PDA

View Full Version : Ovation celebrity



Tim Huybreckx
26 januari 2004, 20:44
Ik heb me een linkshandige gitaar gevonden en ik wilde effe weten wat jullie ervan vinden. Kopen of niet.
Rechts kost ie 615€ links 789€ (nieuw)
Weet wel dat ik als linkshandige niet veel keuze heb.

Heeft iemand goede of slechte ervaringen met deze gitaar?

De Ovation Celebrity CC047 MDB (medium dikte)

http://users.pandora.be/maverick82/celeb1.htm
http://users.pandora.be/maverick82/celeb2.htm

RIES
26 januari 2004, 20:52
Hij ziet er wel appart uit ,heeft wel style.
Maar zo'n "plastic" achterkant ben ik persoonlijk niet kapot van. Misschien dat er ander leden zijn die daar anders over denken?

Brianmayrulezzz
26 januari 2004, 21:09
asssssssssssssf

Brianmayrulezzz
26 januari 2004, 21:10
tsja, je moet van het geluid houden. Erg nasaal (dozig), het zijn echte podiumgitaren... als je meer van het authentieke 'houten' geluid houdt, zou ik zeker verder kijken. Ik heb ook een tijd gekeken naar de ovations, maar de echte goeden beginnen bij de elite (deluxe) en baladeer (dacht ik...). Dat schijnen goede gitaren te zijn. Ik ga denk ik toch voor de Yamaha CPX15S (KWIJL!!!!!!!!!!)

succes met je keuze!

bert k
26 januari 2004, 21:50
Bijkomend nadeel: door die ronde achterkant kan je haast niet zittend spelen. De gitaar blijft maar wegschuiven. Erg vervelend.

hadv
27 januari 2004, 21:05
ik vind ze er mooi uitzien (punt)
maar imho klinken ze ***, gewoon een plastic badkuip zonder enige vorm van geluid. heel veel hoog en veel midden, maar absoluut geen laag, dus geen balans, dus geen geluid
zoek ff verder naar een houten gitaar, zijn ook linkshandig te koop
idd is linkshandig moeilijker te vinden, en duurder
maar bijna 800 pleuri hiervoor.....ik zouutnietdoen
tenslotte, omdat het vnl plastic is krijg je ook geen rijping in het geluid

harmonyman
29 januari 2004, 21:31
Helemaal niks mis met een Celebrity. Ik speel er al jaren op. Vooral versterkt klinkt ie prima. Voor opnames prik ik 'm rechtstreeks in de mengtafel en dan klinkt ie nog prachtig. Toegegeven: als je 'm alleen akoestisch gebruikt kan ie niet op tegen een massief houten exemplaar omdat die nu eenmaal een heel andere klankkleur hebben. Maar daar is ie ook nooit voor ontworpen. En dat l..verhaal dat je op een Ovation niet zittend zou kunnen spelen heb ik al helemaal nooit begrepen. Ik heb maar één advies: ga op je oren en je gevoel af. En je portemonnee natuurlijk.

maylingjv
31 januari 2004, 17:47
ik zou ze zeker niet kopen,ik ben zelf ook linkshandig en heb vroeger al eens op deze gespeelt en ik zag een ongelooflijk slechte afwerking,lijmplekken vanbinnen en splinsters die uitstaken,de klank onversterkt was vreselijk,versterkt klonk ie al wat beter,ik zou als je dan toch perse een ovation wilt kopen,sparen voor een dure amerikaanse oftewel een oude zoeken van een 20 jaar geleden ofzo,want die nieuw ovations zijn ook niet meer wat ze geweest zijn,je kan veel betere gitaren vinden voor die prijs.

Ohzoso
21 februari 2004, 18:02
de Celebrity deLuxe klinkt nergens naar. Ik heb `m dus ook maar weer gauw verkocht. (afwerking is niks mis mee). De Adamas Ovations zijn het echte werk (klinken ook onversterkt goed) maar daar betaal je dan ook zo`n 5000 piek voor.

Brianmayrulezzz
21 februari 2004, 18:30
de Celebrity deLuxe klinkt nergens naar. Ik heb `m dus ook maar weer gauw verkocht. (afwerking is niks mis mee). De Adamas Ovations zijn het echte werk (klinken ook onversterkt goed) maar daar betaal je dan ook zo`n 5000 piek voor.

Juist....

RichArt
23 februari 2004, 11:47
Een gitaar kopen is natuurlijk erg persoonlijk. Ikzelf heb een Ovation Celebrity Longneck en ik vind hem top.
Je moet idd van het geluid houden. Je moet appels ook niet met peren verglijken. Hij klinkt anders dan een compleet houten gitaar.
En hij klinkt onversterkt ook minder mooi dan met versterking.
Je moet er gewoon in de winkel op spelen en luisteren, vind je hem mooi klinken en lekker spelen, dan luidt mijn advies KOPEN.

Peace,
RichArt. :wink: