PDA

View Full Version : Heb ik een juiste koop gedaan of niet? Neem s een kijkje



Octowussy
26 januari 2004, 17:26
Een jaar geleden had ik een droom; terug gitaar beginnen spelen. Aangezien ik mijn eerste gitaar van de hand had gedaan, zou ik wel een nieuwe moeten hebben. Dus toen ben ik eens gaan piepen bij mijn lokale gitaarboer en ben ik dit schatje tegen het lijf gelopen.

http://community.webshots.com/album/113934170YLWCBP

Tja ik was onmiddellijk verkocht, niet alleen omwille van de prachtige kast, maar ook voor het mooie geluid en de mogelijkheid om te versterken (Fishman-element). Ik heb er toen 480€ voor neergeteld.
Was dit wel rechtvaardig, want toen ik in de baarmoeder van mijn plank keek bleek dat ze verwekt werd in Korea! Is dit normaal? Of hebben ze me er grandioos opgelegd? Maar ze klinkt wel fantastisch, dus eigenlijk heb ik niet te klagen. Of wel? :???:

Octowussy
26 januari 2004, 17:28
Dit zal misschien helpen:

het is een Ibanez AEM28 etc...
Sorry om het niet te vermelden... :oops:

Mr.Bluesbreaker
26 januari 2004, 17:33
No offence, maar wat verwacht je voor 480 euro: een handgemaakte usa gitaar? :o Dat ze in Korea zijn gemaakt betekent echt niet dat het niks is, in tegendeel. Vaak is tegenwoordig de prijskwaliteit verhouding uit veel oosterse landen beter als een amerikaans instrument. Ik heb ook een yamaha cpx, kostte me 1000 euro, en is geen amerikaans/brits maar oosterse gitaar. :-D En ik ben dr ontzettend tevreden mee.

RIES
26 januari 2004, 20:46
Ik vind het een mooie gitaar en als er voor jou gevoel een "lekker" en helder geluid uit komt en juist aanvoeld maakt het toch weinig uit of tie uit korea komt! Staat er alleen maar in toch?

Er wordt zo veel op die gitaren uit Amerika "gekwijld" terwijl er hier in Europa denk ik ook merken zijn die gelijk of zelfs beter zijn. Ibanez is naar mijn mening een zeer goed merk.
Twijfel nou maar niet dat je een miskoop hebt gedaan.
Veel speel plezier

hadv
27 januari 2004, 21:07
geen enkel probleem met koreanen, integendeel, zeer tevreden
ik vind de prijs niet echt hoog, ik zie dattie ook nog elementen enzo heeft

klinktie lekker, of is het nu opeens minder geworden (flauw van mij :razz: )