PDA

View Full Version : in wat voor winkel koop je geluids isolatiemateriaal?



My Dying Bride
26 januari 2004, 16:28
is dat bij de gewoone doe het zelver of in de muziekwinkel of wat?

Javaca
26 januari 2004, 16:31
Bij de dhz-zaak heb je meestal twee soorten. Zwart "eierdozen"-foam en van dat veelkleurige spul. Het veelkleurige is voor inbouw en het zwarte is voor opbouw. Meestal vanaf 10,- per vierkante meter.

Bij grote muziekzaken hebben ze het vaak ook.

AART
26 januari 2004, 17:04
bouwmarkt?

e_lukather
26 januari 2004, 17:22
ja man bouwmarkt.. FORMIDO daar werk ik dus :razz:

My Dying Bride
26 januari 2004, 17:42
10 euro / mē?

_Grāve_Ģord
26 januari 2004, 17:51
neem toch gewoon een laag piepschuim met daarop eierdozen, van die grote kartons
goed en goedkoop

G.

Blijepanda
26 januari 2004, 21:48
Gamma, Praxis, Formido (?)

coal
28 januari 2004, 02:06
Ehhm even een tip/opmerking: we hebben onze hele oefenruimte bekleed met eierdozen en het enige dat dat oplevert is dat het geluid iets meer weerkaatst, zodat het niet heel schel klinkt, maar dempen doet het niet. Wat ik altijd heb gehoord is dat zulk materiaal alleen naar buiten toe dempt en dus niet binnen (zoals in een studio) :D

Aca Ilic
29 januari 2004, 22:15
Heb je toevalig een meubelfabriek in de buurt ,waar ze bankstellen verwaardigen, dan kun je daar evt. vragen voor foam( lees schuim) afval. Die gebruiken ze namelijk voor de zittingen en leuningen, en er is altijd genoeg afval, geloof me, en ik denk niet dat je wat hoeft te betalen.

RIES
3 februari 2004, 14:22
Een oud collega van me die speelde trompet en had zijn ruimte met 12cm dik glaswol geisoleerd. Volgens hem hoorde de buren helemaal niets :-D

bert k
12 februari 2004, 16:10
Weinig aan toe te voegen. Maar hahaha, dat fabeltje van de eierdozen blijft hardnekkig. Oppervlak van die dingen is te hard, dus het geluid wordt gewoon weerkaatst. Schuim moet je hebben, tietenschuim van de Gamma (of de Formido)