PDA

View Full Version : Van wie is dit prachtige '60 nummer?!! Stratocaster.nl..



Kees1
24 januari 2004, 16:24
Van wie is dit prachtige '60 nummer'?:

http://www.stratocaster.nl/amps.htm

Fender '65 Twin Reverb

Hoe krijg je dit geluid?

Javaca
24 januari 2004, 17:33
Her nummer ken ik niet, achtergrondgitaar lijkt een beetje op hit the road jack.

Geluid:
Met een stratocaster en een Fender Twin reverb '65? :wink:

Kees1
24 januari 2004, 17:39
Met een stratocaster en een Fender Twin reverb '65...

dat ik daar nou niet op kwam :wink:

Ik heb een Strat en op een Twin Reverb gespeeld toch komt dit geluid niet eens in de buurt, althans degene van wie de Reverb was lukte het niet.

Ik dacht eerst aan de Shadows, maar kan het nummer niet vinden.

Overigens ben ik zelf ingeschakeld om te zoeken door iemand anders maar ben nu ook geraakt door het nummer, dus pas op het blijft in je hoofd hangen!

aad
24 januari 2004, 21:02
Met een stratocaster en een Fender Twin reverb '65...

dat ik daar nou niet op kwam :wink:

Ik heb een Strat en op een Twin Reverb gespeeld toch komt dit geluid niet eens in de buurt, althans degene van wie de Reverb was lukte het niet.

Ik dacht eerst aan de Shadows, maar kan het nummer niet vinden.

Overigens ben ik zelf ingeschakeld om te zoeken door iemand anders maar ben nu ook geraakt door het nummer, dus pas op het blijft in je hoofd hangen!

Toonregeling is belangrijk, maar het belangrijkste is de manier van spelen. Vind ik althans.
Bij de opkomst van The Shadows had je tal van ge-inspireerde bandjes met dit soort (Hank Marvin) geluid. The Spoetniks bijvoorbeeld.
Veel hoog lijkt me en een subtiele palm-mute + vibrola (juist... het pookje).

Jimi Hendrix
24 januari 2004, 21:27
Wat ik zo hoor is de begeleiding 'walk don't Run' van the Searchers als ik het goed heb, maar deze kerel speelt een andere melodie....

Jimi Hendrix
24 januari 2004, 21:28
Wat ik zo hoor is de begeleiding 'walk don't Run' van the Searchers als ik het goed heb, maar deze kerel speelt een andere melodie....

episua
8 maart 2004, 23:36
Volgens mij inderdaad het nummer "Walk Don't Run", en inderdaad met een andere leadmelodie. Was het origineel niet van The Ventures?

Kees1
8 maart 2004, 23:52
Inderdaad de Ventures, er zijn vier 'verschillende' versies uitgebracht, op een cd van Fender Stratocaster staat een kleine demo hoe je het nummer moet spelen.

Bedankt allemaal!! :wink: