PDA

View Full Version : G-major patches



davinci77
25 januari 2004, 12:33
Het onderwerp is waarschijnlijk wel eerder aangedaan, maar misschien zijn er wat vorderingen geboekt...

De g-major is aan te sluiten aan de computer via midi, zodoende is het ook mogelijk om patches te maken en aan te passen en realtime te horen wat het doet. Ik gebruik hier zelf het programma Sounddiver voor en
is het mogelijk om die dingen op de computer op te slaan.

Zijn er mensen die hetzelfde doen en die patches willen uitwisselen?

Iced Dragon
25 januari 2004, 14:35
dat zou ik wel willen doen, maar moet wel eens weten hoe je alles aansluit.
je hebt een midikabel nodig en hoe sluit je die aan op de PC? via een USBstekker aan de andere kant vd kabel of zo?
en waar kan je dat programma vinden?

davinci77
25 januari 2004, 14:39
Midi kabel kan je bij een wat grotere gitaarzaak wel halen, volgens mij een euro of 25...
De mijne sluit ik aan op de "game-poort" van mijn geluidskaart en de andere kant naar de G-major uiteraard. Het programma kan je wel vinden als je even "googeld"...

Dirtypool
26 januari 2004, 00:28
googelt met een 't', Vas Bincent...135. ..remember :-D

Richard

ps, er gaat niets boven een vintage pedaaltje :-D ...zitten knopjes op, die zodra je erop drukt het beoogde effect behouden...geen format c :-D

Rob@tele
27 januari 2004, 12:32
Lijkt me een goed idee om patches uit te wisselen. Heb net
sounddiver 'gevonden' en ga er binnenkort mee stoeien. Werkt het al met firmware versie 1.26?

davinci77
27 januari 2004, 16:52
Ja, geen probleem. Niet alles wordt alleen benoemd zoals op de g-major, maar dat zijn maar een paar knoppen.
Ik gebruik het voornamelijk om programma's te maken en de sturingen van het pedaal aan te wijzen. (Niet dat dat zo vaak is...)
Het is tamelijk overzichtelijk, zeker om dat soort dingen te doen. Je hoort namelijk direct de wijzigingen die je op de computer doet.

Onlangs bijvoorbeeld per ongeluk alles gewist. (geen back-up gemaakt...) Aan de computer hangen, in grote lijnen alles neerzetten en in de oefenruimte met een laptopje alles fijntunen... 8-)

ieme
7 mei 2004, 17:49
Lijkt mij ook wel wat, kunnen we niet ergens een soort databank maken voor G-major patches?

gershwin5150
7 mei 2004, 18:51
Ik doe mee 8-)

Les Paul
7 mei 2004, 19:56
Ik doe mee 8-)

Ik ook....

davinci77
8 mei 2004, 11:36
Weet iemand hoe je zoiets opzet...? En welk programma gebruiken jullie daarvoor?