PDA

View Full Version : Fender Twin: enorm lawaai bij REVERB



Hempo
25 januari 2004, 10:56
Als ik bij mn Fender Twin de reverb een beetje hoog aanzet, en de presence staat zegmaar normaal, dan hoor je een hoge toon er door heen jakkeren. Dus als je niet speelt continu zo'n hoge piep. Hoe kan dit? wat kan je er aan doen?

Negative K3 fan
25 januari 2004, 12:34
dat klinkt als oscilatie, microfonische voorversterker buis of iets dergelijks, ik zou hem naar een amp tech brengen, of er één online raadplegen. Hier op het forum zwerven wel wat fender experts rond.

sash
25 januari 2004, 13:03
Twin Reverb met een presence regelaar?

Hempo
25 januari 2004, 14:30
TWIN, geen twin reverb.
Gewoon zo'n moderne buizenbak.

aad
25 januari 2004, 22:09
Als ik bij mn Fender Twin de reverb een beetje hoog aanzet, en de presence staat zegmaar normaal, dan hoor je een hoge toon er door heen jakkeren. Dus als je niet speelt continu zo'n hoge piep. Hoe kan dit? wat kan je er aan doen?

Kijk eens of het weg is als je je reverbtank verder bij je speaker weghaalt. Ik denk dat er rondzingen optreedt tussen die tank en je speaker.

Al
25 januari 2004, 23:40
Als ik bij mn Fender Twin de reverb een beetje hoog aanzet, en de presence staat zegmaar normaal, dan hoor je een hoge toon er door heen jakkeren. Dus als je niet speelt continu zo'n hoge piep. Hoe kan dit? wat kan je er aan doen?

Meestal kapotte buis of cathode bypass condensator. Probeer eens met ander buisjes voor de galm.

Al

Mr.Bluesbreaker
26 januari 2004, 17:44
kathode bypass profilator resonantie feedback oscillatie. Dat ha dik je ook zo wel kunnen vertellen Daniël. :-D