PDA

View Full Version : fx mixen met droog geluid



Nocki
27 januari 2004, 07:54
Hoi.

Ik zou graag een apparaat willen hebben dat ik in mijn fx loop hang waardoor ik het geluid van de amp mix met de fx. op het moment hangen de fx in de fx loop en gaat het hele signaal door de convertors heen. dit wil ik eigenlijk niet. ik zou graag de mix willen kunnen regelen.

welk apparaatje gebruik ik hiervoor? (liefst klein of 19")
is dit aan te raden?
zijn er dingen waar ik nog aan moet denken.


alvast bedankt.

Nocki

kokeleko
27 januari 2004, 08:39
Nocki wat voor FX-loop heb jij?

Series of parallel?

Nocki
27 januari 2004, 08:44
serieel geloof ik. ik heb in ieder geval geen knopje om te kunnen misen op de amp. het is een mark IV amp.

NOcki

kokeleko
27 januari 2004, 08:57
Dan heb jij waarschijnlijk baat bij een splitter en een linemixer, kun je je fx en drogegeluid parallel laten lopen, heb je die G-Force nog steeds?

Nocki
27 januari 2004, 09:14
ja nog steeds..

kan je wat meer vertellen over dat ding? namen van fabrikanten enzo en bevindingen? ik ben erge benieuwd. het gaat dus over de g-force in de fxloop van de boogie markIV

bedankt weeral.

Nocki

kokeleko
27 januari 2004, 09:25
Er zijn zoveel van die mixers en splitters, Nobels, Behringer , Rane , Rolls , MAM, etc , etc ff wat speurwerk Nocki = Google :D

LordRiffenstein
27 januari 2004, 09:59
Dit lijkt me iets voor jou, denk er zel ook een zo eentje te kopen!

http://www.skrydstrup.com/images/MLM1.gif

http://www.skrydstrup.com/mlm.htm

HTH,

Yoeri

kokeleko
27 januari 2004, 10:25
Precies Riff , daar heeft ie wel wat aan, en splitten en mixen. 8-)

Tubefreak
27 januari 2004, 12:05
Ik heb een tijd lang een behringer rack mixer gebruikt voor hetzelfde als jij wilt. Maar deze tast je geluid net zo veel aan als de AD/DA conv.. En je moet alles goed opstellen om van aardlussen af te komen.

Die skrydstrup is een zeer goede optie. Rane mixers zijn ook erg ok. Of van Axess. Ik zou in iedergeval niet voor Nobels, Behringer, MAM, etc gaan tenzij je het voor weinig geld wilt uitproberen.

Maarten

kokeleko
27 januari 2004, 12:22
Ik zou in iedergeval niet voor Nobels, Behringer, MAM, etc gaan tenzij je het voor weinig geld wilt uitproberen.
Maarten

Had jij zelf ook niet een Behringer splitter/mixer in jou rack?

Heb zelf een MAM gehad SLM 82 ofzo geloof ik, en dat ging prima.

Maar kijk ff op(Maarten) zijn site , komen we toch op uit :wink:

Tubefreak
27 januari 2004, 14:55
Ik had een Behringer. Al ruim een jaar geleden heb ik 'em eruit gehaald. Was voor mij óók een enorm gedoe met programmeren omdat ik ook heel veel synth geluiden maak en dan zit je weer met levels te kloten. Dus qua sound werd ik niet veel wijzer van de mixer en het koste me meer tijd met programmeren/afstellen.

Daarnaast gebruik ik nu 2 preamps te gelijk, stereo geplaatst. En de truckjes die ik nu uithaal met mijn GSP2101 om dat helemaal te gek te laten lopen zijn bijzonder lastig (en kostbaar) om zonder die Digitech te doen. Vandaar dat ik nog steeds die Digitech heb en ook nog steeds zonder mixer speel.

Mrtn

SymphonY-X
9 februari 2004, 18:43
Om nog even in te gaan op die Skrydstrup mini line mixer, als ik dit met m'n 5150 zou gebruiken, en hem dus in m'n seriele loop zou plaatsen, zou dit dan betekenen als ik dit kleine dingetje gebruik, ik er het meest toonvretende pedaal tussen zou kunnen gooien en dat je originele toon dan gewoon perfect blijft??

robzilla
9 februari 2004, 19:44
Wat is precies het nut ervan om een effect met je cleane geluid te mixen?

Nocki
9 februari 2004, 22:40
Tja... hoe leg je dat uit.

het probleem is dat mn amp een bepaald karakter heeft. door de effecten vergaat een deel van dat karakter. door het karaktergeluid en het effect geluid bij elkaar te mixen heb je de iedeale mix. al had het beter geweest als het karakter gespaard was gebleven met de fx.

NOcki

ik zat er trouwens over na te denken om er een setupje bij te doen om met een combo droog te spelen en een met de fx. dat klinkt best mooi moet ik zeggen. vanavond een seen beetje gespeeld met mn combo en vanuit de fx loop naar de fx en vandaar naar mn topje en een cab. klonk leuk. mieschien ooit maar weer eens een goedkoop mesa combotje kopen voor dit doel...

Nocki
9 februari 2004, 22:43
Tja... hoe leg je dat uit.

het probleem is dat mn amp een bepaald karakter heeft. door de effecten vergaat een deel van dat karakter. door het karaktergeluid en het effect geluid bij elkaar te mixen heb je de iedeale mix. al had het beter geweest als het karakter gespaard was gebleven met de fx.

NOcki

ik zat er trouwens over na te denken om er een setupje bij te doen om met een combo droog te spelen en een met de fx. dat klinkt best mooi moet ik zeggen. vanavond een seen beetje gespeeld met mn combo en vanuit de fx loop naar de fx en vandaar naar mn topje en een cab. klonk leuk. mieschien ooit maar weer eens een goedkoop mesa combotje kopen voor dit doel...

skabouter
9 februari 2004, 23:50
ik doe 2 loopers weg, van nobels. interesse ?? :D

of iemand anders misschien ?












hihi, niet boos worden, he :)

kokeleko
10 februari 2004, 13:57
Er was een forum , als je daar liep te spammen je voor rotte vis uitgemaakt werd.

Frankiefrank2
10 februari 2004, 19:32
misschien een domme vraag, maar wat is het verschil tussen droog en .....nat??? in de effecten term dan, ik werk nu nog alleen maar met een gt-6 dus ik weet daar niet veel van. Wel altijd in om wat te leren :p

Frankiefrank2
10 februari 2004, 19:33
misschien een domme vraag, maar wat is het verschil tussen droog en .....nat??? in de effecten term dan, ik werk nu nog alleen maar met een gt-6 dus ik weet daar niet veel van. Wel altijd in om wat te leren :p

Frankiefrank2
10 februari 2004, 19:35
oeps *hehe*
er stond geen actie aangegeven ofzow,

Nocki
10 februari 2004, 19:38
Dry is het normale geluid. van je amp.

wet is het geluid met effecten.

Frankiefrank2
11 februari 2004, 22:07
ok,

had ik eigelijk zelf ook wel kunnen bedenken :)

kokeleko
12 februari 2004, 14:45
Dry is het normale geluid. van je amp.
wet is het geluid met effecten.

Wet is alleen je FX geluid, dus b.v. een delay hoor je alleen de vertraging, geen normaal geluid erdoor, dus niet het geluid met effexten. 8-)

Nocki
12 februari 2004, 19:02
Zo kan je het ook zien.

maar ik wil liever spreken van effecten als het over alleen de effecten gaat. en je hebt droog dry signaal en wet signaal. wet slaat er juist op dat het beinvloed signaal is. maar dit is maar een mening... en kokeloke is al een stukje langer bezig met fx en racks dan ik dus zijn mening is mischien iets meer wet :-) dan de mijne...

Nocki

habberdoedas
12 februari 2004, 20:22
Hoi nocki,

Heeft je boogie een seriele of parallele fx send return? Het beste werkt zo'n fxp via een parallele fx send return. De fxp tast dan je geluid niet aan. Je mixt je effect dan met je droge geluid. Ooit met een demonstrateur van Koch amps gesproken tijden een demonstratie. Hij gebruikte als fxp een g-force en als amp de koch powertone II. De g-force zat in de parallele fx send return van de koch en ik moet zeggen dat klonk werelds? By the way is de Koch powertone II.......iets voor jou??

Nocki
13 februari 2004, 08:24
Hoezo? ben je in een vrijgevige bui???

De amrk IV heeft een fx loop zonder mix draaiknop. Grrr Hoe heet dat nou ook weer. in ieder geval gaat al het signaal door de g-force en wordt het niet in de amp gemixt... ik ben een beetje aan het experimenteren geweest en heb nu geprobeerd om mn combo droog te houden en de fx uit te sturen naar een compleet andere amp. in dit geval heb ik dat gedaan naar een cube 30 maar ik zou ook een poweramp in mn rack kunnen doen en die naar een box gooien. scheelt 1 kabeltje meer op het podium en een box meer. bij een 2e amp zijn dat natuurlijk stroom en signaal. en anders alleen signaal. ik heb hier even mee gespeeld afgelopen woensdag en moet zeggen dat ik heerlijk heb gespeeld. alle druk van mn combo en een goed geluid terwijl ik toch van de fx gebruik kon maken.
hier een uitlegje van mn setup nu
http://gitaarforumdump.s5.com/gear/gear.JPG
het leuke is dat ik de mark IV voor de gek kan houden met een fx loop. ik doe daar 2 pluggen in maar die verbinb ik niet door. daar mn fx loop te schakelen kan ik de combo uitzetten. dan heb ik alleen nog maar de effecten die hoorbaar zijn. die kan ik natuurlijk ook uit zetten door de g-force het zwijgen op te leggen. dit allemaal met mn roland fc-200
ik was best tevreden. alleen blijf je slepen en dat verveeld een beetje gauw,...

Nocki