PDA

View Full Version : MTD



Bastijn
26 januari 2004, 14:41
Even wat info gevraagd omtrent deze bas die op marktplaats staat:

http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/basgitaren/6403.jpg
Een uiterst strak klinkende MTD 5 snarige basgitaar. Essen body met 'flamed maple' top en maple neck en toets. Door de 35 inch mensuur lengte klinkt de B-snaar uiterst strak met veel sustain. En door de combinatie van een Music-Man element achter en een Jazzbass element voor, is er een hoge variatie aan klank uit deze bas te halen (van lekker knorren tot vet slappen). Prijs inclusief gig-bag. Bel of mail even....

Is dit geen Tobias Design ofzo, een vrij duur merk? Ik zie er namelijk wel wat in, maar weet er amper iets van...
Weet iemand wat meer over dit merk/deze bas?

Bastijn
26 januari 2004, 14:47
Ik heb inmiddels wat meer gevonden:
Ook weet ik nu de nieuwprijs, die tussen de 800 en 900 dollar ligt.
De aanbieder op marktplaats vraagt er overgens 650 euro voor.

The Heir

The Heir is the newest addition to the Kingston line. This bass has all the same great features of the Flamed Maple Top Kingston, but also adding a single Jazz pickup in the neck position. These basses are available in Tobacco Sunburst and translucent Dark Cherry Sunburst (Dark Cherry available Fall, 2003). The Heir also comes as a fretless with a lined Ebonol fingerboard in Tobacco Sunburst.

Specifications:

34" scale 4 string
35" scale 5 string
24 medium jumbo frets
Zero fret 1 1/2" wide, 4 string
Zero fret 1 3/4" wide, 5 string
MTD bridge, 3/4" (19mm) spacing
One-piece neck w/satin polyester finish
Carved basswood body (figured maple top option)
Master volume and tone control
MTD exposed pole alnico J and MM pickups
Shielded electronics compartment

basswasp
26 januari 2004, 15:32
MTD = Michael Tobias Design

Phyrexian
26 januari 2004, 15:36
Deze bass staat al een hele tijd op mijn wish-list! Ik heb nog geen enkele shop hier in België (ook niet bij de mailorders in Duitsland) gezien die ze verkoopt; ik heb dus geen flauw idee van de prijs.

Als ze zo rond de 800-900 euro gaan, dan is dat een goede prijs lijkt me zo. Ze zien me er een leuk alternatief voor een Stingray uit (net zoals de bassen van G&L trouwens).

emielow
26 januari 2004, 15:39
650 euro,

bij bassmatters staat deze nieuw in de winkel voor 531 euro!!! het is dan wel een rode, en heeft niet het jazzelement. maar ik heb wel eens op de 4 snarige variant gespeelt, en die klinkt echt supervet. 1 volume en 1 tone knop. ik denk dat deze met jazz element 2 volumes heeft en 1 tone knop. maar ik denk dat dit voor het geld misschien niet de slechtste optie is... verder is hij dus identiek (behalve kleur en jazzelement en prijs!)

http://www.bassmatters.nl/img/kingston.jpg

ToolRulez
26 januari 2004, 15:43
Ik heb een keer op een MTD kingston gespeeld, das de versie zonder het J-elementje bij de nek. Ik vind het heerlijke basgitaren, toen ik hem oppakte voelde het in een keer goed. Dit is natuurlijk heel erg persoonlijk. 650 lijkt me trouwens een goede prijs voor een 5-snaar als ie in goede staat is.

Een puntje om in de gaten te houden is de nek. Op de 5-snaar is deze vrij breed. Ik vond het totaal niet storend, prettig zelfs door de grotere stringspacing, maar ik kan me voorstellen dat het niet voor iedereen ideaal is. Ondanks de dikte is de nek wel snel vond ik.

EDIT: Hehe, net te laat met m'n info over de kingston :)

frenske
26 januari 2004, 16:17
Doen! De winkelprijs zal in Nederland, ondanks de lagere dollarkoers toch zo'n 950 euro kosten. Ik heb MTD Kingston 4 en ik vind hem geweldig. Nadeel van de 5 snarige is dat de hals erg breed is, maar dat is iets persoonlijks.

Check: http://www.mtdbass.com/

De Teng
26 januari 2004, 16:25
Ik vind ze ook top, vet geluid, goede afwerking en een echt goed gevoel heb je als je erop speelt. Die bas had ik ook al gezien, maari k vind de maple hals erbij gewoon echt niet mooi. Bij een sunburst hoort ook een mooie donkere hals. ;)

Overigens hebben ze ook een fretless versie nu.... wow!!!!

MxPx_Jos
26 januari 2004, 16:26
Die hals lijkt me inderdaad erg breed, maar dat went wel denk ik... Verder ziet hij er goed uit..

Dus als hij lekker speelt zou ik het wel doen..

emielow
26 januari 2004, 16:57
ik hou inderdaad ook nt van een maple hals, maar als je ze nieuw koopt kun je ook een rosewood hals krijgen, mooi donker zie deze basjes:

http://www.bassemporium.com/mtd/kingblkr41.jpg

http://www.bassemporium.com/mtd/k4rswrpl1.jpg

dit is dus dezelfde als jij bedoelde bastijn, alleen dan zonder jazz element. het id dus ook dezelfde als die bij bassmatters staat voor 531 euro

http://www.bassemporium.com/mtd/kingsbr51.jpg

vet ding, speelt vet en klinkt ook vet

ToolRulez
26 januari 2004, 17:14
Op de winterNAMM heeft MTD trouwens de nieuwe serie Kingstons en Heirs gepresenteerd. Ze hebben nu standaard aktieve electronica. Je kunt bij de nieuwe modellen ook kiezen tussen standaard basswood (linden?) of voor een beetje extra, essen.

emielow
26 januari 2004, 17:39
dat klinkt goed! nou nog gaan horen hoe ze echt klinken, is er al nieuws te vinden?
ben benieuwd

Bastijn
26 januari 2004, 17:53
*overweldigt door alle reacties*

bedankt

ps die zwarte kingston is echt een killer.....

Janus1
26 januari 2004, 19:27
Ik heb ook een precies gelijke MTD 5-string. In zijn prijsklasse is het absoluut de vetste basgitaar. Die B-snaar is echt 'killing'. En door het extra jazz element heb je echt meer sound-mogelijkheden dan zonder (klinkt veel warmer en met het slappen is dit elemet ook erg fijn)...... 650 euro is ie wel waard denk ik (als ie er nog goed uit ziet tenminste)

AllodoX
26 januari 2004, 19:29
Ik heb zelf een Kingston-4 gehad, en ik moet je 1 tip geven : Niet schrikken als je de kingston oppakt. Die dingen wegen echt geen f- / ruck.
Heel licht zijn ze, en dat vindt de een lekker en de ander vindt het niks ( ik vondt het dus niks.. ;) )

emielow
26 januari 2004, 19:49
kzag laatst op harmony-central.com een review staan die jou mtd had gekocht! je hebt er toch actieve bartolini shit ingegooit?

Bleak
26 januari 2004, 21:26
geef toe...... 5 snaren ... das er 1 teveel :razz:

ToolRulez
26 januari 2004, 21:32
Volgens mij heb ik een keer op de mtd van Allodox gespeeld :).. Stond ie te koop bij Feedback?

emielow
26 januari 2004, 21:40
jep

AllodoX
26 januari 2004, 23:25
Volgens mij heb ik een keer op de mtd van Allodox gespeeld :).. Stond ie te koop bij Feedback?

Yep, met een bartolini pickup + preamp erin. Ik had 'm eerst op 18v gewired, maar die 2e batterij was TE veel propwerk, dus toen toch maar op 9v gestopt. Dat was ook nog behoorlijk proppen om die erin te krijgen, maar gelukkig geen freeswerk nodig:)

AntY
27 januari 2004, 00:56
ik moet mijn perfecte bas nog vinden, die warwick is t niet.


eerst maar een cab kopen, maar ja ik zou niet weten wat voor een

Clunk
27 januari 2004, 15:41
geef toe...... 5 snaren ... das er 1 teveel :razz:

:???:

Clunk
27 januari 2004, 15:42
ik moet mijn perfecte bas nog vinden, die warwick is t niet.


eerst maar een cab kopen, maar ja ik zou niet weten wat voor een

jij heb toch een corvette 5 ?

bassopotmus
27 januari 2004, 16:31
fucking hell, what is er mis met die warwick?
Ik zeg dat je binnen een jaar aan een rickenbacker hangt, en blijft..

Janus1
27 januari 2004, 22:37
Shit....ik heb dit bericht net bij het verkeerde onderwerp geplaatst....maar hier nog een link met wat meer info over MTD Kingston basgitaren

http://members.chello.nl/~w.m.huetink/bass/basarchief/mtd.html

Surferboy
2 februari 2004, 09:08
geef toe...... 5 snaren ... das er 1 teveel :razz:

Jupz....Jaco had er maar 4 nodig :roll: :razz:

*verstopt zich! :D *