PDA

View Full Version : probleempje



_Grāve_Ģord
26 januari 2004, 18:02
als ik iets opneem op pc en der wat aan sleutel in cooleditpro klinkt het wel ok in cool"edit pro, als ik de wav file dan save en wil afspelen in winamp bv klinkt het kut, vol gekraak en geluid alsof je boxen overstuurd worden, hoe komt dit nou?

G.

El Capitain
27 januari 2004, 17:50
Omdat Cooledit volgens mij een ander soort Wav-codec gebruikt.
Je kan het proberen in een ander formaat op te slaan (mp3 werkt altijd, maar ja, dat is wel compressie, maar goed).

_Grāve_Ģord
27 januari 2004, 20:54
mja, maar ik heb eergisteren nog es iets opgenomen en daar heb ik het niet. Ik dacht eerst dat het volume te hoog stond bij de eerste dus heb ik een -3dB cut gedaan, maar het probleem blijft, anyhow, zal eens als mp3 of zo proberen op te slaan en zien wat het geeft, bedankt voor de tip

G.

MikeDirnt
30 januari 2004, 14:51
Cool Edit werkt zonder Equalizer der overheen, als je in winamp afspeelt gaat de equalizer van winamp der nog overheen en dan verandert het geluid ook weer. dus het beste kan je hem in cool edit heel neutraal zetten qua Equalizing

bert k
30 januari 2004, 20:40
Goeie tip idd.
Wat ik al eerder postte, maar nu weg, wegens forumcrash: check ff de samplerate en de bitrate. Als de bitrate 24 bits is kan winamp het misschien niet aan. Probeer settings 44.100 Hz, 16 bit, dan moet het gaan.

_Grāve_Ģord
2 februari 2004, 14:05
aha, ok, dank u wel

G.