PDA

View Full Version : Reverb Tubescreamer TS9 en TS9DX



Kees1
26 januari 2004, 15:05
Zijn de Ibanez 'Reverb' Tubescreamer TS9 en TS9DX net zo goed als de originele versies?

Zie overigens dat ze voor resp. 100 en 145€ te koop zijn.

The Thumb
26 januari 2004, 15:37
ik denk dat je reissue bedoelt ipv reverb.

de ts-9 reissue is door aanpassingen in het circuit beduidend minder dan de originele. De ts-9dx is geen reissue, er is dus ook geen originele versie van.

Dirk_Hendrik
26 januari 2004, 15:46
de ts-9 reissue is door aanpassingen in het circuit beduidend minder dan de originele.

Jammergenoeg blijft dit soort bullshit zich maar voortplanten. :evil: Een TS9 en een Reissue zijn qua circuitontwerp exact hetzelfde! Het verschil wat men zou kunnen horen is a) dat de opamp als gebruikt in het origineel niet meer in die versie te krijgen is en b) dat de tolerantie in onderdelen minder wijd is dan in een non-reissue (beter gecontroleerde produktieprocessen). Verder zaten er in de originele TS's ook nogal wat rotte appels omdat Maxxon even moest 2nd sourcen.

The Thumb
26 januari 2004, 16:09
de ts-9 reissue is door aanpassingen in het circuit beduidend minder dan de originele.

Jammergenoeg blijft dit soort bullshit zich maar voortplanten. :evil: Een TS9 en een Reissue zijn qua circuitontwerp exact hetzelfde! Het verschil wat men zou kunnen horen is a) dat de opamp als gebruikt in het origineel niet meer in die versie te krijgen is en b) dat de tolerantie in onderdelen minder wijd is dan in een non-reissue (beter gecontroleerde produktieprocessen). Verder zaten er in de originele TS's ook nogal wat rotte appels omdat Maxxon even moest 2nd sourcen.

rustig maar jongen...

ik heb gelijktijdig gehad een TS-808, TS-9 en TS-9 reissue, jij ook?. De laatste klonk zeker minder goed dan de twee originele. Slechtere bass repsons, slechtere reactie op terugdraaien volume op je gitaar, slechtere reactie op picking dynamics. Maar verder inderdaad exact hetzelfde, dus het moet inderdaad maar eens afgelopen zijn met die bullshit!

Soulman
26 januari 2004, 16:20
Heb ook de verschillende originele kunnen vergelijken met de RI.
Hoe luider je speelt en hoe hoger de gain ,dan was het verschil hoorbaar. Vond in mijn geval een gemodde RI (naar 808 spec.) beter klinken dan een originele TS9 en de RI was daaraan bijna gelijk.
Let wel in een bandsituatie hoorde ik deze verschillen al helemaal niet meer.

Dirk_Hendrik
26 januari 2004, 16:21
Jij roept dat het circuit is aangepast omdat de klank anders is. Heb je die circuitverandering ook daadwerkelijk gezien ??
Ik bekijk het circuit, zoek de (afwezige) verschillen en ga vervolgens op zoek naar een verklaring voor de klankmatige verschillen.



By the way,
Gelijktijdig TS9, TS9 RI, TS5, TS10, MSL, STL, ST9......
Wie had er het meeste TS varianten tegelijk naast elkaar ?

Kees1
26 januari 2004, 17:07
Wat raden jullie mij dan aan, een nieuwe laten 'upgraden' ik zie hier vele aanbiedingen van op het internet, of op jacht naar een originele.

Ik kan hiervandaan de verschillen helaas niet beluisteren.

Robbert
26 januari 2004, 17:15
Reissue TS9 laten upgraden of zelf doen. Als je het niet aandurft, wil ik het ook wel voor je doen. Kost je alleen 5,50 Euro verzendkosten ;)


Er is verschil te horen tussen aan de ene kant de NOS/Reissue JRC4558D en aan de andere kant de TA7555 chip (die dus in de reissues zit).

Ook, misschien vooral, de twee weerstanden die je moet veranderen hebben de nodige impact.

Wim op gitaarmarkt heeft ze nog al eens te koop, maar vind het zelf "nogal" duur (12,50 Euro), omdat het bij hem reissue chips zijn van 50 Eurocent.

Kees1
26 januari 2004, 20:57
Dat is aardig van je! Ik heb nog in dienst gezeten in Amersfoort, aardige mensen dat blijkt wel. Ik ga bij Feedback eens kijken wat ze in de aanbieding hebben, als het iets wordt maak ik graag gebruik van je aanbod!

TX

Robbert
26 januari 2004, 21:47
Je kunt bij Feedback een nieuwe kopen voor 99 Euro, maar wat ik aan raad is eens kijken op Marktplaats.
Worden regelmatig aangeboden, vaak voor 80 Euro te krijgen. Wel even navragen in welke staat het pedaal is, scheelt al met al toch zo'n 20 Euro.

Amersfoort is ook wel een leuke stad. Dicht bij Amsterdam en Utrecht, alleen jammer dat onze binnenstad toch wat klein is :(