PDA

View Full Version : The Grateful Dead



The Mule
25 januari 2004, 17:15
Ik heb het idee dat 'we' in Europa de Amerikaanse hype, de Deadheads, de enorme festivals, de Wall of Sound en de kwaliteiten van met name Jerry Garcia en Phil Lesh altijd een beetje hebben onderschat en op afstand vooral meewarig hebben bekeken. Door het gebrek aan aandacht en waardering heb ik helaas ook een aantal jaren in onzalige onwetendheid geleefd, maar gelukkig ben ik de schade al aardig aan het inhalen!

Ik ben erg benieuwd of er op dit forum ook (al dan niet stiekeme) Deadheads rondlopen, of anderen die een mening hebben over deze legendarische band en die zouden willen delen?

hoofd
25 januari 2004, 18:00
Een hele tijd geleden heb ik me er 's aan gewaagd...k vond het toen best wel behoorlijk niks, maar ik zal 't nog een kans geven, wat zijn aanraders?

The Mule
25 januari 2004, 18:51
Eigenlijk zijn alle live-optredens aanraders, en er zijn er letterlijk honderden op CD (legaal en bootleg) beschikbaar, maar qua studiowerk zou ik de albums 'American Beauty' en 'Workingman's Dead' eens checken, en dan platen als 'Anthem To The Sun' of 'Terrapin Station' voor het contrast ernaast leggen.

andy
30 januari 2004, 20:45
Ik vond de studio platen altijd 3 keer niks, ik verbaasde me daarom ook over die enorme hype idt in Amerika. Maar ik zag op TV een keer een live concert, ik meen een opname van Rockpalast en moet zeggen dat ik dat wel aardig indrukwekkend vond.

The Mule
31 januari 2004, 10:20
http://www.jungle.net/deadhead/stages/walsound.gif

Het is ook echt een live-band in optima forma. Hierboven trouwens een plaatje van de wereldberoemde 'Wall of Sound'.

Elk instrument werd optimaal benut en versterkt, er zat een hele wetenschap achter...

Chris Wolstenholme
31 januari 2004, 13:11
:o


wetenschap? :-? doppen in, dat is wetenschap

The Mule
31 januari 2004, 13:16
Alleen DAT wisten ze destijds nou nog net niet... :wink:

NeeraDJ
2 februari 2004, 19:28
Ik had een keer een special gezien, en wat covers gehoord. Ik vond het echt wat hebben, maar ben geen fan ofzo. Volgens mij zeiden ze dat de Death veel aandacht kreeg van hippies e.d. en daarom een beetje een negatief imago kregen. Toen ik ze hoorde vond ik het echter echt coole muziek gewoon.