PDA

View Full Version : Letīs talk about fuzz baby!!!



LordRiffenstein
26 januari 2004, 10:30
Ok guys, laat eens even horen welke Fuzz-pedalen jullie nu goed vinden!!! Ik hou nogal van de late fuzz-sound van Hendrix (Band Of Gypsys, Cry Of Love) en de fuzz van SRV. Heb liefst beetje vette fuzz, eventueel met octaver.

Heeft iemand de fuzz op de vernieuwde Octafuzz al getest? Hoe klinkt die in vergelijking met de andere Fulltone fuzz-pedalen?

Thanks,

Yoeri

The Thumb
26 januari 2004, 16:45
zo, er wordt al flink meegepraat... :D

ik vond zelf de fulltone '69 best ok, de '70 wat minder (vond hem niet zo muzikaal klinken). Op het moment heb ik geen fuzz, alhoewel mijn keeley javaboost in sommige settings best fuzzy kan klinken. De octafuzz heb ik nog niet in bezit gehad (houd niet zo van octave)

Op het moment denk ik eraan een Keeley Fuzz Head te bestellen.

Robbert
26 januari 2004, 17:27
De enige fuzz-en die ik heb, zijn de Everman Fuzz drive G2 en de Schaller Fuzz.

De Everman is een OD/Fuzz, dus gaat van lichte boost (niet helemaal natuurlijk) tot, zeg maar, medium fuzz, maar nooit sick.
Erg fijn pedaal en heel goed in te stellen (vier knoppen, plus intern twee trimpots). Gekocht op aanraden van Sash, geen momentje spijt gehad.

Schaller Fuzz is een sick fuzz. Kan natuurlijk ook wel lichte fuzz instellen, maar op standje maximaal het leukst :D


Keeley Fuzzhead komt er aan. Moet hem nog wel betalen, maar hij wordt al gemaakt.

V!N
26 januari 2004, 19:31
Ha, een fuzztopic. :) Puik !


Kan ik het eindelijk eens hebben over de Tonebender !

Twee knoppen, drie knoppen of Jumbo. Van Vox, Solasound, Coloursound en ook de Marshall Supafuzz was een bender en bla !

Het fuzzt je de pannen van het dak af, kan volledig 'over the top' klinken zoals dat in hedendaagse taal genoemd dient te worden ..

Denk het fuzz-geluid van the Beatles, the Who, the Yardbirds vanaf het moment dat Jeff Beck Eric Clapton opvolgde en niet te vergeten, de eerste albums van Led Zeppelin.

Sommigen beweren zelfs dat Steve Hacket van Genesis (uit de goede tijd) een bender had.

Subtiele fuzz ? niet echt .. :D

Mitch
26 januari 2004, 19:42
Vette fuzz met aparte octaver heb ik net verkocht, je bent te laat :D
Een Sobbat Fuzz Breaker, maar die was waarschijnlijk iets te scherp voor wat jij zoekt.
Net als Robbert krijg ik volgende week mijn nieuwe fuzz, dus dan kan ik je pas meer vertellen...
http://www.bigtonemusic.com/home.html
Hij heeft ook een Tone Bender in zijn assortiment trouwens.


Ik hou je op de hoogte...

jpb
26 januari 2004, 20:34
Ik hou het op de Fulltone Soul-Bender. Gebaseerd op de 3-knop (Sola Sound?) tonebender; die is wat warmer/veeter dan de 2-knop versies. De Soul-bender heeft idd een romige toon met een randje, maar hij kan ook bijten. Apart geluid, met een gigantische gain. Mijn favoriete fuzz, nooit meer naar iets anders omgekeken.....

Duane
26 januari 2004, 21:07
Ik heb een '69 en ben daar tevreden over. Ik ben nog bezig met het samenstellen van m'n multi-amp setup met een pedalboard. Een vintage Marshall plexi zou hierbij wel op z'n plaats zijn. Het liefst zou ik nog eens een oude fuzzface willen bemachtigen.

V!N
26 januari 2004, 21:18
Ik heb een '69 en ben daar tevreden over. Ik ben nog bezig met het samenstellen van m'n multi-amp setup met een pedalboard. Een vintage Marshall plexi zou hierbij wel op z'n plaats zijn. Het liefst zou ik nog eens een oude fuzzface willen bemachtigen.

Je '69 is een exacte kopie van de siliconen Fuzz Face waarbij het oudste doe-het-zelf foefje in pedalenland is toegepast: Het overbekende "tone"-knopje uit het Big Muff circuit is erbij geplaatst voor meer flexibiliteit. :)

Maar, toegeven .. leuke hebbedingetjes. Zo'n beetje het geinigst ogende pedaal wat er ooit is gemaakt. :D

The Thumb
26 januari 2004, 21:41
Je '69 is een exacte kopie van de siliconen Fuzz Face waarbij het oudste doe-het-zelf foefje in pedalenland is toegepast: Het overbekende "tone"-knopje uit het Big Muff circuit is erbij geplaatst voor meer flexibiliteit. :)

Maar, toegeven .. leuke hebbedingetjes. Zo'n beetje het geinigst ogende pedaal wat er ooit is gemaakt. :D

ik denk dat hij gebaseerd is op de germanium fuzz face...



+ nog een vraag: bestaat er uberhaupt een fuzz die het lekker doet bij een cleane blackface fender???

Robbert
26 januari 2004, 21:52
<- gebruikt die Everman met een 80's Deluxe reverb...

BlackSun
26 januari 2004, 22:09
Nu ga ik een hele domme vraag stellen, maar ik ben er na een jaar nog steeds niet achter: Wat doet in godsnaam een Fuzzpedaal met je geluid? :???:

V!N
26 januari 2004, 22:09
ik denk dat hij gebaseerd is op de germanium fuzz face.

Verhip, er was inderdaad nog een Fulltone kloon. Ik heb het over de '70 dan ..
Het schema van de '69 is nog niet gekraakt, maar het zou me niets verbazen als dit inderdaad een germanium kloon + Big Muff toon is.

Robbert
26 januari 2004, 22:13
Nu ga ik een hele domme vraag stellen, maar ik ben er na een jaar nog steeds niet achter: Wat doet in godsnaam een Fuzzpedaal met je geluid? :???:

Luister en huiver ;)

http://www.jeverman.com/aboutsoundfiles.html

sash
26 januari 2004, 22:36
@Thumb: Yes de Everman. Die werkt werkelijk goed op ELKE versterker.

Het wordt niet zo goed als op bv. een Marshall, maar voor Fenders is de Everman toch wel de beste fuzz.

Ikzelf ben een totally FUZZfreak. Hou verschrikkelijk veel van de sound en vooral van het feit dat je met je fuzz AAN een cleaner geluid kunt krijgen met je gitaarvolumeknop, dan het gewone clean van je versterker.

Ikzelf heb een Everman G2 (s/n #1) en een oude Crest Fuzz Face met bc109 transistortjes. Ik hou erg van de sound van beide pedalen.

De Everman stel ik gewoon in als dikke germanium fuzz, maar er valt veel meer uit te halen. Zoals Robbert al zei, 4 pots buitenop en 2 binnenin. Dat valt wat tegen als het op bruikbaarheid aankomt, maar als je echt op zoek bent naar een specifieke sound valt die er uit te halen.
Ik heb een tijdje een Fulltone '69 gehad en ik kan exact de sound van Fulltone uit m'n Everman halen, maar dan veel gedifinieerder en helder. Niet zo doffig als de Fulltone.
Heb vaak gedacht dat de doffigheid en het missen van definitie op de Fulltone de hele romance van het pedaal is, maar dat is dus het niet geval, zeker niet op een blackface (of zelfs silverface) Fender. Daar heb je de definitie gewoon nodig om goed door de mix te prikken en dat is zeker iets wat de Everman erg goed in is.

Op Marshall is de Everman niet beter dan op een Fender, wat raar is, want de meeste fuzzes klinken beter op Marshall's, maaaaaar daar heb ik de Crest voor :)

De Crest Audio Fuzz Face is gemaakt door Dave Fox (je weet wel, die van Fox Rox) toen hij nog bij Crest Audio werkte in de jaren tachtig. Hij bouwde de circuits in oude Dallas Arbiter Fuzz Face behuizingen, meestal grijze, maar ze waren er ook in blauw en rood. Ikzelf heb een grijze.
De Crest is qua sound erg Band of Gypsies en Doyle Bramhall II like. Exactly what I want ;)

Het is een geweldige fuzz, maar alleen op amps met een brits karakter. Op m'n Fender klinkt het nergens naar.
Ik ben verslaafd aan de sound van dat ding en zet em vrijwel nooit uit. Hij heeft de definitie en helderheid van m'n Everman en zo merk je gelijk dat de fuzzes van Fulltone niets met echte goede Fuzz Faces te maken hebben.

Sinds ik overgestapt ben op Marshall ben ik nog verslaafder geraakt aan fuzz. De oude Fuzz Faces werken gewoon geweldig samen met Marshall en je hoort voor welke amps de Fuzz Faces ontworpen waren.

Fuzz voegt normaliter veel laag, maar dat laag in Fuzz Faces zit standaard in Marshall en zo versmelt een Fuzz zich mega lekker met een Marshall. Op andere amps moet een fuzz zich 'concentreren' op het toevoegen van extra laag en vallen de hoog frequentie's vaak weg, maar op een Marshall versmelt het laag van het pedaal geweldig met de amp en zo komen ook de hoge tonen er beter uit.
Niet bepaald scheller, maar een heel mooi afgerond hoog.

Het mooiste vind ik nog wel het clean worden van het pedaal als je het gitaarvolume terugdraait. Op m'n Everman gaat het heel geleidelijk. Telkens als je wat volume terugdraait wordt ie wat cleaner, en dat kan irritant zijn, want moet je heel nauw werken met je volumeknop, zeker als je dat iets cleanere geluid wilt gebruiken voor slag.
Op de Crest blijft ie tussen ongeveer 9 en 7 hetzelfde klinken en is dus voor mij makkelijker te gebruiken, aangezien ik dan na een solo m'n volumeknop een zetje geef en zo terugga naar slag geluid.
Ga je verder terug worden beide pedalen verschrikkelijk clean en zelfs cleaner dan je amp zelf, zonder irritant icepicky te worden.

Het mooiste van fuzz vind ik de verborgen veelzijdigheid. De eerste indruk van fuzz is vaak een wollige soloboost, maar ga je er echt mee spelen dan ontdek de kwaliteiten van fuzz en hoeveel je er eigenlijk wel niet mee kan.
Ik speel er werkelijk ALLES mee, puur met het draaien aan m'n volumeknop en elementwisselingen. Van Hendrix tot the Stones tot ZZ Top, Led Zep, AC/DC, Free, Stevie Ray, Doyle Bramhall II, you name it.

Fuzz werkt ook erg goed samen met andere effecten. Ik kan m'n Red Snapper er gewoon bijtrappen zonder ook maar iets aan definitie en helderheid te verliezen en wat fuzz doet met Univibe, Octavia en wah hoef ik niet te vertellen denk ik ;)

Qua sound is mijn sound het meest te vergelijken met dat van m'n grote held, Doyle Bramhall II, ook een groot fuzzfreak :)

Nou tis volgens mij een flink verhaal geworden, dus ik kap er mee :D

sash
26 januari 2004, 22:40
ik denk dat hij gebaseerd is op de germanium fuzz face.

Verhip, er was inderdaad nog een Fulltone kloon. Ik heb het over de '70 dan ..
Het schema van de '69 is nog niet gekraakt, maar het zou me niets verbazen als dit inderdaad een germanium kloon + Big Muff toon is.

Schema van '69 is wel 'gekraakt' en tis gewoon een germanium fuzz face met wat bullshit dingen en extra pots

http://www.generalguitargadgets.com/v2/index.php?option=displaypage&Itemid=77&op=page&SubMenu=

Mitch
27 januari 2004, 00:04
Je moet echt eens vroeger naar bed, sash:

Fuzz voegt normaliter veel laag, maar dat laag in Fuzz Faces zit standaard in Marshall en zo versmelt een Fuzz zich mega lekker met een Marshall. Op andere amps moet een fuzz zich 'concentreren' op het toevoegen van extra laag en vallen de hoog frequentie's vaak weg, maar op een Marshall versmelt het laag van het pedaal geweldig met de amp en zo komen ook de hoge tonen er beter uit.
Niet bepaald scheller, maar een heel mooi afgerond hoog.

Dit is echt de afdeling "gitarist weet wel wat -ie hoort maar omschrijft het technisch gezien volledig onlogisch". Don't we all.... :D

En je moet me volgende week toch die schoonmaaktruc eens leren:

Het mooiste vind ik nog wel het clean worden van het pedaal als je het gitaarvolume terugdraait.
Kijk, daar moet ik toch echt een stofzuiger voor pakken :razz:

LordRiffenstein
27 januari 2004, 08:06
Aha, hier heb ik wat aan, lekker veel verschillende reacties. Maw, het is echt wel een kwestie van persoonlijke smaak. Ik vond die Everman wel lekker klinken, net zoals de Chicago Iron Octavia super klinkt! Dat wordt ook testen lijkt me!

Marc Oblivian
27 januari 2004, 10:54
Ik ben ook nog steeds op zoek naar een fuzz.
Het lijkt echter wel dat hoe meer je je er in verdiept, hoe moeilijker het wordt om er 1 uit te kiezen.
Ik zoek niet echt een fuzz voor blues/Hendrix ofzo: speel zelf meer garagerock (ook van dat lofi '60 spul ja) en ouwe garagepunk waar onderandere bands als de Hives/White Stripes zich op baseren.
Het mag dus wel over de top zijn (prikkeldraad/zwerm bijen-sound noem ik het wel eens). Zoek echter ook wat veelzijdigheid in het pedaal: niet dat als je 'm aanzet je maar 1 krankzinnig geluid kunt krijgen.

Zat te denken aan: 1. NVN Dinosaur Fuzz, 2. Beautifull Disaster van Effector 13 (zie effector13.com), 3. Black Cat Superfuzz, 4. Aramat Soul Patch (aramateffects.com), 5. Fuzzrite

Het zal wel niet, maar heeft 1 van jullie ervaringen met 1 of meer van deze pedalen? (suggesties ook welkom)

jpb
27 januari 2004, 12:21
.............Zat te denken aan: 1. NVN Dinosaur Fuzz, 2. Beautifull Disaster van Effector 13 (zie effector13.com), 3. Black Cat Superfuzz, 4. Aramat Soul Patch (aramateffects.com), 5. Fuzzrite

Het zal wel niet, maar heeft 1 van jullie ervaringen met 1 of meer van deze pedalen? (suggesties ook welkom)


Ik vind de NVN Dinosaur erg goed klinken, maar ik loop een beetje achter, want die andere pedalen ken ik niet; mischien zijn ze nog beter??? Overigens, er staat een Dino-Fuzz op ebay.com, mischien is het wat?succes ermee

The Thumb
27 januari 2004, 13:14
wie kende deze al, trouwens...

http://www.analogman.com/fuzzface.htm

jaywalker
27 januari 2004, 14:26
BIG MUFF!!

Dies echt bruut. Super smerig maar wel erg lekker. In combinatie met wah kan die heerlijk kotsgeluidjes maken :D :razz:

jpb
27 januari 2004, 15:21
BIG MUFF!!

Dies echt bruut. Super smerig maar wel erg lekker. In combinatie met wah kan die heerlijk kotsgeluidjes maken :D :razz:

Ik denk dat de big muff voor de meesten hier een gepasserd station is, iig voor mij. Er zijn zoveel betere (of 'brutere') fuzzes te koop tegenwoordig.

sash
27 januari 2004, 18:35
wie kende deze al, trouwens...

http://www.analogman.com/fuzzface.htm

Yes ik ken em en een paar keer kunnen proberen en is gewoon een normale germanium fuzzface kopie. Niets speciaals aan en ZWAAR overpriced.

Duane
27 januari 2004, 20:53
Tja ik heb nogmaals eens die Everman soundfiles beluisterd. Misschien zijn anderen er weg van.........ik niet echt echt.
Beter gezegd: Het is niet de fuzz sound waar ik van hou. Ik moet wel zeggen dat er goed Jimmy Page uit kan halen en heb 'em ook nog nooit zelf uitgetest. Maar die files kunnen me niet overhalen.

Robbert
27 januari 2004, 21:54
..omdat? Hij niet fiezz genoeg is?

Mitch
27 januari 2004, 21:58
Tja, je moet er van houden. Net als het Chicago Iron spul is de Everman vooral subtiel en transparant. Je kan er behoorlijk mee scheuren, maar zoals met veel dingen is de sterkte ook weer de zwakte. Voor sommigen gaan deze pedalen niet ver genoeg.
Om het andere uiterste, de Z Vex Fuzz Factory maar eens te noemen: die heb ik pas eens wat langer geprobeerd dan het vluggertje op Luca's FuzzFy :P maar da's toch echt weer te veel van het goede. Volume wordt al gauw te sterk, moeilijk te controleren wat betreft squeals, etc.

Daar ergens tussenin, da's mooi :)
Voor degenen die met mij meeleven (in mijn afschuwelijke wachten op de Fuzz Master :D): Keith stuurt ook nog zijn Treble Booster mee, schijnt een aardige combi te zijn :o :o :o :o :o
En ja, ze zullen er hoogstwaarschijnlijk vóór de 8e zijn :)

Mitch
27 januari 2004, 21:59
edit*dubbele post*edit

Robbert
27 januari 2004, 22:05
:soul:

sash
29 januari 2004, 15:57
Net als het Chicago Iron spul is de Everman vooral subtiel en transparant.

Chicago Iron subtiel?! Das de meest vieze octavia around. Moet je volgende week toch maar es beter luisteren.

Een Roger Mayer Octavia is subtiel. Heel erg clean.

Mitch
29 januari 2004, 19:22
Vond ik niet. Ik heb pedalendag 1 niet met poep in mijn oren gezeten hoor :D Ik vond hem subtieler dan de andere twee. Octave klinkt altijd wel vies, daar gaat het niet om, maar zeker de Sobbat was smeriger.
Ik kan me herinneren dat meer mensen dat vonden :)
Ik zal de laatste zijn om te beweren dat die CI 'minder' was. Integendeel.
Alleen wat subtieler. Op die Sobbat maakte het bijvoorbeeld weinig uit welke gitaar je gebruikte :lol: maar hij was wel lekker smerig.

Lucky
29 januari 2004, 19:41
I tend to agree
:amp:

jpb
29 januari 2004, 21:39
he Luca, goed dat je terug bent! Zeker hard zitten oefenen :D ?

Ik vond die CI ook het mooist; we hebben toen goed vergeleken. De CI was het meest dynamisch, niet echt smerig, maar wel met de meeste 'ballen' , en het 'octaaf' hoger was goed te horen.

Marc Obl., ik was destijds zeer gecharmeerd van de sound files van de dinosaur-fuzz, veelzijdig en o.a. omdat 'ie bij meer trebble zijn laag goed hield. Had ook zeer goede reacties, en niet alleen op HC. Ik had er zeker op geboden op ebay maar ik zit op pedaal-rantsoen :D . Zag dat jij hem gemist hebt.....Jammer, maar dat ie $173 opbrengt zegt al wat. Nogmaals, mischien zijn de andere fuzzes net zo goed of beter, dat weet ik niet. succes

Marc Oblivian
30 januari 2004, 09:37
he Luca, goed dat je terug bent! Zeker hard zitten oefenen :D ?

Ik vond die CI ook het mooist; we hebben toen goed vergeleken. De CI was het meest dynamisch, niet echt smerig, maar wel met de meeste 'ballen' , en het 'octaaf' hoger was goed te horen.

Marc Obl., ik was destijds zeer gecharmeerd van de sound files van de dinosaur-fuzz, veelzijdig en o.a. omdat 'ie bij meer trebble zijn laag goed hield. Had ook zeer goede reacties, en niet alleen op HC. Ik had er zeker op geboden op ebay maar ik zit op pedaal-rantsoen :D . Zag dat jij hem gemist hebt.....Jammer, maar dat ie $173 opbrengt zegt al wat. Nogmaals, mischien zijn de andere fuzzes net zo goed of beter, dat weet ik niet. succes


Ja, ik heb die goede berichten over de Dinosaur ook gehoord, maar ik kon er jammer genoeg nergens sounfiles van vinden.
Aan de hand van mijn zoektocht voor de ultieme trebly/buzzy garagesound from the sixties heb ik mijn keuze wat aangepast (mede doordat ik door Symour Paul op het spoor van de Shin-ei ben gekomen)..
Het is nu (random order):
- Shin -ei fuzz FY-2
- Zvex fuzzfactory (zo'n beetje alle fuzzgeluiden aan boord...wellicht beetje moeilijk te temmen en wat minder praktisch in bandsituatie???)
- Dinosuar fuzz (schijnt goed toepasbaar in bandsituatie, veelzijdig en goede kwaliteit geluid??)
- Univox Superfuzz (heftige 70-ies fuzz...wel duur en octaver niet uitschakelbaar)
- Rising Sun van G.S. Wyllie (vernieuwde versie van bovengenoemde + Shin-ei: octave uitschakelbaar plus een boost functie..wel duuuuur)
- Catch-a-buzz van Tonezone (fuzz voor garage..staan geen recensies op HC, maar de andere pedalen van deze company krijgen helaas geen hoge waarderingen....)

- Prescription Experience (ik weet het: geen garagesounds uit deze motherfucker, maar de soundfiles waren wel erg spacey...wel een uniek pedaal...niet erg geschikt voor ritmegitaar denk ik, dus voor erbij..naast 1 van bovenstaande :-D )

Choices..... :o

Opmerkingen/suggesties/kritische kantekeningen zijn erg welkom!!

BTW: Seymour P. ik heb je een mailtje gestuurd: kan de file niet op het werk openen, dus heb je een ander adresje gestuurd :)

Lucky
30 januari 2004, 09:57
Ik had even wat jobtrouble!
dat slokte wat tijd op.
Iīm back on track!

Ik heb die Fuzzfactory verkocht!
te wild en freaky voor mijn smaak.

vorige week op een oude schaller staan spelen....
Satisfaction tone ten top.
heeeeel modderig (maar goed... ik had hem aangesloten op een Cube15 :oops: )

Robbert
30 januari 2004, 10:31
Zo'n schaller die ik ook heb? Of zo'n wah achtig ding?

Marc Oblivian
30 januari 2004, 10:57
[quote="Lucky"]
Ik heb die Fuzzfactory verkocht!
te wild en freaky voor mijn smaak.

quote]

Mijn interesse is wel gewekt :-D ...jammer dat je em al verkocht hebt...
Is ie echt zo veelzijdig dat je er bijna alle soorten fuzz eruit kan halen?
Als dat zo is, zou hij voor mij ook waarschijnlijk wel goed zijn.....

Mitch
30 januari 2004, 12:36
Marc, ik heb 'm verstuurd naar dat "centrum.amsterdam" adres.
Mag ik je de Shin-Ei FY-2 trouwens van harte afraden ? Die heb ik ook kortstondig gehad, maar lijkt in de verste verte niet op de fuzzes uit de fuzz-wah. Het geluid is op zich leuk, maar heeft te weinig output. Je moet, om 'm hoorbaar te maken, een boost erbij inschakelen. Zeer onpraktisch.
Volgens mij heb ik van de FY-2 ook nog een soundfile trouwens.
Ik kijk nog even, anders stuur ik hem wel. EDIT:heb ik al verwijderd

De twee fuzzes op de Shin-Ei hebben ook nog een soort re-issue gehad in de vorm van de Sobbat Fuzz Breaker. Heb ik ook gehad, is ook zeer heftig. Zie de vorige discussie op pagina 2 en bovenaan deze pagina... :wink: Bij MusicToyz niet duur: $149

En ja, de FF is wel veelzijdig, maar zeer lastig in te stellen. Leuk speledingetje, maar beetje duur voor zo'n leuk maar lastig ding.

Lucky
30 januari 2004, 12:52
tja,

het is een leuk en goed pedaal. maar idd een beetje wispelturig en listig in te stellen. met name omdat de namen van de knoppen kant nog wal slaan. Je moet als het ware een nieuwe taal leren.

Ik vond hem niet zo heel veelzijdig als de lijsten met settings op hc doen voorkomen. Het is vaak veel van het zelfde maar net ff ietsiepietsie anders.
En wat men ook mag zeggen....tamme subtiele, rustige, lichte, kalme, randjeachtige fuzztones krijg je er amper of niet uit.

wel mega mega leuk!! er komen dingen uit dat ding waarvan je letterlijk dubbel ligt van het lachen. Ik ben blij dat ik er een tijdje mee heb kunnen spelen.

Marc Oblivian
30 januari 2004, 13:10
Marc, ik heb 'm verstuurd naar dat "centrum.amsterdam" adres.
Mag ik je de Shin-Ei FY-2 trouwens van harte afraden ? Die heb ik ook kortstondig gehad, maar lijkt in de verste verte niet op de fuzzes uit de fuzz-wah. Het geluid is op zich leuk, maar heeft te weinig output. Je moet, om 'm hoorbaar te maken, een boost erbij inschakelen. Zeer onpraktisch.
Volgens mij heb ik van de FY-2 ook nog een soundfile trouwens.
Ik kijk nog even, anders stuur ik hem wel. EDIT:heb ik al verwijderd

De twee fuzzes op de Shin-Ei hebben ook nog een soort re-issue gehad in de vorm van de Sobbat Fuzz Breaker. Heb ik ook gehad, is ook zeer heftig. Zie de vorige discussie op pagina 2 en bovenaan deze pagina... :wink: Bij MusicToyz niet duur: $149

En ja, de FF is wel veelzijdig, maar zeer lastig in te stellen. Leuk speledingetje, maar beetje duur voor zo'n leuk maar lastig ding.

Okee, dank je!!
Ik ging ervan uit dat je de Shin-ei FY-2 had.....foutje dus.... :oops:
Die Sobbat zal ik ook effe wat van proberen te luisteren...de recensies op HC zeggen trwns dat ie goed voor metal gebruikt kan worden, dus ik dacht dat het nix voor garagerock was.... :-?
Er staat nu volgens mij een Shinei op ebay.com (Vintage Japanese fuzz) lijkt er iig veel op.......
Ja, van die Zvex hoor je idd wel vaker dat het een beetje een apart ding is....wellicht dat ik hem eens uitprobeer bij van der Haar......

jpb
30 januari 2004, 13:27
Ja, ik heb die goede berichten over de Dinosaur ook gehoord, maar ik kon er jammer genoeg nergens sounfiles van vinden.


Ik kan ze ook niet meer vinden, maar mischien heb je hier http://nvn.muzique.com/ wat aan? Ik heb GEEN aandelen bij NJN, haha!

Lucky
30 januari 2004, 13:29
het probleem is een beetje dat je met een kwartiertje uitproberen niet zo ver komt (veel gepiep en gesqueel)
Je moet er echt even voor gaan zitten.

print die settings uit en ga daar van uit.

jpb
30 januari 2004, 13:30
Ja, ik heb die goede berichten over de Dinosaur ook gehoord, maar ik kon er jammer genoeg nergens sounfiles van vinden.


Ik kan ze ook niet meer vinden, maar mischien heb je hier http://nvn.muzique.com/ wat aan? Ik heb GEEN aandelen bij NVN, haha!

Marc Oblivian
30 januari 2004, 15:18
het probleem is een beetje dat je met een kwartiertje uitproberen niet zo ver komt (veel gepiep en gesqueel)
Je moet er echt even voor gaan zitten.

print die settings uit en ga daar van uit.

Hehe...squeal bitch!!! Whoops sorry :oops:
Nee, als ik ga, ga ik wel een dagje naar van der Haar...er liggen daar nog meer fuzzjes die wellicht intressant zijn.....

Marc Oblivian
30 januari 2004, 15:21
Ja, ik heb die goede berichten over de Dinosaur ook gehoord, maar ik kon er jammer genoeg nergens sounfiles van vinden.


Ik kan ze ook niet meer vinden, maar mischien heb je hier http://nvn.muzique.com/ wat aan? Ik heb GEEN aandelen bij NVN, haha!

Ik kan de meneer van NVN (de grootaandeelhouder) anders wel effe mailen of dat ding ook voor mijn geluid geschikt is.... :)

treblemaster
30 januari 2004, 16:59
Hey Marc,
Dit antwoord kreeg ik van iemand die erg veel weet over The Pagans (70's garage punk band)

Actually, Metoff never used a fuzz pedal. The sound comes from
using Marshall (tube) stack amplifiers over small Fender speakers. Try it!
Mike Hudson
:o

Mitch
30 januari 2004, 18:34
Juist, de Companion. Da's de "Engelstalige" naam maar dat had je op mijn foto al gezien waarschijnlijk.
Als de fuzz het doet en de wah niet is er geen vuiltje aan de lucht :)
Je zou kunnen mailen en vragen of ze willen verschepen, als je een credit card hebt. Voor een prikkie heb je een fuzz die echt niet te vergelijken is met andere, modernere fuzzes.

Marc Oblivian
2 februari 2004, 09:03
Hey Marc,
Dit antwoord kreeg ik van iemand die erg veel weet over The Pagans (70's garage punk band)

Actually, Metoff never used a fuzz pedal. The sound comes from
using Marshall (tube) stack amplifiers over small Fender speakers. Try it!
Mike Hudson
:o

Aha...senks, Sjonnie!! :-D
Dan maar kleine Fender speakertjes onder m'n Powerball :o

Marc Oblivian
2 februari 2004, 14:30
Juist, de Companion. Da's de "Engelstalige" naam maar dat had je op mijn foto al gezien waarschijnlijk.
Als de fuzz het doet en de wah niet is er geen vuiltje aan de lucht :)
Je zou kunnen mailen en vragen of ze willen verschepen, als je een credit card hebt. Voor een prikkie heb je een fuzz die echt niet te vergelijken is met andere, modernere fuzzes.

Bedankt :) ! Ik heb de verkoper een mailtje gestuurd, dus ik wacht het af.
Laat je wel weten hoe het afloopt!

V!N
2 februari 2004, 16:47
Hey Marc,
Dit antwoord kreeg ik van iemand die erg veel weet over The Pagans (70's garage punk band)

Actually, Metoff never used a fuzz pedal. The sound comes from
using Marshall (tube) stack amplifiers over small Fender speakers. Try it!
Mike Hudson
:o


Try it ? Eerder fry it ! :o

Je Major op een Champ. :razz:

treblemaster
2 februari 2004, 17:07
Ach, een beetje "speaker distortion" :D Vroeger maakten ze sneedjes in de speakers om een lekker vervormd geluid te krijgen.

sash
2 februari 2004, 18:03
Hey Marc,
Dit antwoord kreeg ik van iemand die erg veel weet over The Pagans (70's garage punk band)

Actually, Metoff never used a fuzz pedal. The sound comes from
using Marshall (tube) stack amplifiers over small Fender speakers. Try it!
Mike Hudson
:o

Aha...senks, Sjonnie!! :-D
Dan maar kleine Fender speakertjes onder m'n Powerball :o

En natuurlijk een goeie amp erboven :razz:

Jeroenvanhulsteijn
2 februari 2004, 18:56
Wooooooooooopie, ik heb net een Everman Fuzz Drive (1e generatie) gekocht van iemand :) . Hij moet hem nog opsturen. Ben benieuwd hoe die klinkt. Vol verwachting klopt mijn hart. Er liggen trouwens al paaseieren in de winkel.

sash
2 februari 2004, 18:59
COOOOOOL!!!! :D

Damn we moeten nou echt es wat afspreken als je weer es in Ridderkerk bent! 2 Evermans hierzo.. nou dat gaat goed :D

Trouwens... G1... Zeker van Ruben Klabbers gekocht dan?

Duane
2 februari 2004, 20:27
Wooooooooooopie, ik heb net een Everman Fuzz Drive (1e generatie) gekocht van iemand :) . Hij moet hem nog opsturen. Ben benieuwd hoe die klinkt. Vol verwachting klopt mijn hart. Er liggen trouwens al paaseieren in de winkel.

Hmmmm....dus hebt iets gekocht terwijl je nog helemaal niet weet of het goed klinkt... :???: Ik had eerst effe geprobeerd in een shop ofzo...

Ik hoop natuurlijk wel dat je er happy mee zult zijn. Succes

sash
2 februari 2004, 20:41
Ben benieuwd in welke shop jij Everman Fuzz Drive's weet te liggen.

Jeroenvanhulsteijn
2 februari 2004, 21:52
Haja Ruud, uit Nijmegen :) Als ik hem binnen heb zal ik hem meenemen naar Ridderkerk :) .

Ja ik heb de fuzz drive inderdaad nooit geprobeerd. Maar ik speel ook niet over high end apparatuur. Voor mij waren de verhalen voldoende. Heb ook even geluisterd naar geluids samples van de Fuzz Drive G2. En dat beviel me voldoende. Bovendien dalen deze pedalen denk ik niet zo heel snel in waarde. Ik ben ook niet zozeer op zoek naar een bepaald fuzz geluid, maar gewoon een goed overdrive achtig iets. Ik had eerst een Barber Burn Unit (ook 1e generatie) en had een beetje spijt dat ik die weg had gedaan. Die Everman Fuzz leek me genoeg instelmogelijkheden te hebben om er iets fatsoenlijks uit te halen. Maar het blijft inderdaad een risico. Ik koop trouwens best vaak zonder het te horen. Ga ik af op de naam. GAS GAS GAS GAS. Maarja wat doe je eraan. Het is gewoon leuk om die dingen een keer gehoord te hebben. En soms is het teleurstellend. Ik had een award sessionmaster (19" versie) gekocht. Om thuis te oefenen (ik zit op kamers). En ja kan er best veel geluiden uit halen. Maar er zit een beetje rare zoem of buzzzzzzz in de hoge frequenties. En dit irriteert. Maar het geluid is goed genoeg om even mee te oefenen. Meestal speel ik toch droog. Het zou kunnen dat de adapter niet goed is. Het is niet de originele. Andere spanning en amperage.

Nu ga ik de Everman met V-amp :-D gebruiken. Heb ik al gezegd dat ik de V-Amp echt kei handig vind? Allen zit er vreemd gerommel in de lage frequenties bij 1 van de modellen als ik lichte oversturing instel.
Maar ik ga ooit nog eens een buizenversterkertje kopen. Het is een investering in de toekomst zeg maar. Hehe. Genoeg geblaat.

Jeroenvanhulsteijn
2 februari 2004, 22:19
Haja Ruud, uit Nijmegen :) Als ik hem binnen heb zal ik hem meenemen naar Ridderkerk :) .

Ja ik heb de fuzz drive inderdaad nooit geprobeerd. Maar ik speel ook niet over high end apparatuur. Voor mij waren de verhalen voldoende. Heb ook even geluisterd naar geluids samples van de Fuzz Drive G2. En dat beviel me voldoende. Bovendien dalen deze pedalen denk ik niet zo heel snel in waarde. Ik ben ook niet zozeer op zoek naar een bepaald fuzz geluid, maar gewoon een goed overdrive achtig iets. Ik had eerst een Barber Burn Unit (ook 1e generatie) en had een beetje spijt dat ik die weg had gedaan. Die Everman Fuzz leek me genoeg instelmogelijkheden te hebben om er iets fatsoenlijks uit te halen. Maar het blijft inderdaad een risico. Ik koop trouwens best vaak zonder het te horen. Ga ik af op de naam. GAS GAS GAS GAS. Maarja wat doe je eraan. Het is gewoon leuk om die dingen een keer gehoord te hebben. En soms is het teleurstellend. Ik had een award sessionmaster (19" versie) gekocht. Om thuis te oefenen (ik zit op kamers). En ja kan er best veel geluiden uit halen. Maar er zit een beetje rare zoem of buzzzzzzz in de hoge frequenties. En dit irriteert. Maar het geluid is goed genoeg om even mee te oefenen. Meestal speel ik toch droog. Het zou kunnen dat de adapter niet goed is. Het is niet de originele. Andere spanning en amperage.

Nu ga ik de Everman met V-amp :-D gebruiken. Heb ik al gezegd dat ik de V-Amp echt kei handig vind? Allen zit er vreemd gerommel in de lage frequenties bij 1 van de modellen als ik lichte oversturing instel.
Maar ik ga ooit nog eens een buizenversterkertje kopen. Het is een investering in de toekomst zeg maar. Hehe. Genoeg geblaat.

Marc Oblivian
4 februari 2004, 11:20
Hmmmm...die Amerikaan wilde niet naar NL versturen, dus die Shin-ei gaat voorlopig niet door....... :(

Jeroenvanhulsteijn
5 februari 2004, 21:06
Ooooooooooooooooooooooooo, morgen lekker mijn Everman Fuzz bij postkantoor ophalen. Ben benieuwd. Kep ook een Nobels ODR-s 2dehands gekocht. Nu eerst maar weer efkes gaan werken.

The Thumb
5 februari 2004, 22:22
Ooooooooooooooooooooooooo, morgen lekker mijn Everman Fuzz bij postkantoor ophalen. Ben benieuwd. Kep ook een Nobels ODR-s 2dehands gekocht. Nu eerst maar weer efkes gaan werken.

mocht die everman niet bevallen neem ik hem wel van je over :wink:

Mitch
5 februari 2004, 22:52
Hmmmm...die Amerikaan wilde niet naar NL versturen, dus die Shin-ei gaat voorlopig niet door....... :(

Patience, my boy.....

ze komen regelmatig voorbij hoor, heus. Als ik er één zie gooi ik een PB naar je !

SiNiSTRaL
7 februari 2004, 13:37
zo, ik zit ook eens op dit forum....
ik ben niet zon enorme toooooooneslut als sommigen hier, maar sommige fuzzes vind ik wel lekker klinken, dat germanium geluid op de oude hendrix plaatjes en SRV vind ik ook wel lekker, alleen als er teveel fuzz is vind ik het wat zoomerig gaan klinken....
alleen over die germanium transistors....ze mogen wel in veler oren goed klinken, maar ze gaan veel minder lang mee als siliconen, en ze zijn heel temperatuurgevoelig, ik las zelfs ergens dat 'Getrainde' oren het verschil kunnen horen tussen een binnen optreden en een "buiten-in-de-brandende-zon"-optreden, dus zou je elke keer een andere sound hebben, met siliconen heb je dat probleem niet...en @sash: zaten in die arbiter/dallas fuzzfaces nog germaniumtranistors?, ik dacht alleen toen het nog arbiter was....

SiNiSTRaL
7 februari 2004, 13:38
zo, ik zit ook eens op dit forum....
ik ben niet zon enorme toooooooneslut als sommigen hier, maar sommige fuzzes vind ik wel lekker klinken, dat germanium geluid op de oude hendrix plaatjes en SRV vind ik ook wel lekker, alleen als er teveel fuzz is vind ik het wat zoomerig gaan klinken....
alleen over die germanium transistors....ze mogen wel in veler oren goed klinken, maar ze gaan veel minder lang mee als siliconen, en ze zijn heel temperatuurgevoelig, ik las zelfs ergens dat 'Getrainde' oren het verschil kunnen horen tussen een binnen optreden en een "buiten-in-de-brandende-zon"-optreden, dus zou je elke keer een andere sound hebben, met siliconen heb je dat probleem niet...en @sash: zaten in die arbiter/dallas fuzzfaces nog germaniumtranistors?, ik dacht alleen toen het nog arbiter was....

SiNiSTRaL
7 februari 2004, 13:38
zo, ik zit ook eens op dit forum....
ik ben niet zon enorme toooooooneslut als sommigen hier, maar sommige fuzzes vind ik wel lekker klinken, dat germanium geluid op de oude hendrix plaatjes en SRV vind ik ook wel lekker, alleen als er teveel fuzz is vind ik het wat zoomerig gaan klinken....
alleen over die germanium transistors....ze mogen wel in veler oren goed klinken, maar ze gaan veel minder lang mee als siliconen, en ze zijn heel temperatuurgevoelig, ik las zelfs ergens dat 'Getrainde' oren het verschil kunnen horen tussen een binnen optreden en een "buiten-in-de-brandende-zon"-optreden, dus zou je elke keer een andere sound hebben, met siliconen heb je dat probleem niet...en @sash: zaten in die arbiter/dallas fuzzfaces nog germaniumtranistors?, ik dacht alleen toen het nog arbiter was....

SiNiSTRaL
7 februari 2004, 13:39
zo, ik zit ook eens op dit forum....
ik ben niet zon enorme toooooooneslut als sommigen hier, maar sommige fuzzes vind ik wel lekker klinken, dat germanium geluid op de oude hendrix plaatjes en SRV vind ik ook wel lekker, alleen als er teveel fuzz is vind ik het wat zoomerig gaan klinken....
alleen over die germanium transistors....ze mogen wel in veler oren goed klinken, maar ze gaan veel minder lang mee als siliconen, en ze zijn heel temperatuurgevoelig, ik las zelfs ergens dat 'Getrainde' oren het verschil kunnen horen tussen een binnen optreden en een "buiten-in-de-brandende-zon"-optreden, dus zou je elke keer een andere sound hebben, met siliconen heb je dat probleem niet...en @sash: zaten in die arbiter/dallas fuzzfaces nog germaniumtranistors?, ik dacht alleen toen het nog arbiter was....

SiNiSTRaL
7 februari 2004, 13:39
zo, ik zit ook eens op dit forum....
ik ben niet zon enorme toooooooneslut als sommigen hier, maar sommige fuzzes vind ik wel lekker klinken, dat germanium geluid op de oude hendrix plaatjes en SRV vind ik ook wel lekker, alleen als er teveel fuzz is vind ik het wat zoomerig gaan klinken....
alleen over die germanium transistors....ze mogen wel in veler oren goed klinken, maar ze gaan veel minder lang mee als siliconen, en ze zijn heel temperatuurgevoelig, ik las zelfs ergens dat 'Getrainde' oren het verschil kunnen horen tussen een binnen optreden en een "buiten-in-de-brandende-zon"-optreden, dus zou je elke keer een andere sound hebben, met siliconen heb je dat probleem niet...en @sash: zaten in die arbiter/dallas fuzzfaces nog germaniumtranistors?, ik dacht alleen toen het nog arbiter was....

SiNiSTRaL
7 februari 2004, 13:39
zo, ik zit ook eens op dit forum....
ik ben niet zon enorme toooooooneslut als sommigen hier, maar sommige fuzzes vind ik wel lekker klinken, dat germanium geluid op de oude hendrix plaatjes en SRV vind ik ook wel lekker, alleen als er teveel fuzz is vind ik het wat zoomerig gaan klinken....
alleen over die germanium transistors....ze mogen wel in veler oren goed klinken, maar ze gaan veel minder lang mee als siliconen, en ze zijn heel temperatuurgevoelig, ik las zelfs ergens dat 'Getrainde' oren het verschil kunnen horen tussen een binnen optreden en een "buiten-in-de-brandende-zon"-optreden, dus zou je elke keer een andere sound hebben, met siliconen heb je dat probleem niet...en @sash: zaten in die arbiter/dallas fuzzfaces nog germaniumtranistors?, ik dacht alleen toen het nog arbiter was....

SiNiSTRaL
7 februari 2004, 13:39
zo, ik zit ook eens op dit forum....
ik ben niet zon enorme toooooooneslut als sommigen hier, maar sommige fuzzes vind ik wel lekker klinken, dat germanium geluid op de oude hendrix plaatjes en SRV vind ik ook wel lekker, alleen als er teveel fuzz is vind ik het wat zoomerig gaan klinken....
alleen over die germanium transistors....ze mogen wel in veler oren goed klinken, maar ze gaan veel minder lang mee als siliconen, en ze zijn heel temperatuurgevoelig, ik las zelfs ergens dat 'Getrainde' oren het verschil kunnen horen tussen een binnen optreden en een "buiten-in-de-brandende-zon"-optreden, dus zou je elke keer een andere sound hebben, met siliconen heb je dat probleem niet...en @sash: zaten in die arbiter/dallas fuzzfaces nog germaniumtranistors?, ik dacht alleen toen het nog arbiter was....

SiNiSTRaL
7 februari 2004, 13:40
zo, ik zit ook eens op dit forum....
ik ben niet zon enorme toooooooneslut als sommigen hier, maar sommige fuzzes vind ik wel lekker klinken, dat germanium geluid op de oude hendrix plaatjes en SRV vind ik ook wel lekker, alleen als er teveel fuzz is vind ik het wat zoomerig gaan klinken....
alleen over die germanium transistors....ze mogen wel in veler oren goed klinken, maar ze gaan veel minder lang mee als siliconen, en ze zijn heel temperatuurgevoelig, ik las zelfs ergens dat 'Getrainde' oren het verschil kunnen horen tussen een binnen optreden en een "buiten-in-de-brandende-zon"-optreden, dus zou je elke keer een andere sound hebben, met siliconen heb je dat probleem niet...en @sash: zaten in die arbiter/dallas fuzzfaces nog germaniumtranistors?, ik dacht alleen toen het nog arbiter was....

SiNiSTRaL
7 februari 2004, 13:40
zo, ik zit ook eens op dit forum....
ik ben niet zon enorme toooooooneslut als sommigen hier, maar sommige fuzzes vind ik wel lekker klinken, dat germanium geluid op de oude hendrix plaatjes en SRV vind ik ook wel lekker, alleen als er teveel fuzz is vind ik het wat zoomerig gaan klinken....
alleen over die germanium transistors....ze mogen wel in veler oren goed klinken, maar ze gaan veel minder lang mee als siliconen, en ze zijn heel temperatuurgevoelig, ik las zelfs ergens dat 'Getrainde' oren het verschil kunnen horen tussen een binnen optreden en een "buiten-in-de-brandende-zon"-optreden, dus zou je elke keer een andere sound hebben, met siliconen heb je dat probleem niet...en @sash: zaten in die arbiter/dallas fuzzfaces nog germaniumtranistors?, ik dacht alleen toen het nog arbiter was....

SiNiSTRaL
7 februari 2004, 13:40
zo, ik zit ook eens op dit forum....
ik ben niet zon enorme toooooooneslut als sommigen hier, maar sommige fuzzes vind ik wel lekker klinken, dat germanium geluid op de oude hendrix plaatjes en SRV vind ik ook wel lekker, alleen als er teveel fuzz is vind ik het wat zoomerig gaan klinken....
alleen over die germanium transistors....ze mogen wel in veler oren goed klinken, maar ze gaan veel minder lang mee als siliconen, en ze zijn heel temperatuurgevoelig, ik las zelfs ergens dat 'Getrainde' oren het verschil kunnen horen tussen een binnen optreden en een "buiten-in-de-brandende-zon"-optreden, dus zou je elke keer een andere sound hebben, met siliconen heb je dat probleem niet...en @sash: zaten in die arbiter/dallas fuzzfaces nog germaniumtranistors?, ik dacht alleen toen het nog arbiter was....

SiNiSTRaL
7 februari 2004, 13:42
zo, ik zit ook eens op dit forum....
ik ben niet zon enorme toooooooneslut als sommigen hier, maar sommige fuzzes vind ik wel lekker klinken, dat germanium geluid op de oude hendrix plaatjes en SRV vind ik ook wel lekker, alleen als er teveel fuzz is vind ik het wat zoomerig gaan klinken....
alleen over die germanium transistors....ze mogen wel in veler oren goed klinken, maar ze gaan veel minder lang mee als siliconen, en ze zijn heel temperatuurgevoelig, ik las zelfs ergens dat 'Getrainde' oren het verschil kunnen horen tussen een binnen optreden en een "buiten-in-de-brandende-zon"-optreden, dus zou je elke keer een andere sound hebben, met siliconen heb je dat probleem niet...en @sash: zaten in die arbiter/dallas fuzzfaces nog germaniumtranistors?, ik dacht alleen toen het nog arbiter was....

SiNiSTRaL
7 februari 2004, 13:42
zo, ik zit ook eens op dit forum....
ik ben niet zon enorme toooooooneslut als sommigen hier, maar sommige fuzzes vind ik wel lekker klinken, dat germanium geluid op de oude hendrix plaatjes en SRV vind ik ook wel lekker, alleen als er teveel fuzz is vind ik het wat zoomerig gaan klinken....
alleen over die germanium transistors....ze mogen wel in veler oren goed klinken, maar ze gaan veel minder lang mee als siliconen, en ze zijn heel temperatuurgevoelig, ik las zelfs ergens dat 'Getrainde' oren het verschil kunnen horen tussen een binnen optreden en een "buiten-in-de-brandende-zon"-optreden, dus zou je elke keer een andere sound hebben, met siliconen heb je dat probleem niet...en @sash: zaten in die arbiter/dallas fuzzfaces nog germaniumtranistors?, ik dacht alleen toen het nog arbiter was....

SiNiSTRaL
7 februari 2004, 13:43
zo, ik zit ook eens op dit forum....
ik ben niet zon enorme toooooooneslut als sommigen hier, maar sommige fuzzes vind ik wel lekker klinken, dat germanium geluid op de oude hendrix plaatjes en SRV vind ik ook wel lekker, alleen als er teveel fuzz is vind ik het wat zoomerig gaan klinken....
alleen over die germanium transistors....ze mogen wel in veler oren goed klinken, maar ze gaan veel minder lang mee als siliconen, en ze zijn heel temperatuurgevoelig, ik las zelfs ergens dat 'Getrainde' oren het verschil kunnen horen tussen een binnen optreden en een "buiten-in-de-brandende-zon"-optreden, dus zou je elke keer een andere sound hebben, met siliconen heb je dat probleem niet...en @sash: zaten in die arbiter/dallas fuzzfaces nog germaniumtranistors?, ik dacht alleen toen het nog arbiter was....