PDA

View Full Version : john Frusciante



harrievandenberg
24 januari 2004, 20:14
Hallo Ik ben nog steed bezig met mijn gitaar cd. Ik heb m bijna klaar maar ik weet nog niet welke nummer ik er op wil doen van John Frusciante. Ik zou graag willen weten wat jullie het beste nummer van hem vinden, met de peppers he, niet iets van zijn solo-carriere!
Groetjes Harrie

savecracker85
24 januari 2004, 20:57
qua gitaarpartijen vind ik 'funky monks' een wel een cool riff en 'could have lied' een ontzettend mooie solo hebben, beide van de bssm-cd :)

moretel
24 januari 2004, 22:02
Can't stop van de laatste CD is erg leuk om te doen.

Chris Wolstenholme
25 januari 2004, 10:55
als je het kan zou ik een mooi stukje live van hem zoeken.
mooie improvisatie solo's :)

californication is anders ook wel mooi, maar k weet niet of je die style zoekt of meer de funk dingetjes

Experience
25 januari 2004, 12:13
Venice queen live is echt supergoed. Kmoet niet veel hebben van By the Way maar dit nummer is wel super

harrievandenberg
25 januari 2004, 16:15
ik heb ze live gezien vorig jaar in 'Ahoy en toen deden ze ook dat nummer, en dat was inderdaad erg goed. Dat syuk met die acoustische gitaar is vooral erg goed!

Primitive
31 januari 2004, 18:35
ik vind hem op de cd's altijd vet klinken en tijdens shows is ie ook goed maar af en toe heeft ie zo'n solo en dan verneukt ie hem helemaal

Fuhgawz
1 februari 2004, 01:20
Zoek die live cover van Search & Destroy van the Stooges. Duurt vrij lang, maar het is ook een geweldig nummer. En als je dat te lang vindt, zet je het origineel van the Stooges maar op je CD :razz:

Zilph
4 februari 2004, 00:27
Zijn gitaarspel in de track Californication vind ik echt buitengewoon geil. Alleen dat is op een Gretsch gespeeld (niet dat ik er veel verstand van heb, maar die schijnen behoorlijk €€.€€€,= te zijn)

Veel succes!

Kris Haex
14 februari 2004, 00:32
Hij speelt lekker.

ilovemyguitar
14 februari 2004, 15:26
Zijn gitaarspel in de track Californication vind ik echt buitengewoon geil. Alleen dat is op een Gretsch gespeeld (niet dat ik er veel verstand van heb, maar die schijnen behoorlijk €€.€€€,= te zijn)

Veel succes!

Gretsch White Falcon..
en ja die is behoooorlijk duur..

thijsov
14 februari 2004, 15:43
can't stop
under the bridge (solo)
californication (!!!)
other side,

alles is wel leuk :cool:

robzilla
14 februari 2004, 16:44
Zijn gitaarspel in de track Californication vind ik echt buitengewoon geil. Alleen dat is op een Gretsch gespeeld (niet dat ik er veel verstand van heb, maar die schijnen behoorlijk €€.€€€,= te zijn)

Veel succes!

Die witte Gretsch ja, kost 17000$. Hij had hem 2e hands geloof ik (zoals al zijn gitaren, vertelde z'n roadie in een interview)

thijsov
14 februari 2004, 16:49
in 1 clip zitten ze in een open auto en hij speelt een solo, en gooit daarna zijn (mooie) witte gitaar uit de auto op straat!
welk nummer is dat? toch niet under the bridge? :-?

edit: ik had dus alleen het einde met die solo gezien

Mithrandir
14 februari 2004, 16:57
scar tissue toch? En als je goed had gekeken zag je dat die gitaar al een gebroken hals had en het spelen niet meer zo makkelijk ging.

savecracker85
14 februari 2004, 17:03
Zijn gitaarspel in de track Californication vind ik echt buitengewoon geil. Alleen dat is op een Gretsch gespeeld (niet dat ik er veel verstand van heb, maar die schijnen behoorlijk €€.€€€,= te zijn)

Veel succes!

Die witte Gretsch ja, kost 17000$. Hij had hem 2e hands geloof ik (zoals al zijn gitaren, vertelde z'n roadie in een interview)
ja het is er een uit 1954...vandaar ook de prijs :P

savecracker85
14 februari 2004, 17:04
Zijn gitaarspel in de track Californication vind ik echt buitengewoon geil. Alleen dat is op een Gretsch gespeeld (niet dat ik er veel verstand van heb, maar die schijnen behoorlijk €€.€€€,= te zijn)

Veel succes!

Die witte Gretsch ja, kost 17000$. Hij had hem 2e hands geloof ik (zoals al zijn gitaren, vertelde z'n roadie in een interview)
ja het is er een uit 1954 ofzo..vandaar de prijs...Hij speelt tegenwoordig zowiezo alleen op gitaren uit de jaren 60 of ouder

savecracker85
14 februari 2004, 17:04
Zijn gitaarspel in de track Californication vind ik echt buitengewoon geil. Alleen dat is op een Gretsch gespeeld (niet dat ik er veel verstand van heb, maar die schijnen behoorlijk €€.€€€,= te zijn)

Veel succes!

Die witte Gretsch ja, kost 17000$. Hij had hem 2e hands geloof ik (zoals al zijn gitaren, vertelde z'n roadie in een interview)
ja het is er een uit 1954 ofzo..vandaar de prijs...Hij speelt tegenwoordig zowiezo alleen op gitaren uit de jaren 60 of

savecracker85
14 februari 2004, 17:05
Zijn gitaarspel in de track Californication vind ik echt buitengewoon geil. Alleen dat is op een Gretsch gespeeld (niet dat ik er veel verstand van heb, maar die schijnen behoorlijk €€.€€€,= te zijn)

Veel succes!

Die witte Gretsch ja, kost 17000$. Hij had hem 2e hands geloof ik (zoals al zijn gitaren, vertelde z'n roadie in een interview)
ja het is er een uit 1954 ofzo..vandaar de prijs...Hij speelt tegenwoordig zowiezo alleen op gitaren uit de jaren 60 of...
tja als je het kan betalen, waarom ook niet :D

savecracker85
14 februari 2004, 17:06
Zijn gitaarspel in de track Californication vind ik echt buitengewoon geil. Alleen dat is op een Gretsch gespeeld (niet dat ik er veel verstand van heb, maar die schijnen behoorlijk €€.€€€,= te zijn)

Veel succes!

Die witte Gretsch ja, kost 17000$. Hij had hem 2e hands geloof ik (zoals al zijn gitaren, vertelde z'n roadie in een interview)
ja het is er een uit 1954 ofzo..vandaar de prijs...Hij speelt tegenwoordig zowiezo alleen op gitaren uit de jaren 60..
tja als je het kan betalen, waarom ook niet :D

savecracker85
14 februari 2004, 17:06
*WHOOPS* :oops:

en ik keek nog wel elke keer of ik nou iets gepost had maar dan stond er telkens niks :-?

thijsov
14 februari 2004, 17:35
ja oke k zag alleen het einde van de solo, wel vet nummer!

maarja ik vond eht wel cool/grappig dat hij zijn gitaar weggooide

green_day
16 februari 2004, 20:57
Zijn gitaarspel in de track Californication vind ik echt buitengewoon geil. Alleen dat is op een Gretsch gespeeld (niet dat ik er veel verstand van heb, maar die schijnen behoorlijk €€.€€€,= te zijn)

Veel succes!

Die witte Gretsch ja, kost 17000$. Hij had hem 2e hands geloof ik (zoals al zijn gitaren, vertelde z'n roadie in een interview)

Lijkt mij aannemelijk ja, Als die gretsch uit 54 is, en die strat's uit jaren 60 zal hij ze wel niet zelf hebben gekocht toen :razz:

savecracker85
16 februari 2004, 21:04
hij heeft ze bij zo'n winkel gekocht waar ze alleen van die vintage gitaren verkopen...die winkel heeft ook n site, hmm ff kijken wat die url ook alweer was :roll:

ieme
22 februari 2004, 18:04
in 1 clip zitten ze in een open auto en hij speelt een solo, en gooit daarna zijn (mooie) witte gitaar uit de auto op straat!
welk nummer is dat? toch niet under the bridge? :-?

edit: ik had dus alleen het einde met die solo gezien

en dat was een fake stratocaster (sunburst)

Funkblaster
28 februari 2004, 15:51
can't stop
under the bridge (solo)
californication (!!!)
other side,

alles is wel leuk :cool:

sinds wanneer zit er een solo in under the bridge?

sietze
8 maart 2004, 15:15
oke luister
je moet de solo van my lovely man hebben
van het album blood sugar sex magic
als je die kan spelen ben je echt goed :P

The_RockeR13
13 maart 2004, 14:23
oke luister
je moet de solo van my lovely man hebben
van het album blood sugar sex magic
als je die kan spelen ben je echt goed :P

Nou ik weet ckr dat hier vele gitaristen zitten die die solo kunnen spelen hoor 8-) John's spel is niet moeilijk, hij is gewoon een geweldige componist.

savecracker85
13 maart 2004, 15:20
ja zo bijzonder is die solo nou ook weer niet...ik bedoel dan de moeilijkheidsgraad, want hij klinkt natuurlijk heel vet..en daar gaat het uiteindelijk om :)

amon
13 maart 2004, 17:31
inderdaad scar tissue, die solo moet je eens met zo'n glazen buisje om je vinger spelen, daar wordt ie 203214x mooier op! (volgens mij doet john dat zelf ook)

edit: oh, ik had deze bladzijde nog niet gelezen, dit was een reactie op mithrandir van de vorige pagina....

Wilson
13 maart 2004, 22:36
oke luister
je moet de solo van my lovely man hebben
van het album blood sugar sex magic
als je die kan spelen ben je echt goed :P

die solo is echt no problem voor mij hoor, maar echt goed wil ik mezelf toch niet noemen.....

sietze
14 maart 2004, 11:11
niemand speelt die solo met zoveel gevoel..
luister ook eens naar solo's van scar tissue live in parijs
is wel een video van
of download es een bootleg uit jaar 2003

Kitaarhiero
17 maart 2004, 12:07
Een cool nummer van Frusciante zelf is "ramparts" instrumentaal nummer met een stuk of 4 gitaar partijen die door elkaarheen vlechten, zoals bij de eindsolo van easily (van Clifornication)...
Fortune Faded (laatste single) heeft ook een mooie gitaarpartij en als ik wat werk van Frusciante op een verzamel CD-tje zou doen dan zou ik toch een nummer kiezen in die stijl (coul have lied past er ook bij). dat overstuurde half-dissonante (modi's?) is toch wel het meest herkenbare uit zijn stijl. Ik zou iig niet de gewone funkrockgitaarsolonummers uitkiezen.

Wilson
18 maart 2004, 14:28
i could have lied is gewoon pentatonisch hoor, die andere nummes ken ik niet

Sebman
3 augustus 2004, 01:01
pretty little ditty!! (mother's milk)

das wat mij betreft toch nog altijd een van de beste, supertypische flea-frusciante hersenspinsels

(tot die giga-eikels van crazytown dat riffje hebben gestolen....castratie met een roestig, bot broodmes ware op zen plaats)

(gevolgd/gecombineerd door een gloeiende pook in de reet)

Harry
20 augustus 2004, 08:34
ik heb die nieuwe live-cd gekocht, en het valt me op wat een waardeloos geluid JF heeft als hij soleert. Die man zal nu toch wel een goede versterker kunnen betalen?

Sebman
20 augustus 2004, 16:01
daar kan ik ook wel enigzins inkomen...sinds zen comeback vind ik zijn live improvisaties nogal verslapt en eentoniger geworden

probeer eens oude opnames te pakken te krijgen, daar speelt hij echt vaak waanzinnig goed; niet te vergelijken met nu (zoek op kazaa bijv. eens under the bridge live op SNL '92)

nu, aan zijn gear zal het niet liggen me dunkt (kijk eens op www.jftab.com daarvoor): thumbs up als je dat in je leven ooit gaat bij elkaar krijgen

en leer vooral de oude peppers kennen

Harry
21 augustus 2004, 11:18
ik ken de oude peppers al. Maar het ging om zijn geluid op die cd, en zelfs met marshall versterkers moet je een beter geluid kunnen krijgen.

Funkblaster
26 augustus 2004, 11:14
probeer eens oude opnames te pakken te krijgen, daar speelt hij echt vaak waanzinnig goed; niet te vergelijken met nu (zoek op kazaa bijv. eens under the bridge live op SNL '92)



ik vind hem daar niet eens zo heel goed, komt misschien omdat ie zo stoned is als een garnaal bij dat optreden

The_RockeR13
26 augustus 2004, 12:38
Ja ik vond john vroeger wel meer technisch spelen dan nu. :-?

Nemesis
26 augustus 2004, 15:58
probeer eens oude opnames te pakken te krijgen, daar speelt hij echt vaak waanzinnig goed; niet te vergelijken met nu (zoek op kazaa bijv. eens under the bridge live op SNL '92)




ik vind hem daar niet eens zo heel goed, komt misschien omdat ie zo stoned is als een garnaal bij dat optreden
hij speelt zelfs erg slecht dat optreden, maar ook met een reden,(let vooral op hoe hij rond het einde "zingt" en de aggresieve blik van anthony naar hem toe)
het nummer wat ze voor under the bridge deden was stone cold bush in snl.
Tegen het einde van het nummer begint anthony vaag te bewegen en geeft hij john een trap in z'n knieholte waardoor hij ook nog eens met z'n gezicht tegen de microfoon aanstoot.
Dus under the bridge(met de vage toonsoorten en onverstaanbare schreeuwtjes van john)is een soort wraak voor de trap die hij kreeg.

Sebman
26 augustus 2004, 21:31
hij speelt zelfs erg slecht dat optreden, maar ook met een reden,(let vooral op hoe hij rond het einde "zingt" en de aggresieve blik van anthony naar hem toe)
het nummer wat ze voor under the bridge deden was stone cold bush in snl.
Tegen het einde van het nummer begint anthony vaag te bewegen en geeft hij john een trap in z'n knieholte waardoor hij ook nog eens met z'n gezicht tegen de microfoon aanstoot.
Dus under the bridge(met de vage toonsoorten en onverstaanbare schreeuwtjes van john)is een soort wraak voor de trap die hij kreeg.

leuke analyse, nemesis

anyways, ik vind het nog altijd een zalige versie; al was het maar omwille van die vette chorus sound...doch, hij speelt idd wel een aantal fouten, maar wat mij betreft niets dat echt stoort (let eens op de manier waarop hij de fout aangeslagen A verandert naar een E, direct na het eerste refrein). bovendien verdraaid hij het nummer op een manier die ik nooit zou durven, laat staan kunnen bedenken live op een podium. dat dat lastig is voor 'Antwan' kan ik me wel voorstellen uiteraard.
maar goed, smaken verschillen

...en nu terug naar fysica (fucking tweede zit :-( )

Sebman
26 augustus 2004, 23:41
...en voor er iemand begint te zeiken, "verdraait" is idd met een t ipv een d, jawel. ook ik heb al eens een slechte dag

driewerf excuses

sietze
27 augustus 2004, 10:51
Koop ook es 1 van zijn nieuwe solo album's 8-)
The will to death
shadow's collide with people
automatic writing of ataxia (met josh klinghoffer en gast van fugazi)

veel synthesyzer. Heel cool om te horen en hij zingt ook goed.
En je zal horen dat zijn gitaarspel niet onderdoet aan vroeger in 90er jaren. Het is alleen minder punk en funk.
Soms experimenteerd hij wel teveel ben ik et wel mee eens.
Het is niet van dat verfijnde snelle spel wat de meesten hier van gitaristen verwachten. Natuurlijk is vai en satriani en the holy gang ook goed en ik waardeer ze ook.
Maar frusciante......

Voor de genen die live at hyde park al hebben luister naar:
Don't forget Me. solo's
trow away your tv: outro
give it away outro
I feel love

Er is nog veel meer maar als ik dit bericht langer maak lezen velen het niet meer waarschijnlijk :razz:

IndiepoprockJesse
27 augustus 2004, 10:54
zet dingen van ze solo carriere er op die zijn veel vetter....

Jesse//

sietze
27 augustus 2004, 11:00
waarop?

Harry
27 augustus 2004, 14:12
het outro van 'Give it away' op Live at Hyde Park duurt me toch wel een aantal minuten te lang. Geen amusementswaarde, en dus voor mij overbodig.

jaywalker
31 augustus 2004, 11:39
Koop ook es 1 van zijn nieuwe solo album's 8-)
The will to death
shadow's collide with people
automatic writing of ataxia (met josh klinghoffer en gast van fugazi)

veel synthesyzer. Heel cool om te horen en hij zingt ook goed.
En je zal horen dat zijn gitaarspel niet onderdoet aan vroeger in 90er jaren. Het is alleen minder punk en funk.
Soms experimenteerd hij wel teveel ben ik et wel mee eens.
Het is niet van dat verfijnde snelle spel wat de meesten hier van gitaristen verwachten. Natuurlijk is vai en satriani en the holy gang ook goed en ik waardeer ze ook.
Maar frusciante......

Voor de genen die live at hyde park al hebben luister naar:
Don't forget Me. solo's
trow away your tv: outro
give it away outro
I feel love

Er is nog veel meer maar als ik dit bericht langer maak lezen velen het niet meer waarschijnlijk :razz:

+30

Ik vind zijn solo muziek tegenwoordig heel goed. Bijvoorbeeld An exercise is erg toll.

Ataxia is leuk, maar je moet van redelijk rustige jams houden. Ik moest er heel erg aan wennen, maar zelfs nu na The will to death vind ik het een van zijn beste werken.

Funkblaster
9 september 2004, 22:10
ATAXIA en the will to death horen bij een serie van 5 albums, ATAXIA vond ik heel erg tof en the will to death heb ik nog niet gehoord, ook een van zijn laatste albums, shadows collide with people, is erg mooi en gevoelig

@iro
13 september 2004, 00:05
kvin shadows collide ... beter dan the will to death , ma wil ni zeggen da twtd slecht is ofzo in tegendeel !

John F. rules 8)

Joe Satriani
18 september 2004, 13:07
Het is geen funk ofzo maar ik vind road trippin egt goed :-D

Dezz
19 oktober 2004, 18:36
Zijn solo cd's zijn idd echt geweldig! Ik ben een echte John Frusciante verslaafde zeg maar, heb al z'n cd's en zelfs het enige echte JF t-shirt 8-)

savecracker85
19 oktober 2004, 22:32
heb al z'n cd's en zelfs het enige echte JF t-shirt 8-)
die eene paarse?

hoeveel koste dat eigenlijk inclusief alle extra kosten als verzendk. etc?

Azrael
17 november 2004, 16:48
De beste man kan iniedergeval niet zingen.......en qua gitaarwerk vind ik hem ook weinig bijzonders doen.

Als je wilt lachen overgens.....moet je Murmur eens horen van hem...whahaha :-D

The_RockeR13
17 november 2004, 21:05
Blood sugar sex magik :D Vooral het einde zit super goed in elkaar!!!! :o

ieme
17 november 2004, 23:20
ik zou under the bridge doen :-D

Kitaarhiero
19 november 2004, 11:20
Under The Bridge?
Ik ben echt fan van de RHCP, maar under the bridge is toch eigenlijk wel het meest vervelende nummer wat ze gemaakt hebben. Je hoort het veel te vaak en het wordt veel te vaak veel te slecht gecovered.

Harry
19 november 2004, 15:36
ha, long time no see

Azrael
23 november 2004, 00:11
Toch een vraagje wat vinden jullie eigenlijk zo goed aan hem? Zijn techniek zal het niet zijn gok ik zo....... :D
Vind hem eigenlijk zwaar overrated....

savecracker85
23 november 2004, 14:25
Er zijn veel mensen die zijn techniek juist wel goed vinden (inclusief ik)...Er zijn weinig gitaristen die zo'n lekkere funk-sound kunnen neerzetten met zo'n attack...
Clean spelen en toch een ontzettend ruige sound neerzetten en met weinig noten een hoop zeggen, dat is wat ik (en met mij vele andere) zo kunnen waarderen aan deze gitarist :)

Kitaarhiero
25 november 2004, 13:13
John's techniek is helemααl niet ondermaats. Hij kan geweldig technische dingen doen (maar dat doet hij niet zo heel vaak)... misschien omdat hij net als Steve Vai als klein jongentje jaren lang geοsoleerd op zijn kamertje is gaan zitten om gitaar te spelen.
Een goede techniek is trouwens meer dan sweep Arpeggio's en 21 noten per seconde spelen.

Kitaarhiero
25 november 2004, 13:17
een goede techniek bestaat volgens mij uit meer dan supersnelle sweep-arpeggio's en triolen(en sextolen?)-gefriemel. Volgens mij kan Frusciante best een hoge piel-snelheid bereiken, maar is dat functioneel? is dat nodig? waarom zou je όberhaupt alle maten vol willen proppen met wiedelewiedele. Zijn langzame piep- en bromsolo's vind ik vele malen interessanter dan Malmsteens arrpegio's en vai's 21 noten per seconde.

savecracker85
25 november 2004, 22:19
+1

op het mother's milk laat hij overigens nog wel aardig wat snelle solo's horen...
En bij optrendens van tegenwoordig kan hij het overigens ook niet laten :D

Pegasus
25 november 2004, 22:49
een goede techniek bestaat volgens mij uit meer dan supersnelle sweep-arpeggio's en triolen(en sextolen?)-gefriemel. Volgens mij kan Frusciante best een hoge piel-snelheid bereiken, maar is dat functioneel? is dat nodig? waarom zou je όberhaupt alle maten vol willen proppen met wiedelewiedele. Zijn langzame piep- en bromsolo's vind ik vele malen interessanter dan Malmsteens arrpegio's en vai's 21 noten per seconde.

Het leukste is gewoon de afwisseling tussen het rustige, langzame werk en het snellere gebeuren.

The_RockeR13
30 november 2004, 15:57
mja john en techniek, hij kan het wel. Maar ik vind hem soms best slordig spelen, (ook op albums).