PDA

View Full Version : 57 reissue in gitaarmarkt



fred dons
26 januari 2004, 13:44
ik wil niemand voor het hoofd stoten maar in gitaarmarkt bied iemand
een "57 reissue"aan ter ruil, probleem met deze strat is dat het een (aftermarket) logo heeft van een 65 strat, 22 frets heeft (dus minimaal een replacement neck) en de stemmechanieken (hoe mooi ze ook zijn) niet origineel zijn
het is dus minimaal geen 57 reissue maar de kans bestaat dat het zelfs geen fender strat is maar meer een partsocaster :evil:

electradise
26 januari 2004, 13:46
Is het geen typfout & moet het gewoon een '62 reissue zijn ?

ginne
26 januari 2004, 13:48
óf 't is een japanner uit de 80-er jaren waar een andere tremolobrug is opgezet.

fred dons
26 januari 2004, 13:54
het is een 65-66 logo op een 22 frets neck, deze necken komen alleen voor op de usa standard strat van na 1982 (en nog wat japanse hm en contemporary modellen)
de neck klopt dus niet en het kan dus geen 62 reissue zijn

het logo is eventjes gebruikt op de california strat (maar dan zou er een california logo op de ronding van de kop moeten zitten) en die gitaren hadden ook 21 frets

en als ik de foto goed bekijk dan is het logo uberhaupt fake (niet goed transparant rond de letters )

The Thumb
26 januari 2004, 14:44
logo is idd niet goed, reissues (zowel 57 als 62) hebben spaghetti logo's. Daarnaast kloppen ook de stemmechanieken niet. Ook de truss rod zit aan de kant van de kop, bij reissue halzen zit deze (nogal onhandig) aan de bodykant. Het serienr ook niet, bgint met ZN volgens de ad, zou moeten beginnen met V. De tweed koffer ontbreekt ook.

maar verder niks mis mee lijkt mij?!?!?!

fred dons
26 januari 2004, 14:46
inderdaad verder niks mis mee :D

Aca Ilic
26 januari 2004, 19:59
Ik wil de " FenderFreaks" op deze forum niet voor het hoofd stoten, maar het logo zou ook uit midden van 1964 kunnen zijn. Just for the record. Op het gebied van foute aantal frets, en dat met gitaar niks mis is, ben ik met jullie eens .

The Thumb
26 januari 2004, 21:35
alhoewel het lettertype gebruikt is in de transitieperiode naar cbs 1965-1966 (het logo dat jij bedoelt wordt het transition logo genoemd), ontbreekt de omlijning rond de letters

Hempo
26 januari 2004, 21:51
Ik denk dat het een uit eind november, december 1939 is.

The Thumb
26 januari 2004, 22:21
:-D

je hebt helemaal gelijk, teveel details...

Quink
27 januari 2004, 00:32
Stel dat je een 57RI hebt waarvan de hals breekt. Je kunt dan natuurlijk de hals vervangen. Zelfs al ben je zo stom om dat te doen met een 22 frets hals, dan heb je, lijkt mij, in ieder geval het originele plaatje nog, met het V-serie nummer. Dus ZN :???: :???: Bestaat er überhaupt wel een serie van Fender (uit waar dan ook) met ZN? Er zal dus misschien wel meer niet kloppen aan de gitaar, of misschien is het serienummer expres "kwijt geraakt".
Waarmee ik niet wil zeggen dat de huidige eigenaar per definitie niet te goeder trouw is, deze kan de gitaar zo hebben gekocht.