PDA

View Full Version : Wat doet de Filter Matrix op de Electric Mistress?



Nicci
24 januari 2004, 19:41
Ik heb hem net binnen en zit er even wat mee te spelen.
Twee dingen:
Wat doet die filter matrix? ik hoor wel iets, maar hij reageert dan nauwelijks op de knoppen?
Klopt het dat de EH electric Mistress voor volumeverlies zorgt als hij aan staat?

Luigi
26 januari 2004, 20:45
die filter matrix zet als het ware de "beweging" uit in het flange-geluid. Het geluid blijft dan hangen op de frequentie waarop ie ingesteld staat.
Oftewel (zoals op de site van EH te lezen valt) ; Exclusive "Filter Matrix" mode disengages the automatic sweep, allowing manual positioning of the filter bank to achieve chime-like metallic tones and other unique effects.

http://www.ehx.com/ehx2/Default.asp?q=f&f=%2FCatalog%2F14%5FModulation%2F19%5FDeluxe%5FEle ctric%5FMistress

hadv
27 januari 2004, 21:26
ik heb um ook, maar gebruik dat nooit, het geluid is nou niet wat ik 'indrukwekkend' pleeg te noemen

Nicci
27 januari 2004, 21:42
ik heb op HC gelezen dat je dat volumeverlies vrij simpel kan verhelpen. even openmaken en aan een knopje draaien.

hadv
29 januari 2004, 18:37
klopt, volgens het schema (uit 77) zitten er een paar trimpotjes in
echter, je moet wel weten:
- welk trimpotje je moet hebben
- in welke stand hij stond voor je er met je fikken aankwam

Nicci
29 januari 2004, 19:36
ach dat volume verschil valt wel mee. hoewel ik het idee heb dat het op de oude modellen erger was. ik heb dat zojuist ontvangen pedaal om zeep geholpen door er een verkeerde adapter op aan te sluiten. dit was een oudje. nu heb ik een EM deluxe en daar valt het volumeverschil wel mee.

geweldige flanger overigens.