PDA

View Full Version : noise



abbys
24 januari 2004, 23:18
ik heb me een cort g254 amber aangeschaft ( nog geen foto ), een prachtig stuk, met een prachtig geluid, tot opeens out of the blue de single coils een vreselijke achtergrondnoise begonnen te produceren, terwijl de humb zen werk goed deed en het acoustic effect ( heb roland cube 30, prachtstuk) ook geen noise whatsoever liet horen, ook op singles ( waarom doen ze dat dan niet overal?)

Nu heb ik al geprobeerd de inputjack aan te spannen en de pickups wat te verlagen, maar dit helpt maar een beetje, weet iemand raad?

Soulflyhigh
25 januari 2004, 02:57
Was dit clean of met distortion?

abbys
25 januari 2004, 10:13
op het clean kanaal heb ik er constant last mee
voor distortion moet ik men lead kanaal pakken, hetwelke effecten heeft van brit combo tot acoustic ( dewelke de enige is ZONDER ENIGE noise ) en daarop varieert de noise van setting tot setting

is het nou gewoon dat ik met de single coils moet leren werken ofzo?
wel, zelfs als het zo blijft, de g250-254 is echt fantastisch, alleen is de afwerking op sommige piepkleine plaatsjes, vooral binnenin, minder, ook had ik last van 2 stukjes hout die er afkwamen toen ik de achterplaat er af haalde.

Lacrymosa
26 januari 2004, 08:53
Eigenlijk zou je ff je gitaar moeten shielden en goed aarden

zowiezo moet je eigenlijk bij iedere gitaar even de elektronica worden vervangen

CheerS!!

wietse
26 januari 2004, 09:09
Eigenlijk zou je ff je gitaar moeten shielden en goed aarden

zowiezo moet je eigenlijk bij iedere gitaar even de elektronica worden vervangen

CheerS!!
wat voor bullshit kraam jij nu weer uit , vervangen ?.... bij iedere gitaar ?
dus als je een gibson , prs e'd koopt doe je dat ook ?
wat een onzin als het goed werkt er afblijven.
shielden is altijd wel een goed idee , en de aarding controleren voor hetzelfde geld is er gewoon een draadje losgekomen.
maar elektronica vervangen dat doe je alleen als er iets stuk is.