PDA

View Full Version : Wil leren gitaarspelen HELP :)



Kure
27 januari 2004, 00:30
Hoi allemaal !

Ik wil graag leren gitaarspelen. Akoestisch wel te verstaan. Graaag wil ik weten hoeveel een gitaar kost voor een beginner en wat voor merk/type het best past bij een beginner.
Ik woon in Rotterdam dus wellicht dat iemand een goede muziekschool of docent kent die priveles geeft.

ALvast bedankt!

:)

hoofd
27 januari 2004, 00:39
Welkom gozer!

Paar vraagjes voor we je verder kunnen helpen,
wat wil je spelen, nylonsnarig (klassiek/spaans) of staalsnarig?(of weet je het verschil niet?)
Heb je al een budget voor ogen wat je aan de gitaar wilt uitgeven?

Kure
27 januari 2004, 01:12
Hoi Hoofd bedankt voor de snelle reactie !

Snap helemaal geen pepernoot van gitaren alleen dat ze superduur zijn!! :)
Ik dacht dan ook aan een 2e hands gitaar maar als ik de forum bekijk dan raden veel mensen dat af. Het verschil tussen nylon en staalgitaren... ehmmm ik zou het niet weten. Ik kom uit het voormalige Jugoslavie dus wil voornamelijk liedjes uit mijn land leren spelen. Ik heb hier even een liedje geupload dus wellicht dat je even kan luisteren :) Volgens mij is er geen verschil tussen EU/ Amerikaanse liedjes en de liedjes die ik graag wil leren spelen.

link --->

http://www.rangomania.com/Bajaga%20&%20Instruktori%20-%20Iza%20Nas%20....mp3


Alvast bedankt voor de hulp !

Ik denk dat ik hier nog heel veel ga vragen :)

hoofd
27 januari 2004, 02:13
Klinkt idd als gewone pop (wel apart om het in een slavische taal te horen :)). Ik zou zeggen een staalsnarige gitaar, dat is meer voor pop. 2dehands een gitaar kopen is helemaal geen slecht idee, alleen moet je wel weten waar je op moet letten bij de aankoop. Neuzel maar 's rond op www.gitaarmarkt.nl en www.marktplaats.nl om te kijken wat er allemaal is aan spul. Ik raad je aan een gitaar met in ieder geval een massief bovenblad te nemen, dat klinkt gewoon lekkerder en beter. Er komen zometeen nog wel mensen met merken smijten, ik raad aan dat je 's in een winkel gaat kijken naar gitaren, gewoon om te horen hoe ze klinken (misschien ken je iemand die gitaar speelt die wel meewilt?).

Is je nick afgeleid van The Cure? Zo ja, goede smaak ;).

bert k
27 januari 2004, 09:18
In Rotterdam kan je les krijgen bij de SKVR, in alle stijlen. www.skvr.nl of ff bellen 010 4361366

Kure
27 januari 2004, 12:16
Je spreekt het uit als " KOERE" maar de betekenis leg ik wel een andere keer uit.

Staalsnarig dus .... ik heb al blaren op mn vingers , gisteren wat lopen spelen op een nylongitaar... T****RING DIT DOET PIJN!
Heb net het SKVR gebeld en de lessen zijn 1 keer in de week??Meerdere malen per week kan niet. Is dit wel genoeg vraag ik me af.

Ik ga zodadelijk even wat gitaren bekijken hier in Rotterdam. Iemand enig idee waar zo'n gitarenshop zit?
Oh ja wat les betreft... wat is een normaal uurtarief? Ik wil graag les nemen maar niet dat ik straks belazerd wrd.

Ok gasten bedankt alvast voor de reply's ! :wink:

hoofd
27 januari 2004, 12:47
na een tijdje krijg je eelt op je vingers, gewoon ff doorbijten de eerste paar weken. 1 keer per week is wel genoeg, dan heb je de rest van de week om het huiswerk voor te bereiden. Zorg wel dat je priveles krijgt, en niet in een groepje terecht komt, daar heb je veel meer aan.
Ik ken maar 1 gitaarshop in Rotterdam en das de Feedback (www.feedback.nl).

Kure
27 januari 2004, 16:31
Ben net terug van Feedback :)
Mooie gitaren allemaal alleen hangt er soms een prijkaartje aan waar je niet goed van word. Heb het skvr gebeld en de folder krijg ik morgen in huis het nadeel is wel dat ze geen privelessen geven alleen maar groeplessen :/
Ik ga even verderkijken maar elke reactie is nog steeds welkom :)

BEDANKT ALLEMAAL!
:-D

Sliver
27 januari 2004, 16:59
akoustische staalsnarige beginnersgitaar moet toch zeker wel lukken onder de 300 euro.

RIES
27 januari 2004, 19:05
Bij Feedback hebben ze ook die Dean gitaren, die zijn niet zo duur en volgens mij een prima beginners gitaar.

Ook in Den Haag bij Rockpalace is er veel keus.

hadv
27 januari 2004, 21:00
en anders even naar Waveworld in Rijswijk-Zuid, hebben ze ook aardige keus, ook in de lage prijscategorie

basehunter
31 januari 2007, 14:44
als je instap gitaar wilt hebben moet je eens naar
:gitarist:

Ik vind dit spam, ik stuur je een PM (bovenaan, knopje directe links, prive berichten) Moderator


gaan :soul:

Sterker nog, dit topic gaat dicht aangezien ik je geen pm KAN sturen, en Basehunter heeft een Ban te pakken