PDA

View Full Version : stagg? Zo slecht?



Pist*on
26 januari 2004, 18:53
Ben net begonnen met gitaar te leren spelen...
Omdat 'k nog niet eens wist of 't me wel zou lukken en liggen en omdat ik helemaal nog niets van gitaren wist heb ik me een Stagg Les Paul aangeschaft... Eigenlijk enkel omdat ze er goed uitzag en dat voor een schappelijke prijs.

Nu ben ik al twee maanden naarstig aan het oefenen en soms begint er al iets te lukken.

Nu sta ik van de week effe recht en kletst mijn gitaartje, waar ik toch al wat aan gehecht was, zonder reden van de schouder band op de grond...
Resultaat, één sleutel kapot, nek gebarsten en wat deuken in het lijf...
:x :cry:
(voor de volledigheid, mijn schouderband is niet van Stagg... Zij hebben dit niet op hun geweten. Ik haalde hem er trouwens nooit af, omdat ik weet dat het gaatje in het leder na een tijd een gat wordt...)

Wat denken jullie? Laten herstellen?
Nieuwe Stagg? Iets beters kan ik me voorlopig niet veroorloven en of ik nu op een Stagg of een Gibson speel; ik mag er niet blind voor zijn, het is en blijft voorlopig 'pling-plong'....

NeeraDJ
26 januari 2004, 19:06
Dude, niet weer een Stagg topic :-?

Herstellen gaat je teveel centjes kosten en daar is zo'n klote gitaar het niet voor waard. Misschien was je strap gewoon goed, maar hadden die buttons het begeven. Zorg de volgende keer dat je een straplock systeem aanschaft, je hoeft het er waarschijnlijk niet eens zelf op te zetten. Vraag gewoon of een medewerker je wilt helpen. Als ik jou was zou ik een Daytone of London city gitaar aanschaffen. Kosten evenveel geld, veel betere kwaliteit en ik vind ze echt geweldig spelen voor die prijs.

Succes dude!

B_FORCE
26 januari 2004, 19:10
aaaj, zeker zonde, helemaal omdat je ehm nog maar zo kort hebt, en net ben begonnen. sja ik weet nie precies wat een nieuwe stag kost, je kan natuurlijk ook 2e hands kijken. Ik denk nmlk persoonlijk dat repareren bijna net zo duur wordt als de prijs van je gitaar (hoeft nie hoor, maar dat denk ik gewoon).

Maar iig gecondoleert, et lijkt me echt verschrikkelijk om je gitaar zo te laten vallen, al je zsuur verdinde centjes naar de knopppen :cry: :???:

Maar bel gewoon wat gitaarbouwers/winkels, bv de Gier gitaarbouw (zit in schiedam), ben ik zelf erg tevree over, (je maat natuurlkijk wel in de buurt wonen).
En vergelijk dan ffjtes wat je erug krijgt, of vraag aan hun wat et beste is.

Wilson
26 januari 2004, 19:31
als de neck gebarsten is zou ik hem total loss verklaren eigenlijk. Neck lijmen door een gitaarbouwer kost wel wat centjes, en dan ook nog de stemsleutel en de deuken... denk niet dat de gitaar het waard is. Als je zeker weet dat je nu door wilt gaan met gitaarspelen zou ik gewoon een nieuwe (niet stagg) gitaar kopen. Epiphones zijn bijvoorbeeld goede LP kopien voor de prijs. Je hoeft natuurlijk niet weer voor een les paul te gaan, aangezien je nu mischien beter weet watvoor sound je uit je gitaar wilt krijgen, kun je ook naar andere gitaren kijken dan les pauls natuurlijk

RRRobin
26 januari 2004, 19:36
woei, klote man, heb my ibanez al 1x gevange toen me strap van 1 van de buttons afging, gelukkig had ik de kamikaze reflex en wist ik me 'm te redde :cool:

binnekort ook maar s wat inkope doen voor o.a. straplocks

Diedo
26 januari 2004, 20:37
he man, dat is echt kut,

maar als ik het goed heb gelezen, heb die gitaar pas een paar maanden.

in dat geval lijkt het me logisch dat er nog garantie op zit, en dan kun je volgens mij wel een nieuwe vragen, want het is totaal niet normaal dat je staplocks afbreken...

je kan het in ieder geval proberen, en er een goed verhaal bij maken. want het was uiteraard helemaal niet jouw schuld...

het lijkt mij wel degleijk een fout in het productieproces, dus valt dat onder de garantie.

Succes!

-robbert-
26 januari 2004, 21:14
G A R A N T I E

wietse
26 januari 2004, 21:26
ìs het een gelijmde of geschroefde hals?
als hij geschroefd is kan je er altijd nog een nieuwe hals op zetten en ander stemmechaniekje , is hij gelijmd ja dan is hij total loss.
je kan ook altijd proberen de schade op een wa verzekering te verhalen , met een lul verhaal van een maat van me liet hem vallen e.d.
moet die er wel akkoord mee gaan natuurlijk.

B_FORCE
26 januari 2004, 23:08
hier ffjtes een tipje voor je gitaarband, je kan rubberen ringetjes kopen zodat je band er minder snel vanaf glijd, maar je kan ook gewoon de rubbere dopjes van een grols flesje nemen, scheelt behoorlijk kwa prijs...

Diedo
26 januari 2004, 23:15
G A R A N T I E

zie boven :-D

doncker
26 januari 2004, 23:34
Je kan creatief zijn , ga eens in je werkbak wat rondellen zoeken , heb ik gedaan en schuift er nooit meer af , kga wel overstappen op straplock wegens te veel gitaar wisselen

Harry
27 januari 2004, 10:47
erg jammer dit.....

maar ik begrijp dus dat garantie er niks mee te maken heeft omdat de band losschoot? Repareren heeft dan geen zin, dus ander gitaartje kopen, en die ringetjes of rubbers gebruiken. Helaas.........

Neals
27 januari 2004, 12:16
Je kan creatief zijn , ga eens in je werkbak wat rondellen zoeken , heb ik gedaan en schuift er nooit meer af , kga wel overstappen op straplock wegens te veel gitaar wisselen

Zelf heb ik liever per gitaar een band, maar dat is persoonlijk.

Ik gebruik zelf grolsch-beugel ringetjes in plaats van straplocks

michielv
27 januari 2004, 13:02
Yep, die grolsch rubbertjes zijn fantastisch.

Effe terug naar het originele bericht: ik weet niet precies waar je woont maar als je mazzel hebt woont er een vriendelijke amateurbouwer in de buurt die je misschien verder wil helpen?

Als je in de buurt van Rotterdam woont moet je maar eens een gil geven :cool: Mag natuurlijk zowiezo wel maar dan is het wat verder reizen voor je.

Overigens: mocht er werkelijk niets meer te repareren zijn dan kun je (door iemand die een beetje weet wattie doet) ook een gelijmde hals er redelijk netjes vanaf krijgen en een mooie neckpocket latern frezen om er een schroef hals op te laten zetten. Er is 2e hands wel wat te krijgen voor niet al te idioot veel geld. Wederom zou ik op het zelfbouw forum kijken of er iemand is die je erbij wil helpen.

john.3001
27 januari 2004, 14:29
STRAPLOCK (bespaart je een hoop - en dan bedoel ik ook echt een hoop - ellende)

michielv
27 januari 2004, 15:33
kweenie, khep de afgelopen 15 jaar toch echt altijd gewoon die grolsch rubbertjes gebruikt. Echt, allerlei soorten draagbanden heb ik gehad (incl. een zelfgemaakte) en werkelijk nooit is me een gitaar gevallen...

Diedo
27 januari 2004, 17:33
wat is nou de oorzaak van het ongeval?
- de band was kut en is de oorzaak van het vallen
- de gitaar was kut en je metalen dingetje waar je je band aan vast maakt is eraf getieft

ik was van het laatste uitgegaan, maar ik kan het dus ook nog anders opvatten... wat is het?

michielv
27 januari 2004, 21:08
yep, als de gitaar is gevallen omdat de strap button losgelaten heeft heb je denk ik wel recht op garantie. Per slot van rekening heb je geen Fender of Gibson nodig om de gitaar aan de draagband om je nek te hebben hangen 8-)