten onderling te switchen en daarmee bedoel ik dan om 2 standard speaker in een vintage cabinet, kruiselings, te plaatsen. Had ook meermaals gelezen dat de vintage speakers meer geschikt waren voor de "zwaardere" muzieksoorten :wink:
Nu ja, ben blij met wat uit mijn half stack komt 8-)

PS: had jij geen 580? Indien ja, waarom de switch

Klopt, ik heb nu de 580, (is reeds verkocht aan Dano (rectifier), maar volgende week krijg ik mijn SE. Niet dat ik ontevreden was met de 580, maar omdat ik een W/D/W systeem krijg, werkt een head veel makkelijker. Ik ben alleen nog niet uit de cab keuze... Ik heb nu 2 2x12V30 cabs, maar dadelijk heb ik er 3 nodig. Ik moet natuurlijk oppassen dat het niet allemaal te groot wordt. Ik denk echter dat een 4x12 met v30 toch essentieel is voor de SE....

morris
18 februari 2004, 23:03
Mooie stack Baco!

Volgende week krijg ik mijn SE ook eindelijk binnen ;-)
Heb je nog even geluisterd naar het verschil tussen de V30 en de standard cab?

Ha Morris, ook een SE op het oog? Heb eerlijk gezegd de standard cab niet getest, ik heb mijn SE getest op een Vintage 30 cabinet en ik vond hem heel goed klinken. Heb ook al een tip gekregen om de 2 cabinetten onderling te switchen en daarmee bedoel ik dan om 2 standard speaker in een vintage cabinet, kruiselings, te plaatsen. Had ook meermaals gelezen dat de vintage speakers meer geschikt waren voor de "zwaardere" muzieksoorten :wink:
Nu ja, ben blij met wat uit mijn half stack komt 8-)

PS: had jij geen 580? Indien ja, waarom de switch

Klopt, ik heb nu de 580, (is reeds verkocht aan Dano (rectifier), maar volgende week krijg ik mijn SE. Niet dat ik ontevreden was met de 580, maar omdat ik een W/D/W systeem krijg, werkt een head veel makkelijker. Ik ben alleen nog niet uit de cab keuze... Ik heb nu 2 2x12V30 cabs, maar dadelijk heb ik er 3 nodig. Ik moet natuurlijk oppassen dat het niet allemaal te groot wordt. Ik denk echter dat een 4x12 met v30 toch essentieel is voor de SE....

morris
18 februari 2004, 23:04
Mooie stack Baco!

Volgende week krijg ik mijn SE ook eindelijk binnen ;-)
Heb je nog even geluisterd naar het verschil tussen de V30 en de standard cab?

Ha Morris, ook een SE op het oog? Heb eerlijk gezegd de standard cab niet getest, ik heb mijn SE getest op een Vintage 30 cabinet en ik vond hem heel goed klinken. Heb ook al een tip gekregen om de 2 cabinetten onderling te switchen en daarmee bedoel ik dan om 2 standard speaker in een vintage cabinet, kruiselings, te plaatsen. Had ook meermaals gelezen dat de vintage speakers meer geschikt waren voor de "zwaardere" muzieksoorten :wink:
Nu ja, ben blij met wat uit mijn half stack komt 8-)

PS: had jij geen 580? Indien ja, waarom de switch

Klopt, ik heb nu de 580, (is reeds verkocht aan Dano (rectifier), maar volgende week krijg ik mijn SE. Niet dat ik ontevreden was met de 580, maar omdat ik een W/D/W systeem krijg, werkt een head veel makkelijker. Ik ben alleen nog niet uit de cab keuze... Ik heb nu 2 2x12V30 cabs, maar dadelijk heb ik er 3 nodig. Ik moet natuurlijk oppassen dat het niet allemaal te groot wordt. Ik denk echter dat een 4x12 met v30 toch essentieel is voor de SE....

morris
18 februari 2004, 23:04
Mooie stack Baco!

Volgende week krijg ik mijn SE ook eindelijk binnen ;-)
Heb je nog even geluisterd naar het verschil tussen de V30 en de standard cab?

Ha Morris, ook een SE op het oog? Heb eerlijk gezegd de standard cab niet getest, ik heb mijn SE getest op een Vintage 30 cabinet en ik vond hem heel goed klinken. Heb ook al een tip gekregen om de 2 cabinetten onderling te switchen en daarmee bedoel ik dan om 2 standard speaker in een vintage cabinet, kruiselings, te plaatsen. Had ook meermaals gelezen dat de vintage speakers meer geschikt waren voor de "zwaardere" muzieksoorten :wink:
Nu ja, ben blij met wat uit mijn half stack komt 8-)

PS: had jij geen 580? Indien ja, waarom de switch

Klopt, ik heb nu de 580, (is reeds verkocht aan Dano (rectifier), maar volgende week krijg ik mijn SE. Niet dat ik ontevreden was met de 580, maar omdat ik een W/D/W systeem krijg, werkt een head veel makkelijker. Ik ben alleen nog niet uit de cab keuze... Ik heb nu 2 2x12V30 cabs, maar dadelijk heb ik er 3 nodig. Ik moet natuurlijk oppassen dat het niet allemaal te groot wordt. Ik denk echter dat een 4x12 met v30 toch essentieel is voor de SE....

morris
18 februari 2004, 23:04
Mooie stack Baco!

Volgende week krijg ik mijn SE ook eindelijk binnen ;-)
Heb je nog even geluisterd naar het verschil tussen de V30 en de standard cab?

Ha Morris, ook een SE op het oog? Heb eerlijk gezegd de standard cab niet getest, ik heb mijn SE getest op een Vintage 30 cabinet en ik vond hem heel goed klinken. Heb ook al een tip gekregen om de 2 cabinetten onderling te switchen en daarmee bedoel ik dan om 2 standard speaker in een vintage cabinet, kruiselings, te plaatsen. Had ook meermaals gelezen dat de vintage speakers meer geschikt waren voor de "zwaardere" muzieksoorten :wink:
Nu ja, ben blij met wat uit mijn half stack komt 8-)

PS: had jij geen 580? Indien ja, waarom de switch

Klopt, ik heb nu de 580, (is reeds verkocht aan Dano (rectifier), maar volgende week krijg ik mijn SE. Niet dat ik ontevreden was met de 580, maar omdat ik een W/D/W systeem krijg, werkt een head veel makkelijker. Ik ben alleen nog niet uit de cab keuze... Ik heb nu 2 2x12V30 cabs, maar dadelijk heb ik er 3 nodig. Ik moet natuurlijk oppassen dat het niet allemaal te groot wordt. Ik denk echter dat een 4x12 met v30 toch essentieel is voor de SE....

morris
18 februari 2004, 23:06
Mooie stack Baco!

Volgende week krijg ik mijn SE ook eindelijk binnen ;-)
Heb je nog even geluisterd naar het verschil tussen de V30 en de standard cab?

Ha Morris, ook een SE op het oog? Heb eerlijk gezegd de standard cab niet getest, ik heb mijn SE getest op een Vintage 30 cabinet en ik vond hem heel goed klinken. Heb ook al een tip gekregen om de 2 cabinetten onderling te switchen en daarmee bedoel ik dan om 2 standard speaker in een vintage cabinet, kruiselings, te plaatsen. Had ook meermaals gelezen dat de vintage speakers meer geschikt waren voor de "zwaardere" muzieksoorten :wink:
Nu ja, ben blij met wat uit mijn half stack komt 8-)

PS: had jij geen 580? Indien ja, waarom de switch

Klopt, ik heb nu de 580, (is reeds verkocht aan Dano (rectifier), maar volgende week krijg ik mijn SE. Niet dat ik ontevreden was met de 580, maar omdat ik een W/D/W systeem krijg, werkt een head veel makkelijker. Ik ben alleen nog niet uit de cab keuze... Ik heb nu 2 2x12V30 cabs, maar dadelijk heb ik er 3 nodig. Ik moet natuurlijk oppassen dat het niet allemaal te groot wordt. Ik denk echter dat een 4x12 met v30 toch essentieel is voor de SE....

morris
18 februari 2004, 23:06
Mooie stack Baco!

Volgende week krijg ik mijn SE ook eindelijk binnen ;-)
Heb je nog even geluisterd naar het verschil tussen de V30 en de standard cab?

Ha Morris, ook een SE op het oog? Heb eerlijk gezegd de standard cab niet getest, ik heb mijn SE getest op een Vintage 30 cabinet en ik vond hem heel goed klinken. Heb ook al een tip gekregen om de 2 cabinetten onderling te switchen en daarmee bedoel ik dan om 2 standard speaker in een vintage cabinet, kruiselings, te plaatsen. Had ook meermaals gelezen dat de vintage speakers meer geschikt waren voor de "zwaardere" muzieksoorten :wink:
Nu ja, ben blij met wat uit mijn half stack komt 8-)

PS: had jij geen 580? Indien ja, waarom de switch

Klopt, ik heb nu de 580, (is reeds verkocht aan Dano (rectifier), maar volgende week krijg ik mijn SE. Niet dat ik ontevreden was met de 580, maar omdat ik een W/D/W systeem krijg, werkt een head veel makkelijker. Ik ben alleen nog niet uit de cab keuze... Ik heb nu 2 2x12V30 cabs, maar dadelijk heb ik er 3 nodig. Ik moet natuurlijk oppassen dat het niet allemaal te groot wordt. Ik denk echter dat een 4x12 met v30 toch essentieel is voor de SE....

morris
18 februari 2004, 23:32
Mooie stack Baco!

Volgende week krijg ik mijn SE ook eindelijk binnen ;-)
Heb je nog even geluisterd naar het verschil tussen de V30 en de standard cab?

Ha Morris, ook een SE op het oog? Heb eerlijk gezegd de standard cab niet getest, ik heb mijn SE getest op een Vintage 30 cabinet en ik vond hem heel goed klinken. Heb ook al een tip gekregen om de 2 cabinetten onderling te switchen en daarmee bedoel ik dan om 2 standard speaker in een vintage cabinet, kruiselings, te plaatsen. Had ook meermaals gelezen dat de vintage speakers meer geschikt waren voor de "zwaardere" muzieksoorten :wink:
Nu ja, ben blij met wat uit mijn half stack komt 8-)

PS: had jij geen 580? Indien ja, waarom de switch

Klopt, ik heb nu de 580, (is reeds verkocht aan Dano (rectifier), maar volgende week krijg ik mijn SE. Niet dat ik ontevreden was met de 580, maar omdat ik een W/D/W systeem krijg, werkt een head veel makkelijker. Ik ben alleen nog niet uit de cab keuze... Ik heb nu 2 2x12V30 cabs, maar dadelijk heb ik er 3 nodig. Ik moet natuurlijk oppassen dat het niet allemaal te groot wordt. Ik denk echter dat een 4x12 met v30 toch essentieel is voor de SE....

morris
18 februari 2004, 23:32
Mooie stack Baco!

Volgende week krijg ik mijn SE ook eindelijk binnen ;-)
Heb je nog even geluisterd naar het verschil tussen de V30 en de standard cab?

Ha Morris, ook een SE op het oog? Heb eerlijk gezegd de standard cab niet getest, ik heb mijn SE getest op een Vintage 30 cabinet en ik vond hem heel goed klinken. Heb ook al een tip gekregen om de 2 cabinetten onderling te switchen en daarmee bedoel ik dan om 2 standard speaker in een vintage cabinet, kruiselings, te plaatsen. Had ook meermaals gelezen dat de vintage speakers meer geschikt waren voor de "zwaardere" muzieksoorten :wink:
Nu ja, ben blij met wat uit mijn half stack komt 8-)

PS: had jij geen 580? Indien ja, waarom de switch

Klopt, ik heb nu de 580, (is reeds verkocht aan Dano (rectifier), maar volgende week krijg ik mijn SE. Niet dat ik ontevreden was met de 580, maar omdat ik een W/D/W systeem krijg, werkt een head veel makkelijker. Ik ben alleen nog niet uit de cab keuze... Ik heb nu 2 2x12V30 cabs, maar dadelijk heb ik er 3 nodig. Ik moet natuurlijk oppassen dat het niet allemaal te groot wordt. Ik denk echter dat een 4x12 met v30 toch essentieel is voor de SE....

Iced Dragon
26 februari 2004, 11:04
er staat bv bij Haar Guitars een 2de hands setje 580-930/60-Z7 te koop voor minder dan een nieuwe SE.....

ehm, stom vraagje misschien, maar moet je daar dan nog aan afbieden of wordt zoiets niet gedaan hier?

Rectifier
26 februari 2004, 18:36
Tering Morris :D

Nu weet iedereen 9x dat ik je 580 heb gekocht/ga kopen :-(
:lol:

Iced Dragon, je kan het proberen maar hij is al gezakt want hij vroeg eerst 2895 eur. Zakken doet ie niet veel meer in elk geval.

wimmeltje
6 mei 2004, 08:08
Kan je bij beyers met pin betalen of moet je het contant of met credit card betalen??

wimmeltje
6 mei 2004, 09:32
Ik ook wel oren naar de SE. Maar nu komt het. Ik speel dus veel verschillende muziek. zowel, top40 als RATM, Danko Jones, Peterpan Speedrock enz enz. Klinkt de amp ook lekker ruig? Welke muziek spelen jullie veel op deze amp en wie hebben er allemaal eentje??

Baco
6 mei 2004, 11:01
Ik ook wel oren naar de SE. Maar nu komt het. Ik speel dus veel verschillende muziek. zowel, top40 als RATM, Danko Jones, Peterpan Speedrock enz enz. Klinkt de amp ook lekker ruig? Welke muziek spelen jullie veel op deze amp en wie hebben er allemaal eentje??

Als ik zo bekijk wat je er op wil spelen dan kan ik je met een gerust hart de SE aanbevelen. Ik speel vooral metal en aanverwanten, maar door de vele mogelijkheden die de SE qua sound biedt ben ik nu ook meer en meer met "bluesier" dingen bezig. Door de vele switchen (o.a. modern/classic, lo power/hi power, ...) kan je er echt alles wat je maar wil van klank uithalen. De SE heeft ook een heel mooie crunch, iets wat ik normaliter niet veel gebruikte, maar dat is echter veranderd :wink:
Mede dankzij de 2 Tube Driver kanalen is deze amp enorm versatile, zoals ze dat zo mooi zeggen. 3 FX loops (1 serieel en 2 parallel, waarvan die laatste 2 MIDI switchbaar), 2 switchbare outputs (om te switchen tss cabinets, zo kwam ik tot de vaststelling dat mijn eerste cabinet echt weggeblazen wordt door die Engl cab :o ), Gain boost, Regelbare Noise Gate (MIDI switchable), en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Ikzelf heb al wat zitten experimenteren met mijn POD XT over de Tube Driver kanalen en dat biedt nog meer mogelijkheden. Super amp!
Als je die gaat testen, neem je tijd, of als je nr Beyers gaat, laat Christian effe een demootje geven. Ikzelf heb cash betaald, weet echter niet of je kan pinnen.
Anyway, have fun :D

Rectifier
6 mei 2004, 11:43
Wimmeltje, je kan met je huidige rack toch veel beter die nieuwe ENGL pre-amp kopen. Die is gebasseerd op de nieuwe SE top.

Overigens snap ik niet dat je een nieuwe amp wilt als je toch naar het buitenland gaat voor je werk :-?

wimmeltje
6 mei 2004, 12:06
Wimmeltje, je kan met je huidige rack toch veel beter die nieuwe ENGL pre-amp kopen. Die is gebasseerd op de nieuwe SE top.

Overigens snap ik niet dat je een nieuwe amp wilt als je toch naar het buitenland gaat voor je werk :-?

Ik zeg nergens dat ik deze amp wil hebben hoor. Ik ben er wel in geinteresseerd, maar dat is wat anders toch?

guhlenn
6 mei 2004, 13:18
powerball gisteren live gehoord. I was impressed... Wat is het verschil met de fireball (behalve natuurlijk aantal kanelen en die ruisonderdukking..) ik bedoel kwa sound; aangezien 100 watt zo overkill is.