PDA

View Full Version : welke 2de nieuwe bas?



-No Acces-
25 januari 2004, 20:13
ok deze vraag zal wel al vaak zijn gesteld, maar ik kon het nergens goed vinden. :oops:

Nou ik heb dus een nieuwe bas nodig. Maar nu weet ik niet welke...
ik dacht aan een fender jazz. Ik heb al gelezen dat er veel
verschil zit tussen een mexiacaanse en een uit de USA. ik
was laatst in een winkel en toen zag ik een fender jazz uit
USA voor 800 euro. is dit veel? een mexicaanse koste daar
rond de 500 euro. is dit goed kwa prijs/kwaliteit of heb je voor
hetzelfde geld betere bassen?

Wat vinden jullie een echt goeie bas in het budget van niet meer als 800 euro?? stijl wat ik speel= rock/punk/pop

Alvast bedankt!

buuck
25 januari 2004, 20:16
800 voor een amerikaan is niet duur. 500 voor een mex ook niet, als ze allebei nieuw zijn.. ik zou met dat geld wat je hebt beter opzoek gaan naar een 2e handse. warwick misschien iets? staan ook wel andere leuke dingen voor dat geld aangeboden... je kunt natuurlijk ook voor een leuke precision gaan.

AST
25 januari 2004, 20:20
ik heb zelf een Fender jazz bass V (mexicaans) gekocht.. deze was 600 euro nieuw... ik kan niet anders zeggen dan dat het een lekkere gitaar is.. een mooi diep geluid, en zuiver geluid, en dat voor een mooi prijsje

MuNKeY
25 januari 2004, 20:34
jazzbasje is natuurlijk altijd mooi

maar volgensmij is de musicman SUB ook zo rond de prijs van een amerikaanse jazz
en dat is toch wel een mooi gitaarpop/punk basje

jensie
25 januari 2004, 21:02
ik was laatst in een winkel en toen zag ik een fender jazz uit
USA voor 800 euro. is dit veel?
Alvast bedankt!

wat dat zeker 1ste hands?
of was het geen highway one bassje?
anders is 800 euro een mooie prijs voor een nieuwe fender usa jazz

Clunk
25 januari 2004, 21:22
mja... die sub.. hmmz.. dan koop ik liever een tweedehands stingray ... leg ik 200 Euro bij.. maar dan heb je wel het 'echte' werk

-No Acces-
25 januari 2004, 21:27
jah die fender uit de usa is 1ste hands jensie. Die sub die lijkt me ook wel wat, maar is die echt beter dan een fender uit usa? Ik heb ook een warwick gezien die ik wel mooi vind, de Warwick RockBass Corvette Basic. Is deze ook goed? hmm jah een stringray is natuurlijk beter maar zoveel geld heb ik niet.

buuck
25 januari 2004, 21:29
ik zou niet voor een rockbass gaan, zou dan echt voor een goeie gaan.

-No Acces-
25 januari 2004, 21:32
Welke is dan echt goed?

buuck
25 januari 2004, 21:41
mja ik zou persoonlijk voor een warwick streamer stage 2 gaan :D

dude, je moet gwoon zelf ff dingen uitproberen in de winkel

Clunk
25 januari 2004, 21:48
er zijn ook veel slechte amerikanen.(fender)

maarreh... als je tweedehands koopt.. heb ik er ook best een dubbel gevoel bij: waarom staat ie tekoop denk je dan.. is hij dan goed?

ik denk: je moet serieus vet veel uit gaan proberen.. met ons advies in je achterhoofd.. maar zelf conclusies trekken.. die rockbasjes schijnen niet sclecht te zijn

maar rij je naar duitsland.. koop je daar een FAME.. met dezeldfde electronica.. zelfde sound...MOOIER afgewerkt.. en het halve gled.. ken je ook blij zijn.

-No Acces-
25 januari 2004, 21:48
@ buuck

Ja dat ga ik ook doen/ heb ik gedaan

ma ik ben linkshandig..en dat hebben ze bijna nooit in de winkel staan...en het speelt toch wel anders op een omgedraaide bas...

Clunk
25 januari 2004, 21:50
idd... dat is balen.

speel je al lang linkshandig dan?

misschien ken je nog omgedraaid leren bassen.
dat doet onze gitarist ook. want dan heb je een veel groter aanbod.

dan moet je in eerste instantie op de sound uitgaan denk...
balen voor je. moet je alsnog iets bestellen denk, waarvan je niet helemaal zeker weet wat je krijgt,..

-No Acces-
25 januari 2004, 21:55
hmm ok.. maar zo'n FAME zijn die goed? ik heb er nog nooit van gehoord...ik wil het liefst een beetje een goeie bas kopen waar ik dan weer een tijdje mee voorruit kan....

jah ik speel al lang linkshandig...ik denk echt niet dat ik het nog andersom krijg geleert :( ... het aanbod is indd veel kleiner...en tis duurder en je moet langer wachten voor die ie binnen is.... en zoals je zei je weet niet zeker wat je krijgt....

niels_r
25 januari 2004, 22:05
Check sowieso eventjes de bassen van Yamaha.. veel kwaliteit voor het geld.

Linkshandig heb ik geen ervaring mee, hoor wel vaker dat ze lastig te krijgen zijn. Misschien kun je een keertje in Duitsland bij Musik Productiv gaan kijken, daar hebben ze vrij veel linkshandig spul (en ontiegelijk veel rechtshandig ;))

-No Acces-
25 januari 2004, 22:09
keej zal ik doen 16361!!
Waar ligt die winkel ergens dan?

AntY
25 januari 2004, 22:19
fame wordt goed aangeschreven. ik heb er zelf nog nooit op gespeeld.


trouwens, ikmerkte zelf dat mn geluid flink vooruit ging met het kopen van een goeie amp. dat is eigenlijk veel belangrijker dan een goede bas.

wat voor amp heb je nu?

-No Acces-
25 januari 2004, 22:23
Ik heb nu een Aria AB 50 Watt versterker....naar mijn menig niet erg goed...

niels_r
25 januari 2004, 23:28
keej zal ik doen 16361!!
Waar ligt die winkel ergens dan?

Die winkel ligt een eindje Duitsland in, zeg maar rechts van Enschede. Check anders http://www.musik-produktiv.de even.

Volgens mij wel zo'n beetje de grootste muziekzaak in Europa?

-No Acces-
26 januari 2004, 07:33
hmm das vanaf hier +/- 5 en een half uur rijden heen en terug..

niels_r
26 januari 2004, 08:36
Voor mij is het 2 uur heen en 2 uur terug, maar zeker weten de moeite waard. Wij hebben er laatst met de band een dagje uit van gemaakt in de vakantie. Volgens mij hebben ze er vrij veel linkshandig, anders mail/bel je er even naar toe.

Even 2 fotootjes (sorry voor de grootte, kon niet kleiner :D):
http://www.musik-produktiv.de/graphics/fotoclips/03/abt03big01.jpg

http://www.musik-produktiv.de/graphics/fotoclips/03/abt03big04.jpg

Succes,

Niels

AntY
26 januari 2004, 12:14
die aria is ook naar mijn mening niet goed, ik heb de 30W versie voor mijn voeten staan

als het je puur om het geluid gaat zou ik zelf een nieuwe amp kopen, daar merk je echt een stuk meer van dan van een nieuwe bas.

wat voor bas heb je nu? en is die goed speelbaar?

Pöl
26 januari 2004, 18:11
G&L L2000 Tribute ==> actief/passief, twee humbuckers, serie/parallel switching, "slap switch" (originele amerikaanse elektronica)

... als je 't mij vraagt de meest veelzijdige en een van de beste bassen voor die prijs!

www.glguitars.com , doorklikken naar "basses", daarna "tribute models"

(dealer in belgië: www.beatexplorer.be )

-No Acces-
26 januari 2004, 18:11
hmm jah...maar ik ga echt niet puur voor het geluid...maar dan nog...ik vind dat de bas zelf het meeste bepaald voor het geluid. ik speel in een oefenbunker op een 4x"12" cabinet... ik weet niet hoeveel watt..dus daar zit het kwa amp wel goed :D ...
Ik heb nu een Stagg BC 300-BK Left handed. Niet een erg goeie bas...gewoon een beginners dingetje. maar nu ben ik toch wel echt toe aan een nieuwe...dus ik zoek echt een nieuwe bas..omdat dat echt veel beter speelt...ik heb al op veel betere bassen gespeelt...en dat was echt geweldig!...

@16361
Ik zal zeker eens proberen om naar die winkel te gaan!..ligt een beetje aan mijn ouders :-? ..maar thnx!!

-No Acces-
26 januari 2004, 18:20
G&L L2000 Tribute ==> actief/passief, twee humbuckers, serie/parallel switching, "slap switch" (originele amerikaanse elektronica)

... als je 't mij vraagt de meest veelzijdige en een van de beste bassen voor die prijs!

www.glguitars.com , doorklikken naar "basses", daarna "tribute models"

(dealer in belgië: www.beatexplorer.be )


hmm jah die bas lijkt me inderdaad wel goed! maar zijn die wel linkshandig te krijgen?maar thnx!

Pöl
26 januari 2004, 18:35
-No Acces- , als je iets meer weet over de verkrijgbaarheid van linkshandige tributes in de benelux, laat dan iets weten, ik ben er ook naar opzoek. Thanx!

Bastijn
26 januari 2004, 20:00
voordeel van yamaha:
ze hebben van praktisch elke bas een linkshandig model.

bassopotmus
27 januari 2004, 12:06
jongens wat me opvalt is dat de topic starter het heft over een jazzbass en iedereen gaat ineens warwick en SUB en Fame roepen.

Maar ik denk inderdaad dat een goede amp een hele goede investering in je sound zou zijn. Daarna kan jeje nog afvragen heb ik wel een nieuwe bas NODIG? dan pas welk model, merk, kleur

Janus1
27 januari 2004, 18:28
Hier nog een link met wat meer info over MTD Kingston basgitaren

http://members.chello.nl/~w.m.huetink/bass/basarchief/mtd.html

-No Acces-
27 januari 2004, 21:18
-No Acces- , als je iets meer weet over de verkrijgbaarheid van linkshandige tributes in de benelux, laat dan iets weten, ik ben er ook naar opzoek. Thanx!

Zal ik je dan zeker laten weten!! ik ga binnekort denk ik naar zo'n beurs en dan zal ik het zeker eens navragen!

en voor de res iedereen thnx voor de reacties! maar weet iemand of yamaha een goede jazz heeft? en zo ja welke? binnen mijn budget dan :P
kweet ut.. kheb veel vragen haha :oops:

-No Acces-
27 januari 2004, 21:56
hey ik zag op marktplaats dit staan:

De bas is van een zwaar onderschat Japans merk Bass Collection, actieve PU, zeer snelle nek met
zeer goed uitgebalanceerde body. Geschikt voor alle stijlen van slapbas tot blues...
Goudkleurige mechanieken, rosewood toets, nieuwe GHS BassBoomer-snaren.
Moet weg wegens volledige overschakeling op 5-snarenbas (ook een Bass Collection, dat wil toch wel iets zeggen!)400 Euro is de vaste prijs...als je hem zelf komt halen, verminder ik de prijs met 50 Euro!


Het is een Linkshandige Basscollection SB-320L Honeyburst.
link foto: http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/basgitaren/6328.jpg

weet iemand hier of dit een goede bas is? voor/nadelen? en ook of hij niet te duur is?

alvast bedankt!

John P
8 februari 2004, 00:08
Ik vind dit prima bassen voor weinig; zeker doen, als je gecheckt hebt of er geen dode plekken op de hals zijn en de stemmechanieken fatsoenlijk werken etc. Nooit zo maar kopen!