PDA

View Full Version : Vreemde pedalen



Fuhgawz
25 januari 2004, 13:27
Ik denk dat deze wel in aanmerking komt voor de titel 'Vreemdste pedaal ooit':
http://www.3mspedals.com/triwave/jt_jewel49a91d625.jpg

Vergeet niet naar de geluidsbestanden te luisteren op de website (http://www.3mspedals.com/triwave-hear.html).
Waar ga je zoiets ooit voor nodig hebben? :???:

sash
25 januari 2004, 13:49
URL?

Nou ben ik benieuwd, hoe zet je zoiets aan :D

savecracker85
25 januari 2004, 13:59
http://www.3mspedals.com/triwave-hear.html
staat trouwens in z'n bericht


hehe ik vind het wel een cool dingetje hoor :D ....Maargoed waarvoor je dat ding nou werkelijk nodig zou hebben....je overtreft iniedergeval wel in een keer je mede gitaristen qua effecten :D

birt
25 januari 2004, 14:43
de meeste geluiden zijn gewoon lelijk, en waar zit de gitaar in die geluiden? :o

francis
25 januari 2004, 15:35
Inderdaad, waar is het plezier van gitaar spelen dan nog, ik snap er niets van.
ONBRUIKBARE BULLSHIT.

Mithrandir
25 januari 2004, 15:41
De triwave picogenerator is echt supervet, maar je moet er wel mee om kunnen gaan en een beetje creatief zijn. Ik zou er graag een willen hebben.

Wilson
25 januari 2004, 15:55
het is volgens mij helemaal niet voor gitaar

"triwave picogenerator: a soundshimmer noise device"

noise is het zeker

Mithrandir
25 januari 2004, 15:58
Je kan hem ook voor gitaar gebruiken, experimentele noise is cool man.

zelfde pedaal in een ander jasje:
http://www.3mspedals.com/triwave/glazed_ceramic_by_chesterf4.jpg

het is namelijk een bouwpakketje, je kan ze wel kant en klaar kopen, maar de bedoeling is dat je hem als een kit koopt en zelf in elkaar knutselt.

savecracker85
25 januari 2004, 16:15
ja als je op die site rondkijkt zie je wel meer leuke pendalen
deze vind ik bv ook wel bruut 8-)
http://www.3mspedals.com/atoner/jtcollage.jpg

V!N
25 januari 2004, 21:27
Ik ga ook zeker nog eens zo'n pico-generator maken ! :) Als je het niet bruikbaar vindt, mankeert er iets aan je creativiteit.

Ik heb in m'n hoofd alweer een paar nummers af waar ik dit effect bij nodig heb en als het kan ook nog een white- en pink noise-generator.

Robbert
25 januari 2004, 21:29
Het is tegenwoordig 4MS, 3MS bestaat niet meer omdat ze gesued zijn.

Daarbij komt dat het butt-ugly pedalen zijn, met veel te veel mogelijkheden. Je bent een jaar bezig met tweaken van zo'n geval.

V!N
25 januari 2004, 21:48
Het is tegenwoordig 4MS, 3MS bestaat niet meer omdat ze gesued zijn.

Daarbij komt dat het butt-ugly pedalen zijn, met veel te veel mogelijkheden. Je bent een jaar bezig met tweaken van zo'n geval.


Welke heb jij allemaal dan nu ? En welke daarvan heb je zo bestelt en welke zelf gebouwd ?

Mitch
25 januari 2004, 21:55
Als dit al het gekste pedaal moet zijn......jullie lezen bieke's posts nooit op HC zeker ? :D

Mithrandir
25 januari 2004, 22:16
Ik komt niet op HC, dus dat kan wel kloppen.

Robbert
25 januari 2004, 22:29
Welke heb jij allemaal dan nu ? En welke daarvan heb je zo bestelt en welke zelf gebouwd ?

Ik als gezonde jongen, met goede ogen en een objectieve visie, kom tot die conclusie :D

Ga mij nou niet wijs zitten maken dat een pedaal met 20 knoppen MAKKELIJK en EENVOUDIG te bedienen is. Dat zijn teveel parameters waarmee je te maken krijgt.

Moet je iets zelf bouwen en/of bestellen om er enig verstand van te hebben?


Overigens, er hoeft geen spatie voor een vraagteken :razz:

V!N
25 januari 2004, 22:47
Ik als gezonde jongen, met goede ogen en een objectieve visie, kom tot die conclusie :D

Moet je iets zelf bouwen en/of bestellen om er enig verstand van te hebben ?

Je wekte de indruk dat je er meerdere hebt (gebouwd) en hier niet tevreden over bent.
Ik was wel benieuwd welke dit dan waren en de redenen waarom ze voor jouw gebruik niet voldoen, maar kon van tevoren niet aanvoelen dat jij aan de hand van een paar plaatjes alles al weet .. :roll:


Ga mij nou niet wijs zitten maken dat een pedaal met 20 knoppen MAKKELIJK en EENVOUDIG te bedienen is. Dat zijn teveel parameters waarmee je te maken krijgt.

Bij de Picogenerator is dat ook de bedoeling. Dat apparaatje is het beste te vergelijken met een synthesizer met een stuk of vier LFO's met elk hun eigen parameters die je nodig hebt om tonen te genereren.
Wat je hier zegt staat gelijk aan klagen dat je gitaar teveel fretten heeft.

Robbert
25 januari 2004, 22:53
:roll:

Mithrandir
25 januari 2004, 22:55
Je kunt gewoon lekker aan al die knoppen draaien tijdens het spelen, ik zou nog niet weten hoe ik het in een nummer moet toepassen, maar het lijkt me geweldig :) En zo'n ding moet niet makkelijk te bedienen zijn, hoe meer knoppen hoe beter.

Mitch
26 januari 2004, 00:20
En dan zijn er mensen die klagen dat een RMC3 al te ingewikkeld is :D

hadv
27 januari 2004, 21:42
waarmee maar weer is aangetoond dat een pedaal niet goed hoeft te klinken als het er maar gek uitziet

de gemiddelde gitaarnetter moet nu toch al z'n centen tellen om te kijken offie dit niet ook MOET hebben :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz:

V!N
27 januari 2004, 22:10
Je kunt gewoon lekker aan al die knoppen draaien tijdens het spelen, ik zou nog niet weten hoe ik het in een nummer moet toepassen, maar het lijkt me geweldig :) En zo'n ding moet niet makkelijk te bedienen zijn, hoe meer knoppen hoe beter.


Kijk, jij snapt het. Het is een synthesizer zonder klavier, maar waar je met de LFO's je tonen moet zien te krijgen. Dan kan ik ook geen genoeg knopjes hebben. :)

In het psychedellische tijdperk is er genoeg met rare bizarre synthesizers geprutst voor de meest waanzinnige geluiden.

Maar ook tegenwoordig zijn er nog rare en bruikbare voorbeelden te noemen. Het einde van Karma Police van Radiohead bijvoorbeeld.

Mithrandir
27 januari 2004, 23:18
Ik ken het idee wel van soft-synthesizers (of bijvoorbeeld de vocator van NI) waar je ook een wave-file (of een live-input) als input kan gegeven en met diverse oscilatoren en parameters de meest weirde fx en loops kunt creeeren.

http://home.hccnet.nl/e.duinsbergen/vokator.jpg

bij dit ding geld natuurlijk ook: overdaad schaad.

sash
29 januari 2004, 16:19
Je kunt gewoon lekker aan al die knoppen draaien tijdens het spelen, ik zou nog niet weten hoe ik het in een nummer moet toepassen, maar het lijkt me geweldig :) En zo'n ding moet niet makkelijk te bedienen zijn, hoe meer knoppen hoe beter.


Kijk, jij snapt het. Het is een synthesizer zonder klavier, maar waar je met de LFO's je tonen moet zien te krijgen. Dan kan ik ook geen genoeg knopjes hebben. :)

In het psychedellische tijdperk is er genoeg met rare bizarre synthesizers geprutst voor de meest waanzinnige geluiden.

Maar ook tegenwoordig zijn er nog rare en bruikbare voorbeelden te noemen. Het einde van Karma Police van Radiohead bijvoorbeeld.

Koop dan gewoon een synthesizer.

Vin je bent een aardige gozer, maar je krijgt de laatste tijd te veel van het 'alles kan goedkoper en is pas goed als je het zelf maakt' principe.

V!N
29 januari 2004, 18:37
Je kunt gewoon lekker aan al die knoppen draaien tijdens het spelen, ik zou nog niet weten hoe ik het in een nummer moet toepassen, maar het lijkt me geweldig :) En zo'n ding moet niet makkelijk te bedienen zijn, hoe meer knoppen hoe beter.


Kijk, jij snapt het. Het is een synthesizer zonder klavier, maar waar je met de LFO's je tonen moet zien te krijgen. Dan kan ik ook geen genoeg knopjes hebben. :)

In het psychedellische tijdperk is er genoeg met rare bizarre synthesizers geprutst voor de meest waanzinnige geluiden.

Maar ook tegenwoordig zijn er nog rare en bruikbare voorbeelden te noemen. Het einde van Karma Police van Radiohead bijvoorbeeld.

Koop dan gewoon een synthesizer.

Vin je bent een aardige gozer, maar je krijgt de laatste tijd te veel van het 'alles kan goedkoper en is pas goed als je het zelf maakt' principe.


Ik vind jou soms ook wel ok, maar je roept nu ineens rare theorieën over mij .. :-?
Waar je die op baseert weet ik niet, daarom heb ik likever dat je ze in het vervolg voor je houdt of - als je het echt niet kan laten - het er eerst met mij over hebt.

Het gaat in dit onderwerp over een synthesizer waar ik wel oren naar heb. Dat dit effect toevallig ook als doe-het-zelf pakket te bestellen is, staat daar los van ..