PDA

View Full Version : Cort GB 44



bert k
26 januari 2004, 20:03
Ik loop te denken over een bas, voor erbij, dus voor weinig. Verschillende bassen geprobeerd/ Vandaag een uurtje op een Cort GB 44 gespeeld. Kost 330 euro, aktief, Humbucker + Jazz element. en ik vond hem lekker spelen.
Iemand ervaring met dit ding?

AntY
26 januari 2004, 23:06
ik heb een rode SB25 (=GB25), een 4 snarige passieve met een MM-element. zie mijn webshots (nick antz0r)


bevalt erg goed voor t geld.

bert k
26 januari 2004, 23:22
FF gekeken, ja, dat is hem. Mooie bas, maar je bent sowieso goed voorzien :-D Warwick is toppie, en die rare puntAria is toch ook wel mooi.
Vraagje: zo'n MM-element, staat dat nou voor Mighty Mite of voor Music Man? Ik kom allebei tegen.

AllodoX
26 januari 2004, 23:43
Cort gebruikt elementen van het merk Mighty Mite, maar het type heet Musicman. Lekker verwarrend :razz:

Een MM en een Jazz element geeft leuke combinaties. De MM heeft heel " punchy " geluid, en de jazz weer lekker warm. Als je de balans iets naar de jazz zet en de midden iets wegdraait, dan krijg je een heerlijke slap-toon. :wink:

330 euro voor een actieve bass is vrij uitzonderlijk :o ik ben nieuwsgierig geworden ! die wil ik eens onder de loep nemen. Waar heb je die geprobeerd ?

bert k
27 januari 2004, 00:07
Bij Peter Verspuij in Rotterdam. Hij heeft hem al een tijdje hangen, en ik heb hem maar ff voor mij opzij laten zetten. Ik kwam idd nergens aktieve bassen tegen voor die prijs. Het werkt ook erg goed. Treble en bass hebben flink invloed op het geluid, gecombineerd met de twee erg verschillende elementen en de aktief/passief schakelaar. Kwa sound een erg veelzijdige bas, met een fijn snel halsje.

AntY
27 januari 2004, 00:52
de aria is ingeruild voor de warwick, maar goed...

dit is de cort

http://community.webshots.com/s/image9/3/15/79/109831579OuhriE_fs.jpg