PDA

View Full Version : De 7 snarige club



idno
15 februari 2002, 13:53
heeft er iemand zin om lid te worden van deze geweldige 7 snarige club?

BELANGRIJK!!!!
1. Je moet een 7-snarige gitaar hebben.
2. ????

Triple-Dan
16 februari 2002, 21:34
Ja heb ik en nu ???

Ditmar
17 februari 2002, 21:35
Moi aussi.....

idno
18 februari 2002, 11:22
Ik ben op zoek naar veel informatie over 7 snarige gitaren. Vooral dingen om te spelen.
Kunnen jullie mij misschien helpen?

dirkw83
18 februari 2002, 11:39
Wat heb je eigenlijk aan die zevende snaar als ik vragen mag? Gewoon een serieuze vraag hoor; ik kan me niet voorstellen dat het echt nuttig is maar je mag me van gedachten doen veranderen hoor :smile:.

idno
20 februari 2002, 12:04
Een les voor de leken:
De 7 snarige gitaar werd als eerst gebruikt in de jazz muziek. Hij werd toen in A gestemd. Later kwam Steve Vai en anderen door hen werd de 7 snaar beter bekend. Hij werd ook in B gestemd.
Bands als Korn gebruiken de 7 snaar om een extra zwaar geluid te creeeren.

Ditmar
20 februari 2002, 20:39
Je gaat er gewoon anders door spelen: Je hebt een groter bereik en dat ga je ook helemaal benutten na een tijdje. Je krijgt een beter inzicht in akkoorden en hoe je ze het leukste kan gebruiken (ik weet niet waarom, maar het is zo). Je gaat anders schrijven (waarom weet ik ook niet, maar op een 7-snaar schrijf je anders dan op een 6, somehow). Je krijgt gewoon meer inzicht, en dat kan je op een 6-snaar ook weer gebruiken.

dirkw83
21 februari 2002, 11:31
Mmm, dat is wel waar. Lijkt me op zich wel grappig om een keer op te spelen. Alleen, worden die bar akkoorden niet ontzettend zwaar?

The Dude
24 februari 2002, 20:05
Het is een gewone 6 snarige-gitaar.
Alleen zit er boven de E snaar nog een lagere snaar (gestemd in B).

Daardoor kan je zonder terug te stemmen laag spelen en je behoud ook nog je hoge e snaar.
Dus in feite heb je dan een gitaar die 2 en een have stap terug gestemd is, maar toch het hoog van de e snaar nog heeft.