PDA

View Full Version : 5150 effecten



SymphonY-X
26 januari 2004, 00:24
Hey,
Weet niet of ik dit nou onder versterkers of onder effecten moet plaatsen maarjah :D Ik zit te denken om een leuke rack effecten processor te kopen voor m'n 5150 combo, nu lees op het net, dat een aantal mensen vinden dat de effect loop niet goed schijnt te werken met rack effecten?!?! heeft iemand hier misschien ervaring mee? lijkt me toch vrij sterk? wat is nou het verschil tussen pedaaltjes en een rack? meer of minder output ofzo?

Hagrath
26 januari 2004, 00:25
Moet gewoon kunnen volgens mij...

yPIETy
26 januari 2004, 00:28
bij mij werkt het perfect; zowel met rack- als pedaaleffecten in de effectloop

SymphonY-X
26 januari 2004, 00:30
thx voor de snelle reply's :)
yPIETy, leek mij ook al erg sterk, maar zou er verschil in kunnen zitten tussen de head en de combo?

kokeleko
26 januari 2004, 09:39
Heeft de 5150 niet een serieele loop?
Als dat zo is moet je wel een fx-processor hebben die je toon niet aantast.

yPIETy
26 januari 2004, 11:27
yes... serieele loop...

of er verschil zit tussen combo en head weet ik niet...

Rectifier
26 januari 2004, 11:38
Heeft de 5150 niet een serieele loop?
Als dat zo is moet je wel een fx-processor hebben die je toon niet aantast.

Of een mixer ertussen en je FX parallel in je seriele loop mixen

dennis808
26 januari 2004, 16:48
Heeft de 5150 niet een serieele loop?
Als dat zo is moet je wel een fx-processor hebben die je toon niet aantast.

Yep 5150 loop is serieel. Een van de meest transparante (betaalbare)
fx-processors is de T.C. Electronic G-Major.

Ik gebruik 'm nu al een jaar in de loop van m'n 5150II en ben er ZEER tevreden over.

De G-Major kan ook de kanalen schakelen van je versterker; je kunt dan dus van het rythm-kanaal met chorus en delay, naar het lead-kanaal met noisegate(!) en phaser, met 1 druk op je voetpedaal.

zo ziet m'n setup er nu uit:

http://home.wanadoo.nl/dennis808/pics/skirl_dennis_2002.gif

Bovendien zit er (sinds de vorige software-update) een zeer bruikbare EQ in waarmee je het 'clean' van de 5150 een handje kunt helpen.

kortom; niets dan lof!

SymphonY-X
26 januari 2004, 18:39
Ik heb net even gekeken, ik heb geen midi ingang achterop m'n 5150 combo, die footswitch werkt bij mij met een ingang die lijkt op die van m'n gitaar snoer, daar zal die g-major niet mee werken denk ik he?! Zou er iets te krijgen zijn om het midi signaal van die g major om te zetten naar een signaal dat m'n amp het kanaal doet switchen ?

dennis808
26 januari 2004, 21:38
dat de g-major kanalen kan schakelen, gebeurd dat door een kabeltje op de footswitch ingang aan te sluiten? Ik heb net even gekeken, ik heb geen midi ingang achterop m'n 5150 combo. Zou er iets te krijgen zijn om het midi signaal van die g major om te zetten naar een signaal dat m'n amp het kanaal doet switchen ?

in het kort: Ja en Ja.

in het lang:
In de G-Major zitten 2 schakel-relais die via MIDI te bedienen zijn.
Je kunt dus een kabel laten lopen van die schakeluitgang op de G-Major naar de footswitch-input op de 5150.
Ik heb zelf een kabeltje ervoor gesoldeerd wat er voor zorgt dat de effectloop altijd aan is (daar zit immers de G-Major in) en wat met het ene relais schakelt tussen clean/crunch van kanaal 1 en met het andere relais schakelt tussen kanaal 1 en 2 (lead).

Mijn MIDI-footcontroller is dus alleen aangesloten op de G-Major.
De G-Major heeft op zijn beurt weer een schakelverbinding met de 5150.
Hopelijk is dit een beetje duidelijk...

SymphonY-X
26 januari 2004, 23:27
thx voor de info :) Ik heb zelf een 5150 (1) vandaar, zat ff op de peavey site te neuzen, en zag dat de 5150 mk2 een midi ingang had, dus ik dacht daar gaat m'n kans, maar het werkt dus op deze manier... :P thx!
Als iemand nog een g-major in de aanbieding heeft ?! :-D :-D

dennis808
29 januari 2004, 23:00
check:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3700234794&category=22525

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3700096132&category=22525

SymphonY-X
9 februari 2004, 18:23
Ik lees net de topic over de Xpression van Rocktron, deze schijnt parallel te lopen, betekend dit nu dat als ik deze in m'n serial loop zou doen van m'n 5150, dat het "toon zuigen" zoals men dit zo mooi noemt :P helemaal tot een minimum beperkt wordt? en ik dus eigenlijk wat dat betreft beter een xpression kan kopen dan een G-major??

Negative K3 fan
11 februari 2004, 23:38
dubbel

Negative K3 fan
11 februari 2004, 23:38
lekkere setup dennis, dat gesoldeer met die footswitch, dat heb je in de amp gedaan neem ik aan?

En er zit bij mijn 5150(I) niet zo heel erg veel verschil tussen crunch aan en uit, moet je geen extra pregain knop hebben wil dat een beetje effect hebben?

dennis808
12 februari 2004, 02:09
Het was inderdaad even zoeken voordat ik wist welke pooltjes ik moest doorverbinden, maar in principe viel het fabriceren van die 'schakelkabel' wel mee.

De 5150II heeft oorspronkelijk 3 footswitches; 1 knop om te schakelen tussen clean/crunch, 1 knop om de efffectsloop aan/uit te schakelen, en 1 knop om het lead-kanaal te activeren.

Aangezien ik de effectsloop altijd aan wil hebben (i.v.m. noisegate b.v., en de G-Major is geen 'toon-vreter' als er geen effecten gebruikt worden) heb ik de 7-Pins footswitch-plug op intern ge-'hotwired' zodat de effectsloop altijd aanstaat zodra ik de plug er in steek. De overige 2 schakelingen (clean/crunch en lead aan/uit) kan ik dan via MIDI door mijn G-Major laten schakelen.

De 'hotwire' zit dus in het kabeltje wat van de G-Major naar de 5150II loopt, en niet in de top zelf.
Het klinkt in ieder geval ingewikkelder dan het daadwerkelijk is. :D

Ik heb zelf maar 2 keer op een 5150 (versie 1) gespeeld, dus ik weet niet wat het verschil is op die amp tussen crunch aan of uit.

Voor zover ik weet heeft de 5150 (versie 1) een rhythm (lees crunch)-kanaal en een lead-kanaal met een gedeelde EQ, du het enige verschil tussen de 2 kanalen zou de hoeveelheid gain zijn. :-?

Anyway, de G-Major zorgt er iig voor dat ik het mmeeste uit deze top kan halen, en ik weet zeker dat dit ook geldt voor de originele 5150.
Een beetje EQ, reverb en delay zal wonderen doen voor je cleane geluid op die top...

dennis808
12 februari 2004, 02:10
Het was inderdaad even zoeken voordat ik wist welke pooltjes ik moest doorverbinden, maar in principe viel het fabriceren van die 'schakelkabel' wel mee.

De 5150II heeft oorspronkelijk 3 footswitches; 1 knop om te schakelen tussen clean/crunch, 1 knop om de efffectsloop aan/uit te schakelen, en 1 knop om het lead-kanaal te activeren.

Aangezien ik de effectsloop altijd aan wil hebben (i.v.m. noisegate b.v., en de G-Major is geen 'toon-vreter' als er geen effecten gebruikt worden) heb ik de 7-Pins footswitch-plug op intern ge-'hotwired' zodat de effectsloop altijd aanstaat zodra ik de plug er in steek. De overige 2 schakelingen (clean/crunch en lead aan/uit) kan ik dan via MIDI door mijn G-Major laten schakelen.

De 'hotwire' zit dus in het kabeltje wat van de G-Major naar de 5150II loopt, en niet in de top zelf.
Het klinkt in ieder geval ingewikkelder dan het daadwerkelijk is. :D

Ik heb zelf maar 2 keer op een 5150 (versie 1) gespeeld, dus ik weet niet wat het verschil is op die amp tussen crunch aan of uit.

Voor zover ik weet heeft de 5150 (versie 1) een rhythm (lees crunch)-kanaal en een lead-kanaal met een gedeelde EQ, du het enige verschil tussen de 2 kanalen zou de hoeveelheid gain zijn. :-?

Anyway, de G-Major zorgt er iig voor dat ik het mmeeste uit deze top kan halen, en ik weet zeker dat dit ook geldt voor de originele 5150.
Een beetje EQ, reverb en delay zal wonderen doen voor je cleane geluid op die top...

dennis808
12 februari 2004, 02:10
Het was inderdaad even zoeken voordat ik wist welke pooltjes ik moest doorverbinden, maar in principe viel het fabriceren van die 'schakelkabel' wel mee.

De 5150II heeft oorspronkelijk 3 footswitches; 1 knop om te schakelen tussen clean/crunch, 1 knop om de efffectsloop aan/uit te schakelen, en 1 knop om het lead-kanaal te activeren.

Aangezien ik de effectsloop altijd aan wil hebben (i.v.m. noisegate b.v., en de G-Major is geen 'toon-vreter' als er geen effecten gebruikt worden) heb ik de 7-Pins footswitch-plug op intern ge-'hotwired' zodat de effectsloop altijd aanstaat zodra ik de plug er in steek. De overige 2 schakelingen (clean/crunch en lead aan/uit) kan ik dan via MIDI door mijn G-Major laten schakelen.

De 'hotwire' zit dus in het kabeltje wat van de G-Major naar de 5150II loopt, en niet in de top zelf.
Het klinkt in ieder geval ingewikkelder dan het daadwerkelijk is. :D

Ik heb zelf maar 2 keer op een 5150 (versie 1) gespeeld, dus ik weet niet wat het verschil is op die amp tussen crunch aan of uit.

Voor zover ik weet heeft de 5150 (versie 1) een rhythm (lees crunch)-kanaal en een lead-kanaal met een gedeelde EQ, du het enige verschil tussen de 2 kanalen zou de hoeveelheid gain zijn. :-?

Anyway, de G-Major zorgt er iig voor dat ik het mmeeste uit deze top kan halen, en ik weet zeker dat dit ook geldt voor de originele 5150.
Een beetje EQ, reverb en delay zal wonderen doen voor je cleane geluid op die top...

dennis808
12 februari 2004, 02:11
Het was inderdaad even zoeken voordat ik wist welke pooltjes ik moest doorverbinden, maar in principe viel het fabriceren van die 'schakelkabel' wel mee.

De 5150II heeft oorspronkelijk 3 footswitches; 1 knop om te schakelen tussen clean/crunch, 1 knop om de efffectsloop aan/uit te schakelen, en 1 knop om het lead-kanaal te activeren.

Aangezien ik de effectsloop altijd aan wil hebben (i.v.m. noisegate b.v., en de G-Major is geen 'toon-vreter' als er geen effecten gebruikt worden) heb ik de 7-Pins footswitch-plug op intern ge-'hotwired' zodat de effectsloop altijd aanstaat zodra ik de plug er in steek. De overige 2 schakelingen (clean/crunch en lead aan/uit) kan ik dan via MIDI door mijn G-Major laten schakelen.

De 'hotwire' zit dus in het kabeltje wat van de G-Major naar de 5150II loopt, en niet in de top zelf.
Het klinkt in ieder geval ingewikkelder dan het daadwerkelijk is. :D

Ik heb zelf maar 2 keer op een 5150 (versie 1) gespeeld, dus ik weet niet wat het verschil is op die amp tussen crunch aan of uit.

Voor zover ik weet heeft de 5150 (versie 1) een rhythm (lees crunch)-kanaal en een lead-kanaal met een gedeelde EQ, du het enige verschil tussen de 2 kanalen zou de hoeveelheid gain zijn. :-?

Anyway, de G-Major zorgt er iig voor dat ik het mmeeste uit deze top kan halen, en ik weet zeker dat dit ook geldt voor de originele 5150.
Een beetje EQ, reverb en delay zal wonderen doen voor je cleane geluid op die top...