PDA

View Full Version : Ibanez DT420 Destroyer laten overkomen uit Amerika?



Echoes
25 januari 2004, 11:49
Mijn oog is gevallen op deze gitaar
http://namm.harmony-central.com/SNAMM02/Content/Ibanez/PR/ST420BP.html

Maar nu is hij volgens mij alleen verkrijgbaar in Amerika. Is er een mogelijkheid om zoiets te laten importeren en wat kost het?
Kan dat via Serlui ofzo? Of gewoon via een gitaarwinkel?
Meer mensen die zoiets gedaan hebben?

Exitinside
25 januari 2004, 12:13
Hallo

Ik heb een rooie destroyer voor 350 euro op gitaarmarkt gezien.

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=17723

Echoes
25 januari 2004, 12:27
ook gezien ja, volgens mij is die al verkocht en hij heeft veel gebruikerssporen zegt ie.
Ik vind die zwarte tevens mooier maar daar is maar een beperkte oplage van gemaakt zie ik nu.

MAar het gaat me meer om het importeren, of dat te doen is.

AntY
25 januari 2004, 13:31
ik heb die advertentie ook gezien, maar ik vertrouw die verkoper niet zo......

hij had een foto laten zien van hemzelf met die gitaar; kan er nooit veel verstand van hebben, mensen met een hoofddoekje zijn niet metal!

8-)

ben???
25 januari 2004, 13:40
kale metalheads zijn idd niet te vertrouwen: en waarschijnlijk issie al verkocht :)































die verkoper is dus roadkill van dit forum :)

AntY
25 januari 2004, 13:42
ik ken nog wel een andere kale metalhead, die is ook niet te vertrouwen ( :D )

maar goed.... nu weer on-topic


als je die destroyer laat overkomen, kan je rekening houden met de transportkosten, en over de gezamenlijke prijs van gitaar en transport nog eens 23% btw en invoerrechten.

dat maakt het minder interessant.

Anders Destium
25 januari 2004, 14:00
Je kunt de gitaar beter uit Japan laten komen dan uit de VS als je hem wilt gaan importeren, de redenen hiervoor zijn:
- De gitaar is goedkoper dan in de VS
- Je hebt een veel kleinere kans dat hij door de douane wordt onderschept dan wanneer hij uit de VS komt. Je moet jezelf natuurlijk niet gelijk rijk rekenen maar als je die 22% kunt ontlopen is dat altijd meegenomen :wink:

Trouwens: Ik ken degene die de Destroyer II van Roadkill heeft gekocht érg goed, dat ben ik namelijk :lol:

De gitaar moet eigenlijk gerefinished worden (de lak is écht in slechte staat, heel veel krassen, butsen en lelijke "correcties"). Ik heb het nagevraagd en dat zorgt niet voor een daling van de collector-waarde. Als je dat doet heb je wel een enorm vette gitaar! Hij ziet er van 2 meter en verder ontzettend goed uit, alleen wordt dat minder als je van dichtbij gaat kijken (veel minder :wink: ). Hij speelt en klinkt uitstekend moet ik zeggen, een stuk beter dan ik had verwacht!

Ik weet nog niet wat ik er mee ga doen, verkoop behoort ook tot de mogelijkheden. Als je serieus geinteresseerd bent moet je maar een privebericht sturen.

Foto's staan hier:
http://www.freewebs.com/anders_d/ibanezdestroyerii.htm

Echoes
25 januari 2004, 14:54
ik kan dus wel rekenen op zo'n 100 euro voor het halen van zo'n gitaar naar Nederland

Anders Destium
25 januari 2004, 15:04
Ik zou zelf rekenen op minstens E200 voor het verzenden alleen al, en daar kan dus ook nog belasting overheen komen :(

Echoes
25 januari 2004, 15:05
dat dat zoveel kost :(

echt klote dat ze die dingen niet in Nederland verkopen

Anders Destium
25 januari 2004, 15:54
Als je die van mij overkoopt heb je het originele type, als je die laat refinishen blaas je die reissue helemaal weg :lol: Volgens mij is het inclusief refinishen (zo'n E120-150 afhankelijk van je wensen) nog steeds goedkoper dan een DT420 uit de VS halen :wink:

Echoes
25 januari 2004, 16:08
hoeveel vraag je ervoor dan?

Anders Destium
25 januari 2004, 18:23
E350 is de vaste prijs, maar dan krijg je er wel een (gigantische) koffer bij waar hij in past. Dat laatste is bij Explorer-type gitaren altijd een groot probleem vanwege de onhandige vorm :)

Ik heb er ook E350 voor betaald, eigenlijk zelfs meer omdat ik een andere gitaar ontzettend goedkoop heb ingeruild. Ik wilde die gitaar graag kwijt en Roadkill wilde hem graag hebben, alleen had hij niet voldoende geld...

Stuur maar een pm als je serieus geinteresseerd bent. Ik heb de komende 2 weken absoluut geen tijd, maar ik kan ook best wat meer foto's maken als je dat graag hebt. Ik hoef de gitaar ook niet persé kwijt, als ik hem over een paar maanden nog heb ga ik hem zelf opknappen :) Het probleem nu is dat ik 2 gitaren heb die ik compleet aan het verbouwen ben, een 3e hobby-project zit er even niet in :wink:

Echoes
25 januari 2004, 18:28
kun je mij anders emailen op geensen@multiweb.nl ?

FNaRK
25 januari 2004, 18:44
:evil:
ANDERS D. IS EEN VERRADER !!!!!


goddomme mijn ex-Destroyer verkopen :evil:


maar goed om te horen dat 'ie vet klinkt.....ik had je al verteld dat 'ie als een beest speelt !!

Echoes
25 januari 2004, 20:30
een verrader? Verkoop je gitaar dan niet 8-)

Anders Destium
25 januari 2004, 20:56
:evil:
ANDERS D. IS EEN VERRADER !!!!!


goddomme mijn ex-Destroyer verkopen :evil:


maar goed om te horen dat 'ie vet klinkt.....ik had je al verteld dat 'ie als een beest speelt !!

Tja, de enige reden dat ik die Destroyer wel wilde was omdat ik persé dat zwarte gedrocht uit mijn zicht wilde hebben, en geen minuut langer wilde wachten :roll: Ik had zelfs op die avond al gezegd dat ik nog niet wist wat ik er mee zou aanvangen :razz:

Omdat mijn geldboom is omgekapt moet ik het nu ook op een normale manier zien te rooien allemaal, en dat valt helemaal niet mee :oops:

FNaRK
25 januari 2004, 20:58
je weet niet wat ik er voor terug heb gekregen :wink:

en wbt die DT420: ik heb toendertijd ook geinformeerd...gitaar is idd niet in nederland verkrijgbaar, alleen zijn goedkopere broertje (DT120 ??)

Anders Destium
25 januari 2004, 21:00
kun je mij anders emailen op geensen@multiweb.nl ?

Ik meel je iets later op de avond, ik moet nu even weg...

En die S520 STINKT :lol: Ik zou die ruil ook hebben gemaakt als ik Roadkill was geweest :o

Echoes
25 januari 2004, 21:08
hee Roadkill, hoe kom jij dan aan die Destroyer? Hij is uit 1982?
en waarom deed j'm weg dan?

Anders Destium
25 januari 2004, 22:15
Ik ben bezig met een meeltje te schrijven voor je Echoes waarin ik ook het verhaal van Roadkill en de Destroyer zal vertellen:

> Roadkill : ZUURRRR :-D


Als er nog mensen geinteresseerd zijn in plaatjes van de betreffende Destroyer II, ik heb net nog even wat extra foto's op mijn site gezet:

http://www.freewebs.com/anders_d/ibanezdestroyerii.htm

FNaRK
25 januari 2004, 23:31
Destroyer is idd uit '82
maar: hals is gescheurd, lak is beschadigd, elementen piepen en kraken
oftewel er valt niet fatsoenlijk op te spelen :???:

Anders Destium
25 januari 2004, 23:35
Nee, jíj kunt er niet fatsoenlijk op spelen, maar dat behoeft geen uitleg :razz:
Ik heb nog geen last gehad van de gescheurde nek (en daar heb je ook niets over gezegd :evil: )

JvD.
25 januari 2004, 23:50
bijkman in amster dam heeft een zwarte

jorrit
26 januari 2004, 10:39
Nee, jíj kunt er niet fatsoenlijk op spelen, maar dat behoeft geen uitleg :razz:
Ik heb nog geen last gehad van de gescheurde nek (en daar heb je ook niets over gezegd :evil: )


oeps...... 8-)

Echoes
26 januari 2004, 11:49
bijkman in amster dam heeft een zwarte
welke soort destroyer? Dtx120 zeker?

Echoes
9 maart 2004, 20:54
ik ben blij met m'n Destroyertje hoor.. :) En ik verkoop'm nooooit meer :D

FNaRK
9 maart 2004, 21:34
dat dacht ik toen ook :-D

anyway...zorg goed voor haar !!

Echoes
9 maart 2004, 21:37
uiteraard, mijn gitaren zijn allemaal heilig :razz:
Maar mijn gitaren gaan absoluut voor geen goud de deur uit! Ook mijn squiertje niet.

Van wie heb jij die gitaar trouwens gekocht Roadkill?

Echoes
9 maart 2004, 21:38
uiteraard, mijn gitaren zijn allemaal heilig :razz:
Maar mijn gitaren gaan absoluut voor geen goud de deur uit! Ook mijn squiertje niet.

Van wie heb jij die gitaar trouwens gekocht Roadkill?

Echoes
9 maart 2004, 21:39
uiteraard, mijn gitaren zijn allemaal heilig :razz:
Maar mijn gitaren gaan absoluut voor geen goud de deur uit! Ook mijn squiertje niet.

Van wie heb jij die gitaar trouwens gekocht Roadkill?

JvD.
10 maart 2004, 07:50
Dijkman in amsterdam heeft een zwarte distrooyer staan.

gerrekat
10 maart 2004, 08:12
waarom zou je dat doen het si helemaal geen dure gitaar betere koop je hem hier en bespaar je je alle douane ellende!

Echoes
10 maart 2004, 10:02
ja leuk, maar die gitaren zijn hier dus niet echt te koop.
Maar ik heb er al eentje 2e hands gevonden hoor :)

gerrekat
10 maart 2004, 10:31
gewoon zoeken, ik weet zeker dat er in Duitsland dealers zijn die de Destroyer voeren!


trouwens je zou hem bij feedback toch ook moeten kunnen bestellen? dei hebben allerlei Ibanez gitaren dus waarom zouden ze geen destroyer kunnen betsellen?

gave dingen die Destroyers, IMO een van de mooiere Ibanezzen!

gerrekat
10 maart 2004, 10:32
gewoon zoeken, ik weet zeker dat er in Duitsland dealers zijn die de Destroyer voeren!


trouwens je zou hem bij feedback toch ook moeten kunnen bestellen? dei hebben allerlei Ibanez gitaren dus waarom zouden ze geen destroyer kunnen betsellen?

gave dingen die Destroyers, IMO een van de mooiere Ibanezzen!

Echoes
10 maart 2004, 10:35
ja maar dat hoeft niet meer want ik heb er al eentje :-D

Echoes
23 maart 2004, 17:44
zijn hier meer mensen die zo'n ding hebben?

MrUndo
23 maart 2004, 20:40
Niet laten doen:
- Het voltage in Nederland is vaak anders, het kan dus zijn dat je gitaar niet werkt.
- Ibanez, Gibson, ESP, Yamaha en nog een aantal merken verbieden alle Amerikaanse dealers hun producten naar Europa te exporteren, omdat ze hier hun eigen prijzen willen kunnen bepalen. Dus een Ibanez zal zowiezo niet gaan.

Als het voltage juist is kun je hooguit naar Amerika gaan, hem kopen en dan terug. Maar dan ben met vliegticket en overnachting meer dan 1600 euro kwijt waarschijnlijk :wink:
Gewoon in Nederland kopen dus :wink:

FNaRK
23 maart 2004, 20:58
- Het voltage in Nederland is vaak anders, het kan dus zijn dat je gitaar niet werkt.

Als het voltage juist is kun je hooguit naar Amerika gaan, hem kopen en dan terug. Maar dan ben met vliegticket en overnachting meer dan 1600 euro kwijt

:???:
voltage
gitaar :???:

waar - hoezo - leg uit
mijn gitaar werkt op batterijen, nog nooit last gehad van voltage-problemen...........