PDA

View Full Version : Welke lowbudget Les Paul kloon ??



Epic
26 januari 2004, 17:08
Ik wil eigenlijk wel een Les Paul voor erbij (heb nu een strat), maar dan een goedkope (dus geen Gibson helaas).
Alleen, welk merk maakt de beste kopie ?? tot € 450,- en dan het liefst een zwarte Les Paul Custom.

Heb de volgende merken voorbij zien komen:

Epiphone
London City
Samick
Vintage
Stagg
...

AART
26 januari 2004, 17:13
epiphone is toch wel de beste kwaliteit als het gaat om gibson kloontjes.

Mr.Bluesbreaker
26 januari 2004, 17:16
London City maakt (blijkbaar) behalve versterkers ontzettend goeie tele-kopieën voor heel weinig geld, ik heb er hele goeie dingen over gelezen. Dit lijkt me een testpoging waard, waarschijnlijk zal prijs kwaliteitverhouding bij hun gitaren erg goed liggen. Probeer eens een uit zou ik zegggen. Stagg en Samick zou ik niet aanraken als je een budget van 450 euro hebt. Epiphone is bekend.

robpeters87
26 januari 2004, 18:15
alstjeblieft geen stagg.... heb er zelf een en lijkt in de verste verte niet op een lp qua geluid en zelfs qua uiterlijk niet zo heel erg, ik zou gewoon gaan voor epiphone, bekendste, goeie kwaliteit prijsverhouding vind ik.... maarja london city, je zou de gok kunnen wagen, maar natuurlijk eerst in de winkel proberen als ie er staat en gewoon goesd vergelijken stel dat je het overweegt

iam
26 januari 2004, 18:29
ik zou kijken naar een ibanez (pre-)lawsuit kopie... blijken erg goed te zijn (wel diegene met gelijmde nek, die zijn nog beter :) )

er staat wel eentje op marktplaats...
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/19759.htm?zoek=ibanez

doncker
26 januari 2004, 18:36
Kzou ook uitkijken naar een japanse kopie ( maya, burny , ibanez ) of naar een epiphone . Die kwalitiet liggen meestal stukken hoger dan de andere aziërs.

bat
26 januari 2004, 18:41
En Tokai natuurlijk.

Kijk vooral tweedehands... daar kun je voor dat geld wel eentje met een gelijmde hals scoren lijkt mij.

NeeraDJ
26 januari 2004, 19:11
Kzou ook uitkijken naar een japanse kopie ( maya, burny , ibanez ) of naar een epiphone . Die kwalitiet liggen meestal stukken hoger dan de andere aziërs.

Helemaal mee eens. Laat je niet beperken tot standaard muziekhandels, op marktplaats, gitaarmarkt, gitaar.2dehands.nl etc. zijn er geweldig Les Paul kopietjes die weggaan voor prijzen die misschien je budget niet eens reiken! Maya is echter een heel onvoorspelbaar merk dus daar moet je echt oppassen. Je zult zeker een goeie Epiphone kunnen krijgen voor dit geld, dus ik zou zeggen veel kijken en spelen, dan pas kopen. Heb je je twijfels dan kunnen wij je als nog even helpen :)

PS: Kijk ook nog eens bij Cort zijn ook echt supergitaren

Henri_Ibanez
26 januari 2004, 19:13
SPAM:

Is mijn Maya niks voor jou?

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=17727

doncker
26 januari 2004, 23:57
Idd , het is zoals het hier gezegd wordt . Gewoon testen en zeker eens naar cort kijken zolas al gezegd. Ik zou gewoon een paar weken de 2dehands sites goed checken en je hebt zo een goede gitaar voor weinig geld. :D

Epic
27 januari 2004, 08:55
merci beaucoup :)

Neals
27 januari 2004, 12:51
Voor 450 euro zou je aan LP Custom van epiphone 2e hands kunnen gaan zoeken, wat ik persoonlijk meer dan goede kopieen vind

Ohzoso
27 januari 2004, 13:04
Wie weet kom je met een beetje mazzel wel een Tokai tegen voor een redelijke prijs. Dat zijn toch wel de allerbeste LesPaul kopieen.

hankd
27 januari 2004, 17:14
:dance: Ik heb zelf al jaren een begin 70er LP El Maya. Echt heel erg goed. Ik heb ook op echte Les paul's gespeeld en inderdaad die van mij doet er niet voor onder. Wel blijven opletten en eerst bespelen! Zorg dat je kunt vergelijken met een echte. Bespeel er eens eentje in de winkel of zo. En natuurlijk een gelijmde hals.
Die Ibanez op marktplaats lijkt mij ook wel wat.

ben.wiltjer
6 februari 2004, 13:50
Er staat een hele mooie op:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=19500

Misschien iets boven je budget, maar volgens sommigen benadert hij de kwaliteit van Gibson (staat natuurlijk ook niet voor niks Gibson op het plaatje)

ben.wiltjer
6 februari 2004, 13:50
Er staat een hele mooie op:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=19500

Misschien iets boven je budget, maar volgens sommigen benadert hij de kwaliteit van Gibson (staat natuurlijk ook niet voor niks Gibson op het plaatje)

ToTaL FaKe
6 februari 2004, 14:06
Bij Nederland Muziek staat een nieuwe Tokai LP Custom.. Geloof dat ie 455 euro kost.
Gegroet

-robbert-
6 februari 2004, 15:07
Ik ben bezig met een klusje om een oude hondo LP custom kopie helemaal in orde te krijgen. De inlays zitten inmiddels weer terug in de hals :P en ik heb echt alle hardware en elektronica veranderd. Ook zitten er nu schaller stemmechanieken op.

Deze kopieen werden vanuit de fabriek met dimarzio's geleverd, Ook zitten er van die lekkere platte frets op. Over een weekje is hij af en hopelijk speelt hij lekker :)

kokteejl
6 februari 2004, 15:19
ik heb e epiphone les paul custom, errug nice ;-) is wel persoonlijke mening...heb hem in keymusic gekocht voor 640 euro
als zeg ik het zelf: ik ben niet meer waard en zal dus wss nog een jaar of 10 met deze gitaar verderdoen :p

savecracker85
6 februari 2004, 18:30
pearl (ja dat drum-merk), heeft in de jaren '70 ook erg goede les pauls gemaakt :)

Electrical Storm
6 februari 2004, 21:47
Bij Nederland Muziek staat een nieuwe Tokai LP Custom.. Geloof dat ie 455 euro kost.
Gegroet


Niet toevallig €1455?

ToTaL FaKe
7 februari 2004, 10:25
nop :razz:
Rond de 455 en geen 1455 :wink:
Weet niet 1000% cker of een het een custom was maar hij was zwart en had goude hardware.
gegroet

ps Ik zou zegge bel nederland muziek op en vraag het :razz: