PDA

View Full Version : help snaar vervangen



SLiPKNOT666
24 januari 2004, 12:49
de onderste snaar van me gitaar is geknapt, hoe moet ik een nieuwe eronder zetten? wat moet ik precies losmaken?

SLiPKNOT666
24 januari 2004, 12:49
ik heb een elektrisch gitaar.

yhcmarc
24 januari 2004, 13:11
dat het een elektrische gitaar is zegt niet zoveel .. wat voor gitaar is het ?

MArc

SLiPKNOT666
24 januari 2004, 13:26
Een Stratocaster.

Diedo
24 januari 2004, 13:30
je moet ten eerste een nieuwe snaar hebben :P
dan moet je de snaar van onderaf door de body heen doen en dan komt ie er boven weer uit.
dan doe je em door het stemmechaniek en draai je em weer vast net als bij de andere snaren.

wietse
24 januari 2004, 15:03
de onderste snaar van me gitaar is geknapt, hoe moet ik een nieuwe eronder zetten? wat moet ik precies losmaken?
kreeg je er geen instructie boekje bij soms? :-D
en wat moet je met de hoge E snaar als je van slipknot houdt , kan je best zonder .

SLiPKNOT666
24 januari 2004, 15:08
Thx, dit is pas het eerste keer dat me snaar is geknapt.Ik denk dat ik me snaar te strak draaide. maar ja zo leer ik van me fouten. :razz:

slayurrr
24 januari 2004, 15:21
de onderste snaar van me gitaar is geknapt, hoe moet ik een nieuwe eronder zetten? wat moet ik precies losmaken?
kreeg je er geen instructie boekje bij soms? :-D
en wat moet je met de hoge E snaar als je van slipknot houdt , kan je best zonder .

Inderdaad :D , ff je gitaartje naar A/B stemmen en beuken maar op die snaren !

gjlp
24 januari 2004, 16:46
Opletten jongens. Van dit soort topics kun je nog wat leren.. :)

electradise
24 januari 2004, 17:07
je moet ten eerste een nieuwe snaar hebben :P
dan moet je de snaar van onderaf door de body heen doen en dan komt ie er boven weer uit.
dan doe je em door het stemmechaniek en draai je em weer vast net als bij de andere snaren.



Kleine correctie: Nadat je de snaar door de body hebt gestoken knip je de snaar +/- 10 cm verder als de stem mechaniek af met een knijp tang. I.p.v de snaar EERST door het gaatje te steken :) wind je hem er eerst een paar keer (3 a 4 keer van onder naar boven) langs de BINNENKANT rond (van rechts naar links). Daarna steek je de snaar BOVEN de omwentelingen door het gaatje& trek je ze goed aan. Goed stretchen & stemmen maar...

sebass
24 januari 2004, 18:24
Ik heb de titel even wat duidelijker gemaakt.

yhcmarc
24 januari 2004, 18:30
je moet ten eerste een nieuwe snaar hebben :P
dan moet je de snaar van onderaf door de body heen doen en dan komt ie er boven weer uit.
dan doe je em door het stemmechaniek en draai je em weer vast net als bij de andere snaren.



Kleine correctie: Nadat je de snaar door de body hebt gestoken knip je de snaar +/- 10 cm verder als de stem mechaniek af met een knijp tang. I.p.v de snaar EERST door het gaatje te steken :) wind je hem er eerst een paar keer (3 a 4 keer van onder naar boven) langs de BINNENKANT rond (van rechts naar links). Daarna steek je de snaar BOVEN de omwentelingen door het gaatje& trek je ze goed aan. Goed stretchen & stemmen maar...

Ik wind de snaren juist altijd naar beneden vanaf het gat. Zitten ze wat strakker over de topkam en blijven ze beter zitten. Ik speel nogal hard :wink:

Diedo
24 januari 2004, 19:30
details...
ieder heeft zn manier