PDA

View Full Version : is deze gitaar 850 waard?



Nocki
26 januari 2004, 19:09
is deze gitaar 850 euro waard???

http://www.zeelandnet.nl/index.php?upn=020104&pb_item=464072

Nocki

Kjiratsiekoedel
26 januari 2004, 19:09
mooi kruisje

Mithrandir
26 januari 2004, 19:11
http://www.zeelandnet.nl/index.php?upn=020104&pb_item=464072

ik denk het wel, Framus maakte (maakt?) goeie LP kopieen.

Nocki
26 januari 2004, 19:12
zo jullie waren sneller met de reply dan ik met het recht zetten van de fout... :-)

maar hij zou het wel waar dkunnen zijn. is hier ook een markt voor voor dit soort dingen?

NOcki

NeeraDJ
26 januari 2004, 19:18
Coil split, je hebt het toch wel over één coil tegelijk om je clean sound wat op te krikken of niet? Niet die middenswitch tussen je elementen hoop ik (misschien kwam het door de foto maar er zat geen opvallende coil switch op). Zonder echte coiltap, 650-700 euro. Met echte coil tap 750-800 euro. 850 is toch iets over de top.

Wilson
26 januari 2004, 19:23
ooit van push pull pots gehoord? verder, hoezo moet coiltap zon groot prijsverschil maken? is toch vrij simpele ingreep, het enige wat het kost is een nieuwe tone pot

alhambra
26 januari 2004, 20:05
Kijk is op www.ebay.de nocki voor prijzen van een framus.
De nieuwe doen het wel aardig maar oudere doen niet veel.

Trouwens als deze link werkt dan lijkt dit mij er net zo 1.

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2374674729&category=2384

en ik vrees dat die geen bod krijgt boven die 400 euro.

jorrit
26 januari 2004, 20:34
hmz...hij is misschien wel 850 waard maar ik zou het er nooit voor geven, je zit helaas dicht in de buurt bij een tweede hands gibson....ik denk dat mensen liever een gibson kopen dan een framus voor het geld...

alhambra
26 januari 2004, 20:41
O ja Nocki is dat ding trouwens van jouw of overweeg je hem te kopen ???

Nocki
26 januari 2004, 20:45
hee allemaal bedankt.

Hij is niet van mij. maar mischien is het leuk om te bieden. het is mischien een leuke les paul voor erbij en een investering. maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

NOcki

fred dons
27 januari 2004, 10:20
van de jaren 70 framus' is alleen de jan akkerman leuk voor verzamelaars, de kopieen van framus helaas niet

NeeraDJ
27 januari 2004, 18:05
ooit van push pull pots gehoord? verder, hoezo moet coiltap zon groot prijsverschil maken? is toch vrij simpele ingreep, het enige wat het kost is een nieuwe tone pot

Groot genoeg om centen mee te vangen grote vriend. Idd de termen coil tap zijn kleine dingetjes, maar het verschil is duidelijk merkbaar en spreekt velen aan. Het kost je wel een stuk meer dan een nieuwe tone pot hoor :o

ieme
31 januari 2004, 10:17
He nocki, eindelijk een echt merk! hahah kun je ook je mesa spulletjes wegdoen voor een framus amp!
;) LOL!!
600 euro bieden nocki, en je hebt em!

Anders Destium
31 januari 2004, 10:49
ooit van push pull pots gehoord? verder, hoezo moet coiltap zon groot prijsverschil maken? is toch vrij simpele ingreep, het enige wat het kost is een nieuwe tone pot

Groot genoeg om centen mee te vangen grote vriend. Idd de termen coil tap zijn kleine dingetjes, maar het verschil is duidelijk merkbaar en spreekt velen aan. Het kost je wel een stuk meer dan een nieuwe tone pot hoor :o

Je begrijpt er weer eens geen bal van NeeraDJ. Als je een beetje verstand van electronica hebt en het goede schakelschema heb je alleen maar een switch of push-pull potmeter nodig en wat soldeerdraad. Die switch en dat type potmeter zijn bij elkaar zo'n E 15,- Hoe ik dat weet? Ik heb net precies dit soort switch en potmeter besteld.

Voortaan dus gewoon kop houden als je ergens geen verstand van hebt!

>Nocki
Framus maakte altijd goed spul (en ze zijn een paar jaar terug weer begonnen, ik heb bij musik-produktiv erg mooie gitaren van ze gezien). Als gitaar is het de prijs misschien wel waard, als belegging absoluut niet, er zijn maar weinig mensen die Framus kennen :wink:

ieme
31 januari 2004, 10:52
dat zeg ik...

Bassie79
31 januari 2004, 12:59
ooit van push pull pots gehoord? verder, hoezo moet coiltap zon groot prijsverschil maken? is toch vrij simpele ingreep, het enige wat het kost is een nieuwe tone pot

Groot genoeg om centen mee te vangen grote vriend. Idd de termen coil tap zijn kleine dingetjes, maar het verschil is duidelijk merkbaar en spreekt velen aan. Het kost je wel een stuk meer dan een nieuwe tone pot hoor :o

Wat kan jij uit je nek lullen zeg, het enige wat het je kost is een push/pul pot of een on/on switch

Anders Destium
31 januari 2004, 13:03
Die jongen heeft zoals zo vaak de tiet horen klotsen, maar hij weet niet waar de tepel hangt...

NeeraDJ
31 januari 2004, 14:56
Ik doelde hierbij op centen kneusjes. Kom mij maar eens ongelijk bewijzen wanneer je een gitaar van eenzelfde merk met ongeveer dezelfde kwaliteit aanbied, voor met en zonder coil tap. Dan heb je toch er minimaal een honderdje bijgeboend.

Ik zou maar al te graag een discussie over elementen voeren hoor, ik wil mezelf niet ophemelen, maar ik denk dat ik daar iig genoeg over weet om hier een post neer te mogen zetten.

Anders Destium
31 januari 2004, 16:28
Ik doelde hierbij op centen kneusjes. Kom mij maar eens ongelijk bewijzen wanneer je een gitaar van eenzelfde merk met ongeveer dezelfde kwaliteit aanbied, voor met en zonder coil tap. Dan heb je toch er minimaal een honderdje bijgeboend.

Ik zou maar al te graag een discussie over elementen voeren hoor, ik wil mezelf niet ophemelen, maar ik denk dat ik daar iig genoeg over weet om hier een post neer te mogen zetten.

Bewijs jij eerst maar eens dat het WEL zo is voordat je op deze manier begint...

Als je eens zou beginnen met fouten toegeven kun je wellicht ooit een gewaardeerd forumlid worden, door dit soort gedrag graaf je een steeds grotere kuil voor jezelf.

shredneck
31 januari 2004, 16:40
Ik heb nog wel een mooie Carvin Neera.....of is de interesse weg? Deze gitaar heeft maarliefst 2 (!) coil splits.....en is niet eens zo duur.

Bassie79
31 januari 2004, 16:46
Ik doelde hierbij op centen kneusjes. Kom mij maar eens ongelijk bewijzen wanneer je een gitaar van eenzelfde merk met ongeveer dezelfde kwaliteit aanbied, voor met en zonder coil tap. Dan heb je toch er minimaal een honderdje bijgeboend.

Ik zou maar al te graag een discussie over elementen voeren hoor, ik wil mezelf niet ophemelen, maar ik denk dat ik daar iig genoeg over weet om hier een post neer te mogen zetten.
dan moet je gvd eens een keer duidelijk posten sukkel. uit jouw post kan ik alleen opmaken dat je het hebt over de aanschaf van een push/pull pot

en ik sluit me volledig aan bij anders

AntY
31 januari 2004, 17:37
neeradj die pes paul van ibanez die ik laatst kocht heeft ook 2 coilsplits, geef je me dus 200 voor de lp en nog 200 extra voor de coilsplits mag je m hebben :D

Anders Destium
31 januari 2004, 17:46
Tja, als het zo makkelijk is om 100 euri te verdienen ga ik binnenkort op al mijn gitaren coilsplits zetten. Middagje werk, 15 euro per potmeter, winst van E1000 - E150 = E 850 :lol:

shredneck
31 januari 2004, 19:27
:lol: @ anders

NeeraDJ
31 januari 2004, 19:50
Ik doelde hierbij op centen kneusjes. Kom mij maar eens ongelijk bewijzen wanneer je een gitaar van eenzelfde merk met ongeveer dezelfde kwaliteit aanbied, voor met en zonder coil tap. Dan heb je toch er minimaal een honderdje bijgeboend.

Ik zou maar al te graag een discussie over elementen voeren hoor, ik wil mezelf niet ophemelen, maar ik denk dat ik daar iig genoeg over weet om hier een post neer te mogen zetten.

Bewijs jij eerst maar eens dat het WEL zo is voordat je op deze manier begint...

Als je eens zou beginnen met fouten toegeven kun je wellicht ooit een gewaardeerd forumlid worden, door dit soort gedrag graaf je een steeds grotere kuil voor jezelf.

Sorry hoor maar een gewaardeerd forumlid? Vergeet alsjeblieft niet waar dit forum voor is bedoelt, en dat is om gitaristen op weg te helpen en een open deur voor communicatie tussen gitaristen te creeëren. Het zou me daarom ook weinig kunnen schelen of ik nou gerespecteert word of niet. We gaan hier toch geen sociale lagen toepassen ofzo? Ik zeg niet dat ik het ervoor over zou hebben om extra te betalen voor de coil tap functie (ik ben humbucker liefhebber), maar als we kijken naar merken als ESP/LTD en Ibanez valt het me wel op dat er toch wat duurdere prijskaartjes aanhangen als bijv. gitaren uit een andere reeks van dat merk zonder coiltap maar met dezelfde bouweigenschappen.

Overigens geef ik wel toe dat ik een ander bedoelt idee zou kunnen hebben gewekt dan bedoelt is, maar om daar nou zo'n ophef over te maken vind ik persoonlijk alleen maar beschamend voor degenen die mijn bedoelingen begrepen, en het toch nodig vonden hier een opmerking over te maken.

:)

shredneck
31 januari 2004, 20:10
...altijd lachen met jou.


Je maakte gewoon een domme opmerking, simpel, kan de beste overkomen.....behalve mij dan. :-D

NeeraDJ
31 januari 2004, 20:15
Ik maakte een verkeerd opgevatte opmerking, als ik het echt dom was had ik het wel toegegeven. En hoe weet je dat nou ik post hier pas weer sinds kort ofzo, of ben jij ook één van de forummers die ik vergeten ben in de tijd dat dit forum down was :???: :oops:

hoofd
31 januari 2004, 20:16
hey Neeradj, je kan ook gewoon je mond houden ;).

Anders Destium
31 januari 2004, 20:31
Ik maakte een verkeerd opgevatte opmerking, als ik het echt dom was had ik het wel toegegeven. En hoe weet je dat nou ik post hier pas weer sinds kort ofzo, of ben jij ook één van de forummers die ik vergeten ben in de tijd dat dit forum down was :???: :oops:

Het zou je sieren als je het toe zou geven als je fout zit, dat is heel wat anders dan zeggen dat je verkeerd begrepen wordt. Dat je consequent door blijft gaan in onmogelijke situaties is bijzonder amusant te noemen, waarschijnlijk is jouw grootste kwaliteit je uithoudingsvermogen :lol:

Hitler werd ook steeds verkeerd begrepen: Hij had namelijk het beste voor met het joodse volk vond hijzelf. Alleen was het jammer dat de rest van de wereld daar anders over dacht. Ik wil je niet vergelijken met Hitler, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel als je jezelf zo hoog acht...

nla0079
31 januari 2004, 21:02
"The worth of a thing is the price it will bring" - als er iemand dat bedrag voor geeft, dan is-ie dat waard ook.

Of ik het er zelf aan zou geven ? H*ll no !! :evil: Zoals reeds gezegd: een tweedehands "echte" Gibson is niet meer veraf voor dat bedrag.

shredneck
31 januari 2004, 23:26
Ik maakte een verkeerd opgevatte opmerking, als ik het echt dom was had ik het wel toegegeven. En hoe weet je dat nou ik post hier pas weer sinds kort ofzo, of ben jij ook één van de forummers die ik vergeten ben in de tijd dat dit forum down was :???: :oops:

Geen idee dude.

Je opmerking is overigens niet verkeerd opgevat.....het was gewoon een verkeerde opmerking.

:roll:

NeeraDJ
1 februari 2004, 13:26
Het zou je sieren als je het toe zou geven als je fout zit, dat is heel wat anders dan zeggen dat je verkeerd begrepen wordt. Dat je consequent door blijft gaan in onmogelijke situaties is bijzonder amusant te noemen, waarschijnlijk is jouw grootste kwaliteit je uithoudingsvermogen :lol:

Hitler werd ook steeds verkeerd begrepen: Hij had namelijk het beste voor met het joodse volk vond hijzelf. Alleen was het jammer dat de rest van de wereld daar anders over dacht. Ik wil je niet vergelijken met Hitler, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel als je jezelf zo hoog acht...

Hmm jouw analytisch vermogen blijft mij verbazen, want dit lijkt dus echt nergens op. Hoe je een vergelijking op kunt stellen met een misopgevatte opmerking en het oordeel van een dictator laat mij toch echt twijfelen of jij niet degene bent die hier een beetje uit z'n nek loopt te lullen, om het zo maar te zeggen. De reden voor mijn zogenaamde "uithoudingsvermogen" is dat ik blijf bij mijn standpunten, wanneer ik ook echt geloof en aan kan tonen dat ze klopppen.

Bassie zei zelf dat m'n post niet duidelijk was en hij dan ook van datgene uitging. Dit bewijst alleen maar dat het verkeerd was opgevat. Overigens kan ik wel genieten van dit soort discussies :wink:

Anders Destium
1 februari 2004, 13:33
Mooi dat je niet begrijpt wat ik bedoel, het verbaast me niets eigenlijk. Als je in staat zou zijn dubbele bodems te doorzien zou je niet meer posten uit schaamte...

Ik zeg expliciet dat ik je NIET wil vergelijken met Hitler, maar je hapt weer voorbeeldig moet ik zeggen :D

NeeraDJ
1 februari 2004, 13:42
Je schijnt het erg leuk te vinden om het woordje hap de laatste tijd te gebruiken, hoewel ik je net al een reden heb gegeven voor mijn"happen".

Jij had het toch over mijn zogenaamde zin van verkeerd begrepen worden, en stelde hierbij een vergelijking op. Dan heb ik je goed begrepen en spreek jij jezelf weer eens tegen. Zo niet dan zou ik graag willen weten wat je ermee bedoelde. Het is niet dat ik niet wil begrijpen wat je bedoelt, maar het gewoon niet begrijp. Sommige anderen hier willen graag begrijpen wat je bedoelt, hoewel het vaak toch nergens op slaat. Overigens merk ik dat je mijn voorgaande misopgevatte opmerking achter je hebt laten liggen. Dan hoeven we dus niet meer pagina's door te zeiken blijkbaar.