PDA

View Full Version : ESP-ltd M-1000 ombouwen



Thom TK
24 januari 2004, 21:26
Ik wil een M-1000 kopen, maar deze bevat actieve elementen.
Ik wil hem dus ombouwen naar passief, maar klink hij dan nog goed? (omdat hij "afgestemd" is op actief).

Soulflyhigh
25 januari 2004, 03:00
Deze gitaar zal zonder actieve pick-ups ook prima klinken. Best een high end gitaar dus ik denk dat het hout (maple) in combinatie met goede pick-ups ook een goede sound zal geven.

ps waar heb je die m-1000 vandaan? ze zijn vrij lastig te vinden

yhcmarc
25 januari 2004, 11:44
is het nou een M-100 of M-1000 ?? .... maar iig, je kan er gewoon passieve elementen ingooien, maar dan zul je waarschijnlijk ook je potmeters moeten vervangen.

Marc

Ibanez RuleZ
25 januari 2004, 16:43
dat is niet waarschijnlijk; dat is zeker. een M1000 heeft een setje emg81's. de potmetertjes die daarbij zitten zijn 25k, passieve elementen hebben 250 of 500 k potmetertjes.

en waarschijnlijk klinkt die gitaar met passieve elementen alleen maar beter :).

Harrald

Thom TK
26 januari 2004, 10:21
Ik bedoel de M-1000.

Thanx voor de reacties!

Soulflyhigh
26 januari 2004, 12:22
Oeps sorry ik bedoelde idd M-1000. Heeft idd actieve EMG's.

Thom TK
30 januari 2004, 10:23
Weet iemand trouwens welke bekende artiesten op een ESp-ltd M-1000 spelen?
Ik zit namelijk te twijfelen of ik nou een japanner of een amerikaan wil nemen, vanwege de kwaliteit en het geluid (amerikanen zijn vaak iets beter).

BlackSun
30 januari 2004, 11:09
Worden er wel amerikaanse LTD's gemaakt dan?? Volgens mij komen die allemaal uit Korea.

Ibanez RuleZ
30 januari 2004, 11:50
en ESP is een japans bedrijf met een CUSTOMshop in de USA, dus ook al heb je gewone ESP's, dan zijn het altijd nog jappen

harrald

NeeraDJ
30 januari 2004, 12:21
dat is niet waarschijnlijk; dat is zeker. een M1000 heeft een setje emg81's. de potmetertjes die daarbij zitten zijn 25k, passieve elementen hebben 250 of 500 k potmetertjes.

en waarschijnlijk klinkt die gitaar met passieve elementen alleen maar beter :).

Harrald

Het is hoogstwaarschijnlijk dat ie er 500k potmeters in moet gooien hoor, de gitaar heeft toch humbuckers. De EMG 81 is geen slecht element, maar je moet wel van de output houden, ik weet nou niet wat je speelt maar voor Metal en stevige Rock is het een zeer geschikt element. Ik zou het eerst ff uitproberen met EMG's als ik jou was.

Soulflyhigh
30 januari 2004, 12:47
Weet iemand trouwens welke bekende artiesten op een ESp-ltd M-1000 spelen?
Ik zit namelijk te twijfelen of ik nou een japanner of een amerikaan wil nemen, vanwege de kwaliteit en het geluid (amerikanen zijn vaak iets beter).
Eehm op de m-1000 in ieder geval Chimaira maar er zullen er ongetwijfeld nog wel meer zijn. De ESP standards (en ik denk dat je dan vooral op de M II doelt) zijn idd allemaal Japanners. Deze Jappen zijn zeker beter maar denk wel aan een aantal dingen.

M-1000: EMG 81's, volume en tonepot, neck trough maple +rosewood

M II: Seymour Duncan's, alleen volume pot, Neck maple of rosewood en bolt-on

Misschien zijn dit een aantal dingen die je kan laten meewegen in je overweging.

suc6

Thom TK
31 januari 2004, 11:46
Is de M-1000 beter dan de M-II?
Het zijn volgens mij allebei japanners en ik weet niet of het kwalitatief zoveel scheelt.

BlackSun
31 januari 2004, 12:29
Koreaanse LTD's zijn ook van erg goede kwaliteit, en je kijgt vaak 'meer gitaar' voor je geld. De gitaren die LTD aflevert zijn niet te vergelijken met koreaanse gitaren van andere merken(die vaak kwalitatief matig zijn), laat je daar niet door misleiden.

maarten
31 januari 2004, 14:40
Eehm op de m-1000 in ieder geval Chimaira maar er zullen er ongetwijfeld nog wel meer zijn.



ik heb chimaira live op ltd's zien spelen. Wat ik trouwens wel vaker zie bij band die op esp zouden spelen.
Ill nino heb ik wel op esp's zien spelen maar even dacht ik dat er ook een ltd gebruikt werd.

machine head heeft hun hele nieuwe album op een ltd ingespeeld "omdat die toch vetter klonk" dan hun custom made esp's (oh die andere gitarist speelt normaal op een kelly dacht ik)
metallica heb ik een ltd zien gebruiken, evanescense (op die mooie rooie ec-1000 deluxe) ik heb de band die in t voorprogramma van life of agony speelde op een ltd zien spelen.. werderom op de ec-1000 deluxe

best veel ltd's of niet?

Thom TK
31 januari 2004, 20:59
Koreaanse LTD's zijn ook van erg goede kwaliteit, en je kijgt vaak 'meer gitaar' voor je geld. De gitaren die LTD aflevert zijn niet te vergelijken met koreaanse gitaren van andere merken(die vaak kwalitatief matig zijn), laat je daar niet door misleiden.

De M-1000 is een japanner, geloof ik.
Wat ik van ESP weet, is dat de deluxe series in japan worden gemaakt en de customshop in Amerika staat.

Soulflyhigh
1 februari 2004, 02:25
Volgens mij zijn de ESP's wel degelijk beter dan de Ltd's. Er is meer aandacht aan de afwerking, het hout, etc. besteed. In mijn vorige reactie noemde ik een paar punten waar je rekening mee kan houden. Of het beter is moet je zelf bepalen. Dit neemt niet weg dat de Ltd deluxe gitaren ook toppie zijn 8-)

Thom TK
2 februari 2004, 20:24
Om de afwerking geef ik niet zoveel, maar klinkt de M-II beter dan?
Volgens mij niet.

Soulflyhigh
2 februari 2004, 23:39
Kan je uiteraard alleen beoordelen als je ze alletwee hebt geprobeerd. Maar ik denk dat het hout voor de ESP standard series toch wel net iets beter is als de Ltd Deluxe series anders zouden ze geen ESP stabdard series maken :wink:

Soulflyhigh
2 februari 2004, 23:41
Kan je uiteraard alleen beoordelen als je ze alletwee hebt geprobeerd. Maar ik denk dat het hout voor de ESP standard series toch wel net iets beter is als de Ltd Deluxe series anders zouden ze geen ESP stabdard series maken :wink:

ps het wel alletwee ander hout dus het zal ook alletwee anders klinken en wat je lekkerder vind klinken moet je zelf bepalen

maarten
2 februari 2004, 23:54
ik zag dat de ec-1000 in amerika al voor 770 dollar verkocht wordt.
dat is minder dan de helft van wat ze hier ervoor vragen (rond 1300 euro)

wil het zo zijn dat ik net een beetje zit te gassen op dat model.. dus ik vroeg nietsvermoedend aan mn pa, wanneer mn oom uit amerika nog es op bezoek zou komen ( :D hehe)

m'n pa:

oh, hij wilde misschien al in maart komen

8-) yeaahhhhhhhhhhhhhhhhhh

Lacrymosa
3 februari 2004, 09:05
dan mag ie er meteen 2 meenemen

CheerS!!

maarten
3 februari 2004, 09:51
als ie nou wat vaker zou komen, zou ik em zeker elke keer een gitaar laten meeslepen

maarja hij komt maar gemiddeld 1 keer per 3 jaar ofzo.

Soulflyhigh
3 februari 2004, 17:58
Dan hij de keren dat ie komt dus maar het beste zo veel mogelijk gitaren meenemen :-D hij mag voor mij wel een zwarte EC-1000 meenemen 8-)

maarten
3 februari 2004, 18:02
Dan hij de keren dat ie komt dus maar het beste zo veel mogelijk gitaren meenemen :-D hij mag voor mij wel een zwarte EC-1000 meenemen 8-)

die neemtie dus voor mij mee, hopelijk :D :-D

Soulflyhigh
3 februari 2004, 20:26
Hell yeah 8-) Mega gaaf ding

maarten
3 februari 2004, 20:47
echt wel! ik vind heb bloedmooi! en ik speel voor dat geld redelijk op safe.

mocht er een kleine beschadiging opzitten, moet ik maar denken dat ik minder dan de helft betaald heb voor dat ding (bovendien een jaar garantie dus ik ernstige gevallen kan mn oom em retour meenemen en dan betaal ik bij het terugkrijgen van t ding alsnog maar wat aan de doune (ik bespaarde me toch al zoveel)

als de emgs me niet bevallen, zet ik er gewoon andere in.. ik heb toch zoveel geld bespaard :D

als ie kut speelt, dan verkoop ik em, maar ik er ook nog winst me :D


lovin' it 8-)