PDA

View Full Version : acoustisch geluid met een "electrische gitaar"



RoyE
26 januari 2004, 12:58
Gisteren heb ik tijdens een concert van Dream Theater in Brussel gezien en gehoord dat John Petrucci in staat is om met een 'gewone' electrische gitaar het geluid van een akoestische gitaar (Western met stalen snaren) na te bootsen. Hij kon middels zijn floorboard tussen akoestisch en ernstige distortion :) switchen. En het akoestische geluid klonk echt overtuigend. Als je je ogen dicht zou doen, zou je gewoon aannemen dat hij met een semi-akoestische gitaar in zijn handen stond.

Nu heb ik hier op het forum al gelezen dat je met het AC-2 pedaal van BOSS (http://www.roland.be/productinfo/detail-N.asp?Welke=267) iets dergelijks zou kunnen bereiken. Echter, heb ik ook al gelezen dat je van dit apparaatje weinig wonderen moet verwachten, en zelfs al iemand die hem bij de nutteloze en ongebruikte effectpedalen heeft gegooid :cry: Bovendien heb ik bij het fancy floorboard van John Petrucci geen BOSS pedaaltje zien staan :wink:

Daarom, zijn er hier mensen die ervaringen of kennis hebben van alternatieve "Acoustic Simulations"? Verder vraag ik me af of een overtuigend geluid enkel met een effect te bereiken is. Dus info over pickups en dergelijke is ook welkom.