PDA

View Full Version : Snaren



mathe
24 januari 2004, 22:21
Het is sinds lange tijd (circa 8 jaar - ik heb de bas een tijdje links laten liggen) dat ik nieuwe snaren nodig heb voor mijn 4 snarige Music Man Stingray.
Ik kan me herinneren dat ik vroeger snaren gebruikte van DR high beams of iets dergelijks met een dikte van .040 - .100 (kostte toen iets van 85 Gulden voor een set).

Kan iemand me vertellen wat er tegenwoordig in de handel is en wat goed klinkt op een Stingray met esdoorn toets?
Ik ben niet op zoek naar een set voor slap bass, maar een 'gewone' set met een soepele snaar.

Marc

bassplayer
24 januari 2004, 22:44
Ikzelf heb ook een MM Stinray en k ben momenteel ook aan het experimenteren met diverse merken. Momenteel heb een setje DR Lo Riders erop liggen (.45 - .105) . Deze kostte € 29,95 bij een online bassnaren winkel, kweenie of k reclame mag maken :razz: Maar Is verder een kwestie van uitproberen !

buuck
25 januari 2004, 00:51
ik heb dr's erop liggen, en de eerste snaar knapte behoorlijk snel (3weken). mja de klank is wel zwaar relaxed. ik had eerst altijd die goedkope rotosound, tot wanneer ik er niet tevreden over was. toen maar dr's. en ghs bassboomers. die boomers zijn wel relaxed. goede prijs/kwaliteit verhouding, maar dr's hebben een hele relaxte flexibiliteit. maarja, je moet zelf maar uitzoeken wat je relaxed vind.

AllodoX
25 januari 2004, 01:01
Ik speel exclusief op Richard Cocco snaren. Dit zijn handgewonden snaren van hele hoge kwaliteit, en toch prima betaalbaar. Zijn in Nederland sinds kort ook heel makkelijk verkrijgbaar bij www.bassstrings.nl

http://www.coccostrings.com/

buuck
25 januari 2004, 01:02
kun je meer info geven over klank en duurbaarheid?

AllodoX
25 januari 2004, 01:06
Ik heb altijd de RC5C / RC4C serie. Hoe je de klank van een snaar moet omschrijven ? Ze blijven in ieder geval lang vers klinken, en zijn ook redelijk strak ( wat weer ten goede komt aan de klank van de bass ).

Beste manier is om ze gewoon uit te proberen :) Ik kreeg op de Musikmesse 2002 een setje in m'n handen gedrukt , en was meteen verkocht :)

buuck
25 januari 2004, 01:13
hmm dan ga ik die de volgende keer ook proberen. ik schrok iig van de dr snaren. als ze nou langer mee gingen dan was ik daar waarschijnlijk aan blijven hangen, maarja. een keer cocco proberen :) t lijkt me iig de moeite waard

AllodoX
25 januari 2004, 01:20
DR is duur en overrated. een kennis had DR lowriders op z'n bass hangen, maar ik vond het net schuurpapier zo ruw :(

Gele + zwarte Warwick, GHS en Ernie-Ball zijn ook wel ok.

Rode warwick zijn net als Elites heel slap ( elastiekjes ).

Elyxir / elixyr / whatever zijn heel lekker als je van veel hoog houdt en met de vingertjes speelt. ze zijn duur en het geld ook waard, maar als je met een plektrum speelt of veel slapt zou ik ze niet nemen, want als die coating gaat scheuren ( en dat doet ie ) dan ben je nog wel ff bezig voordat je hem er helemaal afgepeuterd hebt. :razz:

Rotosound gaan vrij snel dof klinken klinken ( = goed ls je met plektrum speelt ).

AntY
25 januari 2004, 01:36
ik heb dr sunbeams op mn 4-string, die klinken heel erg goed en spelen relaxed. en eerlijk gezegd snap ik niet hoe je een bassnaar kan laten knappen, maar goed....

btw, ze liggen bij mijn local store in de uitverkoop voor 20 euro per set :) dat maakt t wel aantrekkelijk....

buuck
25 januari 2004, 01:46
dat setje van mij was 70 euro, die dr's. de g-snaar is geknapt tijdens het slappen. vonk erg jammer omdat er een heel goed geluid in zat :( ik had nog een gebruikte bassboomer liggen, die heb ik erop gegooid, maarja, klinkt ontiegelijk dof, tegenover de rest maar dat hou je toch... ik ga slapen. vind wel welletjes :P

MuNKeY
25 januari 2004, 06:09
ik heb d'addario's (.45) op mn yamaha .. als je die dingen er goed op windt dan blijven ze echt mooi lang helder en blijven ze zo goed als nieuw klinken

ik heb ze er nu al een half jaar op , en ze zijn nog geweldig

ik heb op mn vintage stingray ernie ball snaren erop (custom gauge) maar deze zijn al dof na een jaar ongeveer

en die swingbass snaren zijn gewoon kut , slappe doffe rotdingen vind ik het

basswasp
25 januari 2004, 11:56
Inmiddels ben ik ook aan de Lo-Riders, de klank ervan vind ik echt top; zo'n stukje ultra-hoog erin. Tappen komt heel goed door.

Nu is 't 2 à 3 weken later en is 't hoog er redelijk uit, maar da's al langer dan de meeste andere snaren het volhielden.
Van het schuurpapier-effect heb ik eigenlijk niet zo'n last, Elixir speelt inderdaad iets zachter, maar ik wordt er niet echt door beïnvloed.

De volgende set worden Cocco's, maar die zal ik dus moeten bestellen over internet en wanneer ik onder de ruim €8 rembours uit wil komen, zal ik eerst moeten betalen. Heeft iemand nog goede of slechte ervaringen met www.bassstrings.nl? Hoe bestellen jullie?

Pöl
25 januari 2004, 12:28
elixir, als je 't kan betalen (ze zijn verschrikkelijk duur :-? )

bassopotmus
25 januari 2004, 12:33
Ddario Slowounds, erg goede toon ebn spanning ben ik erg tevreden over, je moet ze ff inspelen maar blijven lang goed, zitten op me jazz, beetje grom en best wat mid.

Cocco gaan we proberen! We hoorden op de beurs al dat ze binnenkort te evrkrijgen waren. Internet sites met deze dingen mogen best gepost worden!

AllodoX
25 januari 2004, 12:42
Heeft iemand nog goede of slechte ervaringen met www.bassstrings.nl? Hoe bestellen jullie?

Zeer goede ervaring met bassstrings.nl. Ze houden je prima op de hoogte van de status van je bestelling. Ik bestel via paypal ( heb je wel creditcard nodig ), en dat gaat allemaal perfect soepel.

niels_r
25 januari 2004, 14:24
check anders ook even www.lordofthestrings.com (volgens mij de site waar bassplayer op doelde ;))

bassplayer
25 januari 2004, 15:22
Bedoelde eigenlijk op alle twee de sites :wink: ..... t ligt er maar net aan waar ze het goedkoopste zijn. Beide heb k trouwens hele goeie ervaringen mee ! Ze leveren op tijd en geen shit met betalingen enzow.

K ga maar trouwes een setje Cocco dingen proberen (op de Fender P), kijken of t idd wat is :) !

lcvanderhelm
25 januari 2004, 15:50
Stom dat ik het vertel want ik wil ze gaan hamsteren,maar bij Feedback heb ik 2 weken geleden 3 complete 5 snarige sets Hartke bassnaren gekocht voor 24.99 euro.Zeer soepele snaren en mooi helder .Na 2 weken klinken ze nog als nieuw. Zelfs als je 4 snarig speelt en je pleurt de B snaar weg is het nog een superkoopje.