PDA

View Full Version : gibson elementen aanpassen VERVOLG



glacius
25 januari 2004, 18:55
het vervolg op het verwijderen van de element-kapjes van mijn gibson les paul standard honeyburst ...

na veel gezwam en nutteloze discussies over die kapjes of het uit maakt qua geluid heb ik HET antwoord :

JA het maakt verschil en JA het geluid word er stukken beter van !

geluid lijkt wel ''helderder'' als je clean speelt en ''echter'' met oversturing

minder ''knijperig/geknepen'' zeg maar ... het ''jazz'' geluidje gaat eraf.

qua uiterlijk van het element zijn we het over eens dat het persoonlijk is maar naar mijn gevoel is de gitaar zowel qua geluid als uiterlijk en sterk op vooruit is gegaan.

ik heb er gister ook ffies een setje safety straplocks op gezet en nu is de gitaar 100% top , ik kan er nix negatiefs over zeggen...

ik hoop dat het een beetje duidelijk is hoe ik het uitgelegd heb .. helaas heb ik geen geluidsfragment van before and after ...
dat is wegens gebrek aan opname apparatuur ..

greetzz glacius

NeeraDJ
25 januari 2004, 19:08
Hmm toch weird dude. Zo'n kapje dempt de trillingen in de meeste gevallen niet, maar gelijdt ze. Alleen bij hele goedkope pups heb ik meegemaakt dat ze echt het geluid beïnvloeden. Maarja ik ga er niet over in discussie, of het nou tussen de oren zit of niet jij bent er tevreden mee

:-D

glacius
25 januari 2004, 19:12
het geluids verschil is merkbaar genoeg om te kunnen zeggen dat het niet tussen de oren zit, het valt zelfs mijn bandleden op dat hij beter is gaan klinken ...