PDA

View Full Version : slagplaat wisselen



roppie
24 januari 2004, 20:03
hey mensen ik heb een vraagje ik heb een nieuwe slagplaat besteld voor m'n (verneukte) strat, zijn er nog tips voor het vervangen (ik ken de fohn tip om de knoppen los te krijgen al:D). Hoe krijg ik bijvoorbeeld dat knopje van de 5-way switch los. En moeten er nog draadjes los of kan 't zonder gesoldeer enzo....

alvast bedankt, Rob

Bassie79
24 januari 2004, 20:26
5-way switch is gewoon hard eraan trekken...eventueel met behulp van fohn

en volgens mij hoeven er geen draadjes los gesoldeerd te worden, maar dat zie je vanzelf als je de slagplaat los hebt.

green_day
24 januari 2004, 21:34
Ik heb ditzelfde ook al eens gedaan, er is eigenlijk niks aan.
Als je de snaren er af hebt moet je de slagplaat even losdraaien. Dan zul je wel zien dat alle electronica er op vast is geschroefd, ff losschroeven, weer vast schroeven op de andere plaat en dan de plaat er weer op zetten.
Wees er wel op verdacht dat de nieuwe plaat misschien 1 schroef net op een andere plek heeft zitten (die vlakbij de mid pickup aan de linkerkant zit wat hoger)

Kjiratsiekoedel
24 januari 2004, 22:19
fohnen?? ik heb de knoppen er gewoon met een wig vanafgehaald (3 mm plectrum)

kokeleko
24 januari 2004, 22:27
en volgens mij hoeven er geen draadjes los gesoldeerd te worden, maar dat zie je vanzelf als je de slagplaat los hebt.

Alleen het output-chassisdeel draadjes opnieuw solderen, en het massa draadje aan de veren houder van je eventuele trem.

Sicky61
25 januari 2004, 01:47
ik gebruik altijd 2 theelepeltjes om de knobs eraf te wippen

svokke
25 januari 2004, 11:46
Vaak komen de gaatjes om de slagplaat aan de body te zetten niet precies overeen. Deze gaatjes moeten dan opgevuld worden voor men er vlak tegen een nieuw kan boren.
Het beste is dan:
- een tandenstoker of houtsplinters in het gat te steken.
-Daarna een stukje plakband over het gat plakken (van dat doorzichtig spul).
-Een gatje in de plakband prikken ter hoogte van het opgevulde gat.
-Witte houtlijm in het gat wrijven tot het goed is opgevuld.
-plakband wegdoen.
-nachtje laten drogen
Ergens op het www is er een site die het goed uitlegd met fotokes

green_day
25 januari 2004, 12:30
en volgens mij hoeven er geen draadjes los gesoldeerd te worden, maar dat zie je vanzelf als je de slagplaat los hebt.

Alleen het output-chassisdeel draadjes opnieuw solderen, en het massa draadje aan de veren houder van je eventuele trem.
Dit is niet waar. Alles is op de plaat vastgeschroefd, volgens mij gaat de draad van de output naar de volume pot (eigelijk andersom) en die van de aarde weet ik niet. Maar je hoeft niks te solderen of los te halen.
Kijk trouwens ook even uit voor de gaten waar de pots doormoeten, bij mij waren ze iets te klein namelijk. Dit kun je wel verhelpen door er met een ronde boor doorheen te gaan

kokeleko
25 januari 2004, 12:35
Dit is niet waar. Alles is op de plaat vastgeschroefd, volgens mij gaat de draad van de output naar de volume pot (eigelijk andersom) en die van de aarde weet ik niet. Maar je hoeft niks te solderen of los te halen.
Kijk trouwens ook even uit voor de gaten waar de pots doormoeten, bij mij waren ze iets te klein namelijk. Dit kun je wel verhelpen door er met een ronde boor doorheen te gaan

Die van de aarde weet je niet....... , moet je dus wel los solderen, zit aan de verenhaak, en de output van je strat, wil je die door dat geboorde gaatje trekken ofzo? :-D .