PDA

View Full Version : Nieuwe elementen.......



Sander621
26 januari 2004, 20:27
Hallo allemaal,

Ik speel nu al een hele tijd op een standaard stratocaster, maar wil er nieuwe elementen in om een mooier geluid te krijgen. Ik speel vooral rock(Red hot chili peppers enz.). Mijn vraag aan jullie is: Wat zijn goede elementen in prijs/kwaliteit verhouding? Als het kan zou ik dan ook graag willen weten of je ze zelf makkelijk kan vervangen en of ze gewoon in nederland verkrijgbaar zijn.

jorrit
26 januari 2004, 20:41
misschien is het handig om er bij te vermelden of je humbuckers wilt of singles...en wat voor soort geluid je zoekt, daarmee bedoel ik veel basresponce of meer de nadruk op de hoge tonen etc...

Jimi Hendrix
26 januari 2004, 22:40
Suhr elementen, te verkrijgen via
www.haarguitars.nl

volgens vele gitaristen de beste enkelspoelselementen die er zijn.

Sander621
27 januari 2004, 20:13
wat is het verschil tussen een humbucker en een single precies?

Negative K3 fan
27 januari 2004, 20:30
kijk hier even voor meer info (http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php)

michielv
30 januari 2004, 08:14
Hallo allemaal,

Ik speel nu al een hele tijd op een standaard stratocaster, maar wil er nieuwe elementen in om een mooier geluid te krijgen. Ik speel vooral rock(Red hot chili peppers enz.). Mijn vraag aan jullie is: Wat zijn goede elementen in prijs/kwaliteit verhouding? Als het kan zou ik dan ook graag willen weten of je ze zelf makkelijk kan vervangen en of ze gewoon in nederland verkrijgbaar zijn.

Schaller elementen zijn in ieder geval erg goed en een stuk leuker van prijs dan de Amerikaanse vakbroeders.